De 10 beste Media Buying Agencies in België - 2025 Reviews

Beste Media Buying Agencies in België

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
77 agencies

Top Aanbevolen Media Buying Agencies


Alle Media Buying Specialisten in België

  • 4.7
    (44 reviews)

    deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.

    Aanbevolen
    Top bekroond
    deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.   2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!   3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!   4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .   5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?   6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?   --------------------------------------------------------------   . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ?   1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.   2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …   3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.   4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.   5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?   6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?   --------------------------------------------------------------
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Kontich, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Huisdieren (+19)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (2 reviews)

    We are your Partner in Growth

    Aanbevolen
    Biggie: A hybrid agency driven by strategy and performance Biggie is a global agency for marketing strategy and performance based on an innovative methodology: hybridization. Formed by the merger of several entities within the Biggie Group, our agency brings together 300 experts worldwide. With 9 international offices, we support brands in over 150 countries through customized omnichannel solutions. These solutions combine marketing strategy, strategic planning, data and analysis, media, digital performance, and business consulting. Our ambition: To be "partners in growth" for our clients, helping them navigate their marketing mix and optimize their investments by leveraging strategic and operational excellence to enhance their performance. Our expertise: Online and Offline Advertising, Targeted Advertising, Social audit and strategy, SEA, SEO, CPA/CPL-based campaigns, Dynamic Creative Optimizations, Consulting in analytics, Data consulting, Placement, Trainings, Ad Tech, Cookieless...
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Brussel, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Media Buying
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+4)
    Spreekt Frans, Duits(+6)
    51-200 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    The creative & performance agency for leading brands, now & tomorrow.

    Aanbevolen
    Top bekroond
    Digital Leader is een strategisch online marketing bureau dat op basis van data en merkstrategie de digitale leiders van morgen creërt.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Haaltert, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Huishoudelijke Diensten (+16)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 4.4
    (8 reviews)

    Beyond the agency

    Top bekroond
    We go beyond the agency. More than just an independent full-service agency, we are a fully-fledged agency system for brands, marketing and communication. That’s why our work for you is always beyond. Beyond full service. Beyond the sum of the parts.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Hasselt, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+23)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • (0 reviews)

    Freedom to Grow Strategy - Media - Performance - Create

    Mediabureau ZIGT ZIGT is al meer dan tien jaar hét onafhankelijke mediabureau van Belgie, waar "Freedom to grow" en groei centraal staan. Dat geldt zowel voor onze mensen, als de merken waarvoor we werken. Je kan bij ons terecht voor diensten die te maken hebben met strategie, media, performance en creatie. We werken altijd op maat van jouw doelstellingen en dit in volledige vrijheid en onafhankelijkheid (d.i. geen prestatieafspraken met media). ZIGT heeft kantoren in Zaventem, Hoofddorp, Utrecht, Arnhem, Breda en Tilburg en werkt voor marktleiders, challengers en start-ups. Wij staan voor onafhankelijk advies en een visie die bijdraagt aan de strategie en groei van onze klanten. We nemen de vrijheid om verder te kijken dan media alleen. Media is niet de enige oplossing voor groei, maar onderdeel van bredere marketing- en salesvraagstukken. Succes wordt geboekt als het hele speelveld wordt overzien, ook als je niet alles zelf uitvoert. Dat is de uitdaging die wij aangaan en waarmee we onze klanten doen groeien. Wij zien het als onze opdracht businessdoelstellingen om te zetten in de beste marketing- en mediastrategieën. Onze onafhankelijkheid maakt ons uniek, objectief en transparant. Media Agency ZIGT ZIGT has been Belgium's leading independent media agency for more than a decade, where "Freedom to grow" and growth are fundamental. This applies to both our people and the brands we work for. We offer services related to strategy, media, performance, and creation. We always work according to your goals and with complete freedom and independence (i.e., no performance agreements with media). ZIGT has offices in Zaventem, Hoofddorp, Utrecht, Arnhem, Breda, and Tilburg and works for market leaders, challengers, and start-ups. We stand for independent advice and a vision contributing to our client's strategy and growth. We take the liberty of looking beyond media alone. Media is always part of broader marketing and sales issues. Success is achieved when the whole playing field is overseen, even if you don't do everything yourself. That is the challenge we take on and with which we grow our clients. It is our mission to convert business objectives into the best marketing and media strategies. Our independence makes us unique, objective, and transparent.
    5 projecten in Media Buying
    Gevestigd in Zaventem, België (+5)
    Vanaf € 3.000 voor Media Buying
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+3)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.6
    (2 reviews)

    Engineering Emotions, that's what we do

    Top bekroond
    June20 is a creative communications agency, with offices in Ghent and Antwerp. We believe your brand is only as strong as it is in the heart of your audience. That’s why we specialise in establishing that emotional connection you need. We call it Engineering Emotions. As engineers, we start from data and consumer insights to build your brand in every interface. We consider your brand as a system with many interfaces and, therefore, create work that connects every element with the right emotional impact at every phase of the customer journey. Our name is also emotion-driven. Did you know June 20 is regarded as the most joyous day of the year? It's the perfect name for us as it radiates the positivity and cheerfulness we stand for. We try hard to make every day as joyous as June 20, for our employees as well as for our clients. Our services We Engineer Emotions using: Strategy: We create content with a solid strategic foundation throughout the customer journey Communication: We develop campaigns, content and activations that trigger the right emotions Branding : We make your brand distinctive and recognisable in all communication Platforms & Technology: We select the best technology and communication channel Media: We find you the perfect media mix, from email marketing and SEO to online advertising PR & Content Marketing: We bring and reinforce the right messages with regard to your brand We design and build your brand consistently in every interface, to optimally connect with the power of emotions. Let’s meet!  
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 3.000 voor Media Buying
    Ervaring in Bouw (+13)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (10 reviews)

    Creative strategies and strategic creations

    Proud Mary is your foothold in turbulent marketing waters. We pull out all the stops to proudly communicate the brand values of your company or product. Our mission is to help companies grow through creative strategies and strategic creations . Since pride is an important core value of us, branding is our passion. Pride makes people grow. —————— Proud Mary is uw houvast in woelige marketing wateren. Wij zetten alle zeilen bij om de merkwaarden van jouw bedrijf of product met trots uit te dragen. Want trots doet groeien. Onze missie is om bedrijven te helpen groeien door middel van creatieve strategieën en strategische creaties. Trots laat mensen groeien, trots laat mensen stralen en dat is waar het bij ons allemaal om draait.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Roeselare, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Anderen (+20)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Ne dites pas que vous êtes le meilleur, montrez-le !

    Aanbevolen
    Nous sommes une agence créative qui vous aide à gagner le cœur et l'esprit de vos clients. Nous écrivons, nous filmons, nous racontons des histoires, nous faisons de l’animation 3D et nous caressons Google dans le sens du poil. Mais ça, ce n’est que la surface. Avoir de l’excellent contenu n’est qu’une partie du process. Pour qu’il soit bon et efficace, il doit être inspiré par une fonction marketing et un objectif commercial. Il doit faire partie d’un plan. Et son effet doit être mesurable.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Wezet, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Industriële Goederen en Diensten (+10)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.5
    (3 reviews)

    Connecter, engager, transformer : Votre succès digital commence ici.

    Transformez votre vision en succès Chez G&G Digital Solutions, nous comprenons que chaque entreprise est unique. C'est pourquoi nous vous proposons des stratégies digitales sur-mesure, parfaitement alignées avec vos objectifs d'affaires, qu'il s'agisse de lancer des campagnes payantes impactantes sur Google et les réseaux sociaux, ou d'optimiser votre présence en ligne. Pourquoi choisir G&G Digital Solutions ? Parce que nous ne sommes pas juste une agence de marketing digital. Nous sommes votre partenaire de croissance, dédié à générer des résultats tangibles pour votre entreprise. Que vous soyez une association, une administration publique, une PME ou un indépendant , notre approche personnalisée et notre écoute active nous permettent de comprendre vos besoins spécifiques et de transformer vos défis en opportunités. Notre Pack 360° Devenir votre partenaire numéro 1 pour tous vos projets numériques. De la conception de sites web à l'optimisation pour les moteurs de recherche, de la définition de votre stratégie numérique à sa mise en œuvre opérationnelle. Notre souhait le plus cher est de devenir votre partenaire privilégié, et non un simple exécutant. Du conseil à la mise en œuvre, le succès de vos campagnes est le nôtre, et nous sommes là pour vous accompagner à chaque étape. Pour atteindre vos objectifs, il ne suffit pas d'avoir une belle campagne si votre site ne répond pas aux attentes de ses utilisateurs. Il est également inutile de collecter des leads si votre automatisation marketing n'est pas bien pensée et si vous n'avez pas mis en place un flux pour les traiter. C'est donc tout le processus de décision qu'il faut prendre en compte. Revoyez et reformulez votre stratégie, vos objectifs et mettez-les en adéquation avec vos actions et vos ressources humaines et budgétaires. C'est l'ensemble des maillons de la chaîne que nous examinerons avec vous pour assurer votre réussite. C'est l'ensemble de ces étapes que nous vous proposons avec le PACK 360°. Voyez-le plutôt comme un partenariat dans lequel vos objectifs commerciaux deviennent les nôtres. En bref, VOTRE SUCCÈS EST NOTRE SUCCÈS (et c'est vrai !). Nos Services Exclusifs : Campagnes Payantes Multicanal : Du Search au Display, en passant par les Video Ads sur YouTube et les campagnes sur META, Instagram, TikTok, Snapchat, LinkedIn, jusqu'au Programmatic/RTB, nous maîtrisons l'art de toucher votre audience cible avec précision et créativité. Analyse et Insights Google Analytics : Nous plongeons dans vos données pour vous fournir des insights précieux, vous permettant d'ajuster vos stratégies en temps réel et de maximiser votre ROI. Optimisation SEO : Avec l'accès aux outils les plus avancés, notre expert SEO travaille sur tous les fronts, du back-end au front-end, pour assurer votre positionnement optimal sur les moteurs de recherche. Conception Web : Nos sites vitrines et landing pages sont conçus pour offrir une expérience utilisateur inégalée, renforçant ainsi l'engagement de vos visiteurs et la conversion. Stratégie Digitale Intégrée : En étroite collaboration avec votre équipe, nous développons une stratégie digitale qui s'intègre parfaitement à votre communication globale, propulsant votre entreprise vers de nouveaux sommets.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Schaarbeek, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Verzekering (+5)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Strategic and creative services for B2B and government

    Creativiteit die impact maakt in B2B & overheid Umbau is geen typisch B2B-marketingbureau. Met een combinatie van jeugdig enthousiasme en jarenlange ervaring geven we je communicatie en marketing een extra boost. We bouwen om en verbeteren op alle vlakken. Waarom Umbau'en? B2B marketing en communicatie vereisen een unieke aanpak. Complexe producten, langere salestrajecten, niche doelgroepen: het vraagt om expertise. Wij begrijpen dat elk B2B-bedrijf uniek is. Als klein B2B-bedrijf brengen onze teamleden vanuit verschillende achtergronden een schat aan kennis samen. We focussen op verschillende domeinen om jouw bedrijf, merk of product naar een hoger niveau te tillen. Voor sommige projecten doorlopen we alle stappen, van strategie tot uitvoering. Voor andere steken we meteen de handen uit de mouwen. Hoe we dat beslissen? Heel simpel: op basis van wat jij nodig hebt en wat jouw bedrijf vooruit helpt. Hoe dan ook vragen we onszelf voortdurend af: "Zouden we echt, eerlijk, dezelfde actie ondernemen als we in jouw schoenen stonden?” Succesvolle communicatie vraagt om passie, toewijding en toegevoegde waarde in elk contact En bovenal de moed om vast te houden aan je overtuigingen. Elk teamlid heeft een succesvolle geschiedenis in marketing en communicatie. We geloven in ons werk en hebben marketingwonderen van dichtbij meegemaakt. We adviseren je als vrienden - sterk betrokken maar recht door zee. We laten je nadenken en zelf beslissen. Dat is de deal. 👉🏻 Dus: of je nu een nieuwe koers uitzet of je merk meer in de spots wil zetten, we luisteren graag. Of je nu strategische begeleiding zoekt, creatieve oplossingen wil of gewoon extra handjes zoekt, we staan voor je klaar. Zowel voor B2B als overheidsklanten! 💡 Klaar om te Umbau’en? Jij hebt een vraag, wij luisteren graag - liefst met een kop koffie en een koekje, met sterke resultaten als slotstuk van de samenwerking.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Mechelen, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Vervoer (+10)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (13 reviews)

    Meer impact met je bedrijf dankzij een sterke strategie, gemotiveerde medewerkers en trouwe klanten

    Je groeiambities waarmaken, dat is waar wij je mee helpen. Vanuit strategisch, tactisch en/of operationeel oogpunt krijg je precies de ondersteuning die jij nodig hebt om te groeien. En dat met zo min mogelijk groeipijn. Want aan groei moet je werken. En laat JDI nu juist die aanvullende hersens, die bijkomende ervaring en die extra handjes leveren die je daarvoor nodig hebt. Of je nu groot bent of nog klein, je ambitie om te groeien en je bereidheid om in alle openheid samen te werken zullen bepalen of we de juiste match zijn. JDI gooit namelijk al zijn expertise en gedrevenheid in de strijd om ook jouw ambitie waar te maken. Vanuit ons groei-DNA, maar ook omdat wij gepassioneerd samen mooie groeiverhalen willen schrijven. Wij bieden ondersteuning bij groei met de volgende hefbomen: Strategie: https://www.jdi.be/home/groeien-door-strategie/ Medewerkers: https://www.jdi.be/home/groeien-door-medewerkers/ Klanten: https://www.jdi.be/home/groeien-door-klanten/ Aarzel niet om ons hierover meer informatie te vragen! Dit kan door een mailtje te sturen naar Quinten@jdi.be of ons te bellen op +3216 88 37 55.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Huldenberg, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Energie en Olie (+4)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    L'agence de publicité DATA-DRIVEN

    Big Return, l’agence de publicité DATA-DRIVEN. Notre constat : la data est omniprésente dans votre écosystème : - Listing clients - Programmes de fidélisation - Achats, Visites de site web, Clics, ajouts au panier, … - Posts sur les réseaux sociaux - Géolocalisation, etc... Bien exploitée, la data devient une richesse inestimable. Chez Big Return, nous ne spéculons pas, nous ne devinons pas. Nous agissons sur base de données enrichies provenant de millions d’utilisateurs. Grâce à des outils combinant données déclaratives, statistiques et comportements d’utilisation des médias, nous élaborons une approche "logiquement créative". De la DATA au PERSONA Nous vous aidons à structurer votre First Party Data, à enrichir et à analyser vos données pour identifier des insights précis. Cela nous permet de créer des personas fiables, garants de campagnes pertinentes et ciblées. De la DATA à la CRÉA La publicité n’est pas un simple exercice artistique. Chaque création doit répondre aux attentes et besoins réels de vos cibles intentionnistes. Grâce à la Data, nous pouvons les identifier et les décliner créativement, idéal pour optimiser l’impact de vos campagnes ! De la DATA au MEDIA Touchez la bonne audience sur le bon média. Notre méthode réduit la déperdition pour concentrer votre budget là où il a le plus d’impact : TV segmentée On-Line Vidéo Réseaux sociaux Plus de répétition. Plus de mémorisation. Un meilleur ROI. Vous souhaitez en savoir plus ? Découvrez notre site : www.bigreturn.be
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Nijvel, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Schoonheid (+9)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (4 reviews)

    Let’s perform, together.

    We are Add Value 👋🏻 Gegroeid vanuit goesting. Getekend door data. We focussen ons op growth marketing zodat jouw campagne de lucht ingaat. 💥 Nog belangrijker, we testen alles en vertalen jouw online impact in meetbare data. Naast onze performance driven aanpak hebben wij een stevige portie expertise for all things digital. 💻 Top of mind worden via social media of nood aan een nieuwe website? We’ve got you covered. 😉 Klaar voor digitale groei? Get in touch! 🚀
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Vastgoed (+3)
    Spreekt Engels, Duits(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    We craft digital experiences

    Top bekroond
    SQLI Digital Experience is a digital agency founded in 1999 with 50 people located in Ghent & Brussels and part of the international SQLI Group. We are specialized in social media content marketing, traffic, marketing automation, web & e-commerce. We work for brands such as Colruyt, Bent, Dreambaby, Nestlé, AG Insurance, Tissot, Vandemoortele, Cointreau & more...
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Sint-Martens-Latem, België (+17)
    Vanaf € 10.000 voor Media Buying
    Ervaring in Luxe Goederen en Juwelen (+5)
    Spreekt Frans, Duits(+3)
    51-200 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    Creating success stories.

    Aanbevolen
    As the leading Benelux communication agency, we have been supporting ambitious tech and IT companies all over the world with marketing and PR for over twenty years.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Asse, België
    Vanaf € 5.000 voor Media Buying
    Ervaring in Software & Computer Services (+5)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (6 reviews)

    Helping you reach your audience

    At S1 Digital knowledge, experience and technology come together to help brands grow and succeed online.  We connect brands with their respective audiences through exclusive partnerships with fast-growing media platforms combined with advanced ad tech solutions. It all starts with the customer who’s embracing the expanding opportunities to enjoy media and online experience uniquely tailored to their own personal preferences , contexts and schedules.  Consumers are moving towards the creation of a new type of personal space by carefully selecting their preferred media platforms and experiences, one which continues to evolve by new social-media splinters and technology. The result is a rapid expansion in consumer touchpoints.  With the combination of biddable solutions, media representation and tech & insights we are able to connect your brand with the consumer where they are throughout their customer journey. Aggregating data across platforms to see the big picture while we analyze, optimize and adjust our online channels with campaign data to reach your business goals . 
    2 projecten in Media Buying
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 2.500 voor Media Buying
    Ervaring in Huisdieren (+12)
    Spreekt Nederlands, Duits(+5)
    11-50 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    We've got your back!

    WE ARE YOUR WINGMAN. WE'VE GOT YOUR BACK. Telling your story in the right way, on the right channels, with the right images, for the right people. That's what we do.​ Wingman Agency is a team of social media storytellers, strategists and ad experts. The strategic, technical and creative knowledge is an added value that is appreciated by many customers. Today, almost every brand is online. Standing out and being strong, that's something different. Wingman Agency helps your business connect with potential customers with thoughtful tailor-made strategies, creative content and smart advertising. Our services include: - Social Media Strategy - Content Production - Social Media Advertising - Community Management - Social Media Reporting - Influencer Marketing - Public Relations - Photography - Video Productions - Workshops - Social Media Consultancy Are you ready? Let's talk social...
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Leuven, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Voedsel (+4)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.9
    (9 reviews)

    Your full-service marketing team, without the worries. For half the price of a full-time employee.

    Aanbevolen
    A team of experts that plugs into your company. Improve your marketing and sales process, without hiring. 1| Strategy and in-house training. We don’t just build a marketing strategy. We deliver a tailored approach, train your internal teams, and share industry insights that make a difference. 2| Marketing that brings instant ROI. As your integrated marketing department, we strategically design and manage your digital campaigns. We launch your Google Ads, SEO, Meta, and LinkedIn campaigns to maximize performance. We produce impactful videos and creative content that leave a lasting impression and drive direct results. 3| Align sales and marketing towards revenue growth. Through in-depth CRM analysis and the definition of truly relevant KPIs, we turn every customer interaction into a growth opportunity. Our goal? To make every process seamless, measurable, and impactful, delivering results that directly reflect on your bottom line.
    1 project in Media Buying
    Gevestigd in Etterbeek, België
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Vastgoed (+3)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    B2B Demand generation agency - Ghent & Amsterdam

    Top bekroond
    The whole point of our business is to add value to yours. Handlangers helps organisations realise their marketing-communication objectives. With strategy at our core, we develop concepts, campaigns and conversion processes. Our team has the expertise to strategize and implement every marketing effort your company needs to grow. We are not here to win awards, we are here to get results. Branding Content Demand Generation
    1 project in Media Buying
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Media Buying
    Ervaring in Consumer Electronics (+15)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Your exclusive partner to drive reach, activation and frequency

    Our mission is to help our clients achieve their digital acquisition and activation goals by providing a range of expert services that are tailored to their unique needs. We believe that success in today's digital landscape requires a deep understanding of how to leverage funnels and data to optimize results.
    Op zoek naar projecten in Media Buying
    Gevestigd in Oudergem, België
    Vanaf € 3.000 voor Media Buying
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
12

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Inzichten van Onze Expert: Media Buying Agencies in België - Uw Gids naar Succesvolle Media Aankoop

Bekroonde Partnerschappen en Prestaties

Belgische media buying agencies hebben indrukwekkende portfolio's opgebouwd, niet alleen qua volume, maar ook in kwaliteit. Met vooraanstaande klanten zoals multinationals en prominente lokale bedrijven, hebben deze bureaus hun vermogen om grote campagnes vakkundig te beheren bewezen. Het palmares omvat ook verschillende prestigieuze prijzen die bevestigen dat deze specialisten tot de top van hun vakgebied behoren.

Cliëntervaringen en Hun Succesverhalen

De samenwerkingen tussen Belgische media buying bureaus en hun cliënten leveren talloze succesverhalen op. Van kleinere lokale bedrijven tot grote internationale merken, de cliëntlijsten zijn divers en indrukwekkend. Deze bureaus hebben bewezen betrouwbare partners te zijn, met expertise die resulteert in aanzienlijke verbeteringen in mediaefficiëntie en campagneprestaties.

Budgetadvies voor Media Aankoop

Het budgetteren voor media aankoop is cruciaal en kan variëren afhankelijk van de omvang van de campagne en de specifieke doelstellingen. Hier zijn enkele aanbevelingen:

  • Kleine tot Middelgrote Ondernemingen: Begin met een bescheiden budget om de effectiviteit te testen. Overweeg investeringen tussen 5.000 en 20.000 euro om de initiatieve marktimpact te meten.
  • Grotere Ondernemingen: Voor uitgebreide nationale of internationale campagnes, kan het budget variëren van 50.000 tot enkele honderdduizenden euro’s, afhankelijk van de gewenste dekking en de complexiteit van de media buys.

Waarom Reviews en Eerdere Werken Belangrijk Zijn

Het kiezen van een partner voor media aankoop is een beslissing die zorgvuldig moet worden genomen. Met een gezonde 42 reviews tonen de Belgische bureaus aan dat ze vertrouwd en gewaardeerd worden in de industrie. Het bekijken van 106 gepresenteerde werken geeft potentiële klanten een hands-on beeld van wat de bureaus kunnen realiseren en hoe creatief en effectief hun mediaoplossingen zijn.

Conclusie

In België zijn media buying agencies strategisch gepositioneerd om elk type onderneming te helpen succes te behalen in hun reclame-inspanningen. Of het nu gaat om het verhogen van de merkzichtbaarheid of het stimuleren van specifieke productverkopen, de expertise en de resultaten van deze bureaus spreken voor zich. Als lokale expert van Sortlist adviseer ik u graag bij het navigeren door deze complexe markt en het vinden van het juiste bureau dat aan uw specifieke behoeften voldoet.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in BelgiëLaatst bijgewerkt op 13-01-2025

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Bolsius

Bolsius

Novy - Mission Statement & Campaign

Novy - Mission Statement & Campaign

Panos - Customer Engagement Program (App installs)

Panos - Customer Engagement Program (App installs)


Veelgestelde vragen.


Het samenwerken met een gespecialiseerd mediabureau in België biedt tal van voordelen ten opzichte van het intern afhandelen van media-inkoop. Hier zijn enkele belangrijke redenen waarom veel Belgische bedrijven kiezen voor externe expertise:

1. Specialistische kennis en ervaring

Gespecialiseerde mediabureaus in België beschikken over diepgaande kennis van zowel traditionele als digitale mediakanalen. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste trends en technologieën in de snel evoluerende medialandschap van België.

2. Kostenefficiëntie

Mediabureaus kunnen vaak betere tarieven bedingen dankzij hun inkoopvolume en relaties met mediapartners. Uit onderzoek van de Belgian Association of Marketing (BAM) blijkt dat bedrijven gemiddeld 10-15% kunnen besparen op hun mediabestedingen door met een bureau samen te werken.

3. Tijdbesparing en focus

Door media-inkoop uit te besteden, kunnen bedrijven zich concentreren op hun kernactiviteiten. Dit is vooral waardevol voor KMO's, die 99% van de Belgische bedrijven uitmaken volgens Statbel.

4. Toegang tot geavanceerde tools en technologieën

Mediabureaus investeren in state-of-the-art tools voor mediaplanning, -inkoop en -analyse. Deze tools zijn vaak te duur voor individuele bedrijven om aan te schaffen.

5. Datagedreven inzichten

Met toegang tot uitgebreide datasets en analysetools kunnen mediabureaus diepgaande inzichten bieden in campagneprestaties en consumentengedrag, wat cruciaal is in de data-driven marketingomgeving van vandaag.

6. Flexibiliteit en schaalbaarheid

Mediabureaus kunnen snel opschalen of afschalen naargelang de behoeften van het bedrijf, wat vooral nuttig is voor seizoensgebonden campagnes of bij het betreden van nieuwe markten.

7. Multimediale expertise

België heeft een complex medialandschap met verschillende taalregio's. Gespecialiseerde bureaus begrijpen de nuances van het bereiken van doelgroepen in Vlaanderen, Wallonië en het Brusselse Gewest.

8. Netwerk en relaties

Mediabureaus onderhouden sterke relaties met mediakanalen, wat kan leiden tot exclusieve deals of prioritaire plaatsingen voor hun klanten.

9. Objectiviteit en frisse perspectieven

Externe bureaus kunnen een objectieve blik werpen op uw mediastrategie en nieuwe ideeën aandragen die intern misschien over het hoofd worden gezien.

10. Compliance en risicobeheer

Met de toenemende regelgeving rond dataprivacy (zoals GDPR) en reclame, zorgen mediabureaus ervoor dat campagnes voldoen aan alle relevante wet- en regelgeving.

Hoewel het intern afhandelen van media-inkoop controle en directe betrokkenheid kan bieden, wegen de voordelen van het werken met een gespecialiseerd mediabureau vaak op tegen de nadelen, vooral voor bedrijven die streven naar effectieve en efficiënte mediacampagnes in de complexe Belgische markt.



Mediakoopspecialisten in België staan voor diverse uitdagingen bij het optimaliseren van klantbudgetten over verschillende mediakanalen. Hier zijn enkele van de meest prominente uitdagingen:

  1. Fragmentatie van mediakanalen: Het Belgische medialandschap is sterk gefragmenteerd, met een mix van nationale en regionale zenders, taalspecifieke media (Nederlands en Frans), en een groeiend aantal digitale platforms. Dit maakt het complex om budgetten effectief te verdelen.
  2. Veranderend consumentengedrag: Belgische consumenten verschuiven steeds meer naar digitale en on-demand content, wat traditionele mediaplanningen uitdaagt. Specialisten moeten voortdurend hun strategieën aanpassen om de doelgroep te bereiken waar ze zich bevinden.
  3. Data-integratie en privacy: Met de invoering van GDPR en ePrivacy-regelgeving in België is het verzamelen en gebruiken van consumentendata complexer geworden. Mediakopers moeten zorgvuldig omgaan met data-gedreven targeting binnen wettelijke kaders.
  4. Cross-media meting: Het nauwkeurig meten van campagne-effectiviteit over verschillende kanalen blijft een uitdaging. Volgens een studie van IAB Belgium in 2023 worstelt 68% van de marketeers met het accuraat meten van cross-media campagnes.
  5. Budgetoptimalisatie in real-time: Met de opkomst van programmatic advertising moeten specialisten in staat zijn om budgetten in real-time te verschuiven. Dit vereist geavanceerde tools en expertise in data-analyse.
  6. Lokale vs. nationale strategieën: België's unieke marktstructuur, met sterke regionale verschillen, vraagt om een zorgvuldige afweging tussen lokale en nationale mediastrategieën. Dit kan leiden tot complexe budgetverdelingen.
  7. Technologische ontwikkelingen: Het bijblijven met de laatste adtech en martech ontwikkelingen is cruciaal. Specialisten moeten continu leren en zich aanpassen aan nieuwe platforms en tools.

Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, focussen vooruitstrevende mediakoopspecialisten in België zich op:

  • Het ontwikkelen van geïntegreerde mediastrategieën die traditionele en digitale kanalen naadloos combineren.
  • Investeren in geavanceerde analytics tools voor betere cross-media attributie.
  • Samenwerken met technologiepartners om innovatieve oplossingen te implementeren voor real-time optimalisatie.
  • Het versterken van expertise in data-privacy en compliance om ethisch verantwoorde targeting te garanderen.
  • Het cultiveren van sterke relaties met lokale mediabedrijven om flexibiliteit in campagnes te behouden.

Door deze aanpak kunnen mediakoopspecialisten in België de complexiteit van het medialandschap beter navigeren en effectievere resultaten voor hun klanten realiseren, ondanks de vele uitdagingen in budgetoptimalisatie.



In het snel evoluerende medialandschap van België is het cruciaal dat mediaprofessionals ethische principes hoog in het vaandel dragen. Hier zijn enkele belangrijke ethische overwegingen die in acht moeten worden genomen bij het plannen en uitvoeren van mediacampagnes:

  1. Transparantie en eerlijkheid: Wees altijd transparant over de aard van de advertentie. Gebruik geen misleidende tactieken of verberg belangrijke informatie. In België is dit niet alleen ethisch, maar ook wettelijk verplicht volgens de regels van de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP).
  2. Privacy en gegevensbescherming: Respecteer de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) strikt. Verzamel en gebruik alleen noodzakelijke gegevens, en zorg voor expliciete toestemming van consumenten. Dit is vooral belangrijk in België, waar privacybewustzijn hoog is.
  3. Diversiteit en inclusiviteit: Zorg ervoor dat campagnes de diverse Belgische samenleving weerspiegelen. Vermijd stereotypen en zorg voor een evenwichtige vertegenwoordiging van verschillende bevolkingsgroepen, talen en culturen.
  4. Verantwoorde targeting: Wees voorzichtig met het targeten van kwetsbare groepen, zoals kinderen of ouderen. In België gelden strenge regels voor reclame gericht op minderjarigen, vooral voor producten als alcohol of fastfood.
  5. Milieubewustzijn: Overweeg de milieu-impact van campagnes. Met de groeiende focus op duurzaamheid in België, kunnen groene mediastrategieën en eco-vriendelijke productiemethoden een positieve invloed hebben.
  6. Eerlijke concurrentie: Respecteer de principes van eerlijke concurrentie. Vermijd negatieve campagnes die concurrenten direct aanvallen, wat in België vaak als ongepast wordt beschouwd.
  7. Culturele gevoeligheid: Houd rekening met de taalkundige en culturele verschillen binnen België. Wat aanvaardbaar is in Vlaanderen kan anders worden gepercipieerd in Wallonië of Brussel.
  8. Betrouwbaarheid van bronnen: Gebruik alleen betrouwbare bronnen voor claims in advertenties. In het huidige tijdperk van desinformatie is het essentieel om de geloofwaardigheid van de branche te behouden.

Volgens een onderzoek van MediaSpecs in 2023 gaf 78% van de Belgische adverteerders aan dat ethische overwegingen een cruciale rol spelen in hun mediaplanning. Bovendien toonde een studie van de Universiteit Gent aan dat merken die consistent ethisch handelen in hun mediacampagnes, 35% meer vertrouwen genieten bij Belgische consumenten.

Door deze ethische principes te volgen, kunnen mediaprofessionals in België niet alleen voldoen aan wettelijke vereisten, maar ook het vertrouwen van consumenten winnen en de reputatie van hun merken versterken. Het is essentieel om voortdurend op de hoogte te blijven van veranderende ethische normen en regelgeving in de snel evoluerende Belgische mediamarkt.