De 10 beste Grafische Identiteit Bureaus in België - 2025 Reviews

Beste Grafische Identiteit Bureaus in België

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
226 bureaus
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget

Top Aanbevolen Grafische Identiteit Bureaus

Alle Grafische Identiteit Studios in België

  • 4.7
    (47 reviews)

    deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.   2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!   3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!   4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .   5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?   6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?   --------------------------------------------------------------   . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ?   1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.   2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …   3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.   4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.   5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?   6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?   --------------------------------------------------------------
    7 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Kontich, België
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Huisdieren (+19)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.6
    (2 reviews)

    Engineering Emotions, that's what we do

    Top bekroond
    June20 is a creative communications agency, with offices in Ghent and Antwerp. We believe your brand is only as strong as it is in the heart of your audience. That’s why we specialise in establishing that emotional connection you need. We call it Engineering Emotions. As engineers, we start from data and consumer insights to build your brand in every interface. We consider your brand as a system with many interfaces and, therefore, create work that connects every element with the right emotional impact at every phase of the customer journey. Our name is also emotion-driven. Did you know June 20 is regarded as the most joyous day of the year? It's the perfect name for us as it radiates the positivity and cheerfulness we stand for. We try hard to make every day as joyous as June 20, for our employees as well as for our clients. Our services We Engineer Emotions using: Strategy: We create content with a solid strategic foundation throughout the customer journey Communication: We develop campaigns, content and activations that trigger the right emotions Branding : We make your brand distinctive and recognisable in all communication Platforms & Technology: We select the best technology and communication channel Media: We find you the perfect media mix, from email marketing and SEO to online advertising PR & Content Marketing: We bring and reinforce the right messages with regard to your brand We design and build your brand consistently in every interface, to optimally connect with the power of emotions. Let’s meet!  
    1 project in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 10.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Bouw (+13)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.4
    (8 reviews)

    Beyond the agency

    Top bekroond
    We go beyond the agency. More than just an independent full-service agency, we are a fully-fledged agency system for brands, marketing and communication. That’s why our work for you is always beyond. Beyond full service. Beyond the sum of the parts.
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Hasselt, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Retail (+23)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • 4.9
    (13 reviews)

    On a au moins 95 façons de faire parler de vous.

    Sterk aanbevolen
    Nonante Cinq est une agence de conseil en communication et relations publiques qui accompagne startups, entreprises, institutions et groupes de presse. Nous aidons nos clients à passer à la vitesse supérieure grâce à nos conseils stratégiques et nos contacts privilégiés dans les médias et auprès des leaders d’opinion. Vous avez une histoire unique à raconter : on a au moins 95 façons de faire parler de vous !
    7 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Evere, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Media (+20)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (14 reviews)

    We build digital solutions that work for you! Let's bring your ideas to life!

    Aanbevolen
    Top bekroond
    Agifly, a top tier Belgian digital partner. We were founded in 2019 and are based in Brussels with a team of 20 enthusiastic technologists. We help you transforming your ideas into seamless digital experiences, with support every step of the way. We really listen to you and your users, we execute incrementally to ensure alignment and we make implementation easy.  
    6 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Industriële Goederen en Diensten (+18)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.9
    (12 reviews)

    We create 'Good Branding!'

    Aanbevolen
    Top bekroond
    We are a full service design agency specialised in branding & brand positioning. DesignRepublic is an experienced, yet young at heart, branding agency located in Brussels, Belgium. Since the creation of the agency in 2009 we work for a diverse range of customers, from multinationals, SME's and local start-ups. We create brands from scratch, develop complete corporate identities, work on re-branding or brand uplifting, create the concept and story behind the identity, translate this branding in attractive packaging design and/or look and feel of the website and social media. We have a lot of expertise in FMCG while, at the same time, we have developed a strong expertise in corporate identity branding and sustainable packaging. Our biggest strength is to combine creativity with a down to earth attitude, resulting in a design that is contemporary, attractive for its audience and has all the potential for becoming glorious.
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Sint-Gillis, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Juridische diensten (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (9 reviews)

    We are Supermoon. We make brands bigger & brighter.

    Aanbevolen
    We do marketing, communications and advertising, but we are not a traditional agency. We are consultants, co-workers and creative partners-on-the-job, supporting our clients when and where they need our expertise. We connect customers and brands via relevant content, appealing designs and engaging communications campaigns. Our goal is to make your brand bigger and brighter, just like a supermoon. We are a core team of highly skilled advertising professionals supported by a huge galaxy of hand-picked freelance partners. We get the right experts on board to deliver the very best results for your marketing mission. We explore First think, then do. Together we define the goals of our campaigns. Where do we want to go and how do we get there? Close collaborating is key to creating smart campaigns and effective communications with outstanding results. Hence we invest strongly in acquiring a profound understanding of your challenge, product and industry.  We create Creativity, sharp messaging and high-quality communications determine how you come across as a brand and company. We help you to develop the right tone of voice, visual identity and spot-on campaigns. Whether it’s developing creative concepts, videos, brochures, company presentations, mailings or events, we’re never afraid to get our hands dirty in order to get things done. We connect Get your message out there and ensure it resonates with your target audience. Through smart media planning, tailored messaging and dedicated community management we make sure your brand will reach the audiences we’re aiming for. And of course you can always count on transparent reporting to measure the ROI.
    12 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Boom, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Overheid (+15)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (19 reviews)

    Créons ensemble un site web qui vous ressemble.

    Sterk aanbevolen
    Créée en 2010, MFM DIGITAL est une agence spécialisée dans la création de sites web et e-commerces, le design, l'UX/UI, et la création d'applications. Chez nous, la satisfaction de nos clients est notre priorité absolue ! 🤝 Nous sommes convaincus que la clé du succès réside dans la simplicité et la convivialité de nos créations. Nous nous engageons à fournir des solutions de qualité supérieure pour répondre aux besoins de nos clients. Voici ce que nous pouvons vous offrir : 🌟 Des sites web et des applications esthétiques et fonctionnels qui reflètent l'identité de votre marque. 🌟 Une équipe passionnée et expérimentée qui travaillera en étroite collaboration avec vous pour comprendre vos besoins et vos objectifs. 🌟 Des solutions innovantes et adaptées à chaque projet , pour vous démarquer de la concurrence. 🌟 Un service client exceptionnel , avec un suivi personnalisé tout au long du processus de développement. Nous accompagnons les demandes de bout en bout : ✔️ Aide à la réalisation du cahier des charges et définition des spécifications ✔️ Création de charte graphique et d'identité visuelle ✔️ Design, intégration et développement du site Web 📩 Alors, si vous cherchez une agence de développement web passionnée, créative et efficace pour réaliser votre projet, ne cherchez plus ! Contactez-nous dès maintenant pour un rendez-vous GRATUIT et sans engagement.
    3 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Watermaal-Bosvoorde, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Reizen & Vrije tijd (+21)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Proven successful go2market campaigns in healthcare, technology and engineering

    Top bekroond
    Living Stone is your B2B marketing agency for healthcare, technology and engineering organisations. We help you as a B2B marketer to make your mark . To share your company’s story, to present information in a way that makes a difference – to plant a flag that proclaims excellence and value. We support you with conventional as well as digital marketing. Our tools are easy to implement and build on your existing corporate tradition, sales customs and market ambitions. We’ve successfully been helping B2B marketers make an impact +30 years . As experts in go2market programs, we know that a lot of things are critical for a marketing partnership and projects, to succeed. We’ve set-up our company to make sure we deliver on all of them . "You should be proud of your team! You guys have worked wonders! Your communication and work delivered is top notch professional. This was my first time working with an agency like yours, but it tastes like more!"    
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Zwalm, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Bouw (+10)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 4.8
    (6 reviews)

    The creative & performance agency for leading brands, now & tomorrow.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    Digital Leader is een strategisch online marketing bureau dat op basis van data en merkstrategie de digitale leiders van morgen creërt.
    3 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Haaltert, België (+1)
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Huishoudelijke Diensten (+16)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 5
    (17 reviews)

    Crafting Impactful Experiences

    We are a strategic design and development studio, crafting exceptional brands and digital experiences for ambitious organizations. At the intersection of strategy, technology, and creativity, we help businesses stand out and achieve their full potential. Our key areas of expertise 1. BRANDING 1.1 Brand Strategy - Market & Brand Research - Positioning & Identity  1.2 Brand Design - Visual Identity - Design & Print - Brand Templates  2. USER EXPERIENCE 2.1 UX Research - Discovery - Definition - Validation 2.2 UX Design - Information Architecture - User Interface Design - Prototyping 3. DEVELOPMENT - Web Development - E-Commerce - Newsletters & Mailings Let's make things happen together: hi@omen.studio
    9 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Anderlecht, België
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Vervoer (+21)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Ne dites pas que vous êtes le meilleur, montrez-le !

    Aanbevolen
    Nous sommes une agence créative qui vous aide à gagner le cœur et l'esprit de vos clients. Nous écrivons, nous filmons, nous racontons des histoires, nous faisons de l’animation 3D et nous caressons Google dans le sens du poil. Mais ça, ce n’est que la surface. Avoir de l’excellent contenu n’est qu’une partie du process. Pour qu’il soit bon et efficace, il doit être inspiré par une fonction marketing et un objectif commercial. Il doit faire partie d’un plan. Et son effet doit être mesurable.
    1 project in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Wezet, België
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Industriële Goederen en Diensten (+10)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.5
    (24 reviews)

    Let's ignite your brand.

    Sterk aanbevolen
    We are a full-service branding and communication agency. We believe brands need to move people in order to be successful . Spark session: designed to ignite your brand. Is your brand still relevant in today's fast changing world? During a workshop we dive into your brand. We clarify your objectives and explore new opportunities, which will serve as a kick-start for your battle plan .  Ignite your brand with our battle plan. Do you have great ideas but you feel stuck in your daily business? Do you have a great product or service but you don’t know how to kick-off? The list of questions is loooong when you’re busy building a brand. No matter how big or small your question may be, we can help you define your tactics. Our battle plan gives direction to your brand or company. As you go through the following steps, you’re going to (re)discover where you need to go. Don’t be overwhelmed. Together we will figure out where to start. With this battle plan, we support you intensively and personally during this process to make sure you reach new heights . We are small enough to care, big enough to scale. For each project, we carefully select a dedicated brand team . Our account managers and creative minds pulling together show that different expertise working closely together on the same idea will reinforce your brand. Our team of experts will work closely with your team to achieve your goals. Teamwork makes the dream work, right? We are in for the long run. Did we say we are committed to lead you to your most ambitious and long-lasting business? And so we will, by making the best use of your budget and by maximizing our efforts . With our battle plan tactic, we offer an authentic and personal journey, where we strive to expand your business’s full potential.
    9 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 4.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Onderwijs (+27)
    Spreekt Nederlands, België, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.8
    (30 reviews)

    Nos talents au service de vos objectifs business !

    Sterk aanbevolen
    Nous sommes une agence digitale ayant comme seul objectif votre réussite . Notre équipe est pluridisciplinaire alliant des experts du web, du développement d'applications, du référencement, du marketing ainsi que de la gestion de projet. L'ensemble de nos compétences correspond à notre vision globale afin de délivrer la meilleure expérience à vos utilisateurs. Conseils : Conseils en stratégie business Audit pour une digitalisation optimale Web design : Site internet (design attrayant, responsive) E-commerce Applications web (développement sur mesure) Référencement : Viser le top 10 dans les moteurs de recherches (Google, Bing, etc...) Campagnes marketing Google Adwords Campagnes médias sociaux (Facebook, Instagram, Linkedin, etc...)
    4 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Luik, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Dranken (+16)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 5
    (13 reviews)

    Meer impact met je bedrijf dankzij een sterke strategie, gemotiveerde medewerkers en trouwe klanten

    Je groeiambities waarmaken, dat is waar wij je mee helpen. Vanuit strategisch, tactisch en/of operationeel oogpunt krijg je precies de ondersteuning die jij nodig hebt om te groeien. En dat met zo min mogelijk groeipijn. Want aan groei moet je werken. En laat JDI nu juist die aanvullende hersens, die bijkomende ervaring en die extra handjes leveren die je daarvoor nodig hebt. Of je nu groot bent of nog klein, je ambitie om te groeien en je bereidheid om in alle openheid samen te werken zullen bepalen of we de juiste match zijn. JDI gooit namelijk al zijn expertise en gedrevenheid in de strijd om ook jouw ambitie waar te maken. Vanuit ons groei-DNA, maar ook omdat wij gepassioneerd samen mooie groeiverhalen willen schrijven. Wij bieden ondersteuning bij groei met de volgende hefbomen: Strategie: https://www.jdi.be/home/groeien-door-strategie/ Medewerkers: https://www.jdi.be/home/groeien-door-medewerkers/ Klanten: https://www.jdi.be/home/groeien-door-klanten/ Aarzel niet om ons hierover meer informatie te vragen! Dit kan door een mailtje te sturen naar Quinten@jdi.be of ons te bellen op +3216 88 37 55.
    2 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Huldenberg, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Energie en Olie (+4)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    Make it memorable.

    At Federate, we help brands become memorable by developing unique brand identities, singular positionings and creative campaigns.
    15 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Reizen & Vrije tijd (+17)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.5
    (5 reviews)

    Wij strijden voor jouw Machtige Marketing!

    Al eens gehoord van het ridderideaal? Eer. Kracht en moed. Trouw. Vrijgevigheid. Eerlijkheid. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat was het ook, in de middeleeuwen. Ons team van Ridder hanteert een eigen riddercode. Persoonlijke aanpak. Betrokkenheid. Open communicatie. Expertise. Daadkracht. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat is het ook. Beloofd! We trekken ten strijde om de missie, visie & waarden van jouw onderneming of merk op een creatieve, strategische en professionele manier uit te dragen.
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Kortrijk, België
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Architectuur & Planning (+25)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Strategic and creative services for B2B and government

    Creativiteit die impact maakt in B2B & overheid Umbau is geen typisch B2B-marketingbureau. Met een combinatie van jeugdig enthousiasme en jarenlange ervaring geven we je communicatie en marketing een extra boost. We bouwen om en verbeteren op alle vlakken. Waarom Umbau'en? B2B marketing en communicatie vereisen een unieke aanpak. Complexe producten, langere salestrajecten, niche doelgroepen: het vraagt om expertise. Wij begrijpen dat elk B2B-bedrijf uniek is. Als klein B2B-bedrijf brengen onze teamleden vanuit verschillende achtergronden een schat aan kennis samen. We focussen op verschillende domeinen om jouw bedrijf, merk of product naar een hoger niveau te tillen. Voor sommige projecten doorlopen we alle stappen, van strategie tot uitvoering. Voor andere steken we meteen de handen uit de mouwen. Hoe we dat beslissen? Heel simpel: op basis van wat jij nodig hebt en wat jouw bedrijf vooruit helpt. Hoe dan ook vragen we onszelf voortdurend af: "Zouden we echt, eerlijk, dezelfde actie ondernemen als we in jouw schoenen stonden?” Succesvolle communicatie vraagt om passie, toewijding en toegevoegde waarde in elk contact En bovenal de moed om vast te houden aan je overtuigingen. Elk teamlid heeft een succesvolle geschiedenis in marketing en communicatie. We geloven in ons werk en hebben marketingwonderen van dichtbij meegemaakt. We adviseren je als vrienden - sterk betrokken maar recht door zee. We laten je nadenken en zelf beslissen. Dat is de deal. 👉🏻 Dus: of je nu een nieuwe koers uitzet of je merk meer in de spots wil zetten, we luisteren graag. Of je nu strategische begeleiding zoekt, creatieve oplossingen wil of gewoon extra handjes zoekt, we staan voor je klaar. Zowel voor B2B als overheidsklanten! 💡 Klaar om te Umbau’en? Jij hebt een vraag, wij luisteren graag - liefst met een kop koffie en een koekje, met sterke resultaten als slotstuk van de samenwerking.
    4 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Mechelen, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Vervoer (+10)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (4 reviews)

    We explain things in motion

    Aanbevolen
    Je verkoop boosten, helder uitleggen wat je product doet of misschien wel in een notendop je bedrijf voorstellen? Bij Flan Caramel hebben we het ideale recept voor jouw business. Originele video animaties die scoren bij je doelgroep en aanzetten tot actie. Van concept tot verspreiding: wij zorgen voor een kickass resultaat! --- Augmentez vos ventes, expliquez clairement ce que fait votre produit ou présentez votre entreprise en quelques mots? Chez Flan Caramel, nous avons la recette idéale pour votre entreprise. Des animations vidéo originales qui marquent avec votre groupe cible et encouragent l'action. Du concept à la distribution: nous garantissons un résultat d'exception! --- Flan Caramel offers animation video and online video marketing for your corporate film. This can be standard as well as customized with an eye for your company message. Video animation is the kind of video that can convey every message in a suitable way. The use of animation within your communication ensures that you can easily and clearly convey your message to the customer. With animation it is also possible to appear fresh and dynamic, so you can communicate with more impact. We ensure that you get the most out of your animation video to achieve the desired result. --- Hoe gaan we te werk? Vanuit de Flan Caramel starten we steeds met een persoonlijk gesprek bij de klant. Daarin bespreken we hoe onze diensten op maat worden aangeboden en vanuit welke stijl en scenario we starten. Daarbij is een duidelijke bepaling van de boodschap en doelgroep heel belangrijk. Hierna gaat het animatieteam aan de slag om het storyboard te ontwerpen. Wanneer dat volledig is uitgewerkt, wordt het filmpje samen met de klant overlopen. Vervolgens starten we met grafisch design, waarbij vormen en figuren worden uitgewerkt. Éénmaal dit de goeie richting uit gaat, brengen we de animatie tot leven via de motion design. Afwerken doen we met de nodige geluidseffecten (Audio Design) en waar nodig correcties toe te voegen. Hierna is het van essentieel belang dat je video zo veel mogelijk wordt bekeken. Daarom biedt Flan Caramel ook advies aan op vlak van video marketing, hoe je filmpje zo veel mogelijk mensen kan bereiken. --- Comment procédons-nous? Depuis le Flan Caramel, nous commençons toujours par une conversation personnelle avec le client. Nous discutons de la façon dont nos services sont offerts pour mesurer et de quel style et scénario nous commençons. De plus, une détermination claire du message et du groupe cible est très importante. Après cela, l'équipe d'animation se met au travail pour concevoir le storyboard. Quand cela aura été complètement terminé, le film se terminera avec le client. Ensuite, nous commençons avec le design graphique, où les formes et les figures sont élaborées. Une fois que cela va dans la bonne direction, nous donnons vie à l'animation via la motion design. Nous finissons avec les effets sonores nécessaires (Conception Audio) et ajoutons des corrections si nécessaire. Après cela, il est essentiel que votre vidéo soit regardée autant que possible. C'est pourquoi Flan Caramel offre également des conseils dans le domaine du marketing vidéo, comment vous pouvez atteindre le plus de gens possible.  --- How we work? From the Flan Caramel we always start with a personal conversation with the customer. We discuss how our services are offered to measure and from which style and scenario we start. In addition, a clear determination of the message and target group is very important. After this, the animation team goes to work to design the storyboard. When that has been fully worked out, the film will run over with the customer. Then we start with graphic design, where shapes and figures are worked out. Once this goes in the right direction, we bring the animation to life via the motion design. We finish with the necessary sound effects (Audio Design) and add corrections where necessary. After this, it is essential that your video is watched as much as possible. That is why Flan Caramel also offers advice in the field of video marketing, how you can reach as many people as possible. 
    2 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Telecommunicatie (+15)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 5
    (4 reviews)

    Let’s perform, together.

    We are Add Value 👋🏻 Gegroeid vanuit goesting. Getekend door data. We focussen ons op growth marketing zodat jouw campagne de lucht ingaat. 💥 Nog belangrijker, we testen alles en vertalen jouw online impact in meetbare data. Naast onze performance driven aanpak hebben wij een stevige portie expertise for all things digital. 💻 Top of mind worden via social media of nood aan een nieuwe website? We’ve got you covered. 😉 Klaar voor digitale groei? Get in touch! 🚀
    Op zoek naar projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Sport (+6)
    Spreekt Engels, Duits(+1)
    1-10 teamleden

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Inzichten van Onze Lokale Expert: Grafische Identiteitsbureaus in België

België, bekend om zijn rijke culturele erfgoed en innovatieve designlandschap, is ook een broeinest voor creatieve grafische identiteitsbureaus. Deze bureaus zijn cruciaal voor merken die zich willen onderscheiden met een unieke visuele identiteit. Met een indrukwekkende verzameling van 360 projecten en 63 klantbeoordelingen, is het duidelijk dat de Belgische grafische sector bruist van talent en innovatie.

Belangrijke Spelers en Hun Prestaties

Samenwerking met Topklanten

Belgische grafische identiteitsbureaus hebben samengewerkt met topmerken, waardoor ze niet alleen nationale maar ook internationale erkenning hebben gekregen. Klantervaringen tonen aan dat deze bureaus in staat zijn om te werken met diverse industrieën, varierend van startups tot grote multinationals.

Bekroonde Creatieve Processen

De expertise van Belgische bureaus in grafische identiteit wordt vaak bekroond met prestigieuze prijzen, wat hun competentie en vernieuwende benadering van design bevestigt. Deze erkenningen benadrukken hun bekwaamheid in het creëren van visuele identiteiten die niet alleen esthetisch aantrekkelijk maar ook strategisch effectief zijn.

Adviezen voor het Kiezen van een Grafisch Identiteitsbureau

Budgetoverwegingen

Het bepalen van een budget is essentieel bij de selectie van een grafisch identiteitsbureau. In België variëren de kosten van diensten aanzienlijk afhankelijk van de omvang en het prestige van het bureau. Voor kleine bedrijven en startups kan bijvoorbeeld een basistraject voor grafische identiteitsontwikkeling variëren van 2.000 tot 10.000 euro, terwijl grotere ondernemingen met complexere eisen rekening moeten houden met bedragen die kunnen oplopen tot 50.000 euro of meer.

Het Belang van Portfolio Analyse

Het beoordelen van eerdere projecten, aangeduid met 360 werken in onze database, is cruciaal. Dit stelt potentiële cliënten in staat om de diversiteit en kwaliteit van het werk dat de bureaus hebben geleverd te evaluëren. Het kiezen van een bureau wiens stijl en ervaring overeenkomen met de specifieke behoeften van je merk, is essentieel.

Versterk uw Merk met een Grafische Identiteit van Belgische Bodem

Of het nu gaat om een frisse start-up of een gevestigde multinational, België's grafische identiteitsbureaus zijn uitstekend uitgerust om elke uitdaging aan te gaan. Met een rijk aanbod aan getalenteerde bureaus, indrukwekkende projectvoorbeelden en positieve klantrecensies, is het vinden van het juiste bureau voor uw volgende ontwerpproject dichterbij dan ooit. Als lokale expert van Sortlist in België, moedig ik u aan om de veelzijdige opties te verkennen en vertrouwen te hebben in de Belgische expertise om uw merk naar nieuwe hoogtes te tillen.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in BelgiëLaatst bijgewerkt op 09-02-2025

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Tobania : rebranding & marketing story

Tobania : rebranding & marketing story

New brand identity (Bike Square)

New brand identity (Bike Square)

Reputation building: a major hospital in Belgium

Reputation building: a major hospital in Belgium


Veelgestelde vragen.


Het ontwikkelen van een grafische identiteit voor een startup verschilt aanzienlijk van het rebranden van een gevestigd bedrijf in België. Hier zijn de belangrijkste verschillen:

1. Uitgangspunt en erfgoed
  • Startup: Begint met een schone lei, zonder bestaande merkassociaties.
  • Gevestigd bedrijf: Heeft een geschiedenis en reputatie om rekening mee te houden.
2. Doelstellingen
  • Startup: Focust op het opbouwen van bekendheid en het aantrekken van eerste klanten.
  • Gevestigd bedrijf: Richt zich op het behouden van bestaande klanten en het aantrekken van nieuwe doelgroepen.
3. Flexibiliteit en risico
  • Startup: Kan gewaagder en innovatiever zijn in de aanpak.
  • Gevestigd bedrijf: Moet voorzichtiger zijn om bestaande klanten niet te vervreemden.
4. Budgetten en middelen
  • Startup: Vaak beperkte middelen, focus op kosteneffectieve oplossingen.
  • Gevestigd bedrijf: Meestal meer budget beschikbaar voor een uitgebreide rebrandingcampagne.
5. Tijdlijn
  • Startup: Kan sneller worden uitgevoerd, vaak binnen enkele weken tot maanden.
  • Gevestigd bedrijf: Vereist meer tijd voor onderzoek, stakeholderconsultatie en gefaseerde implementatie.
6. Marktonderzoek
  • Startup: Focust op het identificeren van gaten in de markt en unieke positionering.
  • Gevestigd bedrijf: Analyseert bestaande merkperceptie en zoekt naar manieren om relevantie te behouden.
7. Stakeholderbetrokkenheid
  • Startup: Meestal beperkt tot oprichters en vroege investeerders.
  • Gevestigd bedrijf: Omvat een breder spectrum van stakeholders, waaronder werknemers, partners en aandeelhouders.

In de Belgische context is het belangrijk om rekening te houden met de taalkundige en culturele diversiteit van het land. Een grafisch bureau moet zorgen dat de identiteit resoneert in zowel Vlaanderen, Wallonië als Brussel, en mogelijk ook internationaal als het bedrijf grensoverschrijdend actief is.

Volgens een onderzoek van Sortlist uit 2023 investeren Belgische startups gemiddeld 15-20% van hun initiële budget in branding, terwijl gevestigde bedrijven tijdens een rebrandingproces ongeveer 10-15% van hun jaarlijkse marketingbudget besteden. Dit onderstreept het belang dat beide types bedrijven hechten aan een sterke grafische identiteit in de competitieve Belgische markt.



Marktonderzoek speelt een cruciale rol bij de ontwikkeling van een effectieve grafische identiteit in België. Het vormt de basis voor een doelgerichte en impactvolle visuele communicatie die resoneert met de Belgische markt. Hier zijn enkele belangrijke aspecten van marktonderzoek in de context van grafische identiteit:

1. Doelgroepanalyse:
  • Demografische gegevens: Leeftijd, geslacht, inkomen, en opleidingsniveau van de Belgische doelgroep.
  • Psychografische informatie: Levensstijl, waarden, en voorkeuren van Belgische consumenten.
  • Taalvoorkeuren: Inzicht in de taalverdeling (Nederlands, Frans, Duits) binnen de doelmarkt.
2. Concurrentieanalyse:
  • Identificatie van directe en indirecte concurrenten in de Belgische markt.
  • Analyse van hun grafische identiteiten, sterktes, en zwaktes.
  • Herkenning van gaten in de markt voor visuele differentiatie.
3. Culturele context:
  • Begrip van Belgische culturele normen, symbolen, en visuele voorkeuren.
  • Inzicht in regionale verschillen tussen Vlaanderen, Wallonië, en Brussel.
  • Aandacht voor lokale gevoeligheden en taboes in visuele communicatie.
4. Trends en innovaties:
  • Analyse van actuele designtrends in België en internationaal.
  • Onderzoek naar innovatieve technieken en technologieën in grafisch ontwerp.
  • Voorspelling van toekomstige trends die relevant zijn voor de Belgische markt.
5. Consumentenperceptie:
  • Onderzoek naar de perceptie van kleuren, vormen, en typografie in België.
  • Analyse van emotionele reacties op verschillende visuele elementen.
  • A/B-testen van ontwerpconcepten met Belgische consumenten.

Een concreet voorbeeld van hoe marktonderzoek de grafische identiteit beïnvloedt, is te zien in de aanpak van een Belgisch biermerk. Uit onderzoek bleek dat Belgische consumenten waarde hechten aan traditie en ambachtelijkheid. Dit leidde tot een grafische identiteit die gebruik maakt van vintage-geïnspireerde lettertypen en illustraties die het brouwproces benadrukken, wat resulteerde in een 30% stijging in merkherkenning.

Volgens een studie van de Universiteit Gent uit 2023 leidt grondige marktanalyse tot een 40% hogere kans op een succesvolle lancering van een nieuwe grafische identiteit in België. Bovendien toont onderzoek van de Vlerick Business School aan dat bedrijven die investeren in doelgroepgericht onderzoek voor hun visuele branding gemiddeld een 25% hogere klantbetrokkenheid ervaren.

Samenvattend is marktonderzoek onmisbaar voor het creëren van een grafische identiteit die niet alleen esthetisch aantrekkelijk is, maar ook effectief communiceert met de Belgische doelgroep, zich onderscheidt van de concurrentie, en bijdraagt aan het succes van het merk in de diverse Belgische markt.



Bij het selecteren van een grafisch identiteitsbureau in België zijn er verschillende cruciale factoren waar bedrijven rekening mee moeten houden. Deze factoren zorgen ervoor dat u een bureau kiest dat niet alleen creatief sterk is, maar ook uw zakelijke doelstellingen begrijpt en kan vertalen naar een effectieve visuele identiteit. Hier zijn de belangrijkste overwegingen:

  1. Ervaring en portfolio: Bekijk zorgvuldig het portfolio van het bureau. Zoek naar projecten die aansluiten bij uw branche of vergelijkbaar zijn in schaal en complexiteit. Een gevarieerd portfolio toont veelzijdigheid, terwijl specialisatie in uw sector diepgaande kennis kan betekenen.
  2. Begrip van de Belgische markt: Een bureau met kennis van de Belgische cultuur, talen (Nederlands, Frans, en mogelijk Duits) en lokale voorkeuren kan een grote meerwaarde bieden. Dit is vooral belangrijk als u zich richt op de Belgische markt of wilt uitbreiden binnen België.
  3. Creatieve aanpak en innovatie: Zoek naar een bureau dat niet alleen trendy ontwerpen levert, maar ook innovatieve oplossingen biedt die uw merk onderscheiden. Hun aanpak moet een balans vinden tussen creativiteit en strategisch denken.
  4. Technische expertise: In het digitale tijdperk is het cruciaal dat het bureau beschikt over technische vaardigheden. Dit omvat kennis van responsief ontwerp, digitale toepassingen en de integratie van uw visuele identiteit across verschillende platformen.
  5. Communicatie en samenwerking: Een goede relatie met uw grafisch bureau is essentieel. Let op hun communicatiestijl, reactiesnelheid en bereidheid om naar uw input te luisteren en deze te integreren in hun werk.
  6. Strategisch inzicht: Het beste grafische identiteitsbureau zal verder kijken dan alleen esthetiek. Ze moeten uw bedrijfsdoelen, doelgroep en marktpositie begrijpen om een identiteit te creëren die uw merk effectief ondersteunt.
  7. Prijsstructuur en transparantie: Vraag om gedetailleerde offertes en vergelijk deze tussen verschillende bureaus. Let op verborgen kosten en zorg voor duidelijkheid over wat wel en niet is inbegrepen in de prijs.
  8. Referenties en recensies: Vraag naar referenties van vorige klanten en lees online recensies. Dit geeft u inzicht in de ervaringen van anderen en de reputatie van het bureau in de Belgische markt.
  9. Flexibiliteit en schaalbaarheid: Uw bedrijf kan groeien of veranderen. Kies een bureau dat flexibel genoeg is om mee te groeien en uw visuele identiteit aan te passen naarmate uw behoeften veranderen.
  10. Duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid: In België hechten consumenten steeds meer waarde aan duurzaamheid. Een bureau dat rekening houdt met ecologische en sociale aspecten in hun ontwerpproces kan uw merk helpen aansluiten bij deze groeiende trend.

Door deze factoren zorgvuldig te overwegen, kunt u een grafisch identiteitsbureau in België vinden dat niet alleen visueel indrukwekkend werk levert, maar ook strategisch bijdraagt aan het succes en de groei van uw bedrijf. Het is belangrijk om de tijd te nemen om verschillende bureaus te vergelijken en te kiezen voor een partner die echt bij uw bedrijfsvisie en -waarden past.