Er kunnen verschillende SEO-technieken worden toegepast om de zichtbaarheid van een site te verbeteren. Hier zijn ze.
Artikelen structureren met Hn tags
Hn tags zijn bijzonder nuttig voor het structureren van een artikel. Zij vertegenwoordigen onder andere uw titels en ondertitels, en hebben tot doel het lezen voor uw lezers te vergemakkelijken.
Het eerste baken is het H1 baken. Deze is uniek en bevat de hoofdtitel. Het is ook degene die zoekmachines in staat stelt het onderwerp te kennen. In dit verband moet het het hoofd zoekwoord en secundaire zoekwoorden bevatten om uw positionering in de resultatenpagina's te optimaliseren.
Uw pagina of artikel moet ook H2 of ondertitels hebben. Je kunt er meer dan één schrijven. Dit om een bevredigende aflees optimalisatie te verkrijgen. Het spreekt voor zich dat deze H2 tags trefwoorden kunnen en moeten bevatten. Hoewel deze minder belangrijk zullen zijn dan in de title-tag.
Na de H2-bakens zijn er de H3-bakens, die overeenkomen met sub-subtitels. Het is mogelijk om tot aan de H6 tags te gaan en het hoofd trefwoord en secundaire trefwoorden in elke tag te integreren.
SEO technieken: afbeeldingen en meta beschrijving invoegen
Momenteel wordt Google search nieuw leven ingeblazen door het zoeken naar afbeeldingen. In zijn streven om een complete encyclopedie te zijn, heeft deze zoekmachinegigant namelijk Google Lens ontwikkeld. Met deze technologie kunnen objecten uit beelden worden geïdentificeerd en visueel worden doorzocht. Om een goede SEO van uw webpagina's te garanderen, kan het dus interessant zijn om afbeeldingen aan uw inhoud toe te voegen.
Wees voorzichtig, alleen maar afbeeldingen toevoegen voor motor optimalisatie is lang niet genoeg. Het is ook belangrijk om ze een titel te geven. Dit wordt gedaan door de title-tag in te vullen. U kunt trefwoorden gebruiken die overeenkomen met de afbeelding. Hoe dan ook, door uw afbeeldingen een naam te geven kunnen zoekmachines ze identificeren. Gebruik ook de alt-tag of het alt-attribuut om hun werk te controleren. Het is een beschrijving van het beeld die door schermlezers kan worden gelezen. De alt-tag maakt het niet alleen mogelijk om in de natuurlijke resultaten te verschijnen, maar kan de gebruiker er ook van overtuigen om op de afbeelding te klikken.
Ten slotte is er de meta description tag. Dit is de kleine beschrijvende tekst die in Google-zoekopdrachten onder de titel van de verschillende pagina's staat. Meta description tags hebben een nulwaarde voor zoekmachines. Anderzijds kunnen zij de internetgebruiker ervan overtuigen uw artikel te lezen. Schrijf ze zorgvuldig op.
Het schrijven van een kwalitatieve en unieke inhoud
Zoekmachine optimalisatie strategie omvat het creëren van kwaliteit inhoud. Dit betekent dat uw artikel een antwoord of een oplossing moet bieden aan de internetgebruiker. Wanneer deze namelijk pagina's of websites raadpleegt om in een behoefte te voorzien.
Als de inhoud van de pagina van slechte kwaliteit blijkt te zijn, zal de gebruiker weinig tijd besteden aan het raadplegen ervan. Deze lage tijd wordt geregistreerd door zoekmachines. Zij begrijpen dat uw site een onbevredigende gebruikerservaring biedt. Merk op dat het verband tussen SEO en gebruikerservaring of UX SXO wordt genoemd.
Het is ook bekend dat zoekmachines dubbele inhoud niet op prijs stellen. In principe geven zoekmachines de voorkeur aan sites die een bepaald onderwerp het eerst hebben gepubliceerd. Als uw artikel te veel lijkt op dit artikel, wordt de kwaliteit van uw site negatief beïnvloed en zal het verschijnen in de achtergrondpagina's van de zoekresultaten.
U kunt de uniciteit van uw inhoud gemakkelijk controleren met behulp van online SEO-tools.
Bedenken van SEO inhoud van artikelen voor het publiek
Een goede Zoekmachine Optimalisatie strategie omvat ook inhoud ontworpen voor uw publiek. Het zijn immers de internetgebruikers of bezoekers die het verkeer genereren en bij uitbreiding informeren over de kwaliteit van uw site. Maak je artikel dus boeiend en aangenaam om te lezen.
Bovendien, als gebruikers de antwoorden op hun vragen op uw site vinden, zullen ze uw artikelen delen. Dit sneeuwbaleffect zal uw SEO-prestaties verbeteren.
Voeg interne en externe links toe voor top SEO optimalisatie
Bestaande SEO-technieken omvatten het toevoegen van interne en externe links.
Het toevoegen van interne links wordt ook wel intern netwerk genoemd. Het doel ervan is tweeledig:
- Om het voor websurfers gemakkelijker te maken op uw site te navigeren.
- Breng de autoriteit van uw hoofdpagina over op een of meer subpagina's.
Net linking vertegenwoordigt een andere toegevoegde waarde voor uw verkeer en autoriteit. Deze SEO-strategie bestaat erin links van andere websites te creëren en ze in uw eigen website te integreren. Zorg er bij deze stap voor dat links naar andere websites in "Do Follow" staan. Op deze manier zal de autoriteit worden doorgegeven en kan uw SEO worden gedaan.
Bouwen aan publiekstrouw door een gemeenschap te creëren
Het opbouwen van een community rond uw website kan gunstig zijn voor uw SEO. Doe dit door groepen of pagina's aan te maken op sociale netwerken zoals Instagram en Facebook. Moedig gebruikers ook aan om zich te abonneren om uw nieuws, nieuwe functies, uw nieuwe video te bekijken of uw meest recente artikel te lezen.
Door deze truc toe te passen, kunt u met uw publiek communiceren. Het echte voordeel is echter dat u uw gebruikers kunt laten terugkomen om uw nieuwste inhoud te lezen of te bekijken. Misschien zullen ze ze zelfs delen, wat nieuwe leden zal aantrekken.
Vereenvoudig uw leven door uw SEO-projecten toe te vertrouwen aan een gespecialiseerd webbureau dat u vindt op Sortlist.