De 10 beste PR Agencies in België - 2025 Reviews

Beste PR Agencies in België

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
277 agencies

Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget
Ontdek de toonaangevende PR-bureaus in België die klaar staan om uw merk naar een hoger niveau te tillen. Onze zorgvuldig samengestelde lijst presenteert gescreende experts op het gebied van public relations en communicatiestrategie. Verken het portfolio en de klantervaringen van elk bureau om een weloverwogen keuze te maken. Of u nu op zoek bent naar crisiscommunicatie, mediarelaties of reputatiemanagement, u vindt gespecialiseerde PR-professionals die uw bedrijfsimago kunnen versterken. Met Sortlist kunt u ook uw projectvereisten plaatsen, waardoor PR-bureaus u kunnen benaderen met op maat gemaakte voorstellen die aansluiten bij uw specifieke behoeften. Verhoog uw zichtbaarheid en versterk uw merkboodschap met de beste PR-experts van België.

Top Aanbevolen PR Agencies

Alle PR Experts in België

  • 4.9
    (14 reviews)

    On a au moins 95 façons de faire parler de vous.

    Sterk aanbevolen
    Nonante Cinq est une agence de conseil en communication et relations publiques qui accompagne startups, entreprises, institutions et groupes de presse. Nous aidons nos clients à passer à la vitesse supérieure grâce à nos conseils stratégiques et nos contacts privilégiés dans les médias et auprès des leaders d’opinion. Vous avez une histoire unique à raconter : on a au moins 95 façons de faire parler de vous !
    59 projecten in PR
    Gevestigd in Evere, België
    Vanaf € 1.500 voor PR
    Ervaring in Huisdieren (+28)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.6
    (33 reviews)

    WHERE EARNED MEETS CREATIVITY

    Aanbevolen
    Top bekroond
    Walkie Talkie is a leading public relations & influencer marketing agency that took home the Specialist agency of the year award in 2022. We thrive on strategic thinking and put earned media coverage first , envisioning desired and feasible news clippings. We do so by exploring what’s around the corner for your brand - and how we as a team can make it work for your target audience. Our extensive lifestyle and corporate network combined with our extensive experience, helps brands like yours generate the right attention, better reach and more relevancy. Connecting the right plugs between companies, media, influencers and consumer culture. All in a timely, transparent and relevant way. WHERE EARNED MEETS CREATIVITY As a full-service agency we develop and support creative solutions for our client’s needs. Our multilingual team of specialists includes strategists, project managers, copywriters, developers, graphic designers and social media managers—stretching our expertise beyond those of traditional public relations . Each team member has their own specific background, interests and proven track record within various industries including travel, food, fashion, tech, music, cultural projects and more. Add an in-depth understanding of that network and all things digital helps us create agile yet enduring PR campaigns which meet your objectives. In Belgium , our native Dutch- and French-speaking teams cover Flanders, Brussels, and the Walloon region from our HQ in Ghent. Additionally, when requested, we extend our scope to include the Netherlands and/or Luxembourg , ensuring an integrated BENE(LUX) approach for our clients. At the core of our operations lies our extensive network, our strong relationships, and an in-depth knowledge of our local media landscape. As this varies from country to country we often extend our expertise with existing partner agencies to successfully navigate any local nuances effectively.
    44 projecten in PR
    Gevestigd in Gent, België
    Vanaf € 3.000 voor PR
    Ervaring in Schoonheid (+20)
    Spreekt Nederlands, Engels(+3)
    11-50 teamleden
  • 4.4
    (14 reviews)

    Your Communication Partner!

    Wens je meer of andere klanten? Een sterk(er) imago? Luna is jouw one-stop-shop voor een waaier aan (niet-betalende) communicatieactiviteiten. Als veelzijdige partner zetten we je bedrijf in the picture. Souhaitez-vous changer, augmenter votre clientèle ou développer une image forte ? Luna est votre guichet unique pour une pléiade d’activités de communication. En tant que partenaire polyvalent, nous mettons votre entreprise en lumière. Do you want to win new clients or build a stronger image? Luna is your one-stop-shop for a wide range of editorial and other communication activities. We put your company in the spotlight! Onze troeven | Nos atouts | Our strengths: • Meedenken |Nous vous accompagnons dans votre réflexion | We think along with you • Proactief | Proactivité | Proactive • Creatief | Créativité | Creative • Drietalig | Trilinguisme | Trilingual Wat we doen | Ce que nous faisons | What we do: • PR • Content marketing and copywriting • Business development • Internal communication We would love to work with you! Nous aimerions travailler pour vous ! Details of our services, as well as some of our clients, are provided below. To request an offer, write to isabelle@luna.be. We can help you with all your communication activities: • Press relations (PwC, BVBO/APEG, eWON, Look&Fin, Monizze) • Crisis communication (Van In, BKCP, BCC Corporate, MediaMarkt) • Newsletters (LCL, Globis, Expense Reduction Analysts) • Websites (TDM3, Paradigmo, gaschanges.be) • Campaigns (CNG, KMDA, Switch) • Customer case studies (Eezee-IT, Megabyte, Orone) • Social media (LCL, gas.be, ADD, Amazings) • E-mail marketing (Callens, Altares Dun & Bradstreet) • Employer Branding (Conxion, PwC) • Internal Communication (Cohezio, Prodware, Trevi) • Brochures (ADD, SimCorp, CD&V) We have experience in a wide range of sectors: • IT (Inetum-Realdolmen, Lab9, Amplexor) • Telecom (LCL, Sewan, Evonet, Verixi, Hexacom) • Energy and utilities (Mega, Frank Energie, Synergrid, gas.be, Mega, Energik) • Retail (Lab9, Checkpoint Systems, easy-m/Switch, e5 mode) • Financial industry (Goudwisselkantoor/Comptoir de l'Or, Marsh, Leleux Associated Brokers, Fédérale Assurance) • Services (IPG, Harvest Group) • HR (Group S, Monster, Mercer, INC, Dehora) • Transport and logistics (Transporeon, Globis, Routing International) • Construction (Mapei, Vaillant) • Public sector (Fedict/BOSA, DG Sport, La Sambrienne, WBC-Incubator) • Medical and pharma (FeBelGen, Domus Medica, Archemin) • Agriculture (Belchim, Bi-PA) • Real estate (Colliers, PwC, EasyDay) • Leisure and lifestyle (B-Loved, BodyMindWellness, Fun, Faculty Club, YourNature) • Associations (ETSA, ECG, Educam, GS1) • Non-profit (Restos du Coeur, Brailleliga/Ligue Braille, VVOB)
    156 projecten in PR
    Gevestigd in Hoeilaart, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Retail (+35)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (4 reviews)

    TOP-TIER PUBLIC RELATIONS SERVICES IN THE BENELUX MARKET.

    Top bekroond
    Over the last 25 years Backstage Communication has specialized in increasing market awareness and managing reputations for companies that are active in 6 different sectors Your brand, product, and company are unique! You, therefore, need a tailormade media and PR approach. Together with you, we will define the right strategy, your key messages, and appropriate PR actions. After implementation, we will monitor the results, tweak the design where necessary, and seek out opportunities to make you stand out. Our consultants are in daily contact with the media and press. We know what journalists are looking for and love to bring your expertise or product to them. Depending on the defined strategy, we use press conferences, press releases, sampling or exchange deals, or pitch for targeted interviews to make you stand out in the crowd and boost market awareness within your target B2B or B2C audience. We also see it as our duty to prepare you for stormy times. The right crisis communication plan and media training help ensure that you respond appropriately in times of crisis, getting out the right messages. Our experts proactively monitor media and potential issues, allowing them to advise and assist you when necessary. Viewing ourselves as a member of your team, we want to provide the highest possible added value. Strategic Communications Public & Media Relations Content Creation Free Publicity Media Buying Crisis Management & CEO Positioning Financial Market Communication Corporate Communication Product Communication Media Partnerships & Planning Branding & Design
    22 projecten in PR
    Gevestigd in Chaumont-Gistoux, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor PR
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+6)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Thé Benelux agency for Consumer PR and Corporate Communications

    Top bekroond
    Charly PR is the Benelux agency for integrated corporate & consumer communications. Reaching your target group has never been easier. But actually touching people, is harder than ever. Charly PR (formerly known as LVTPR) helps you to create real impact with integrated corporate and consumer communications. For your organisation and for your brand(s). From strategy to execution. The agency specializes in crisis communications, internal communications, thought leadership, product PR, influencer relations and digital & content marketing. From its offices in Strombeek-Bever (Brussels) and Bunnik (Utrecht), Charly PR advises and supports clients such as Action, Belnet, Dubai Tourism, Hasbro, Huttopia, IDEWE, One Plus, Sonos and The North Face on a daily basis. The agency was founded in 1994 by Charly Lammers van Toorenburg and goes by the name of "Charly PR" since March 2023.
    11 projecten in PR
    Gevestigd in Grimbergen, België (+1)
    Vanaf € 3.000 voor PR
    Ervaring in Zorginstellingen (+10)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.4
    (8 reviews)

    A collective force of creative minds. Accelerating your business with compound creativity.

    Top bekroond
    Cartel Agency unites multidisciplinary talents for ambitious brands and hungry eyes. We’re an agency by humans, for humans. At Cartel Agency, we: • build brands that cut through the noise • earn attention through powerful storytelling • influence behavior by sparking awareness • prove that marketing works • drive digital excellence across strategy, tech and performance Our work is creative, sector-agnostic, results-obsessed and always ready for what’s next. We’re not here to make noise. We’re here to accelerate your business.
    20 projecten in PR
    Gevestigd in Hasselt, België (+1)
    Vanaf € 10.000 voor PR
    Ervaring in Accounting (+24)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • 4
    (3 reviews)

    We connect. For real.

    Top bekroond
    NL OVER OVAL PR & CONTENT (voorheen Nightingale) Nightingale is een creatief PR & Content agency gericht op het verbinden van uw merk of winkel met uw huidige en toekomstige consument in een continu veranderende markt. Door innovatie, esthetiek en relevantie te combineren, kunnen wij ons specialiseren in strategische PR & content. OVER OVAL ​OVAL is een creative brand experience agency dat de beleving van mensen centraal stelt in elke campagne. Met een team van 120+ experts werken we in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Düsseldorf en Parijs. Met doordachte strategieën, inspirerende creativiteit en pakkende producties brengen we mensen en merken samen. We zijn sterk in Employee Experiences, Consumer & Citizen Experiences en Business Experiences. OVAL werkt onder andere voor Adobe, Aéroports de Paris, B&B Hotels, BMW, Bol, Decathlon, Delhaize, Deloitte, Fundis, Google, Henkel, le Ministère de la Culture, Nintendo, Proximus, Randstad, SD Worx, SNCF en de Vlaamse Overheid. Meer info via weareoval.be
    64 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+2)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Telecommunicatie (+18)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • 4.9
    (3 reviews)

    Boundary-pushing Benelux PR and communications agency

    Put simply, Coopr is an integrated PR agency with Public Relations and Content Marketing at the heart operating in the Benelux (the Netherlands, Belgium and Luxembourg). Our offices are based in Rotterdam (the Netherlands) en Antwerp (Belgium), where a team of 17 professionals work for well-known brands like LinkedIn, Thalys, Coca-Cola, Lego, Moduleo and Pathé. It's our ambition to solve communication challenges on a creative, effective and integrated way for our clients. We embrace new technology and media and are pushing boundaries of ourselves and the market since 2009. We believe that times are changing, consumers are evolving and the media landscape is broader than it’s ever been. That’s why we combine traditional PR with digital communications and social marketing. Therefore we’re not just a PR agency.    
    5 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Reizen & Vrije tijd (+5)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (8 reviews)

    NATIVE NATION, YOUR SOCIAL MEDIA SOULMATE

    We are not a big creative agency that has adapted to social media. We are not a PR agency that turned into an influencer agency. We are born on social, it’s in our DNA. Native Nation started out as an influencer marketing agency and platform since 2017, but quickly evolved to a broader social media first agency. We work with the next generation, have an eye for real time cultural insides and make social content that actually has an impact on it’s target audience. We continuously revamp influencer marketing & focus on creating branded entertainment rather than boring social media ads. We built a company that is small enough to move as fast as the social algorithms, yet big enough to create impact for strong brands. We are trustworthy professionals with 12 years of combined social media expertise, who help you craft social media stories from concept to realization. You can hire us for video content, copywriting, growth hacking, paid strategies, influencer collaborations, ambassador programs, UGC, social media management, … We help your brand grow by crafting stories that create impact on Social Media and beyond.
    Op zoek naar projecten in PR
    Gevestigd in Vilvoorde, België
    Vanaf € 5.000 voor PR
    Ervaring in Speelgoed (+10)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (17 reviews)

    We believe that positive creativity empowers brands.

    As a boutique agency, we live your brand daily, acting as an extension of your team. Transparency and open communication are our priorities. Together we’re focused on positive and measurable results. No time to lose? We will write and finetune your briefings. Control freak? Us too… we set up online dashboards to track task assignment, work progress and deadlines. Go check out our website : www.thecrew.be
    1 project in PR
    Gevestigd in Elsene, België (+1)
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Non-profit (+23)
    Spreekt Engels, Duits(+4)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Crafting influential content. Amplifying ambitious brands.

    MMBSY is a full-service PR and Content Marketing agency, located in Antwerp and Amsterdam.   ‘Got a creative content request, a petite PR problem or just looking for the best way to get your message out there? We’re here for you, just check out our services and make your pick.'   We are a team of professional storytellers with more than 20 years of experience in PR, content creation, content strategy and brand strategy. In other words, we know how to tell and distribute a message, how to touch and activate people with information, inspiration and entertainment.    Our eye is always on the consumer, the person you want to reach, in the way they like best. Every story we produce, contains editorial creativity. We promise and deliver great storytelling in PR plans, social media marketing and content creation.   We guarantee true craftsmanship and work only with knowledgeable talented people. With this pool of creative talent, we craft narratives from life, because authentic stories are the ones that strike a chord with your audience.
    11 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 8.000 voor PR
    Ervaring in Wijn & Sterke Dranken (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (5 reviews)

    Wij strijden voor jouw Machtige Marketing!

    Al eens gehoord van het ridderideaal? Eer. Kracht en moed. Trouw. Vrijgevigheid. Eerlijkheid. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat was het ook, in de middeleeuwen. Ons team van Ridder hanteert een eigen riddercode. Persoonlijke aanpak. Betrokkenheid. Open communicatie. Expertise. Daadkracht. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat is het ook. Beloofd! We trekken ten strijde om de missie, visie & waarden van jouw onderneming of merk op een creatieve, strategische en professionele manier uit te dragen.
    1 project in PR
    Gevestigd in Kortrijk, België
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Architectuur & Planning (+25)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    We build your winning PR-strategy

    ABCommunication, a creative PR consultancy agency specialised in media relations, conceptual influencer marketing and experience events. More than 30 years of PR experience in lifestyle, entertainment, food and tourism. We focus on future-proofing brands' PR approach through innovative formats for PR activations and next gen influencer campaigns. We are a member of the European network of independent PR agencies (PR:E) dedicated to international entertainment and lifestyle PR. This allows us to scale up to neighbouring countries if required in a cost-effective and time-saving way.
    4 projecten in PR
    Gevestigd in Tienen, België
    Vanaf € 5.000 voor PR
    Ervaring in Consumer Electronics (+5)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    We are a strategic creative marketing & PR agency, specialized in interior, hospitality & lifestyle.

    DONEBYUS is a Antwerp based strategic marketing & PR agency covering interior, hospitality, food & lifestyle. We provide a professional, bespoke media relations service to our national and international clients. Founded in 2021, we are known for ambitious marketing, communication, digital & PR campaigns and creative concepts. A project born from a shared love of iconic storytelling and a desire to produce aesthetic but effective and measurable content. It is a unique combination that remains a fundamental part of our DNA. The synergy of our two personalities allows us to bring out the best of both worlds. Even more, the sensitivity and generosity characterizes us. Atypical is a compliment in the world of donebyus.agency. We like to push the limits of our creativity in every project. On national soil or further from home: we believe in producing content that capture hearts, inspires minds and delivers business results. Our approach is rooted in a strong foundation of public relations and journalistic insight . We start every project by analyzing how the market evolves, ensuring that we stay tuned to emerging trends and shifting consumer behaviors. By viewing your brand through a PR lens, we focus on storytelling that not only captures attention but also builds trust and credibility. Surprising but secure, innovative but balanced, and visionary but familiar. Regardless of the purpose behind a project, our approach is intuitive and incisive every time. Without shying away from results, our character typifies itself into a warm & welcoming feeling, that can only result from inherent talent and pleasure in what we do. We understand human behaviors, mindsets and lifestyles as no other. We don’t just crunch numbers; we immerse ourselves in your market, uncovering hidden trends, consumer insights, and competitive dynamics that matter to you.
    17 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 3.000 voor PR
    Ervaring in Telecommunicatie (+14)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.6
    (5 reviews)

    Empower your communication

    Aanbevolen
    youEngine is a content-driven marketing and communication agency of Aimé Van Hecke and Bettina Geysen. We operate at the crossroads of brands, marketing and technology, because we are passionate about technology, media and storytelling. Brands no longer have to limit themselves to advertising. Thanks to technology, they enter into direct dialogue with stakeholders. Today, the biggest challenge for every marketer is how to become a beacon of trust in the fragmented media world where online and mobile set the tone for brand perception. The new marketing challenge for your company is to participate, influence and gain trust with your brand in this communication flow. And that's the sum of: how well informed you are and how well your brand can empathize with the customer's issues ( Think ), how well you dialogue as a brand and master the language of your target group to perfection ( Tell ) and how you as a brand offer targeted products and services that your customer really needs ( Sell ). Brands must personalise and tailor their communications to the individual customer: you . The more focused your communication, the greater the chance that your marketing will work as a powerful engine for lucrative customer contacts. Let youEngine guide you through the new media world based on our integrated package of content and communication services: Think: How well informed you are about the desires of your customers Tell: How well you interact and dialogue with your customers Sell: How well your products and services match your customers' needs
    19 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor PR
    Ervaring in Overheid (+14)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    1-10 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    Creating success stories.

    As the leading Benelux communication agency, we have been supporting ambitious tech and IT companies all over the world with marketing and PR for over twenty years.
    7 projecten in PR
    Gevestigd in Asse, België
    Vanaf € 10.000 voor PR
    Ervaring in Software & Computer Services (+5)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    11-50 teamleden
  • 4
    (5 reviews)

    Digital Marketing & Public Relations Agency in Antwerpen & Brussel

    TEAM LEWIS is een wereldwijd geïntegreerd communicatiebureau dat PR-, marketing- en digitale diensten levert om merken te helpen hun bedrijfsdoelen te bereiken. Met een aanwezigheid in belangrijke markten wereldwijd, combineren we lokale expertise met een mondiale reikwijdte om impactvolle, strategische campagnes te creëren. Onze toegewijde teams van experts zijn gepassioneerd over storytelling, creativiteit en innovatie, en zorgen ervoor dat onze klanten opvallen in een drukke markt. Bij TEAM LEWIS geloven we in het verleggen van grenzen en het behalen van meetbare resultaten voor onze klanten. We hebben twee vestigingen in België, in Brussel en Antwerpen, en spreken Engels, Nederlands en Frans. Wereldwijd hebben we 26 kantoren en meer dan 700 medewerkers. HOE WERKEN WIJ? Bij TEAM LEWIS werken we nauw samen met onze klanten om hun unieke behoeften en doelstellingen te begrijpen. Ons proces bestaat uit verschillende stappen: Strategieontwikkeling: We beginnen met een grondige analyse van de markt, concurrenten en doelgroep. Op basis hiervan ontwikkelen we een op maat gemaakte strategie die past bij de doelen van onze klanten. Creatieve Concepten: Onze creatieve teams brainstormen en ontwikkelen innovatieve concepten die resoneren met de doelgroep en de merkboodschap versterken. Uitvoering: We zetten onze plannen om in actie door middel van diverse communicatiekanalen zoals PR, social media, contentmarketing en digitale campagnes. Meten en Optimaliseren: We monitoren voortdurend de resultaten van onze campagnes en optimaliseren ze waar nodig om de best mogelijke resultaten te behalen. We gebruiken data-analyse om de effectiviteit te meten en waardevolle inzichten te verkrijgen. Samenwerking: We geloven in transparante communicatie en werken nauw samen met onze klanten gedurende het hele proces. We houden regelmatig overleg om voortgang te bespreken en strategieën aan te passen op basis van feedback en resultaten. Bij TEAM LEWIS streven we ernaar om duurzame relaties met onze klanten op te bouwen en hen te helpen hun volledige potentieel te bereiken door middel van effectieve en creatieve communicatieoplossingen. WAT WIJ DOEN: Bij TEAM LEWIS bieden we een breed scala aan diensten om onze klanten te ondersteunen: Public Relations: Versterk uw merk en bereik een groter publiek door middel van strategische PR-campagnes. Influencer Marketing: Werk samen met invloedrijke personen om uw merk op authentieke wijze te promoten. SEO: Verhoog uw zichtbaarheid in zoekmachines door middel van effectieve zoekmachineoptimalisatie. Paid Search: Maximaliseer uw ROI met gerichte betaalde zoekcampagnes. Social Media Marketing: Versterk uw aanwezigheid op sociale media en engageer uw doelgroep met strategische campagnes. Digital Marketing: Ontwikkel en implementeer effectieve marketingstrategieën die uw bedrijfsdoelen ondersteunen. Digitale Diensten: Optimaliseer uw online aanwezigheid met onze uitgebreide digitale marketingoplossingen. Contentcreatie: Creëer boeiende content die uw doelgroep aanspreekt en uw merkboodschap versterkt. Crisiscommunicatie: Bescherm uw merk door proactieve en reactieve crisiscommunicatiestrategieën. **** FR: À PROPOS DE NOUS TEAM LEWIS est une agence de communication intégrée mondiale qui offre des services de relations publiques, de marketing et de services numériques pour aider les marques à atteindre leurs objectifs commerciaux. Présents sur les principaux marchés mondiaux, nous combinons une expertise locale avec une portée mondiale pour créer des campagnes stratégiques et percutantes. Nos équipes dédiées d'experts sont passionnées par le storytelling, la créativité et l'innovation, et s'assurent que nos clients se démarquent sur un marché saturé. Chez TEAM LEWIS, nous croyons en la prise de risque et l'obtention de résultats mesurables pour nos clients. Nous avons deux bureaux en Belgique, à Bruxelles et Anvers, et nous parlons anglais, néerlandais et français. À l'échelle mondiale, nous avons 26 bureaux et plus de 700 employés. COMMENT NOUS TRAVAILLONS Chez TEAM LEWIS, nous collaborons étroitement avec nos clients pour comprendre leurs besoins et objectifs uniques. Notre processus se compose de plusieurs étapes : Développement de Stratégie : Nous commençons par une analyse approfondie du marché, des concurrents et du public cible. Sur cette base, nous développons une stratégie sur mesure adaptée aux objectifs de nos clients. Concepts Créatifs : Nos équipes créatives brainstorment et développent des concepts innovants qui résonnent avec le public cible et renforcent le message de la marque. Exécution : Nous mettons nos plans en action à travers divers canaux de communication tels que les relations publiques, les médias sociaux, le marketing de contenu et les campagnes numériques. Mesure et Optimisation : Nous surveillons en permanence les résultats de nos campagnes et les optimisons si nécessaire pour obtenir les meilleurs résultats possibles. Nous utilisons l'analyse des données pour mesurer l'efficacité et obtenir des informations précieuses. Collaboration : Nous croyons en une communication transparente et travaillons en étroite collaboration avec nos clients tout au long du processus. Nous tenons des réunions régulières pour discuter des progrès et ajuster les stratégies en fonction des retours et des résultats. Chez TEAM LEWIS, nous nous efforçons de bâtir des relations durables avec nos clients et de les aider à atteindre leur plein potentiel grâce à des solutions de communication efficaces et créatives. CE QUE NOUS FAISONS Chez TEAM LEWIS, nous offrons une large gamme de services pour soutenir nos clients : Relations Publiques : Renforcez votre marque et atteignez un public plus large grâce à des campagnes de relations publiques stratégiques. Marketing d'Influence : Collaborez avec des personnes influentes pour promouvoir votre marque de manière authentique. SEO : Augmentez votre visibilité sur les moteurs de recherche grâce à une optimisation efficace des moteurs de recherche. Recherche Payante : Maximisez votre retour sur investissement avec des campagnes de recherche payante ciblées. Marketing sur les Médias Sociaux : Renforcez votre présence sur les réseaux sociaux et engagez votre public avec des campagnes stratégiques. Marketing Digital : Développez et mettez en œuvre des stratégies marketing efficaces qui soutiennent vos objectifs commerciaux. Services Numériques : Optimisez votre présence en ligne avec nos solutions complètes de marketing numérique. Création de Contenu : Créez un contenu engageant qui attire votre public cible et renforce votre message de marque. Communication de Crise : Protégez votre marque grâce à des stratégies de communication de crise proactives et réactives.
    40 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+16)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Strategic PR for brands with a story to tell

    Loud and Clear is a Belgium-based PR and content agency located near Kortrijk. We help B2B companies across various sectors—from tech and healthcare to finance, industry, food & drinks, and beauty—share their stories with impact. So brands can connect with the right audiences and media to build their thought leadership. At Loud and Clear, we believe every brand has a powerful story to tell—if it's told the right way. We are a PR and content agency that helps companies capture attention, build credibility, and connect with the right audiences through tailored communication strategies. Media relations pay off when done right. But getting your story published takes more than luck—it takes precision, preparation, and the right connections. PR leaves no room for improvisation. That’s why clients rely on our expertise. Founded in 2020, we’ve built trusted relationships with journalists and media outlets, and we know exactly how to shape stories that resonate. With the right angle, timing, and a dose of strategic "seasoning," we make sure your message lands where it matters most. We don’t do cookie-cutter solutions. Each project gets a dedicated team, hand-picked to match your needs and your company culture. One clear point of contact keeps communication flowing and ensures nothing gets lost in translation. Our collaboration process is structured yet personal —from intake and strategy to execution and evaluation. Throughout every phase, we stay closely connected with you to keep things on track and make room for optimization where needed. Our values: - Personal: We work with people, not accounts. Shared passion creates better stories. - Purpose-driven: Every message is crafted and delivered with intention. - The Extra Mile: We aim for “hell yeah” results. Nothing less. Loud and Clear —no fluff, just impactful stories that get heard.
    Op zoek naar projecten in PR
    Gevestigd in Harelbeke, België
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Upgrade reality with VR & AR applications, 3D (web) configurators and virtual studios

    Toster Software consists of 3 activities. Every activity arises from 3D gaming software. 1. Toster Studio software: Record or stream your presentation. 2. Toster Lab: tailor made solutions for your experience center, showroom, webshop, VR- and other 3D-applications 3. Recovery Grid: VR-app for physiotherapists. We make you recover faster with more fun.
    1 project in PR
    Gevestigd in Genk, België
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Industriële Goederen en Diensten (+6)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (1 reviews)

    Smart Video Alchemists to make your Events, Elearning, Webinar, Podcast, Corporate video... smarter!

    Active depuis 2010 en captation d'événements et diffusion Live, Learnence réalise des émissions Tv pour les entreprises: duplex; événement hybrides, présentiels ou full virtuels: pour des applications de webinars, podcast ou de retransmission en direct de vos événements corporate, sportifs, médicaux, culturels. Engagez votre audience et fidélisez-là à travers nos outils et plateformes Eventshub.eu pour créer une véritable communauté autour de votre événement, formation ou webinaire ! EventsHub.eu provides convenient and intuitive solutions for hosting online events, while paying particular attention to the audience engagement dimension: - Interactions between speakers and audience via chat, Q&A, voting, etc. - Networking tools - One to one networking - Alternating plenary sessions and participatory workshops - Audience retention over time The EventsHub.eu platform has perfectly followed and anticipated the evolution of event practices during the different phases of the health crisis, justifying its use in both "Full Virtual" and "Hybrid" configurations or as a support for 100% face-to-face events. EventsHub is now a tool recognised and appreciated by many international institutions and organisations.
    3 projecten in PR
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Zorginstellingen (+4)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Klantbeoordelingen over de PR Agencies in België

Marketing ManagerGezondheidszorg | België

Het werken met een van de top PR-agentschappen in België heeft onze verwachtingen overtroffen. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van zowel lokale als internationale media waren cruciaal voor het succesvol positioneren van ons nieuwe product in de markt.

CEOTechnologie | België

Als start-up in de technologische sector hadden we een PR-expert in België nodig die begrijpt hoe je een merk opbouwt. De samenwerking met deze PR-agency was cruciaal voor ons succes. Zij hebben onze lancering begeleid met een doeltreffende mediarelatiecampagne die resulteerde in uitstekende exposure.

CommunicatiedirecteurMode | België

Onze ervaring met de PR-agency in België was ongeëvenaard. De deskundigheid van het team heeft ons merk zichtbaar versterkt in onze doelmarkten. Hun strategische benadering van public relations en uitgebreide netwerk zorgden voor opvallende mediaverschijningen die onze verwachtingen overtroffen.

Inzichten van Onze Expert: PR-bureaus in België - De Drijfveren van Succesvolle Communicatie

België, bekend om zijn unieke culturele diversiteit en strategische locatie in Europa, is een bruisende hub voor public relations. Met een uitgebreide lijst van 228 projecten en 62 klantenbeoordelingen in onze database, onderscheidt het Belgisch PR-landschap zich door zijn vermogen om zowel lokale als internationale merken succesvol te representeren en te adviseren.

Blikvangers en hun Successen

Variëteit en Specialisatie binnen PR-agentschappen

In België zijn PR-agentschappen gespecialiseerd in een breed scala aan diensten — van traditionele media-relaties en event management tot digitale strategieën en crisiscommunicatie. Deze agencies staan bekend om hun strategische aanpak en vaak meertalige diensten, essentieel in het meertalige Belgische bedrijfsklimaat.

Onderscheidingen en Prestigieuze Klanten

Lokale PR-bureaus hebben samengewerkt met hoog aangeschreven klanten, waaronder grote technologiebedrijven, toonaangevende fashion brands en belangrijke overheidsinstanties, wat hun vermogen benadrukt om op maat gemaakte en impactvolle PR-strategieën te leveren. Deze bureaus hebben diverse onderscheidingen ontvangen, wat de erkenning van hun vakmanschap in de PR-industrie verder versterkt.

Adviezen voor het Kiezen van een PR-bureau

Uw Budget Evalueren

Budget speelt een cruciale rol bij het kiezen van een PR-agentschap. In België zijn er variërende prijsklassen die reflecteren op de grootte van het agentschap en de aangeboden diensten. Specifiek voor PR, kan een basiscampagne variëren van 5.000 tot 15.000 euro, afhankelijk van de duur en complexiteit van de campagne.

Analyse van Vorige Werken

Het bekijken van vorig werk van een agency is cruciaal. Met 228 projecten in onze database kunnen geïnteresseerden gedetailleerd inzien welk bureau ervaring heeft met vergelijkbare situaties of industrieën, en zo de partner kiezen die het beste bij hun visie en eisen past.

Specialisaties van het Agentschap Overwegen

Sommige agentschappen in België zijn gespecialiseerd in specifieke sectoren zoals technologie, gezondheidszorg of overheid. Het is belangrijk een agentschap te kiezen dat ervaring heeft op het specifieke domein dat u nodig hebt voor een gerichte en effectieve benadering.

Versterk uw merk met top PR-experts in België

Met een sterk netwerk van deskundige PR-bureaus, blijft België een sleutelspeler voor effectieve communicatie en merkbeheer. Als lokale expert van Sortlist, nodig ik bedrijven uit om de veelzijdige PR-mogelijkheden te verkennen en te profiteren van de deskundigheid die onze Belgische PR-experts te bieden hebben. Met gedetailleerde outcomes en klantbeoordelingen is het vinden van het ideale PR-bureau nog nooit zo toegankelijk geweest.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in BelgiëLaatst bijgewerkt op 14-06-2025

Onze laatste PR Experts-projecten in België

Versterking van de bedrijfsreputatie in de financiële sectorLeidend financieel adviesbureau40.000€ - 70.000€ | 06-2025Een financiële dienstverlener zoekt een PR-expert die kan helpen om de bedrijfsreputatie te versterken en het vertrouwen van de klanten te vergroten. De ideale partner moet ervaring hebben met crisiscommunicatie en stakeholder management.
Strategische PR voor het versterken van bedrijfsreputatieRegionale voedingsproducent15.000€ - 25.000€ | 06-2025Een regionale producent van biologische voedingsmiddelen zoekt hulp van een PR-expert om hun bedrijfsreputatie te versterken en consumentenvertrouwen te vergroten. Ze willen gericht campagne voeren rondom de voordelen van hun producten en lokale bronnen.
Bevordering van cultureel erfgoedPublieke culturele instantie15.000€ - 30.000€ | 06-2025Een culturele instelling zoekt een PR-bureau om een project te promoten dat gericht is op het bevorderen van cultureel erfgoed. De nadruk ligt op het creëren van publiciteit en participatie binnen de lokale gemeenschappen.
PR Campagne voor Duurzame OntwikkelingLeidend bedrijf in de duurzame sector20.000€ - 40.000€ | 06-2025Een vooraanstaand bedrijf in duurzame ontwikkeling zoekt een PR-agency om een campagne te lanceren die de voordelen van hun nieuwe milieuvriendelijke producten benadrukt. De campagne moet gericht zijn op media-aandacht en consumentenbetrokkenheid.
Innovatieve PR-campagne voor digitale gezondheidsoplossingenBedrijf actief in digitale gezondheidszorg15.000€ - 40.000€ | 05-2025Bedrijf zoekt een PR-bureau voor een innovatieve campagne gericht op digitale gezondheidsoplossingen. Doel is om merkbekendheid te vergroten en marktpenetratie te stimuleren.

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Faire connaitre Bruxelles Sud Charleroi Airport

Faire connaitre Bruxelles Sud Charleroi Airport

Start2Ride - FEBIAC

Start2Ride - FEBIAC

Edulcorants.eu - Zoetstoffen.eu

Edulcorants.eu - Zoetstoffen.eu


Veelgestelde vragen.


De rol van Public Relations (PR) in het digitale tijdperk is aanzienlijk geëvolueerd, vooral in België, waar digitale innovatie en communicatie een centrale rol spelen in het bedrijfsleven. Deze evolutie brengt zowel kansen als uitdagingen met zich mee voor PR-professionals.

Evolutie van PR in het digitale tijdperk:

  • Snelheid en bereik: PR-campagnes kunnen nu vrijwel onmiddellijk een groot publiek bereiken dankzij sociale media en online platforms.
  • Data-gedreven aanpak: PR-strategieën worden steeds meer gebaseerd op real-time data en analytics.
  • Multimediale content: Er is een verschuiving van traditionele persberichten naar diverse contentformats zoals video's, infographics en interactieve media.
  • Influencer partnerships: Samenwerking met influencers is een integraal onderdeel geworden van moderne PR-strategieën.

Nieuwe uitdagingen voor PR-professionals in België:

  • Crisiscommunicatie in real-time: Het managen van online reputatie en het snel reageren op potentiële PR-crises is crucialer dan ooit.
  • Meertalige communicatie: In de Belgische context moeten PR-professionals vaak communiceren in meerdere talen (Nederlands, Frans, Engels) om alle doelgroepen te bereiken.
  • Digitale ethiek en privacy: Met de invoering van de GDPR in de EU moeten PR-professionals extra aandacht besteden aan databescherming en privacy.
  • Integratie van AI en automatisering: Het effectief inzetten van AI-tools voor contentcreatie, data-analyse en personalisatie wordt steeds belangrijker.

Cijfers en trends in België:

Aspect Statistiek/Trend
Sociale media gebruik 76% van de Belgische bevolking is actief op sociale media (2023)
Influencer marketing 65% van de Belgische merken gebruikt influencer marketing in hun PR-strategie
Video content Video's maken 82% uit van al het internetverkeer in België

PR-professionals in België moeten zich voortdurend aanpassen aan deze digitale transformatie. Het vermogen om traditionele PR-vaardigheden te combineren met digitale expertise, data-analyse en culturele sensitiviteit is essentieel geworden. Bovendien vereist de unieke meertalige en multiculturele aard van de Belgische markt een genuanceerde aanpak in PR-strategieën.

Om succesvol te blijven, moeten PR-experts in België zich richten op voortdurende bijscholing, het omarmen van nieuwe technologieën, en het ontwikkelen van flexibele communicatiestrategieën die snel kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden en consumentengedrag.



PR-professionals in België staan vaak voor de uitdaging om een evenwicht te vinden tussen transparantie en het beschermen van gevoelige bedrijfsinformatie. Dit is een cruciaal aspect van effectieve PR in een land waar openheid gewaardeerd wordt, maar discretie ook belangrijk is. Hier zijn enkele strategieën die Belgische PR-experts toepassen:

1. Duidelijke communicatierichtlijnen opstellen

Veel PR-bureaus in België werken nauw samen met hun klanten om duidelijke richtlijnen op te stellen over welke informatie gedeeld kan worden en welke vertrouwelijk moet blijven. Dit zorgt voor consistentie in alle communicatie-uitingen.

2. Proactieve transparantie

Belgische PR-professionals moedigen vaak aan om proactief transparant te zijn over niet-gevoelige informatie. Dit creëert een sfeer van openheid en vertrouwen, waardoor stakeholders minder geneigd zijn om naar gevoelige details te vragen.

3. Gebruik van 'holding statements'

In crisissituaties maken PR-experts vaak gebruik van zorgvuldig opgestelde 'holding statements'. Deze erkennen de situatie zonder gevoelige details prijs te geven, en geven aan dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

4. Tactvolle omleiding

Wanneer ze geconfronteerd worden met vragen over gevoelige informatie, leren Belgische PR-professionals om het gesprek tactvol om te leiden naar gerelateerde, maar minder gevoelige onderwerpen.

5. Educatie van stakeholders

PR-professionals in België besteden tijd aan het uitleggen aan journalisten, investeerders en het publiek waarom bepaalde informatie niet gedeeld kan worden, vaak verwijzend naar wettelijke of ethische verplichtingen.

6. Inzet van embargo's

Bij gevoelige aankondigingen maken Belgische PR-bureaus vaak gebruik van embargo's, waardoor ze controle behouden over het tijdstip en de context waarin informatie wordt vrijgegeven.

7. Vertrouwelijkheidsovereenkomsten

In gevallen waar gevoelige informatie gedeeld moet worden, bijvoorbeeld met bepaalde journalisten voor achtergrondcontext, worden vaak vertrouwelijkheidsovereenkomsten gebruikt.

Volgens een onderzoek van de Belgische Vereniging voor Public Relations (BVPV) in 2023, gaf 78% van de PR-professionals aan dat het balanceren van transparantie en vertrouwelijkheid een van hun grootste uitdagingen is. Het rapport benadrukte ook dat 65% van de ondervraagde bedrijven hun vertrouwen in PR-bureaus baseren op hun vermogen om deze balans effectief te handhaven.

Door deze strategieën toe te passen, slagen Belgische PR-professionals erin om een cultuur van openheid te cultiveren terwijl ze tegelijkertijd de belangen van hun klanten beschermen. Dit evenwicht is essentieel in het Belgische bedrijfslandschap, waar zowel transparantie als discretie hoog in het vaandel staan.



In het huidige snelle medialandschap van België is het effectief beheren en beperken van reputatiecrisissen crucialer dan ooit. Hier zijn enkele manieren waarop PR-strategieën dit kunnen aanpakken:

1. Snelle respons en transparantie

In een crisis is snelheid essentieel. Belgische PR-experts adviseren om binnen het eerste uur na het uitbreken van een crisis te reageren. Wees transparant over de situatie, zelfs als niet alle informatie beschikbaar is. Dit helpt om geruchten en speculaties te voorkomen.

2. Multichannel communicatie

Gebruik een mix van communicatiekanalen om alle stakeholders te bereiken. In België betekent dit vaak:

  • Traditionele media (TV, radio, kranten)
  • Sociale media platforms (vooral Twitter en LinkedIn voor zakelijke communicatie)
  • Directe communicatie via e-mail of bedrijfswebsites

3. Crisiscommunicatieplan

Ontwikkel een uitgebreid crisiscommunicatieplan dat specifiek is voor de Belgische markt. Dit plan moet rekening houden met taalkundige nuances (Nederlands, Frans, en mogelijk Duits) en culturele gevoeligheden in verschillende regio's.

4. Inzet van data en monitoring

Gebruik geavanceerde monitoringtools om de publieke opinie in real-time te volgen. Volgens een onderzoek van de Universiteit Gent gebruikt 78% van de Belgische PR-professionals social listening tools tijdens crisissen.

5. Authentieke storytelling

Vertel een authentiek verhaal over hoe de organisatie de crisis aanpakt. Belgische consumenten waarderen oprechtheid en directheid. Toon empathie en leg uit welke stappen worden ondernomen om de situatie te verbeteren.

6. Influencer en stakeholder management

Werk samen met betrouwbare influencers en key opinion leaders in België om de juiste boodschap te verspreiden. Dit kan helpen om het vertrouwen sneller te herstellen.

7. Crisisteam en woordvoerderschap

Stel een divers crisisteam samen dat de Belgische multiculturele samenleving weerspiegelt. Train woordvoerders in beide landstalen om effectief te communiceren met alle gemeenschappen.

8. Proactieve reputatieopbouw

Investeer in langetermijnrelaties met media en stakeholders. Volgens de Belgian Public Relations Consultants Association (BPRCA) hebben bedrijven met sterke reputaties 50% meer kans om een crisis succesvol te doorstaan.

PR-strategieVoordeel tijdens crisis
Snelle responsBeperkt schade en toont verantwoordelijkheid
TransparantieBouwt vertrouwen en geloofwaardigheid
Multichannel aanpakBereikt diverse doelgroepen effectief
Data-gedreven aanpakZorgt voor geïnformeerde besluitvorming

Door deze strategieën te implementeren, kunnen organisaties in België effectiever omgaan met reputatiecrisissen in het huidige medialandschap. Het is belangrijk om flexibel te blijven en strategieën aan te passen aan de specifieke context van elke crisis, rekening houdend met de unieke Belgische mediaomgeving en publieke verwachtingen.