deBottomLine (+ 43 reviews) | Sortlist
deBottomLine cover
deBottomLine logo

deBottomLine

verified-flagcertified-flag
Kontich, België
deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.
deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau. 2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee! 3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee! 4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… . 5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt? 6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch? -------------------------------------------------------------- . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ? 1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout. 2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée … 3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’. 4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll. 5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ? 6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ? --------------------------------------------------------------
25 mensen in hun team
Spreekt Engels, Frans, Nederlands
41 projecten in hun portfolio
36 samenwerkingen gestart via Sortlist
Sortlist lid sinds 2018
Opgericht in 2012
4 awards gewonnen
Website openen

Diensten

19 diensten aangeboden door deBottomLine

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Branding & Positionering is waar alles start. Het is de basis, de leidraad.
    ------
    Branding & Positioning is where it all starts. It's the basis.
    Skills in Branding & Positionering (127)
    PositioneringsonderzoekDoelmarktdefinitieUnieke Attributen DefinitieB2C-positioneringIdeale-KlantprofieldefinitieB2B-positioneringMessagingInteractive BrandingBrand PositioningDigitale Advertentie+117
    Projecten in Branding & Positionering (18)
    Verleggen van de focus zet school op de kaart. - Branding & Positionering
    Aan de top van het engagementsklassement - Branding & Positionering
    Een frisse start voor Dynamika - Branding & Positionering
    #offlineshoppen als creatief concept - Branding & Positionering
    Reviews in Branding & Positionering (8)
    Alec Jervis
    Kristien Smet
    Wim van Sprundel
    Veerle Tielemans
    Klanten in Branding & Positionering (18)
    EminoAnderen | regional
    OrenaFarmaceuten & Biotech | regional
    LUKOILEnergie en Olie | national
    TreeTop Asset ManagementBanken & financiële instellingen | national

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    Digital is nooit zo complex geweest in het aantal touchpoints en de mogelijkheden van deze touchpoints. Samen kijken we naar waar we aanwezig moeten, willen én kunnen zijn en hoe we daar aanwezig zijn. Uiteraard steeds met de focus op objectieven en resultaten.
    ------
    Digital has never been so complex: the number of touchpoints and the possibilities of each touchpoint are always evolving. Together we'll look at where we have to, want to and can be present and how. Of course always with a clear focus on objectives and results.
    Skills in Digital Strategy (124)
    Digital Media MarketingSocial Media MarketingEmail MarketingContent StrategyContent MarketingOnline Video MarketingDirect MarketingOnline MarketingFacebook Video MarketingCMS+114
    Projecten in Digital Strategy (11)
    Dynamische video’s voor EBC Intense - Digital Strategy
    Gevoelige materie aan de man brengen - Digital Strategy
    Targets omvergeblazen door uitmuntende strategie - Digital Strategy
    Yakult: Dance Challenge - Digital Strategy
    Reviews in Digital Strategy (7)
    Rita De Smedt
    Chris Cauwenberghs
    Els de Schepper
    mark van aelst
    Klanten in Digital Strategy (11)
    ATAG verwarmingEnergie en Olie |
    Suzuki Belgium NVAuto | international
    VandersandenBouw | international
    Continental FoodsVoedsel | international

    Meer informatie over Digital Strategy


  • Beschrijving
    Denk je dat je niets te zeggen hebt? Op zoek om op te vallen met content die werkt (bereik - engagement - leads)? Als we zelfs over 'raambeslag' boeiende content kunnen maken... dan weet je dat je aan het juiste adres bent!
    ----------------
    Think you have nothing to say? Looking to get noticed with content that works (reach - engagement - leads)? If we can create compelling content even about 'window dressing'... Then you know you've come to the right place!
    Skills in Content Strategy (21)
    ecmContent MarketingStorytellingcontent marketingweb sitecontent strategywebsite marketingweb contentweb pageecommerce web design+11
    Projecten in Content Strategy (12)
    Verleggen van de focus zet school op de kaart. - Content Strategy
    Een herkenbare huisstijl voor Carglass creëren - Content Strategy
    Energie.be: social ads - Content Strategy
    ATAG dealercommunicatie - Content Strategy
    Reviews in Content Strategy (5)
    Lena Lacambra
    Patrick Houben
    Cindy Agyemang
    Tania Platteeuw
    Klanten in Content Strategy (12)
    Continental FoodsVoedsel | international
    TSMOnderwijs | regional
    CarglassAuto | national
    Energie.beEnergie en Olie | national

    Meer informatie over Content Strategy


  • Beschrijving
    Reclame in al zijn vormen.... maar steeds met focus op meetbaarheid en resultaat (zelfs in off-line media!).
    ------
    Advertising in all of its shapes and forms... but always focused on measurability and results (even in off-line media!).
    Skills in Reclame (121)
    Advertising CampaignViral AdvertisingFacebook AdvertisingCorporate AdvertisingSocial AdvertisingMobile AdvertisingShopping AdvertisingVideo AdvertisingDisplay AdvertisingSearch Advertising+111
    Projecten in Reclame (11)
    Bewezen resultaat dankzij combinatie van kanalen - Reclame
    Daoust radiocampagne - Reclame
    TUKADOO’s rebranding maakt de bon waardevoller - Reclame
    Beleving, bestellingen en binding met een merk - Reclame
    Reviews in Reclame (7)
    Querensa Meurs
    Tim Van Camp
    Dominic Dhaene
    Joris Smets
    Klanten in Reclame (11)
    TreeTop Asset ManagementBanken & financiële instellingen | national
    LUKOILEnergie en Olie | national
    ATAG verwarmingEnergie en Olie |
    TukadooE-commerce |

    Meer informatie over Reclame


  • Beschrijving
    Online Advertising is complexer dan ooit... maar toch slaan we er in door bodstrategieën, budgetallocaties en creatie slim te combineren de algoritmes voor CPC en CPA te verslaan!
    -----------
    Online Advertising is more complex than ever... but still, by cleverly combining bid strategies, budget allocations and creation, we manage to beat the algorithms for CPC and CPA!
    Skills in Online Advertising (41)
    MarketingRetargetingDesignSEAPerformance MarketingSocial Media AdvertisingSearch Engine AdvertisingDisplay AdvertisingProgrammatic AdvertisingPaid Media+31
    Projecten in Online Advertising (10)
    Dynamische video’s voor EBC Intense - Online Advertising
    MIX, MATCH, MENZA. - Online Advertising
    #offlineshoppen als creatief concept - Online Advertising
    Energie.be: social ads - Online Advertising
    Reviews in Online Advertising (2)
    annemie vandevelde
    Geert Heylen
    Klanten in Online Advertising (10)
    Suzuki Belgium NVAuto | international
    VandersandenBouw | international
    ArtoosMarketing & Reclame | national
    LUKOILEnergie en Olie | national

    Meer informatie over Online Advertising


  • Beschrijving
    Er is zoveel te doen over social... maar moet je er echt zijn? En als je er bent: hoe?
    Wij vertrekken vanuit de meerwaarde van de platformen én de gebruikers om een antwoord te bieden dat past in de bedrijfsstrategie maar toch relevant blijft! Boeiend hé.. en smaakt naar meer!
    Skills in Social media (58)
    Social Media PlanningInstagram Filter CampaignSocial Media ConsultingSocial Media Certificationinstagram marketingcontent marketingseobrandingsocial media managementservice marketing+48
    Projecten in Social media (6)
    Aan de top van het engagementsklassement - Social media
    Een herkenbare huisstijl voor Carglass creëren - Social media
    MIX, MATCH, MENZA. - Social media
    Energie.be: social ads - Social media
    Klanten in Social media (6)
    MenzaAnderen | national
    CarglassAuto | national
    CarglassAuto | national
    YakultDranken | national

    Meer informatie over Social media


  • Beschrijving
    We helpen onze klanten graag met het samenstellen van de puzzel: waar te adverteren, waarom, hoeveel en vooral: meten wat het opbrengt!
    ---------------
    We are happy to help our customers put together the puzzle: where to advertise, why, how much and, above all, measure the return!
    Skills in Media Planning (21)
    professional seowebsite optimizationsocial media marketing strategysearch engine rankingpaid search marketingorganic search engine optimizationvideo seogoogle marketingorganic seo servicesmedia tool+11
    Projecten in Media Planning (5)
    Dynamische video’s voor EBC Intense - Media Planning
    Energie.be: social ads - Media Planning
    ATAG dealercommunicatie - Media Planning
    ATAG jaarplan - Media Planning
    Reviews in Media Planning (2)
    Dominique Nassen
    Catherine Free
    Klanten in Media Planning (5)
    LUKOILEnergie en Olie | national
    TheumaAnderen | international
    Energie.beEnergie en Olie | national
    ATAG verwarmingConsumer Electronics | national

    Meer informatie over Media Planning


  • Beschrijving
    De oprichters zijn nog 'groot geworden' in de tijd dat e-mail marketing niet standaard was en er nog veel op papier werd gewerkt. Vanuit die expertise kennen we de kneepjes om converterende communicatie te maken... én we kennen de waarde van papier ook nog!
    -----------------
    The founders 'grew up' back in the days when e-mail marketing was not standard and paper-based communication was common. From that expertise, we know the tricks of the trade to create converting communication... And we still know the value of paper!
    Skills in E-mail Marketing (26)
    b2b ecommerceTransactional EmailActiveCampaignMailchimpHubSpot EmailSendinblueSendGridEmail Template DesignSms MarketingOpt In Email+16
    Projecten in E-mail Marketing (7)
    Marketing Automation voor 4 merken van Astara - E-mail Marketing
    Snel een merk lanceren én targets omverblazen - E-mail Marketing
    Beleving, bestellingen en binding met een merk - E-mail Marketing
    De eerste online verkochte auto in België! - E-mail Marketing
    Review in E-mail Marketing (1)
    Marieke Poriau
    Klanten in E-mail Marketing (7)
    Silence MobilityAuto | national
    Levi StraussKleding & Accessoires | international
    Continental FoodsVoedsel | international
    VandersandenBouw | international

    Meer informatie over E-mail Marketing


  • Beschrijving
    Elke tekst verdient een copywriter die de materie beheerst én het medium kent. Een jongere bereiken op Instagram is iets anders dan een private banken bereiken via DM. Daarom hebben wij een netwerk van 92 freelancers zodat we kunnen kijken wie best bij jou briefing past, terwijl wij ons ontfermen over strategie, vorm en boodschap.
    ----------------
    Every text deserves a copywriter who knows the subject and knows the medium. Reaching a young person on Instagram is different from reaching a private bank via DM. That is why we have a network of 92 freelancers so that we can look at who best fits your briefing, while we take care of strategy, form and message.
    Skills in Copywriting (26)
    Translation ServicesStorytellingcopyCreative CopywritingContent WritingWebsite Copywritingdigital copywritingcopywriting advertisingtext message marketingeditorial writing+16
    Projecten in Copywriting (14)
    Aan de top van het engagementsklassement - Copywriting
    Hoe houd je de fun in een praktisch merk? - Copywriting
    Nieuwe website met geïntegreerde PIM - Copywriting
    TUKADOO’s rebranding maakt de bon waardevoller - Copywriting
    Review in Copywriting (1)
    Annelies Baeyens
    Klanten in Copywriting (14)
    TukadooE-commerce |
    TheumaBouw | international
    KambukkaAnderen | international
    CarglassAuto | national

    Meer informatie over Copywriting


  • Beschrijving
    Wie houdt er niet van om mooie dingen te maken? Een pakkende huisstijl die vertrekt vanuit het verhaal van het merk is een onmiskenbare troef.
    ------------------
    Who doesn't love to make beautiful things? A catchy corporate identity that starts from the story of the brand is an undeniable asset.
    Skills in Ontwerp (55)
    Online Graphic DesignPowerpoint Presentation DesignDigital ArtworkPitch Deck Designklant ervaringbedrijf visitekaartjevisueel grafisch ontwerpgrafisch webdesigngrafisch ontwerpbureaubedrijf identiteit+45
    Projecten in Ontwerp (22)
    Verleggen van de focus zet school op de kaart. - Ontwerp
    Aan de top van het engagementsklassement - Ontwerp
    Dynamische video’s voor EBC Intense - Ontwerp
    Een herkenbare huisstijl voor Carglass creëren - Ontwerp
    Klanten in Ontwerp (22)
    CarglassAuto | national
    SuzukiAuto | international
    Levi StraussKleding & Accessoires | international
    Continental FoodsVoedsel | international

    Meer informatie over Ontwerp

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag deBottomLine om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.




Team

25 leden in deBottomLine's team

deBottomLine cover
VerhaalOpgericht in 2012 na meer dan 15 jaar in grote bureau's. Gestart vanuit een passie voor communicatie en de wil om het anders te doen dan anderen: als een echte dienstverlener ten dienste van zijn klanten. Zonder overhead, zonder verspilling, met meer efficiëntie en oog voor resultaten!
Neem gemakkelijk contact op met deBottomLine's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

deBottomLine heeft 4 awards gewonnen

SortList Award 'Top Perfomer'2022-2-28Top Perfomer
SortList Award 'Highest Customer Satisfaction'2022-3-1Customer Satisfaction
SortList Award 'Most Attractive Agency'2022-3-1Most Attractive Agency
SortList Award 'Highest Customer Satisfaction'2021-2-27Customer Satisfaction

Reviews

Reviews

4.72/5
(43 reviews)
MP
Marieke PoriauMarketing Manager bij KGM BeLux
ServiceE-mail Marketing
SectorAuto
4.5/5
Begroting
Kwaliteit
Plan
Samenwerking

Wat was het doel van de samenwerking?Om ons merk te verbeteren op voornamelijk digitaal vlak (SEO, automatisering, betere opvolging in sales funnel,...)

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?We worden steeds goed onthaald, we hebben goede brainstormsessies en rapportagesessies, en we kijken naar de meest efficiënte en budgetvriendelijke oplossingen.

Marieke Poriau beveelt dit bureau aan


ServiceE-mail Marketing
SectorAuto

CA
Cindy AgyemangMarketing consultant bij Silence Mobility
ServiceContent Strategy
SectorAuto
Team11 - 50
5/5
Begroting
Kwaliteit
Plan
Samenwerking

Wat was het doel van de samenwerking?De Bottomline helpt ons met website optimalisaties, marketing automation, SEO en SEA en leadgen en traffic meta advertentie op te zetten en te optimaliseren.

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?Het kwaliteit van de geleverde taken, er wordt alles goed op tijd geleverd en ze gaan altijd planmatig aan de slag met alle acties.

deBottomLine's antwoord:Dank je wel, Cindy!! Het is een plezier om met jullie te werken!

Cindy Agyemang beveelt dit bureau aan


ServiceContent Strategy
SectorAuto
Team11 - 50

DD
Dieter DegendtDigital Marketeer bij KidsLife vzw
ServiceMarketing
4/5
Begroting
Kwaliteit
Plan
Samenwerking

Wat was het doel van de samenwerking?Voor ons Marketing Automation traject heeft deBottomLine ons geholpen bij de opstart van ons Marketing Automation traject. Momenteel ondersteunen ze ons hier nog steeds bij en geven ze advies voor andere projecten, zoals programmatic advertising.

Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?Er wordt steeds oplossingsgericht meegedacht. Ze denken ook vaak out-of-the-box om tot bepaalde doelen te komen.

deBottomLine's antwoord:Dank je wel, Dieter!! I love 'out of the box'... ;-)

Dieter Degendt beveelt dit bureau aan


ServiceMarketing

Gewerkt met deBottomLine?

Deel je ervaring met ons.

Een review plaatsen

Contact

Contact gegevens van deBottomLine

Details



  • HoofdkantoorKartuizersweg 6Q, 2550 Kontich, België

deBottomLine-twitterdeBottomLine-facebookdeBottomLine-linkedindeBottomLine-instagram