DIFT (+ 5 reviews) | Sortlist

Over


DIFT cover
DIFT logo

DIFT Gent, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

DIFT is a creative agency from Ghent. And Antwerp. 

 

We are creative activists.

From the very start of DIFT we chose to make a difference: both in the commissions we took on as in the projects we developed our self. 


The opposite of play isn't work. It's depression.  

We do like the play: in how we work together, but also in what we roll out. 


We share.

No backdoors and subcontractors of subcontractors. If we don’t do it ourselves, you’ll know who is doing it. And we’re happy to share where our ideas come from too!

 
We learn from the powers that be.

Yes, we’re happy to learn. From you, from trying new challenges and from collaborating within a broad network.

4.61/5
Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door DIFT

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Ontwerp (9)
    DesignWebsite ontwerpcreative graphic designpodcast advertisinggrafisch designdesign innovationpodcast recordinggrafisch vormgeving ontwerpwebsite wireframes
    Reviews in Ontwerp (2)
    Christine Vermorgen
    Myriam Verreycken

    Meer informatie over Ontwerp


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Branding & Positionering (13)
    podcast advertisingpodcast recordingretail brandingdigital brand identityBrandingBrand ArchitectureDigital DesignCorporate IdentityVisual IdentityBrand Identity+3
    Projecten in Branding & Positionering (9)
    De Gentse Musea - Branding & Positionering
    KLIQ - Branding & Positionering
    AntwerpPhoto - Branding & Positionering
    Revive - Branding & Positionering
    Reviews in Branding & Positionering (2)
    CAAAP - Lieselot Vandemaele
    Wim Van de Velde
    Klanten in Branding & Positionering (9)
    AGBKunst & Ambacht |
    C-mineEntertainment & Events |
    çavariaOnderwijs |
    AGB DeinzeEntertainment & Events |

    Meer informatie over Branding & Positionering

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag DIFT om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

12 projecten uitgevoerd door DIFT

De Gentse Musea
De Gentse Musea

Project gemaakt voor AGB in de Kunst & Ambacht industrie voor een publiek. ‘t Is tijd om wat dichterbij te komen... en vooral tijd om De Gentse musea en Historische Huizen deze zomer een bezoek te brengen! Want geef toe: het was in het voorjaar van 2020 maar een droge lente op vlak van cultuur en ontspanning. Het coronavirus stak een stokje voor de vele exposities die de musea hadden gepland: het Van Eyck-jaar dat net uit de startblokken was geschoten en zelfs de opening van het Gents Universiteitsmuseum (GUM). Alles moest eraan geloven.Het verplichte reces betekende natuurlijk ook een uitgelezen kans om alle koppen bij elkaar te steken en na te denken over een nieuwe en vooral uitzonderlijke campagne, die mensen in de zomer naar de musea moet lokken. DIFT tekende er de strategie voor uit en creëerde met trots het campagneconcept dat de Gentse straten (en daarbuiten) zal kleuren tijdens de warme zomermaanden. Strategie Gent heeft niet minder dan 10 musea. En dat is zonder de Historische Huizen mee te rekenen. Elk museum heeft daarbij zijn eigen identiteit, thema’s en community. Deze rijke variatie in aanbod zorgt ervoor dat het een echte uitdaging was om overkoepelende speerpunten te vinden die voor alle partijen werken. Maar de musea hebben wel degelijk belangrijke kwaliteiten gemeen: hier vind je een plek voor rust, ontsnapping en verwondering. Je kan je even helemaal afsluiten van de coronacrisis door in een andere veilige wereld te stappen en je leert bij terwijl je je amuseert. Omdat the summer of 2020 all about staycation is, maken we de bewuste keuze om als voornaamste doelgroep te focussen op de Vlaming die het altijd weer uitstelt om op citytrip te gaan in eigen land. Nu is hét moment om eerst eigen bodem te ontdekken. Daarom wordt deze campagne voornamelijk gelanceerd in Gent en in de rest van Vlaanderen, met Brussel en Wallonië in een tweede fase. Campagneconcept Voor het campagneconcept pakken we uit met de baseline ‘t Is tijd om dichterbij te komen. Deze slagzin heeft verschillende interpretaties: we mogen eindelijk weer buiten komen en de musea vormen dan een veilige en aantrekkelijke plek om naartoe te gaan. Nu kan je de kans grijpen om even te onthaasten bij een kunstwerk, je tijd te nemen en het werk écht in je op te nemen. Anderzijds speelt de baseline ook quirky in op de social distancing-regel die alomtegenwoordig was - en nog steeds is - in de openbare ruimte. Als je dan toch niet dicht bij elkaar mag komen, ga dan toch gewoon maar wat dichter bij kunst staan. Hier mag het.Voor het visuele luik van de campagne hebben we handig ingespeeld op de diversiteit waarin Gent zo uitblinkt. Kunst is er voor iedereen en ontlokt telkens een andere en unieke emotie. Juist die emotie spelen we uit in het design. Het campagnebeeld is een tweeluik met een close-up portret van een bezoeker die reageert op een werk dat op het andere luik te zien is. De baseline wordt hier zo letterlijk en speels gevisualiseerd.In het straatbeeld werken we met back to back posters, waarbij op de ene kant het kunstwerk staat en op de andere kant de reactie. Dit zorgt voor een extra verrassingseffect voor voorbijgangers die de andere zijde ontdekken. Branding Daarbij creëren we ook een duidelijke beeldidentiteit van De Gentse Musea met een eigen logo en baseline. Je ziet dat de ‘M’ uit het logo dient als frame voor de beelden in het posterdesign. Het ontwerp is meteen ook een template dat de musea na deze zomer opnieuw kunnen gebruiken voor toekomstige campagnes. Nu zijn de musea echt vertrokken om hun plek te claimen op de culturele kaart van Vlaanderen.

Branding & Positionering
Meer lezen
Vooruit videowall
Vooruit videowall

Project gemaakt voor Vooruit in de Entertainment & Events industrie voor een publiek.Meer dan honderd jaar geschiedenis in een levendige onthaalruimte. Daar mochten we van Vooruit volledig ons ding mee doen. En DIFT doet toevallig niks liever. Onder de noemer ‘Verken Vooruit’ stellen we voor: Timewalker. Wat een idee De geschiedenis van Vooruit is zo veelzijdig dat je haar niet in één beeld kunt vastleggen. De Timewalker die je nu in de onthaalruimte ziet, speelt net daarop in. Aan de hand van drie verschillende thema’s schuif je zelf de geschiedenis vooruit en kies je wat je wilt te weten komen en zien: ontdek het monument Vooruit, het engagement van de organisatie of de kunstenaars die erin gewerkt, gecreëerd en getoond hebben.

Media Planning
Meer lezen
IKEA
IKEA

Project gemaakt voor IKEA in de Retail industrie voor een publiek. 20-21 is voor IKEA het meest duurzame jaar ooit, hun Leap Year Of Sustainability. CEO Jesper Brodin - de grote baas van IKEA wereldwijd dus - gaf elk land de opdracht om hun concrete stappen op vlak van duurzaamheid aan hem te presenteren. IKEA België wou er bovenuit springen en dus kwamen ze bij DIFT aankloppen. DIFT Media koos voor een audio first-verhaal. We hebben een presentatie gemaakt in de vorm van een minipodcast, met een vertelstem, sprekers en quotes ertussen. Om het geheel ook visueel aantrekkelijk te maken, hebben we slowmotionbeelden toegevoegd. Geen klassieke video dus, maar audio met een visuele ondersteuning. De presentatie viel in de smaak viel in Zweden. Dit was hun feedback: “Het is zeer vlot gelopen en iedereen was dolenthousiast! Het verschil met de andere landen was zeer groot, en dan spreek ik enkel over de vorm. En dit bedoel ik echt positief. Dus dikke proficiat en bedankt voor al jullie harde werk.”Wij blozen nu niet snel, maar hier kregen we het toch wel warm van.

Media Planning
Meer lezen
Podcast Louise Carton: Gérard & ik
Podcast Louise Carton: Gérard & ik

Project gemaakt voor De Morgen in de Sport industrie voor een publiek.Louise Carton is één van de grootste talenten uit de Belgische atletiek van deze generatie. Drie keer Belgisch kampioen veldlopen, één keer Europees kampioen, Olympische Spelen in Rio en ze werd ook uitgeroepen tot Sportbelofte Van Het Jaar in 2016. Voor de buitenwereld is Louise een succesverhaal, maar achter de schermen verliest ze al jaren de controle. Ze worstelt met een eetstoornis. En ze is lang niet de enige in de topsport. Mentale gezondheid bij atleten is een veel te onderbelicht deel van prestatie en het mag nu eens gedaan zijn met daar onnozel over te doen. Klik hier [https://dift.be/nl/projecten/louise-carton?utm_source=sortlist&utm_medium=affiliate&utm_campaign=sortlist] voor het volledige verhaal.We doorbreken het taboe rond eetstoornissen in de topsport met de vierdelige podcast Gérard & ik.De Morgen is onze mediapartner voor dit project. Vanaf 24 november elke dinsdag een nieuwe aflevering exclusief op De Morgen [https://tinyurl.com/yymhm5sp] of via hun app.

Media Planning
Meer lezen
KLIQ
KLIQ

Project gemaakt voor çavaria in de Onderwijs industrie voor een publiek. Project KLIQ is het vorming- en trainingscentrum van Çavaria dat werkt rond gender- en seksuele diversiteit op de werkvloer en in scholen. Je kan er terecht voor vormingen, trajectbegeleiding en webinars rond het LGBTQIA-thema. Çavaria is de koepelorganisatie voor LBTQIA-personen in Vlaanderen, waaronder je ook de hulplijn Lumi en het queer interests magazine ZIZO terugvindt. Om de logo’s van de verschillende deelorganisaties beter af te stemmen op elkaar, kreeg DIFT de vraag om een volledige rebranding uit te werken. Branding KLIQ staat voor helderheid, inclusie, diversiteit, vertrouwen en expertise. Met die basisingrediënten ontwierpen we een karakteristiek paars logo. In het design zie je meteen de driehoek die als een puzzelstukje in de Q past. De Q is dan ook de meest opvallende letter van de merknaam en staat voor ‘Queer’, dus wilden we hier extra aandacht aan schenken. De driehoek lieten we verder doortrekken in de branding als grafisch element en is een verwijzing naar het logo en de branding van het moedermerk Çavaria.Ook het kleurpalet leunt aan bij dat van Çavaria, dat zelf uit rood, groen en geel bestaat. Lumi, ZIZO en KLIQ hebben elk hun eigen kleuren die toepasselijk gebaseerd zijn op de tinten van de regenboog. Paars en violet zijn toebedeeld aan KLIQ, die je beide ziet terugkeren in het logo. KLIQ bevat ook nog 3 submerken (KLIQ Academy, KLIQ Onderwijs en KLIQ Works). Deze kregen allemaal hun eigen sublogo gebaseerd op het KLIQ basislogo. Ook vertaalden we de branding naar analoge uitwerkingen zoals banners en buttons om de branding nog meer tot zijn recht te laten komen en in het straatbeeld te laten verschijnen. Wat DIFT deed * workshop Branding * ontwerp logo * realisatie brand guide * guidelines website * analoge uitwerkingen van de branding: buttons en banner.

Branding & Positionering
Meer lezen
AntwerpPhoto
AntwerpPhoto

Project gemaakt voor Clouds, in samenwerking met AntwerpPhoto vzw in de Kunst & Ambacht industrie voor een publiek.In de zomer van 2018 zag een nieuw kunstenfestival in Antwerpen het licht: AntwerpPhoto. Het fotofestival kreeg meer dan 30.000 mensen over de vloer tijdens zijn eerste editie op het Antwerpse Eilandje, waar onder andere het werk van grote namen zoals Michael Wolf en Anton Corbijn te zien was. DIFT mocht er de branding en campagne voor ontwikkelen en uitrollen. En dat was een succes. We bereikten tijdens de campagne zo’n 40.000 mensen per week en werden voor de tweede editie opnieuw gevraagd om de communicatie te verzorgen.BrandingWe ontwierpen een herkenbaar en schijnbaar eenvoudig logo voor AntwerpPhoto. De twee haken aan beide kanten zijn een knipoog naar de selectie-iconen van een fototoestel. Tegelijkertijd dienen ze ook als flexibele vorm om mee te werken. Zo schuiven ze in en uit elkaar in animaties, en komen ze ook waar mogelijk terug in verschillende uitwerkingen. Met de grafische elementen vestigden we zoveel mogelijk de aandacht op de kunstwerken en beelden zelf. Dankzij hun eenvoud passen zo alle verschillende stijlen van de fotografen in eenzelfde branding.Naast het logo, ontwierpen we ook een icoon dat verder bouwt op die lijnen en dat je overal in de stad terug kon zien. De website van AntwerpPhoto was de meest eenvoudige vorm van een complex programma geworden. En dat was ook de bedoeling: de festivalweek richtte zich vooral op amateur- en professionele fotografen en had een uitgebreid programma.Tijdens het festival, ten slotte, produceerden we de merchandise en verzorgden we grafische elementen voor in het gebouw.Wat DIFT deed: * branding workshop * ontwerp van een volledige huisstijl * realisatie logo * zowel ontwikkelen van printmedia via posters, als online via sociale media en advertising * productie merchandise * copy en beheer website antwerpphoto.be * grafische elementen tentoonstellingStrategieHoe maak je heel Vlaanderen warm voor een nieuw festival dat nog niemand kent? Dat was een uitdaging die DIFT maar al te graag aanging. Na een intensieve workshop bedachten we een communicatie- en mediastrategie in verschillende fases. Van de lancering en het verloop van het festival tot aan de wrap-up zorgde DIFT voor een doeltreffende communicatie en hielden we de vinger aan de digitale media-pols. Media buying, het beheer van de campagne én perscommunicatie zaten bij ons team. Naast het primaire doelpubliek, zoals kunstliefhebbers en dagtrippers, vormden traditionele en influential PR ook een belangrijke doelgroep, waar we dan ook slim op hebben ingespeeld. Daarbij zorgden een sterke aanwezigheid op sociale media en een advertisingcampagne ervoor dat de eerste editie van AntwerpPhoto een groot succes werd.Wat DIFT deed: * strategische workshop met team AntwerpPhoto * bepalen speerpunten en strategisch plan * brand activation: strategisch vermarkten van een concept * SEA en social media campagne + evaluatie en bijsturing nadien * postercampagne in de stad * uitrol communicatieplan op website en sociale media * rapportage ingezette online mediakanalen * PR support: traditional + influential * wrap-up van de bezoekersaantallen en sfeerbeelden van het festival (enkel met owned media).Iconobelge - AntwerpPhotoAntwerpPhoto [https://www.antwerpphoto.be/] is een internationale fotobiënnale in de Handelsbeurs van Antwerpen dat het allernieuwste van de fotografiewereld etaleert en waar deze zomer de tentoonstelling Iconobelge loopt.Op Iconobelge [https://antwerpphoto.be/tentoonstelling/iconobelge-ii] vind je een straffe selectie van spraakmakende Belgische modefotografie. DIFT Media, in samenwerking met AntwerpPhoto, dompelt je graag volledig onder in deze beleving en daarom creëerden we een vierdelige podcastreeks. In elke aflevering wandel je met een mode-expert doorheen Iconobelge. Zo nemen topstyliste Ellen Monstrey, topmodel Kim Peers, topfotografe Lieve Blancquaert en ontwerpster Jasmien Van Loo je mee doorheen hun favoriete werken en vertellen ze vanuit hun expertise wat die foto’s net zo intrigerend maakt.Beluister hier [https://antwerpphoto.be/tentoonstelling/podcast-iconobelge] je alle afleveringen en vind je de werken die de experten bespreken.

Branding & Positionering
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag DIFT om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

10 leden in DIFT's team

DIFT cover
Neem gemakkelijk contact op met DIFT's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

DIFT heeft 2 awards gewonnen

KliQ Works' Inclusief Initiatief2020-10-31Kleine bedrijven

World Beer Awards2018-09-01Best Label Design award

Reviews

5 reviews voor DIFT

4.6/5
(5 reviews)
Christine VermorgenCo-worker communication leader bij IKEA Belgium
ServiceOntwerp
SectorRetail
Team1001 - 5000
4.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
het bureau heeft een interne campagne bedacht voor een volledig nieuw project binenn IKEA België
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Het gemak waarmee de briefing vertaald werd naar een bruikbare voor iedereen begrijpbare boodschap

Christine Vermorgen beveelt dit bureau aan


ServiceOntwerp
SectorRetail
Team1001 - 5000

Myriam VerreyckenTeam Marketing & communicatie bij De Krook (Bibliotheek, UGent, imec, Urgent.fm, Fietsambassade ea)
ServiceOntwerp
SectorNon-profit
Team201 - 500
4.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Voor de wayfinding van publiek en medewerkers in De Krook: signalisatie voor publieksruimten en back-office ontwerpen en de uitvoering begeleiden.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
De creatieve ideeën van het bureau samen kunnen bekijken, betrokken worden bij het uittesten, evalueren, bijsturen.

Myriam Verreycken beveelt dit bureau aan


ServiceOntwerp
SectorNon-profit
Team201 - 500

Wim Van de VeldeBestuurder bij Assecure bv
ServiceBranding & Positionering
SectorVerzekering
Team11 - 50
5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Ons begeleiden om de naambekendheid van onze fusie te verhogen.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Open sfeer, de aangename aanpak, het was een plezier om te brainstormen

Wim Van de Velde beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorVerzekering
Team11 - 50


Contact

Contact gegevens van DIFT


Details


  • HoofdkantoorDok-Noord 4, 9000 Gent, Belgium

  • Stadswaag 6, 2000 Antwerpen, Belgium