De 10 beste Marktonderzoek Bureaus in België - 2025 Reviews

Beste Marktonderzoek Bureaus in België

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
159 bureaus
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget

Top Aanbevolen Marktonderzoek Bureaus

Alle Marktonderzoek Bedrijven in België

  • 4.9
    (8 reviews)

    The most rigorous and reliable market research firm in Europe. The champions of B2B research.

    IntoTheMinds is a market research firm located in France (Paris) and Belgium (Brussels). In 2024 we plan to open offices in Italy as well. We carry out projects throughout Europe and for all sectors of activity, in particular: satisfaction surveys, B2B and B2C market research projects, customer experience analyses, marketing strategy assignments and (big) data analyses. We are one of the only market research firm in Europe to carry B2B surveys. We are able to survey large samples of decision makers in the industries and countries of your choice. We also organize qualitative projects (interviews, focus groups, ethnography) for our clients, be it in B2B or in B2C.
    30 projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Etterbeek, België (+1)
    Vanaf € 7.500 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+12)
    Spreekt Engels, Duits(+5)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (7 reviews)

    Shaping tomorrow. One brand at the time.

    Aanbevolen
    Digitale Marketing, simpel en toegankelijk. Resultaatgerichte oplossingen die impact maken. Met onze brede digitale expertise tillen we jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau. Onze op maat gemaakte aanpak zorgt voor tastbare groei en blijvende impact. Klaar voor jouw digitale transformatie?
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Maasmechelen, België
    Vanaf € 1.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Personeelszaken (+11)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (47 reviews)

    deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.   2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!   3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!   4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .   5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?   6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?   --------------------------------------------------------------   . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ?   1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.   2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …   3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.   4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.   5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?   6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?   --------------------------------------------------------------
    4 projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Kontich, België
    Vanaf € 5.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Anderen (+19)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Proven successful go2market campaigns in healthcare, technology and engineering

    Top bekroond
    Living Stone is your B2B marketing agency for healthcare, technology and engineering organisations. We help you as a B2B marketer to make your mark . To share your company’s story, to present information in a way that makes a difference – to plant a flag that proclaims excellence and value. We support you with conventional as well as digital marketing. Our tools are easy to implement and build on your existing corporate tradition, sales customs and market ambitions. We’ve successfully been helping B2B marketers make an impact +30 years . As experts in go2market programs, we know that a lot of things are critical for a marketing partnership and projects, to succeed. We’ve set-up our company to make sure we deliver on all of them . "You should be proud of your team! You guys have worked wonders! Your communication and work delivered is top notch professional. This was my first time working with an agency like yours, but it tastes like more!"    
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Zwalm, België
    Vanaf € 5.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Bouw (+10)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (4 reviews)

    Digital Growth Intelligence

    Sherlock is on a mission to improve your digital marketing ROI, we grow ambitious brands through digital presence optimization. We offer tailored data driven analytics, SEO and PPC. Digital marketing strategies, websites, content creation and advertising campaigns for the digital era. A dedicated team of digital marketing professionals offer you the superpowers to unlock your digital growth. www.sherlockseo.com www.watsonwebstudio.com
    1 project in Marktonderzoek
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 2.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Vastgoed (+6)
    Spreekt Nederlands, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.5
    (5 reviews)

    Wij strijden voor jouw Machtige Marketing!

    Al eens gehoord van het ridderideaal? Eer. Kracht en moed. Trouw. Vrijgevigheid. Eerlijkheid. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat was het ook, in de middeleeuwen. Ons team van Ridder hanteert een eigen riddercode. Persoonlijke aanpak. Betrokkenheid. Open communicatie. Expertise. Daadkracht. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat is het ook. Beloofd! We trekken ten strijde om de missie, visie & waarden van jouw onderneming of merk op een creatieve, strategische en professionele manier uit te dragen.
    2 projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Kortrijk, België
    Vanaf € 1.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Architectuur & Planning (+25)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (13 reviews)

    Meer impact met je bedrijf dankzij een sterke strategie, gemotiveerde medewerkers en trouwe klanten

    Je groeiambities waarmaken, dat is waar wij je mee helpen. Vanuit strategisch, tactisch en/of operationeel oogpunt krijg je precies de ondersteuning die jij nodig hebt om te groeien. En dat met zo min mogelijk groeipijn. Want aan groei moet je werken. En laat JDI nu juist die aanvullende hersens, die bijkomende ervaring en die extra handjes leveren die je daarvoor nodig hebt. Of je nu groot bent of nog klein, je ambitie om te groeien en je bereidheid om in alle openheid samen te werken zullen bepalen of we de juiste match zijn. JDI gooit namelijk al zijn expertise en gedrevenheid in de strijd om ook jouw ambitie waar te maken. Vanuit ons groei-DNA, maar ook omdat wij gepassioneerd samen mooie groeiverhalen willen schrijven. Wij bieden ondersteuning bij groei met de volgende hefbomen: Strategie: https://www.jdi.be/home/groeien-door-strategie/ Medewerkers: https://www.jdi.be/home/groeien-door-medewerkers/ Klanten: https://www.jdi.be/home/groeien-door-klanten/ Aarzel niet om ons hierover meer informatie te vragen! Dit kan door een mailtje te sturen naar Quinten@jdi.be of ons te bellen op +3216 88 37 55.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Huldenberg, België
    Vanaf € 3.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Energie en Olie (+4)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Freedom to Grow Strategy - Media - Performance - Create

    Mediabureau ZIGT ZIGT is al meer dan tien jaar hét onafhankelijke mediabureau van Belgie, waar "Freedom to grow" en groei centraal staan. Dat geldt zowel voor onze mensen, als de merken waarvoor we werken. Je kan bij ons terecht voor diensten die te maken hebben met strategie, media, performance en creatie. We werken altijd op maat van jouw doelstellingen en dit in volledige vrijheid en onafhankelijkheid (d.i. geen prestatieafspraken met media). ZIGT heeft kantoren in Zaventem, Hoofddorp, Utrecht, Arnhem, Breda en Tilburg en werkt voor marktleiders, challengers en start-ups. Wij staan voor onafhankelijk advies en een visie die bijdraagt aan de strategie en groei van onze klanten. We nemen de vrijheid om verder te kijken dan media alleen. Media is niet de enige oplossing voor groei, maar onderdeel van bredere marketing- en salesvraagstukken. Succes wordt geboekt als het hele speelveld wordt overzien, ook als je niet alles zelf uitvoert. Dat is de uitdaging die wij aangaan en waarmee we onze klanten doen groeien. Wij zien het als onze opdracht businessdoelstellingen om te zetten in de beste marketing- en mediastrategieën. Onze onafhankelijkheid maakt ons uniek, objectief en transparant. Media Agency ZIGT ZIGT has been Belgium's leading independent media agency for more than a decade, where "Freedom to grow" and growth are fundamental. This applies to both our people and the brands we work for. We offer services related to strategy, media, performance, and creation. We always work according to your goals and with complete freedom and independence (i.e., no performance agreements with media). ZIGT has offices in Zaventem, Hoofddorp, Utrecht, Arnhem, Breda, and Tilburg and works for market leaders, challengers, and start-ups. We stand for independent advice and a vision contributing to our client's strategy and growth. We take the liberty of looking beyond media alone. Media is always part of broader marketing and sales issues. Success is achieved when the whole playing field is overseen, even if you don't do everything yourself. That is the challenge we take on and with which we grow our clients. It is our mission to convert business objectives into the best marketing and media strategies. Our independence makes us unique, objective, and transparent.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Zaventem, België (+5)
    Vanaf € 3.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+3)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Crafting influential content. Amplifying ambitious brands.

    MMBSY is a full-service PR and Content Marketing agency, located in Antwerp and Amsterdam.   ‘Got a creative content request, a petite PR problem or just looking for the best way to get your message out there? We’re here for you, just check out our services and make your pick.'   We are a team of professional storytellers with more than 20 years of experience in PR, content creation, content strategy and brand strategy. In other words, we know how to tell and distribute a message, how to touch and activate people with information, inspiration and entertainment.    Our eye is always on the consumer, the person you want to reach, in the way they like best. Every story we produce, contains editorial creativity. We promise and deliver great storytelling in PR plans, social media marketing and content creation.   We guarantee true craftsmanship and work only with knowledgeable talented people. With this pool of creative talent, we craft narratives from life, because authentic stories are the ones that strike a chord with your audience.
    1 project in Marktonderzoek
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Wijn & Sterke Dranken (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.9
    (12 reviews)

    Delivering leads and driving growth

    Sterk aanbevolen
    Varamedia, your one-stop 🚀 to your leadgeneration goals! Wij houden niet van smalltalk, wél van grootse resultaten. Samen gaan we voor een maximale groei met meer én betere offerte-aanvragen, afspraken, klanten, LEADS … Bij Varamedia draait alles om het aantrekken van waardevolle leads voor jouw bedrijf - mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten en bereid zijn actie te ondernemen. We gaan verder dan alleen het vergroten van websiteverkeer en we combineren sales en marketing om die warme leads te genereren. Met onze expertise in websiteverkeer en conversieoptimalisatie zorgen we ervoor dat meer bezoekers op je website overgaan tot waardevolle acties, zoals het aanvragen van informatie of het doen van aankopen. Bij Varamedia streven we ernaar jouw bedrijf te laten groeien door effectieve leadgeneratie, met de focus op het behalen van concrete resultaten.
    1 project in Marktonderzoek
    Gevestigd in Beernem, België
    Vanaf € 1.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Schoonheid (+11)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Uw strategische digitale partner

    Bij BeHost geloven we in de kracht van op maat gemaakte weboplossingen en strategische online marketing, geperfectioneerd voor uw bedrijf. We brengen uw unieke visie tot leven met een zeldzame combinatie van technische expertise, creatieve flair en strategisch denken. Laat ons uw visie vormgeven met baanbrekende designs en strategische marketing.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Elsene, België
    Vanaf € 2.500 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Vastgoed (+3)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.2
    (2 reviews)

    Empower your communication

    youEngine is a content-driven marketing and communication agency of Aimé Van Hecke and Bettina Geysen. We operate at the crossroads of brands, marketing and technology, because we are passionate about technology, media and storytelling. Brands no longer have to limit themselves to advertising. Thanks to technology, they enter into direct dialogue with stakeholders. Today, the biggest challenge for every marketer is how to become a beacon of trust in the fragmented media world where online and mobile set the tone for brand perception. The new marketing challenge for your company is to participate, influence and gain trust with your brand in this communication flow. And that's the sum of: how well informed you are and how well your brand can empathize with the customer's issues ( Think ), how well you dialogue as a brand and master the language of your target group to perfection ( Tell ) and how you as a brand offer targeted products and services that your customer really needs ( Sell ). Brands must personalise and tailor their communications to the individual customer: you . The more focused your communication, the greater the chance that your marketing will work as a powerful engine for lucrative customer contacts. Let youEngine guide you through the new media world based on our integrated package of content and communication services: Think: How well informed you are about the desires of your customers Tell: How well you interact and dialogue with your customers Sell: How well your products and services match your customers' needs
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Antwerpen, België (+2)
    Vanaf € 3.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Huisdieren (+7)
    Spreekt Nederlands, Duits(+5)
    11-50 teamleden
  • 4.8
    (5 reviews)

    Consider it done.

    MENTALL, een merk-waardige creative studio met grote ambities en een knowhow die veel meer omvat dan coole designs & witty taglines. Als full service creative studio helpen we onze klanten hun concurrenten een stap voor te blijven met creatieve en relevante marketingoplossingen.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Hasselt, België
    Vanaf € 3.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Technology Hardware & Equipment (+15)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (3 reviews)
    Co-Agency is an independent advertising agency with expertise in healthcare communication. Co-Agency serves you with agility and creativity. Our mission is to support you in the development of your strategy, the choice of the tools and the implementation of your communication plan (creation, graphic design, digital, social media, etc.) Our range of services includes:  Strategic recommandations Creation and production of promotional materials OTC, RX, corporate, food supplements, cosmetics, etc.  Print communication (medical documents, sales aids, poso cards, posters, visual identity, monographs, press announcements, etc.) Web communication (e-mailings, website creation, apps, videos, SEO & SEA, infographics, etc.) KOL contacts Advisory boards Creative and photo studio - 3D visuals and animation - Videos Prevention and disease awareness campaigns Copy writing of scientific and medico-social content Web monitoring, market research, etc. Product launches Street marketing, guerilla marketing, events Therapeutic areas Oncology - Vaccines - Rhumatology - Gastroenterology - Ophthalmology - Fertility - Woman's Health - Neurology - Psychiatry - Cardiology - Endocrinology - Hematology - Hepatology - Dermatology - Nephrology - Immunology - Infectious disease - Respiratory - Urology - Medical devices - Nutrition - Pediatrics - OTC & food supplements - Orphan disease - Animal Health Clients MSD - Takeda - Aptus Health - Merck - Gedeon Richter - Celgene - Novartis - Sandoz - Sanofi - Besins - Roche - Pfizer - Pso Contact - Pierre Fabre - Boehringer Animal Health - MSD Animal Health    
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Brussel, België (+2)
    Vanaf € 1.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Farmaceuten & Biotech (+2)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Ongewoon marketingbureau. Wij versterken merken en mensen.

    Mex staat voor Marketing Experts. United duidt op onze grote zin om samen te werken. Met jou als opdrachtgever en - bij uitbreiding - ook met de mensen waar je graag mee blijft samenwerken. We zijn een ongewoon marketingbureau omdat we graag graven naar jouw oneerlijk voordeel. Wat dat precies is? Laat ons daar even een boompje over opzetten. Je zal meteen mee zijn. Maar hey, we praten niet alleen. We zijn ook doeners. Maar we schieten niet met losse flodders in alle richtingen. We werken heel planmatig en doelgericht. Want zonder plan, verlies je tijd, geld en energie. Niet bij Mex, want wij koesteren jouw marketinguitdaging en zijn pas trots als we je helemaal tevreden kunnen stemmen. In house: SEO, SEA, Socials, maar ook alternatieve marketingoplossingen waarmee we verrassend uit de hoek kunnen komen.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Kortrijk, België
    Vanaf € 950 voor Marktonderzoek
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 5
    (2 reviews)
    Als unbound advertising agency maken we slim werk voor jouw merk: stevige merkstrategie, creatieve ideeën, sterk grafisch design, in een juiste mix van online & offline. Unbound kwam er niet vanzelf. Vroeger hebben we merken groter gemaakt met outbound marketing. Vandaag laten we ze tegelijk verder groeien met inbound marketing. Want jouw business rendeert meer als wij het beste van de twee werelden slim combineren. Punt uit. Dus noemen wij ons 'unbound'. Ongebonden aan regeltjes. Onbevangen en complexloos tegenover innovaties. Onverbloemd onze mening verkondigend. Onze klanten kennen ons als ankerpunt, als engelbewaarder voor een consequente merkstrategie. Voor velen zijn we ook een speerpunt om nieuwe wegen in te slaan. Sinds de prille begindagen in 1987 hebben we onszelf voortdurend heruitgevonden, aangepast, vernieuwd. Want tijden veranderen, dus wij ook.  We werken volgens 4 inzichten: 1. Expertise.  Met meer dan dertig jaar ervaring beginnen we toch elke dag vrolijk van nul - zo blijft onze output voor jou relevant en fris. 2. Strategie.  Jij bent niet onze klant, jouw klant is onze klant – je merk staat niet centraal, wel de mens die je wil bereiken. 3. Ideeën.  Je budget is niet oneindig, dus laten we het slim renderen met kosteffectieve ideeën die op het juiste moment via de juiste media de juiste mensen bereiken en overtuigen. 4. Partnership.  Echt partnership draait om persoonlijk contact, niet om een zakelijk contract - hoe beter we elkaar begrijpen, hoe beter ons werk voor jou. Voor deze klanten bewezen we alvast onze meerwaarde: Recupel, GreenHouse, BENT merkschoenen, Bel&Bo, McCain, Alpro, Canderel, Spaas, Davitamon, Bodysol, Galenco, SV Zulte Waregem, Initial, Samsonite, Delta Lloyd Bank, Recytyre, Elbeko, Kömmerling, Forbo ... Meer referenties? Vraag Koen (koen@ab.be), Lien (lien@ab.be) of Marlies (marlies@ab.be) wat slim werk voor je merk kan betekenen. Laat je inspireren op www.ab.be, op www.facebook.com/CommunicationArchitects of op www.linkedin.com/company/ab-the-unbound-agency. Een job of een stage? Vertel ons in een kort bericht waarom je bij AB aan de slag wil. Als je ons overtuigt, contacteren we je. Deal?
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Waregem, België
    Vanaf € 15.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Anderen (+2)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Growing your digital business

    Belly & Brain (www.belly-and-brain.com) is an independent digital management consultancy firm supporting companies in their marketing, digital and change challenges, from optimizing their existing strategies to transforming their businesses. Our 15+ years’ experience in various organizations coupled with a pragmatic and result-oriented culture, allows us to support as well small or large organizations in their challenges - from finding the right approach for their business, to setting up a solution taking into account their assets, means and ambitions. We break walls We empower We transform We care And digital is at the core of our DNA. Our customers are of all industries, national or global, small or big. It’s not the size that drives our passion, but the challenge. Our consulting and advisory services mainly cover the following areas : - MARKETING & DIGITAL STRATEGY: Design the relevant mix of products, services, channels & experiences exploiting all the potential of digital. - DIGITAL MANAGEMENT: Create and train digital teams, select agencies, build processes and governance with organisations. Create and manage digital products and services growth - PRODUCT & SERVICE DESIGN AND GROWTH MANAGEMENT : Define products & services adapted to digital & omnichannel distribution. Design strategies to launch and manage growth. - PRODUCT & SERVICE DESIGN: Define products & services adapted to digital & omnichannel distribution. - OMNI-CHANNEL CUSTOMER EXPERIENCE: Grow your company’s customer centricity and business value designing relevant and impactful customer experiences. - NEXT GENERATION BUSINESS DESIGN: Build new business models & organisations exploiting all the potential of digital. Our activity is purely into consultancy & advisory, guaranteeing that our recommendations are 100% neutral and allowing healthy and constructive collaborations with the agencies or internal IT teams of our clients. Our proven track record in various organisations coupled with a pragmatic and result-oriented culture, allows us to support as well small or large organisations in their challenges - nationally or globally. It’s not the size of a company that drives our passion, but the size of the challenge and the impact we can make.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Watermaal-Bosvoorde, België
    Vanaf € 5.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Logistiek & Supply Chain (+4)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (12 reviews)
    Innovatieve marketingtechnieken, gekoppeld aan goeie old-school reclamecreativiteit: dat is het unieke recept waarmee we uw merk, bedrijf, product of boodschap er laten uitspringen. Ook als het onderwerp complex of technisch is, want die creatieve vertaalslag is nu net onze specialiteit. We doen dat met een betrouwbaar in-house team van 15 experten, die u minimale overhead en maximale agiliteit waarborgen. Die met u meedenken. En die zowat alle online en offline kanalen en platforms coveren voor zowel B2B als B2C. / Notre recette pour que votre marque, entreprise, produit ou message fasse la différence ? Des techniques de marketing innovantes, combinées à une bonne dose de créativité old school.  Surtout si le sujet à traiter est complexe ou technique : traduire celui-ci en langage créatif est un de nos points forts. Vous pouvez compter sur notre équipe de 15 professionnels, qui vous garantissent un maximum de flexibilité pour un minimum de frais. Ils réfléchissent avec vous. Et sont capables de couvrir tous les canaux et plateformes, online et offline, B2B et B2C.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 1.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Onderwijs (+5)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • Internet Architects is a digital consultancy that assists organizations in optimizing their digital channels, products and services. We are located in Antwerp and Brussels with a solid team of more than 30 experts and 12 years of experience in all domains of Service and User Experience (UX) Design.
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 10.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Overheid (+1)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    Leads today. Leader tomorrow.

    Top bekroond
    Lead Agency est plus qu’une agence d’acquisition . Nous sommes des business mentors connus et reconnus dans des marchés que nous maîtrisons. Notre méthode repose sur 3 piliers : vision stratégique , excellence opérationnelle et mentoring continu . Optimisez vos revenus à court terme et assurez une performance à long terme grâce à notre outil d'identification des leviers de croissance, conçu par Lead Agency. Nous avons deux objectifs principaux : Générer un maximum de prospects qualifiés et fidéliser vos clients sur le long terme Élevez les compétences de vos équipes pour les transformer en leaders de demain
    Op zoek naar projecten in Marktonderzoek
    Gevestigd in Terhulpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Marktonderzoek
    Ervaring in Architectuur & Planning
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Inzichten van Onze Expert: Marktonderzoek Bureaus in België

België, met zijn diverse en meertalige markt, is een vruchtbare grond voor marktonderzoek. Bedrijven die zich willen verdiepen in consumentengedrag, markttrends of concurrentieanalyse vinden hier een reeks van gespecialiseerde Marktonderzoek Bureaus. Deze bureaus hebben 227 projecten succesvol afgerond en genieten veel vertrouwen, geïllustreerd door 47 klantbeoordelingen.

Vooraanstaande Bureaus en Hun Prestaties

Cliënten en Prestaties

In België hebben marktonderzoeksbureaus samengewerkt met zowel lokale bedrijven als grote internationale merken om diepgaande marktinzichten te leveren. De slagvaardigheid en expertise van deze bureaus worden beloond met prestigieuze nationale en internationale onderscheidingen.

Klantbeoordelingen

Klantbeoordelingen zijn essentieel voor het kiezen van een marktonderzoeksbureau. De 47 beoordelingen benadrukken de tevredenheid van klanten over de diepte en kwaliteit van de onderzoeken, wat onderstreept hoe cruciaal betrouwbare partners zijn in deze sector.

Tips voor het kiezen van een Marktonderzoeksbureau

Budgettering

Het budget is een cruciale factor bij de selectie van een marktonderzoeksbureau. In België variëren de kosten afhankelijk van de scope van het onderzoek en de reputatie van het bureau. Voor kleine en middelgrote bedrijven is het raadzaam om bureaus te kiezen die flexibele, schaalbare oplossingen bieden, misschien met pakketten die beginnen vanaf enkele duizenden euros voor basale marktstudies.

Portfolio Analyse

Het evalueren van eerdere projecten, waarvoor deze bureaus 227 keer zijn ingehuurd, biedt inzicht in hun methodologie en expertise. Deze informatie helpt bedrijven een bureau te selecteren wiens werkethiek en benadering overeenkomen met hun specifieke behoeften.

Specialisaties Overwegen

Sommige bureaus specialiseren zich in specifieke sectoren zoals consumptiegoederen, technologie of gezondheidszorg. Het kiezen van een bureau met specifieke expertise in jouw industrie kan leiden tot nauwkeuriger en relevanter marktonderzoek.

Met een diepgaand begrip van de Belgische markt, bieden plaatselijke marktonderzoeksbureaus cruciale inzichten die bedrijven kunnen helpen bij strategische beslissingen. Als lokale expert van Sortlist in België beveel ik aan om deze rijke bron van kennis en ervaring aan te boren. Het kiezen van de juiste partner kan de sleutel zijn tot het verkrijgen van waardevolle marktinzichten en het aanscherpen van je concurrentiepositie.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in BelgiëLaatst bijgewerkt op 08-02-2025

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Stuart - rebranding

Stuart - rebranding

Penny

Penny

Listen to Voice - Voice Marketing Study in Belgium

Listen to Voice - Voice Marketing Study in Belgium


Veelgestelde vragen.


Marktonderzoeksbureaus in België gebruiken verschillende methoden om het rendement op investering (ROI) van hun diensten voor klanten te meten. Dit is een cruciaal aspect van hun werk, omdat het de waarde van marktonderzoek voor bedrijven aantoont. Hier zijn enkele veelgebruikte benaderingen:

1. Kwantitatieve metingen:
  • Omzetgroei: Bureaus tracken de omzetgroei van klanten na implementatie van onderzoeksaanbevelingen.
  • Kostenbesparingen: Ze berekenen hoeveel geld klanten besparen door betere besluitvorming.
  • Marktaandeelgroei: Ze meten de toename in marktaandeel als gevolg van strategische beslissingen gebaseerd op onderzoek.
2. Kwalitatieve evaluaties:
  • Klanttevredenheid: Regelmatige enquêtes om de tevredenheid met de onderzoeksresultaten te peilen.
  • Besluitvormingsefficiëntie: Beoordeling van hoe onderzoek het besluitvormingsproces verbetert.
  • Innovatie-impact: Analyse van hoe onderzoeksinzichten bijdragen aan productontwikkeling of dienstinnovatie.
3. Geavanceerde analysetechnieken:
  • Econometrische modellen: Complexe statistische modellen om de impact van onderzoek op bedrijfsprestaties te isoleren.
  • Attribution modeling: Toewijzing van bedrijfsresultaten aan specifieke onderzoeksinitiatieven.
  • Predictive analytics: Voorspellen van toekomstige ROI op basis van historische data en trends.

Een concreet voorbeeld: Een Belgisch marktonderzoeksbureau hielp een middelgrote retailer in Vlaanderen met klantensegmentatie. Na implementatie van de aanbevelingen zag de retailer een omzetgroei van 12% en een stijging in klanttevredenheid van 18% binnen zes maanden. Het bureau berekende de ROI door deze verbeteringen te kwantificeren en te vergelijken met de kosten van het onderzoek.

Het is belangrijk op te merken dat de exacte ROI-meting kan variëren afhankelijk van de specifieke doelstellingen van het onderzoeksproject en de sector waarin de klant actief is. Belgische marktonderzoeksbureaus werken vaak nauw samen met hun klanten om op maat gemaakte ROI-metrics te ontwikkelen die aansluiten bij de unieke behoeften en doelstellingen van elk bedrijf.

Bovendien houden toonaangevende bureaus in België rekening met de langetermijnimpact van hun diensten. Ze erkennen dat sommige voordelen van marktonderzoek, zoals verbeterde merkreputatie of dieper klantinzicht, tijd nodig hebben om volledig tot uiting te komen in meetbare bedrijfsresultaten.



Het effectief integreren van marktonderzoeksresultaten in strategische besluitvormingsprocessen is cruciaal voor bedrijven in België om concurrerend te blijven en te groeien. Hier zijn enkele bewezen methoden om dit te bereiken:

  1. Creëer een data-gedreven cultuur: Stimuleer een bedrijfscultuur waarin beslissingen worden genomen op basis van feiten en inzichten, niet alleen op intuïtie. Dit begint bij het topmanagement en moet doorsijpelen naar alle niveaus van de organisatie.
  2. Ontwikkel een gestructureerd implementatieplan: Maak een duidelijk stappenplan voor hoe marktonderzoeksresultaten zullen worden geanalyseerd, gedeeld en geïmplementeerd binnen de organisatie. Dit zorgt ervoor dat waardevolle inzichten niet verloren gaan in de dagelijkse drukte.
  3. Gebruik visualisatietools: Presenteer complexe data op een toegankelijke manier met behulp van dashboards, infographics en interactieve rapporten. Dit maakt het voor besluitvormers gemakkelijker om de belangrijkste inzichten snel te begrijpen en toe te passen.
  4. Integreer marktonderzoek in bestaande processen: Zorg ervoor dat marktonderzoek een vast onderdeel wordt van strategische planningsessies, productontwikkelingscycli en marketingcampagnes. Zo wordt het een natuurlijk onderdeel van de besluitvorming.
  5. Organiseer cross-functionele workshops: Breng teams uit verschillende afdelingen samen om marktonderzoeksresultaten te bespreken en gezamenlijk actieplannen te ontwikkelen. Dit bevordert een holistische benadering van probleemoplossing en innovatie.
  6. Investeer in analytics-vaardigheden: Train medewerkers in data-analyse en interpretatie. In België is er een groeiende vraag naar professionals met deze vaardigheden, dus interne opleiding kan een concurrentievoordeel opleveren.
  7. Combineer kwantitatieve en kwalitatieve inzichten: Gebruik zowel statistische data als diepgaande consumenteninzichten om een volledig beeld te krijgen. De Belgische markt, met zijn culturele diversiteit, vereist vaak een genuanceerde benadering.
  8. Implementeer een feedbackloop: Evalueer regelmatig de impact van beslissingen die zijn genomen op basis van marktonderzoek. Dit helpt bij het verfijnen van het onderzoeksproces en verhoogt het vertrouwen in data-gedreven besluitvorming.

Door deze methoden toe te passen, kunnen Belgische bedrijven marktonderzoek effectiever benutten voor hun strategische besluitvorming. Het is belangrijk op te merken dat volgens een studie van de Vlerick Business School, bedrijven die consequent marktonderzoek integreren in hun besluitvormingsprocessen, gemiddeld 25% meer omzetgroei realiseren dan hun concurrenten die dit niet doen.

Bovendien toont recent onderzoek van ESOMAR aan dat 78% van de Belgische bedrijven die marktonderzoek effectief integreren, beter in staat zijn om snel te reageren op veranderende marktomstandigheden en consumentenbehoeften. Dit onderstreept het belang van een goede integratie van marktonderzoek in de bedrijfsstrategie.

Voor optimale resultaten raden we aan om samen te werken met gerenommeerde marktonderzoeksbureaus in België. Zij hebben de lokale expertise en geavanceerde tools om bedrijven te helpen bij het verzamelen van relevante data en het omzetten van deze inzichten in effectieve strategieën die aansluiten bij de unieke Belgische markt.



Technologie heeft een revolutionaire impact gehad op marktonderzoek in België, net als in de rest van de wereld. De digitale transformatie heeft de manier waarop gegevens worden verzameld, geanalyseerd en geïnterpreteerd drastisch veranderd. Hier zijn enkele belangrijke manieren waarop technologie het marktonderzoek in België heeft getransformeerd:

1. Geavanceerde dataverzameling
  • Online enquêtes: Belgische bedrijven maken steeds meer gebruik van online platforms voor snellere en kosteneffectievere dataverzameling.
  • Mobiele technologie: Smartphones worden gebruikt voor real-time feedback en locatiegebaseerd onderzoek, wat bijzonder nuttig is in een compact land als België.
  • Internet of Things (IoT): Slimme apparaten verzamelen passief consumentengegevens, wat nieuwe inzichten oplevert in het Belgische consumentengedrag.
2. Big Data en Artificial Intelligence

Belgische marktonderzoekers benutten geavanceerde analytische tools om grote hoeveelheden data te verwerken. AI en machine learning algoritmes helpen bij het identificeren van patronen en trends die voorheen onopgemerkt bleven. Dit is vooral waardevol in een diverse markt zoals België, met zijn verschillende taalgebieden en culturele nuances.

3. Automatisering en efficiëntie

Geautomatiseerde rapportagetools en dashboards stellen Belgische bedrijven in staat om sneller beslissingen te nemen op basis van real-time data. Dit is cruciaal in de snel veranderende Belgische markt, waar bedrijven snel moeten kunnen inspelen op consumentenbehoeften.

4. Virtual en Augmented Reality

Innovatieve Belgische marktonderzoeksbureaus experimenteren met VR en AR voor producttests en conceptvalidatie. Deze technologieën bieden een meeslepende ervaring en kunnen waardevolle inzichten opleveren over consumentenvoorkeuren zonder de noodzaak van fysieke prototypes.

5. Social Media Analytics

Met de hoge penetratiegraad van sociale media in België, zijn tools voor social listening en sentiment-analyse onmisbaar geworden. Ze bieden real-time inzichten in consumentenmeningen en trends binnen de Belgische markt.

6. Ethiek en privacy

Met de invoering van de GDPR heeft technologie ook een cruciale rol gespeeld in het waarborgen van data privacy en ethisch onderzoek. Belgische marktonderzoeksbureaus hebben geïnvesteerd in beveiligde platforms en processen om aan deze strenge regelgeving te voldoen.

Technologische innovatieImpact op Belgisch marktonderzoek
AI en Machine LearningVerbeterde predictieve analyses en segmentatie
BlockchainVerhoogde transparantie en betrouwbaarheid van gegevens
Cloud ComputingSchaalbaarheid en toegankelijkheid van onderzoeksprojecten
5G NetwerkenSnellere dataverzameling en real-time analyses

De transformatie door technologie heeft geleid tot snellere, nauwkeurigere en meer kosteneffectieve marktonderzoekspraktijken in België. Bedrijven die deze technologieën effectief inzetten, kunnen beter inspelen op de unieke behoeften van de Belgische consument en een concurrentievoordeel behalen in deze dynamische markt.

Terwijl technologie een centrale rol speelt, blijft de menselijke expertise van Belgische marktonderzoekers onmisbaar. Hun vermogen om data te interpreteren binnen de specifieke Belgische context, rekening houdend met culturele en taalkundige nuances, zorgt ervoor dat technologie optimaal wordt benut voor betekenisvolle inzichten en strategische besluitvorming.