De 10 beste B2B Branding Specialisten in België - 2025 Reviews

Beste B2B Branding Specialisten in België

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
120 specialisten
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget

Top Aanbevolen B2B Branding Specialisten

Alle B2B Branding Bedrijven in België

  • 4.7
    (47 reviews)

    deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.   2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!   3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!   4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .   5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?   6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?   --------------------------------------------------------------   . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ?   1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.   2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …   3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.   4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.   5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?   6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?   --------------------------------------------------------------
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Kontich, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Anderen (+19)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (6 reviews)

    Brands acting human

    Aanbevolen
    Brands Acting Human Merken zijn als mensen. Daarom staat de mens centraal in alles wat we bedenken en creëren. Zo gaan we na wat mensen drijft en hoe we voor onze klanten een zinvolle en duurzame relatie met hen kunnen opbouwen. Want branding en communicatie gaat altijd over mensen. Mensen maken merken Virtuele assistenten, dialogerende chatbots, responsive design, smart packaging, … De digitalisering grijpt om ons heen. Indrukwekkende technologie, dat wel. Maar leiden digitale kanalen je niet af van je doel, waardoor je merk de voeling met de essentie verliest? Wij geloven dat branding en communicatie over mensen gaat. Mensen kiezen merken, mensen maken merken. Wat drijft mensen naar jouw merk? Een sterk merk herken je aan zijn identiteit. Het is een persoonlijkheid die mensen aanspreekt. Stemt jouw merkimago overeen met hun gedroomde zelfbeeld, dan ontstaat er spontane interactie. Je merk voedt de relatie. En zo verbinden we mensen met merken. Elk merk heeft een sterk verhaal Branding is alles. Een sterk merk is het hele werk. Wij draaien de woordvolgorde om: alles is branding. Alles heeft een verhaal. Daarom luisteren we naar jou en naar de mensen. Wat jouw merk voor hen uniek maakt, daarover hoort het te gaan. Dat verhaal willen mensen horen. Sterke verhalen, daar houden ze van. Wij maken jouw merk sterker We ontwikkelen een brede merkenstrategie. En begeleiden je merk met merkconcepten, design van websites en verpakkingen, creatie van cross-mediale campagnes en acties voor employer branding. Met oog voor de mens. En met het oog op een meetbare return op je investering. Zo maken we je merk sterker. Benieuwd hoe wij jouw merk sterker maken? Contacteer ons via info@brandonbranda.com of bel +32 9 233 65 95
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Gent, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Sport (+17)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 4.9
    (12 reviews)

    We create 'Good Branding!'

    Aanbevolen
    Top bekroond
    We are a full service design agency specialised in branding & brand positioning. DesignRepublic is an experienced, yet young at heart, branding agency located in Brussels, Belgium. Since the creation of the agency in 2009 we work for a diverse range of customers, from multinationals, SME's and local start-ups. We create brands from scratch, develop complete corporate identities, work on re-branding or brand uplifting, create the concept and story behind the identity, translate this branding in attractive packaging design and/or look and feel of the website and social media. We have a lot of expertise in FMCG while, at the same time, we have developed a strong expertise in corporate identity branding and sustainable packaging. Our biggest strength is to combine creativity with a down to earth attitude, resulting in a design that is contemporary, attractive for its audience and has all the potential for becoming glorious.
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Sint-Gillis, België
    Vanaf € 3.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Juridische diensten (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (52 reviews)

    Aantrekkelijke communicatie

    Aanbevolen
    Verruimende concepten, designs en content: aantrekkelijke communicatie Wij zijn Graviteit , creatieve wezens die de krachten bundelen om bij elk project het onderste uit de kan te halen. Ons doel als communicatiebureau : zorgen dat jouw bedrijf niet blijft zweven tussen de veelheid aan concurrentie. Samen plaatsen we jouw onderneming op de kaart! Maar vrees niet, we blijven met beide voetjes op de grond. Klaar om samen aan de slag te gaan met jouw communicatie? Sterke communicatie komt enkel tot zijn recht wanneer deze  op maat  van jouw bedrijf is. Niet elke aanpak werkt voor jouw onderneming. Daar is Graviteit zich van bewust. Daarom plaatsen we elke klant in het  middelpunt  van zijn eigen sterrenstelsel. We willen weten welke krachten er van werking zijn en wat er leeft in jouw omgeving. Dit is noodzakelijk voor stevig uitgebouwde communicatie. Enkel zo kan jouw bedrijf  groeien   binnen het universum . We geloven in een  open  en  transparante  manier van communiceren. Het is ons doel om boeiende en succesvolle samenwerkingen tot stand te laten komen. Het spreekt voor zich dat we steeds inzetten op een  partnership op lange termijn , en dat we als communicatiebureau werk afleveren waar we fier op zijn. Overtuigd? Of nog net dat extra duwtje in de rug nodig?  Laten we afspreken, en wie weet voel jij de aantrekking tot Graviteit! www.graviteit.be hello@graviteit.be   Broadening concepts, design and content: attracting communication. We are Graviteit , creative beings combining their strengths to get the most out of every project. Our goal as a communication agency ? To make sure that your business doesn’t hover among all your competitors. Together, we pin your business on the map! But fear not, we’ll keep our feet on solid ground. We can’t wait to launch your company’s communication.  Communication only works out great when it is  customized for your business . Not every approach is fitting for each company. Graviteit is aware of this. That is why we place each customer at the centre of his own galaxy . We want to know which forces affect you, and what is going on in your field. This is necessary to develop a strong communication model . Only by doing this can we make your company  grow within the universe . We believe in  open and transparent communication . Our goal is to create fascinating and successful collaborations . It goes without saying that we are always aiming for  long-term partnerships , and that we want to deliver projects that we are proud of. Convinced? Or do you just need that extra push?  Let’s meet, and hopefully you feel the attraction to Graviteit! www.graviteit.be hello@graviteit.be
    2 projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Juridische diensten (+28)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (11 reviews)

    Working Behind Brands

    Top bekroond
    Keep It Quiet partners with brands to organize events, brand activations or logistic marketing operations. We do everything to transform a brand contact into an experience that generates emotions, creates lasting memories and gets shared. Keep It Quiet werkt samen met merken om geweldige evenementen, merkactivaties of logistieke opdrachten te realiseren. Wij doen alles wat nodig is om een idee om te zetten in een merkbeleving die emoties opwekt, blijvende herinneringen creëert en vooral veel buzz produceert. Keep It Quiet travaille avec des marques afin de réaliser d’excellents événements, des activations de marque ou des opérations de marketing logistique. Nous mettons tout en œuvre pour transformer une idée en une expérience pertinente qui suscite des émotions, qui crée des souvenirs impérissables et, surtout, génère beaucoup de buzz.
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Mortsel, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Anderen (+20)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (9 reviews)

    We are Supermoon. We make brands bigger & brighter.

    Aanbevolen
    We do marketing, communications and advertising, but we are not a traditional agency. We are consultants, co-workers and creative partners-on-the-job, supporting our clients when and where they need our expertise. We connect customers and brands via relevant content, appealing designs and engaging communications campaigns. Our goal is to make your brand bigger and brighter, just like a supermoon. We are a core team of highly skilled advertising professionals supported by a huge galaxy of hand-picked freelance partners. We get the right experts on board to deliver the very best results for your marketing mission. We explore First think, then do. Together we define the goals of our campaigns. Where do we want to go and how do we get there? Close collaborating is key to creating smart campaigns and effective communications with outstanding results. Hence we invest strongly in acquiring a profound understanding of your challenge, product and industry.  We create Creativity, sharp messaging and high-quality communications determine how you come across as a brand and company. We help you to develop the right tone of voice, visual identity and spot-on campaigns. Whether it’s developing creative concepts, videos, brochures, company presentations, mailings or events, we’re never afraid to get our hands dirty in order to get things done. We connect Get your message out there and ensure it resonates with your target audience. Through smart media planning, tailored messaging and dedicated community management we make sure your brand will reach the audiences we’re aiming for. And of course you can always count on transparent reporting to measure the ROI.
    3 projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Boom, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Vervoer (+15)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (13 reviews)

    Meer impact met je bedrijf dankzij een sterke strategie, gemotiveerde medewerkers en trouwe klanten

    Je groeiambities waarmaken, dat is waar wij je mee helpen. Vanuit strategisch, tactisch en/of operationeel oogpunt krijg je precies de ondersteuning die jij nodig hebt om te groeien. En dat met zo min mogelijk groeipijn. Want aan groei moet je werken. En laat JDI nu juist die aanvullende hersens, die bijkomende ervaring en die extra handjes leveren die je daarvoor nodig hebt. Of je nu groot bent of nog klein, je ambitie om te groeien en je bereidheid om in alle openheid samen te werken zullen bepalen of we de juiste match zijn. JDI gooit namelijk al zijn expertise en gedrevenheid in de strijd om ook jouw ambitie waar te maken. Vanuit ons groei-DNA, maar ook omdat wij gepassioneerd samen mooie groeiverhalen willen schrijven. Wij bieden ondersteuning bij groei met de volgende hefbomen: Strategie: https://www.jdi.be/home/groeien-door-strategie/ Medewerkers: https://www.jdi.be/home/groeien-door-medewerkers/ Klanten: https://www.jdi.be/home/groeien-door-klanten/ Aarzel niet om ons hierover meer informatie te vragen! Dit kan door een mailtje te sturen naar Quinten@jdi.be of ons te bellen op +3216 88 37 55.
    1 project in B2B Branding
    Gevestigd in Huldenberg, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Energie en Olie (+4)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (24 reviews)

    Let's ignite your brand.

    Sterk aanbevolen
    We are a full-service branding and communication agency. We believe brands need to move people in order to be successful . Spark session: designed to ignite your brand. Is your brand still relevant in today's fast changing world? During a workshop we dive into your brand. We clarify your objectives and explore new opportunities, which will serve as a kick-start for your battle plan .  Ignite your brand with our battle plan. Do you have great ideas but you feel stuck in your daily business? Do you have a great product or service but you don’t know how to kick-off? The list of questions is loooong when you’re busy building a brand. No matter how big or small your question may be, we can help you define your tactics. Our battle plan gives direction to your brand or company. As you go through the following steps, you’re going to (re)discover where you need to go. Don’t be overwhelmed. Together we will figure out where to start. With this battle plan, we support you intensively and personally during this process to make sure you reach new heights . We are small enough to care, big enough to scale. For each project, we carefully select a dedicated brand team . Our account managers and creative minds pulling together show that different expertise working closely together on the same idea will reinforce your brand. Our team of experts will work closely with your team to achieve your goals. Teamwork makes the dream work, right? We are in for the long run. Did we say we are committed to lead you to your most ambitious and long-lasting business? And so we will, by making the best use of your budget and by maximizing our efforts . With our battle plan tactic, we offer an authentic and personal journey, where we strive to expand your business’s full potential.
    2 projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 4.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Onderwijs (+27)
    Spreekt Nederlands, België, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Strategic and creative services for B2B and government

    Creativiteit die impact maakt in B2B & overheid Umbau is geen typisch B2B-marketingbureau. Met een combinatie van jeugdig enthousiasme en jarenlange ervaring geven we je communicatie en marketing een extra boost. We bouwen om en verbeteren op alle vlakken. Waarom Umbau'en? B2B marketing en communicatie vereisen een unieke aanpak. Complexe producten, langere salestrajecten, niche doelgroepen: het vraagt om expertise. Wij begrijpen dat elk B2B-bedrijf uniek is. Als klein B2B-bedrijf brengen onze teamleden vanuit verschillende achtergronden een schat aan kennis samen. We focussen op verschillende domeinen om jouw bedrijf, merk of product naar een hoger niveau te tillen. Voor sommige projecten doorlopen we alle stappen, van strategie tot uitvoering. Voor andere steken we meteen de handen uit de mouwen. Hoe we dat beslissen? Heel simpel: op basis van wat jij nodig hebt en wat jouw bedrijf vooruit helpt. Hoe dan ook vragen we onszelf voortdurend af: "Zouden we echt, eerlijk, dezelfde actie ondernemen als we in jouw schoenen stonden?” Succesvolle communicatie vraagt om passie, toewijding en toegevoegde waarde in elk contact En bovenal de moed om vast te houden aan je overtuigingen. Elk teamlid heeft een succesvolle geschiedenis in marketing en communicatie. We geloven in ons werk en hebben marketingwonderen van dichtbij meegemaakt. We adviseren je als vrienden - sterk betrokken maar recht door zee. We laten je nadenken en zelf beslissen. Dat is de deal. 👉🏻 Dus: of je nu een nieuwe koers uitzet of je merk meer in de spots wil zetten, we luisteren graag. Of je nu strategische begeleiding zoekt, creatieve oplossingen wil of gewoon extra handjes zoekt, we staan voor je klaar. Zowel voor B2B als overheidsklanten! 💡 Klaar om te Umbau’en? Jij hebt een vraag, wij luisteren graag - liefst met een kop koffie en een koekje, met sterke resultaten als slotstuk van de samenwerking.
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Mechelen, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Vervoer (+10)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    Make it memorable.

    At Federate, we help brands become memorable by developing unique brand identities, singular positionings and creative campaigns.
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 5.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Reizen & Vrije tijd (+17)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Ne dites pas que vous êtes le meilleur, montrez-le !

    Aanbevolen
    Nous sommes une agence créative qui vous aide à gagner le cœur et l'esprit de vos clients. Nous écrivons, nous filmons, nous racontons des histoires, nous faisons de l’animation 3D et nous caressons Google dans le sens du poil. Mais ça, ce n’est que la surface. Avoir de l’excellent contenu n’est qu’une partie du process. Pour qu’il soit bon et efficace, il doit être inspiré par une fonction marketing et un objectif commercial. Il doit faire partie d’un plan. Et son effet doit être mesurable.
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Wezet, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Industriële Goederen en Diensten (+10)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.5
    (5 reviews)

    Wij strijden voor jouw Machtige Marketing!

    Al eens gehoord van het ridderideaal? Eer. Kracht en moed. Trouw. Vrijgevigheid. Eerlijkheid. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat was het ook, in de middeleeuwen. Ons team van Ridder hanteert een eigen riddercode. Persoonlijke aanpak. Betrokkenheid. Open communicatie. Expertise. Daadkracht. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat is het ook. Beloofd! We trekken ten strijde om de missie, visie & waarden van jouw onderneming of merk op een creatieve, strategische en professionele manier uit te dragen.
    1 project in B2B Branding
    Gevestigd in Kortrijk, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Architectuur & Planning (+25)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Proven successful go2market campaigns in healthcare, technology and engineering

    Top bekroond
    Living Stone is your B2B marketing agency for healthcare, technology and engineering organisations. We help you as a B2B marketer to make your mark . To share your company’s story, to present information in a way that makes a difference – to plant a flag that proclaims excellence and value. We support you with conventional as well as digital marketing. Our tools are easy to implement and build on your existing corporate tradition, sales customs and market ambitions. We’ve successfully been helping B2B marketers make an impact +30 years . As experts in go2market programs, we know that a lot of things are critical for a marketing partnership and projects, to succeed. We’ve set-up our company to make sure we deliver on all of them . "You should be proud of your team! You guys have worked wonders! Your communication and work delivered is top notch professional. This was my first time working with an agency like yours, but it tastes like more!"    
    1 project in B2B Branding
    Gevestigd in Zwalm, België
    Vanaf € 3.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Industriële Goederen en Diensten (+10)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Brand Warriors

    SQUAD is an branding agency on a mission. To create brands that leave an impact and blow you away. From concept to creative solutions, we are ready to assist you as a squad! Onze services Strategie - Marketing- & communicatieplan - Positionering - Brand values - Contentstrategie - Merkontwikkeling Design & Branding - Logodesign & branding - Copywriting - Grafisch ontwerp - Packaging design - POS materiaal - Fotografie Social & Digital - Webdesign - SEO & SEA - E-mailcampagnes - Social media strategie - Contentplan
    1 project in B2B Branding
    Gevestigd in Zwevegem, België
    Vanaf € 500 voor B2B Branding
    Ervaring in Software & Computer Services (+4)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 5
    (4 reviews)

    Let’s perform, together.

    We are Add Value 👋🏻 Gegroeid vanuit goesting. Getekend door data. We focussen ons op growth marketing zodat jouw campagne de lucht ingaat. 💥 Nog belangrijker, we testen alles en vertalen jouw online impact in meetbare data. Naast onze performance driven aanpak hebben wij een stevige portie expertise for all things digital. 💻 Top of mind worden via social media of nood aan een nieuwe website? We’ve got you covered. 😉 Klaar voor digitale groei? Get in touch! 🚀
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Vastgoed (+6)
    Spreekt Engels, Duits(+1)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    B2B Demand generation agency - Ghent & Amsterdam

    Top bekroond
    The whole point of our business is to add value to yours. Handlangers helps organisations realise their marketing-communication objectives. With strategy at our core, we develop concepts, campaigns and conversion processes. Our team has the expertise to strategize and implement every marketing effort your company needs to grow. We are not here to win awards, we are here to get results. Branding Content Demand Generation
    1 project in B2B Branding
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Consumer Electronics (+15)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (29 reviews)

    Increase your impact with our 360° marketing support

    Plant a Flag is your 360° marketing partner, based in Brussels, Belgium. We unify a wide range of marketing expertise to create a positive impact for our remarkable clients. We provide Marketing strategy - by transforming your great ideas into actionable strategies & plans. Marketing execution - you can count on our team of marketing experts for full-service marketing support including design, development, content & performance marketing. We work for Ambitious and passionate people who are building towards sustainable growth and societal impact. Our portfolio of clients includes businesses (small & large), associations, and non-profit organizations. Let's partner up and Plant your Flag!  
    2 projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Brussel, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Management Consulting (+6)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Let us boost your business to another level! 📈

    Flon.be is een digitaal marketingbureau dat gespecialiseerd is in het verhogen van omzet en zichtbaarheid voor bedrijven . Met meer dan €30 miljoen aan gegenereerde inkomsten voor klanten en expertise in advertenties, branding, op maat gemaakte websites en marketinganalyse, helpt Flon.be ondernemers hun doelen te bereiken. Wij combineren strategie en creativiteit om resultaten te leveren die tellen.
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Non-profit (+3)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden
  • 3.6
    (3 reviews)

    Your path to a sustainable strategy

    Aanbevolen
    With our expertise in the creation and positioning of dozens of brands, we help take your business to the next level. Consider: - Strategic positioning - Website & webshop development - (Employer) Branding - Video (advertising) - Digital marketing (Social media, Google Ads, newsletters, ...) - Conversion Rate Optimization
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Turnhout, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Entertainment & Events (+2)
    Spreekt Engels, Frans(+3)
    1-10 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Not your average agency

    Wij zijn een Limburgs branding- & reclamebureau dat merken en producten (her)vormt. Hier komen geen 'average agency' situaties over de vloer.
    Op zoek naar projecten in B2B Branding
    Gevestigd in Herk-de-Stad, België
    Vanaf € 1.000 voor B2B Branding
    Ervaring in Verzekering (+7)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
12

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Inzichten van Onze Expert: B2B Branding Agentschappen in België

België, bekend om zijn rijke geschiedenis en innovatieve bedrijfslandschap, is ook een vruchtbare grond voor B2B branding agentschappen. Met een indrukwekkend aantal van 135 projecten en 24 klantenbeoordelingen, tonen lokale agentschappen hun bekwaamheid in het versterken van merken in de zakelijke markt.

Befaamde Klanten en Prijswinnende Prestaties

B2B branding agentschappen in België hebben samengewerkt met vooraanstaande ondernemingen, variërend van startups tot grote multinationals, waarmee ze hun vermogen om strategische merkoplossingen aan te bieden bewijzen. Succesverhalen omvatten vaak sectorspecifieke projecten die de business krachtig vooruit hebben geholpen, zoals in technologie, financiën en productie.

Deze agentschappen zijn niet alleen erkend door hun klanten maar hebben ook diverse awards gewonnen voor hun creatieve en strategische benaderingen. Onderscheidingen zoals de 'Beste B2B Branding Agency' award onderstrepen hun toppositie in de markt.

Budgetadvies voor B2B Branding

De budgettering voor B2B branding kan aanzienlijk variëren afhankelijk van de projectomvang en de doelstellingen van uw onderneming. Een duidelijk inzicht in uw financiële ruimte is cruciaal voor het kiezen van het juiste bureau:

  • Startups en kleine bedrijven: Kleinschalige projecten kunnen vaak al vanaf een paar duizend euro opgezet worden. Belangrijk is dat u een bureau kiest dat ervaring heeft met het werken binnen beperkte budgetten maar toch innovatieve oplossingen biedt.
  • Middelgrote ondernemingen: Met een budget van rond de 10.000 tot 30.000 euro kunnen meer uitgebreide branding strategieën geïmplementeerd worden, inclusief marktonderzoek en klantsegmentatie studies.
  • Grote bedrijven: Voor een uitgebreide rebranding of het bouwen van een merk vanaf de grond kunt u rekening houden met budgetten die beginnen bij 50.000 euro of meer, afhankelijk van de specifieke eisen en internationale reikwijdte van de campagne.

Kiezen van het Juiste B2B Branding Bureau

Het kiezen van het juiste agentschap vereist niet alleen dat u kijkt naar de kosten, maar ook naar de kwaliteit van het eerdere werk, de branche expertise, en culturele fit met uw bedrijf. Belangrijk is een bureau te selecteren wiens strategische visie resoneren met die van uw eigen onderneming.

Het beoordelen van projecten en klantenfeedback, zoals weergegeven door onze 135 projecten en 24 beoordelingen, biedt een solide basis om de consistentie en de resultaten van het bureau te beoordelen.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in BelgiëLaatst bijgewerkt op 06-02-2025

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Balliu: Een visuele update

Balliu: Een visuele update

Abstraction - Videogames beyond boundaries

Abstraction - Videogames beyond boundaries

3W - Photography and brand ID development

3W - Photography and brand ID development


Veelgestelde vragen.


Voor B2B-bedrijven in België is merkconsequentie van cruciaal belang om een sterke en herkenbare identiteit op te bouwen in een concurrerende markt. Het waarborgen van deze consistentie over verschillende contactpunten, vooral in complexe organisaties, vereist een doordachte aanpak. Hier zijn enkele effectieve strategieën:

1. Ontwikkel uitgebreide merkrichtlijnen

Creëer een gedetailleerd merkmanuaal dat alle aspecten van uw merkidentiteit omvat, waaronder:

  • Visuele elementen (logo, kleurenpalet, typografie)
  • Tone of voice en communicatiestijl
  • Kernwaarden en merkbelofte
  • Richtlijnen voor gebruik in verschillende media en contexten
2. Implementeer een Brand Management System (BMS)

Investeer in een centraal digitaal platform waar alle bijgewerkte merkassets en richtlijnen toegankelijk zijn voor medewerkers en partners. Dit zorgt voor consistentie en efficiëntie in het gebruik van merkelementen.

3. Zorg voor interne merkambassadeurs

Wijs in elke afdeling of divisie een 'merkambassadeur' aan die verantwoordelijk is voor het handhaven van de merkrichtlijnen en het bevorderen van merkbewustzijn binnen hun team.

4. Regelmatige merktrainingen

Organiseer periodieke trainingen voor medewerkers om het belang van merkconsequentie te benadrukken en hen vertrouwd te maken met de richtlijnen. Dit is vooral belangrijk in de Belgische context, waar tweetaligheid (Nederlands en Frans) vaak een rol speelt in de communicatie.

5. Creëer een merkgerichte bedrijfscultuur

Integreer de merkwaarden in de dagelijkse werkzaamheden en besluitvormingsprocessen. Dit helpt medewerkers om het merk te 'leven' en consistent uit te dragen in hun interacties met klanten en partners.

6. Ontwikkel een consistente content strategie

Zorg voor een overkoepelende contentstrategie die de merkboodschap versterkt over verschillende kanalen, zoals:

  • Website en blog
  • Social media platforms (LinkedIn is bijzonder belangrijk voor B2B in België)
  • E-mailmarketing
  • Whitepapers en case studies
  • Evenementen en webinars
7. Implementeer een goedkeuringsproces

Stel een efficiënt goedkeuringsproces in voor externe communicatie en marketingmaterialen om consistentie te waarborgen voordat ze worden gepubliceerd of gebruikt.

8. Gebruik technologie voor consistentie

Benut tools zoals Digital Asset Management (DAM) systemen en marketing automation platforms om consistentie in visuele elementen en messaging te garanderen over verschillende kanalen.

9. Regelmatige merkaudits

Voer periodieke audits uit om te beoordelen hoe consistent het merk wordt toegepast over verschillende touchpoints en divisies. Gebruik de inzichten om verbeteringen door te voeren.

10. Collaboratieve aanpak

Stimuleer samenwerking tussen verschillende afdelingen en divisies om ervoor te zorgen dat merkinitiatieven worden afgestemd en versterkt over de hele organisatie.

Door deze strategieën te implementeren, kunnen Belgische B2B-bedrijven een sterke en consistente merkidentiteit opbouwen die resoneert met hun doelgroep en hen onderscheidt in de markt. Het is belangrijk om te onthouden dat merkconsequentie een voortdurend proces is dat flexibiliteit vereist om zich aan te passen aan veranderende marktomstandigheden, zonder de kernidentiteit van het merk te verliezen.

Volgens een studie van Kantar uit 2023 kunnen merken die consistent worden toegepast over alle touchpoints tot 30% meer in waarde groeien. Voor Belgische B2B-bedrijven, die vaak op internationale markten concurreren, kan dit verschil maken tussen het winnen of verliezen van belangrijke contracten en partnerships.



In het huidige digitale tijdperk is het voor B2B-merken in België essentieel om digitale platforms en sociale media effectief te benutten, zonder daarbij hun professionele imago te compromitteren. Hier zijn enkele strategieën en best practices om dit te bereiken:

1. Kies de juiste platforms

Niet alle sociale media zijn even relevant voor B2B-merken. Focus op platforms waar uw doelgroep actief is:

  • LinkedIn: Het meest professionele netwerk, ideaal voor B2B-communicatie en thought leadership.
  • Twitter: Geschikt voor het delen van korte updates, industrienieuws en het engageren in relevante discussies.
  • YouTube: Perfect voor het delen van informatieve video's, webinars en productdemonstraties.
2. Ontwikkel een consistente merkidentiteit

Zorg voor een uniforme visuele stijl en toon across all digitale kanalen. Dit versterkt uw professionele imago en merkherkenning.

3. Creëer waardevolle content

Deel inhoud die echte waarde biedt aan uw doelgroep:

  • Thought leadership artikelen
  • Case studies en klantensuccessen
  • Infographics met relevante industriedata
  • Whitepapers en e-books
4. Engagement op professionele wijze

Reageer tijdig en professioneel op comments en berichten. Train uw social media team in B2B-etiquette en crisiscommunicatie.

5. Gebruik geavanceerde targeting

Benut de geavanceerde targeting-opties van sociale platforms om uw content precies bij de juiste besluitvormers te krijgen.

6. Investeer in video-content

Volgens recent onderzoek van Hubspot zegt 54% van de B2B-professionals dat ze video verkiezen boven andere contentformats. Overweeg het maken van:

  • Korte, informatieve clips voor LinkedIn en Twitter
  • Uitgebreide webinars en thought leadership presentaties
  • Behind-the-scenes content om uw bedrijfscultuur te tonen
7. Maak gebruik van employee advocacy

Moedig werknemers aan om als ambassadeurs op te treden door bedrijfscontent te delen en hun eigen professionele netwerken te betrekken. Dit vergroot uw bereik op een authentieke manier.

8. Monitor en analyseer prestaties

Gebruik analytics tools om de effectiviteit van uw sociale media-inspanningen te meten. Pas uw strategie aan op basis van data-gedreven inzichten.

9. Integreer sociale media in uw bredere marketingstrategie

Zorg ervoor dat uw sociale media-activiteiten aansluiten bij uw overkoepelende marketingdoelstellingen en campagnes voor een coherente merkbeleving.

10. Blijf up-to-date met lokale trends

De Belgische B2B-markt heeft zijn eigen dynamiek. Houd rekening met taalverschillen (Nederlands, Frans, Duits) en regionale zakelijke culturen binnen België.

Door deze strategieën toe te passen, kunnen B2B-merken in België effectief gebruik maken van digitale platforms en sociale media, terwijl ze hun professionele imago behouden en versterken. Het is een delicate balans tussen toegankelijkheid en professionaliteit, maar met de juiste aanpak kan het een krachtig instrument zijn voor merkversterking en leadgeneratie.



Het meten van het succes en de Return on Investment (ROI) van B2B-brandinginitiatieven is cruciaal voor Belgische bedrijven om de effectiviteit van hun inspanningen te begrijpen en te verbeteren. Hier zijn enkele van de meest waardevolle meetwaarden voor B2B-branding in de Belgische context:

  1. Brand Awareness en Herinnering:
    • Meetmethoden: Marktonderzoek, surveys, en sociale media monitoring
    • Belang: Meet de bekendheid van uw merk binnen uw doelgroep in de Belgische B2B-sector
  2. Website Verkeer en Engagement:
    • Meetwaarden: Bezoekersaantallen, tijd op de site, bouncepercentage, en conversiepercentage
    • Tools: Google Analytics, HotJar
  3. Lead Generatie en Kwaliteit:
    • Meetwaarden: Aantal gegenereerde leads, lead-to-opportunity ratio, kosten per lead
    • Belang: Cruciaal voor het evalueren van de effectiviteit van uw branding in het aantrekken van potentiële klanten
  4. Klantloyaliteit en Retentie:
    • Meetwaarden: Net Promoter Score (NPS), klanttevredenheidsscores, herhalingsaankopen
    • Belang: Meet hoe goed uw merk klantrelaties onderhoudt in de Belgische markt
  5. Sociale Media Engagement:
    • Meetwaarden: Volgers, interacties, bereik, en sentiment
    • Tools: Hootsuite, Sprout Social
  6. Thought Leadership Metrics:
    • Meetwaarden: Aantal publicaties, downloads van whitepapers, webinar deelnames
    • Belang: Meet uw autoriteit en expertise in de Belgische B2B-sector
  7. Sales Metrics:
    • Meetwaarden: Omzetgroei, gemiddelde dealgrootte, sales cycle lengte
    • Belang: Direct verband tussen branding-inspanningen en financiële resultaten

Het is belangrijk op te merken dat de Belgische B2B-markt unieke kenmerken heeft, zoals een sterke focus op persoonlijke relaties en tweetaligheid (Nederlands en Frans). Daarom moeten bedrijven ook letten op:

  • Taalspecifieke Metrics: Meet de effectiviteit van uw branding in zowel Nederlands- als Franstalige regio's.
  • Netwerkeffect: Meet de groei en kwaliteit van uw professionele netwerk in België, bijvoorbeeld via LinkedIn-connecties of branche-evenementen.
  • Lokale Partnerschappen: Evalueer het aantal en de kwaliteit van partnerships met andere Belgische bedrijven of organisaties.

Om de ROI van B2B-brandinginitiatieven te berekenen, kunt u de volgende formule gebruiken:

ROI Formule Voorbeeld
(Opbrengst van branding - Kosten van branding) / Kosten van branding x 100 Als een brandingcampagne €50.000 kost en €150.000 aan extra omzet genereert: (150.000 - 50.000) / 50.000 x 100 = 200% ROI

Door deze meetwaarden consistent te volgen en te analyseren, kunnen Belgische B2B-bedrijven hun brandingstrategieën verfijnen en optimaliseren voor maximale impact en rendement op investering in de lokale markt.