De 10 beste PR Agencies in Antwerpen - 2025 Reviews

Beste PR Agencies in Antwerpen

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
105 agencies
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget

Top Aanbevolen PR Agencies

Alle PR Experts in Antwerpen

  • 4
    (3 reviews)

    Progressively leading in lifestyle PR & marketing communications since 2012.

    NL Nightingale is een progressief marketing - en communicatiebureau gericht op het verbinden van uw merk of winkel met uw huidige en toekomstige consument in een continu veranderende markt. Door innovatie, esthetiek en relevantie te combineren, kunnen wij ons specialiseren in strategische PR, exposure en branding. We zijn gevestigd in Amsterdam en Antwerpen met een focus op Benelux. ENG Nightingale is a progressive marketing and communication agency. Combining innovation, aesthetics and relevance, We specialize in strategic PR, exposure and branding throughout the Benelux, with headquarters in Antwerp and Amsterdam. The Nightingale Workspace is located in the creative heart of Antwerp. The Nightingale team works on centrally located islands, divided in a communication and content department and a brand studio. NIGHTINGALE ANTWERP Eikelstraat 66 2600 Antwerp Belgium NIGHTINGALE AMSTERDAM Lauriergracht 73 1016 RH Amsterdam The Netherlands
    20 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+10)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.4
    (14 reviews)

    Your Communication Partner!

    Wens je meer of andere klanten? Een sterk(er) imago? Luna is jouw one-stop-shop voor een waaier aan (niet-betalende) communicatieactiviteiten. Als veelzijdige partner zetten we je bedrijf in the picture. Souhaitez-vous changer, augmenter votre clientèle ou développer une image forte ? Luna est votre guichet unique pour une pléiade d’activités de communication. En tant que partenaire polyvalent, nous mettons votre entreprise en lumière. Do you want to win new clients or build a stronger image? Luna is your one-stop-shop for a wide range of editorial and other communication activities. We put your company in the spotlight! Onze troeven | Nos atouts | Our strengths: • Meedenken |Nous vous accompagnons dans votre réflexion | We think along with you • Proactief | Proactivité | Proactive • Creatief | Créativité | Creative • Drietalig | Trilinguisme | Trilingual Wat we doen | Ce que nous faisons | What we do: • PR • Content marketing and copywriting • Business development • Internal communication We would love to work with you! Nous aimerions travailler pour vous ! Details of our services, as well as some of our clients, are provided below. To request an offer, write to isabelle@luna.be. We can help you with all your communication activities: • Press relations (PwC, BVBO/APEG, eWON, Look&Fin, Monizze) • Crisis communication (Van In, BKCP, BCC Corporate, MediaMarkt) • Newsletters (LCL, Globis, Expense Reduction Analysts) • Websites (TDM3, Paradigmo, gaschanges.be) • Campaigns (CNG, KMDA, Switch) • Customer case studies (Eezee-IT, Megabyte, Orone) • Social media (LCL, gas.be, ADD, Amazings) • E-mail marketing (Callens, Altares Dun & Bradstreet) • Employer Branding (Conxion, PwC) • Internal Communication (Cohezio, Prodware, Trevi) • Brochures (ADD, SimCorp, CD&V) We have experience in a wide range of sectors: • IT (Inetum-Realdolmen, Lab9, Amplexor) • Telecom (LCL, Sewan, Evonet, Verixi, Hexacom) • Energy and utilities (Mega, Frank Energie, Synergrid, gas.be, Mega, Energik) • Retail (Lab9, Checkpoint Systems, easy-m/Switch, e5 mode) • Financial industry (Goudwisselkantoor/Comptoir de l'Or, Marsh, Leleux Associated Brokers, Fédérale Assurance) • Services (IPG, Harvest Group) • HR (Group S, Monster, Mercer, INC, Dehora) • Transport and logistics (Transporeon, Globis, Routing International) • Construction (Mapei, Vaillant) • Public sector (Fedict/BOSA, DG Sport, La Sambrienne, WBC-Incubator) • Medical and pharma (FeBelGen, Domus Medica, Archemin) • Agriculture (Belchim, Bi-PA) • Real estate (Colliers, PwC, EasyDay) • Leisure and lifestyle (B-Loved, BodyMindWellness, Fun, Faculty Club, YourNature) • Associations (ETSA, ECG, Educam, GS1) • Non-profit (Restos du Coeur, Brailleliga/Ligue Braille, VVOB)
    114 projecten in PR
    Gevestigd in Hoeilaart, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+32)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.6
    (33 reviews)

    WHERE EARNED MEETS CREATIVITY

    Aanbevolen
    Top bekroond
    Walkie Talkie is a leading public relations & influencer marketing agency that took home the Specialist agency of the year award in 2022. We thrive on strategic thinking and put earned media coverage first , envisioning desired and feasible news clippings. We do so by exploring what’s around the corner for your brand - and how we as a team can make it work for your target audience. Our extensive lifestyle and corporate network combined with our extensive experience, helps brands like yours generate the right attention, better reach and more relevancy. Connecting the right plugs between companies, media, influencers and consumer culture. All in a timely, transparent and relevant way. WHERE EARNED MEETS CREATIVITY As a full-service agency we develop and support creative solutions for our client’s needs. Our multilingual team of specialists includes strategists, project managers, copywriters, developers, graphic designers and social media managers—stretching our expertise beyond those of traditional public relations . Each team member has their own specific background, interests and proven track record within various industries including travel, food, fashion, tech, music, cultural projects and more. Add an in-depth understanding of that network and all things digital helps us create agile yet enduring PR campaigns which meet your objectives. In Belgium , our native Dutch- and French-speaking teams cover Flanders, Brussels, and the Walloon region from our HQ in Ghent. Additionally, when requested, we extend our scope to include the Netherlands and/or Luxembourg , ensuring an integrated BENE(LUX) approach for our clients. At the core of our operations lies our extensive network, our strong relationships, and an in-depth knowledge of our local media landscape. As this varies from country to country we often extend our expertise with existing partner agencies to successfully navigate any local nuances effectively.
    44 projecten in PR
    Gevestigd in Gent, België
    Vanaf € 3.000 voor PR
    Ervaring in Schoonheid (+20)
    Spreekt Nederlands, Engels(+3)
    11-50 teamleden
  • 4.9
    (13 reviews)

    On a au moins 95 façons de faire parler de vous.

    Sterk aanbevolen
    Nonante Cinq est une agence de conseil en communication et relations publiques qui accompagne startups, entreprises, institutions et groupes de presse. Nous aidons nos clients à passer à la vitesse supérieure grâce à nos conseils stratégiques et nos contacts privilégiés dans les médias et auprès des leaders d’opinion. Vous avez une histoire unique à raconter : on a au moins 95 façons de faire parler de vous !
    38 projecten in PR
    Gevestigd in Evere, België (+1)
    Vanaf € 1.500 voor PR
    Ervaring in Media (+20)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.4
    (8 reviews)

    Beyond the agency

    Top bekroond
    We go beyond the agency. More than just an independent full-service agency, we are a fully-fledged agency system for brands, marketing and communication. That’s why our work for you is always beyond. Beyond full service. Beyond the sum of the parts.
    19 projecten in PR
    Gevestigd in Hasselt, België (+1)
    Vanaf € 10.000 voor PR
    Ervaring in Retail (+23)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Crafting influential content. Amplifying ambitious brands.

    MMBSY is a full-service PR and Content Marketing agency, located in Antwerp and Amsterdam.   ‘Got a creative content request, a petite PR problem or just looking for the best way to get your message out there? We’re here for you, just check out our services and make your pick.'   We are a team of professional storytellers with more than 20 years of experience in PR, content creation, content strategy and brand strategy. In other words, we know how to tell and distribute a message, how to touch and activate people with information, inspiration and entertainment.    Our eye is always on the consumer, the person you want to reach, in the way they like best. Every story we produce, contains editorial creativity. We promise and deliver great storytelling in PR plans, social media marketing and content creation.   We guarantee true craftsmanship and work only with knowledgeable talented people. With this pool of creative talent, we craft narratives from life, because authentic stories are the ones that strike a chord with your audience.
    11 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 8.000 voor PR
    Ervaring in Wijn & Sterke Dranken (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.9
    (3 reviews)

    Boundary-pushing Benelux PR and communications agency

    Put simply, Coopr is an integrated PR agency with Public Relations and Content Marketing at the heart operating in the Benelux (the Netherlands, Belgium and Luxembourg). Our offices are based in Rotterdam (the Netherlands) en Antwerp (Belgium), where a team of 17 professionals work for well-known brands like LinkedIn, Thalys, Coca-Cola, Lego, Moduleo and Pathé. It's our ambition to solve communication challenges on a creative, effective and integrated way for our clients. We embrace new technology and media and are pushing boundaries of ourselves and the market since 2009. We believe that times are changing, consumers are evolving and the media landscape is broader than it’s ever been. That’s why we combine traditional PR with digital communications and social marketing. Therefore we’re not just a PR agency.    
    5 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Reizen & Vrije tijd (+5)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.2
    (2 reviews)

    Empower your communication

    youEngine is a content-driven marketing and communication agency of Aimé Van Hecke and Bettina Geysen. We operate at the crossroads of brands, marketing and technology, because we are passionate about technology, media and storytelling. Brands no longer have to limit themselves to advertising. Thanks to technology, they enter into direct dialogue with stakeholders. Today, the biggest challenge for every marketer is how to become a beacon of trust in the fragmented media world where online and mobile set the tone for brand perception. The new marketing challenge for your company is to participate, influence and gain trust with your brand in this communication flow. And that's the sum of: how well informed you are and how well your brand can empathize with the customer's issues ( Think ), how well you dialogue as a brand and master the language of your target group to perfection ( Tell ) and how you as a brand offer targeted products and services that your customer really needs ( Sell ). Brands must personalise and tailor their communications to the individual customer: you . The more focused your communication, the greater the chance that your marketing will work as a powerful engine for lucrative customer contacts. Let youEngine guide you through the new media world based on our integrated package of content and communication services: Think: How well informed you are about the desires of your customers Tell: How well you interact and dialogue with your customers Sell: How well your products and services match your customers' needs
    15 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+2)
    Vanaf € 7.500 voor PR
    Ervaring in Huisdieren (+7)
    Spreekt Nederlands, Duits(+5)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    MAKING CONNECTIONS. BUILDING BRANDS. SINCE 2000

    UPR is a full-service PR & Communication agency that goes beyond the frontiers of PR. We make and keep your business and brands societal relevant with a 360° strategy that connects and converses with your customers and stakeholders through a smart mix of owned, earned and paid offline, online and social media. We connect the dots for you. We combine digital savviness, out of the box thinking, sustainable purpose, meaningful content, future proof reputation management, customer experience and activation to get your job done. Our expert teams are servicing established and upcoming brands in 6 main areas: fashion, beauty, design & interior, food & beverages, industry & services and dedicated projects
    47 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+2)
    Vanaf € 5.000 voor PR
    Ervaring in Schoonheid (+17)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    PR-bureau met ervaren professionals die graag werken voor ambitieuze bedrijven en sterke merken.

    Force3 is een onafhankelijk communicatiebureau dat bestaat uit een kleine, performante groep PR-professionals die heel wat ervaring hebben.  Wij zijn gespecialiseerd in strategische communicatie, persrelaties, mediatraining, consumer-PR, crisiscommunicatie, reputatiemanagement, productlanceringen en kostenefficiënte sociale mediastrategieën. Force3 werkt zowel voor enthousiaste start-ups, gedegen familiebedrijven, ambitieuze KMO's als sterke merken met een grote visibiliteit. Wij staan ten dienste van Belgische en internationale bedrijven die actief zijn in sectoren zoals luchtvaart, energie, F&B, lifestyle, retail, toerisme en transport. 
    Op zoek naar projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Duits(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.5
    (24 reviews)

    Let's ignite your brand.

    Sterk aanbevolen
    We are a full-service branding and communication agency. We believe brands need to move people in order to be successful . Spark session: designed to ignite your brand. Is your brand still relevant in today's fast changing world? During a workshop we dive into your brand. We clarify your objectives and explore new opportunities, which will serve as a kick-start for your battle plan .  Ignite your brand with our battle plan. Do you have great ideas but you feel stuck in your daily business? Do you have a great product or service but you don’t know how to kick-off? The list of questions is loooong when you’re busy building a brand. No matter how big or small your question may be, we can help you define your tactics. Our battle plan gives direction to your brand or company. As you go through the following steps, you’re going to (re)discover where you need to go. Don’t be overwhelmed. Together we will figure out where to start. With this battle plan, we support you intensively and personally during this process to make sure you reach new heights . We are small enough to care, big enough to scale. For each project, we carefully select a dedicated brand team . Our account managers and creative minds pulling together show that different expertise working closely together on the same idea will reinforce your brand. Our team of experts will work closely with your team to achieve your goals. Teamwork makes the dream work, right? We are in for the long run. Did we say we are committed to lead you to your most ambitious and long-lasting business? And so we will, by making the best use of your budget and by maximizing our efforts . With our battle plan tactic, we offer an authentic and personal journey, where we strive to expand your business’s full potential.
    1 project in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Vastgoed (+27)
    Spreekt Nederlands, België, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (3 reviews)

    Benelux community-first communications agency

    We turn brand into community heroes. At oona, we believe that the hero brands of today are the ones that are relevant within their communities, through their purpose, what they offer and the stories they share. In order for brands to really matter, they have to connect with the cultural voices that have the biggest impact on their communities. These are the very people & partners who can shape your business's future, yet they're often the hardest ones to catch. oona is a community-first communications agency, adopting a radically different approach towards storytelling. We deliberately invest in a culturally diverse talent pool with an inclusive attitude. For almost 20 years, we have been thought leaders in the Benelux. Based in Belgium and the Netherlands, we are a Benelux partner with a global mindset.
    20 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+2)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Luxe Goederen en Juwelen (+9)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    51-200 teamleden
  • (0 reviews)

    💪 Powerful PR for your Product/Brand/Company/Event

    We deliver headlines. PowerPR is a full service PR agency for local and international brands. We conceptualize, produce and monitor your PR campaigns. Energetic, refreshing, and 100% results-driven. Thanks to our more than 20 years of real-world experience in PR and communications, you can count on an extensive, influencing media network to put your story in the spotlight.
    8 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Reizen & Vrije tijd (+6)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    We Event Your Story Schakel ons in voor de hele organisatie van concept tot follow-up

    JADA events is een evenementenbureau uit Antwerpen en biedt u een scherpere kijk op events. Wij organiseren uw volgende bedrijfsevenement voor 10 tot 10000 gasten. Schakel ons in voor de hele organisatie – van concept tot follow-up in België en het buitenland. Wij werken graag op een gestructureerde manier, daarom stellen we ons 3-stappenplan voor: Horen, Zien en Spreken.
    10 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Sport (+11)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Thé Benelux agency for Consumer PR and Corporate Communications

    Top bekroond
    Charly PR is the Benelux agency for integrated corporate & consumer communications. Reaching your target group has never been easier. But actually touching people, is harder than ever. Charly PR (formerly known as LVTPR) helps you to create real impact with integrated corporate and consumer communications. For your organisation and for your brand(s). From strategy to execution. The agency specializes in crisis communications, internal communications, thought leadership, product PR, influencer relations and digital & content marketing. From its offices in Strombeek-Bever (Brussels) and Bunnik (Utrecht), Charly PR advises and supports clients such as Action, Belnet, Dubai Tourism, Hasbro, Huttopia, IDEWE, One Plus, Sonos and The North Face on a daily basis. The agency was founded in 1994 by Charly Lammers van Toorenburg and goes by the name of "Charly PR" since March 2023.
    9 projecten in PR
    Gevestigd in Grimbergen, België (+1)
    Vanaf € 3.000 voor PR
    Ervaring in Media (+7)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    Creating success stories.

    Aanbevolen
    As the leading Benelux communication agency, we have been supporting ambitious tech and IT companies all over the world with marketing and PR for over twenty years.
    7 projecten in PR
    Gevestigd in Asse, België
    Vanaf € 10.000 voor PR
    Ervaring in Software & Computer Services (+5)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Model Agency & Production House for Fashion Shows, E-commerce Imagery & Shopping Events.

    Jackie Lee is a pioneering model agency located in the heart of Antwerp, founded with the belief that the modeling industry needs more diversity. We are dedicated to showcasing a broad spectrum of beauty, with models of various skin colors, sizes, personalities, and looks, ranging from 6 weeks to 80 years old. We serve a diverse clientele across the fashion, advertising, and entertainment industries. Our clients include renowned fashion houses, global brands, advertising agencies, and media companies who trust us to provide models that embody diversity and bring authenticity and vibrancy to their campaigns and projects. SERVICES WE OFFER • Model Representation: We represent a diverse array of models for fashion shows, photo shoots, commercials, and other media projects. • Talent Development: We provide comprehensive training and development programs to help our models hone their skills and grow their careers. • Casting Services: We offer professional casting services to find the perfect fit for your project, ensuring diversity and excellence. • Creative Collaboration: We facilitate collaborations between our models and top industry professionals, including photographers, stylists, makeup artists, and directors. • Full Production Services: We create complete photo and video productions tailored to our clients' needs, perfect for webshops and online platforms. From conceptualization to final edits, we manage the entire process to deliver high-quality visual content that enhances our clients' online presence.
    1 project in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+5)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    51-200 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    A fresh take on content & communication.

    CRAVE is an all-round creative agency based in Antwerp offering PR, content & event production and influencer marketing services.
    3 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Schoonheid (+2)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Connecting the dots for you.

    We are part of UPR Agency dedicated to corporate and purpose driven communication for brands, companies and organisations. ​ We defy conventional labels leveraging traditional and digital communication in everything we do. This hybrid approach is not just a statement. This is our vision on effective communication. We are experts in crafting creative campaigns with multiple touchpoints to tell your story authentically which brings your company and brand values and proposition to life. Our campaigns reach internal, business and consumer audiences through social channels, new and traditional media to drive brand engagement.
    2 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België (+3)
    Vanaf € 1.000 voor PR
    Ervaring in Voedsel (+4)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)
    PRAVDA deals in press relations, PR & influencer marketing. Your genuine propaganda mix. Battle fields: food & beverage  I  fashion  I  sports  I  festivals  I  furniture & decoration  I  events  I  . . . Cases: Nike, Coca-Cola, Fïnley, Aigle, Eddy Merckx, Herschel Supply, Happy Socks, Leffe, Bacardi, Martini, Bombay Sapphire, Grey Goose, Jack Daniel's,...
    3 projecten in PR
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 5.000 voor PR
    Ervaring in Dranken (+1)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    1-10 teamleden
12

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Klantbeoordelingen over de PR Agencies in Antwerpen

Communicatie DirecteurConsumentengoederen | Antwerpen, BE

Onze ervaring met deze PR Agency in Antwerpen was buitengewoon. Hun expertise in strategische communicatie en hun diepgaande kennis van de lokale markt heeft onze zichtbaarheid significant verbeterd. Hun professionele aanpak en aandacht voor detail zorgden voor een naadloze lancering van onze nieuwe productlijn.

BrandmanagerMode | Antwerpen, BE

Als opkomend mode-merk in Antwerpen waren we op zoek naar een PR Expert die ons kon helpen opvallen. We zijn onder de indruk van de creativiteit en het innovatieve denken van het team. Ze hebben niet alleen onze verwachtingen overtroffen, maar ook de publieke perceptie van ons merk aanzienlijk verbeterd.

CEOTechnologie | Antwerpen, BE

Het kiezen van een van de beste PR Agencies in Antwerpen heeft een merkbare impact gehad op onze bedrijfsgroei. Dankzij hun diepgaande inzichten en uitgebreide mediaconnecties hebben we onze doelgroep effectiever kunnen bereiken en onze bedrijfsdoelen sneller kunnen realiseren.

De Menings van Onze Expert: PR-Bureaus in Antwerpen - Effectieve Communicatie in de Schijnwerpers

Antwerpen, een dynamische hub van creativiteit en handel, onderscheidt zich niet alleen met zijn architecturale pracht maar ook als een centrum van uitstekende public relations. Met een verscheidenheid aan PR-bureaus, die samen 95 projecten en 14 klantenbeoordelingen presenteren, positioneert Antwerpen zich sterk in de communicatiesector.

Belangrijke Spelers en Hun Prestaties

Een Divers Aanbod van Agentschappen

In Antwerpen vindt men een breed spectrum aan PR-bureaus, van grote, gerenommeerde firma’s tot gespecialiseerde boutique-agentschappen. Elk bureau biedt unieke strategieën en op maat gemaakte oplossingen die passen bij de specifieke vereisten van hun cliënten.

Klanten en Prestigieuze Onderscheidingen

Lokale PR-bureaus hebben indrukwekkende klantenportefeuilles en hebben gewerkt voor vooraanstaande namen zoals internationale modehuizen en grote technologiebedrijven. Zij hebben hun waarde bewezen met krachtige campagnes en zijn erkend met diverse awards, waarbij sommige agentschappen zelfs internationale prijzen hebben gewonnen voor hun uitmuntende werk.

Klantenrecensies

Klantenrecensies zijn een cruciale factor bij het kiezen van een PR-bureau. Met 14 beoordelingen krijgen de bureaus in Antwerpen significante erkenning van hun klanten, wat duidt op de kwaliteit en effectiviteit van hun dienstverlening. Deze feedback is essentieel om de prestaties en betrouwbaarheid van de agentschappen te beoordelen.

Adviezen voor het Kiezen van een PR-Bureau

Budgettering Overwegen

Het budget is een doorslaggevende factor bij het selecteren van een PR-bureau. In Antwerpen varieert de prijsstelling afhankelijk van de omvang en reputatie van het bureau. Belangrijk is om een duidelijk budget en verwachtingen te definiëren voordat men een keuze maakt. Hier zijn enkele tips voor bedrijven van verschillende groottes:

Kleine Bedrijven en Startups

Voor kleinere ondernemingen en startups kan werken met middelgrote of gespecialiseerde bureau’s een slimme keuze zijn. Deze bureaus bieden vaak competitieve tarieven en leveren kwaliteitsvolle diensten. Een basis PR-campagne kan kosten tussen 2.000 en 7.000 euro.

MKB's

Middelgrote bedrijven die complexere behoeften hebben, kunnen profiteren van bureau's met uitgebreide ervaring en diverse teams. De kosten voor uitgebreidere PR-campagnes kunnen liggen tussen 7.000 en 20.000 euro.

Grote Ondernemingen

Grote bedrijven met ingewikkeldere behoeften kunnen het beste samenwerken met top PR-bureaus om hun boodschap effectief over te brengen. Budgetten voor omvangrijke campagnes starten vanaf 20.000 euro en kunnen oplopen naar veel hogere bedragen, afhankelijk van de projectomvang en -duur.

Analyse van Vorige Werken

Het onderzoeken van eerdere werken van een bureau biedt belangrijke inzichten in hun capaciteiten en stijl. De 95 projecten, vermeld in onze database, geven een duidelijk beeld van wat elk bureau kan leveren, helpend bij het vinden van een match die past bij de merkvisie van het bedrijf.

Als lokale expert van Sortlist in Antwerpen nodig ik u uit de brede selectie van top PR-bureaus te verkennen en te vertrouwen op Antwerpse expertise om uw merk naar nieuwe hoogtes te tillen.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in AntwerpenLaatst bijgewerkt op 18-01-2025

Onze laatste PR Experts-projecten in Antwerpen

Opzet van een PR-campagne voor een start-up in de technologieStart-up in de technologie-industrie10.000€ - 25.000€ | 10-2024Een aanstormende technologische start-up zoekt naar een PR-expert en -agentschap voor het creëren en uitvoeren van een uitgebreide PR-campagne gericht op het verhogen van de merkbekendheid binnen de Benelux.
Lancering evenement voor een nieuwe productlijnBedrijf in de consumentenelektronica20.000€ - 40.000€ | 10-2024Een gevestigd elektronica bedrijf vereist PR ondersteuning voor de planning en uitvoering van een groot lanceringsevenement voor hun nieuwste productlijn.
PR-strategie voor duurzaamheid en milieu-initiatievenBedrijf in duurzame energie15.000€ - 30.000€ | 10-2024Een innovatief bedrijf gericht op duurzame energieoplossingen wenst een PR-bureau te engageren om hun nieuwe milieu-initiatieven in de kijker te zetten.
Herpositionering van merk in de gezondheidssectorHealthcare bedrijf30.000€ - 50.000€ | 10-2024Een belangrijk bedrijf in de gezondheidszorg zoekt PR-specialisten voor het helpen herpositioneren van hun merk om beter te communiceren met patiënten en stakeholders.
Beheer van crisiscommunicatieGrote financiële instelling>50.000€ | 10-2024Een top financiële instelling vereist expertise van een PR-bureau voor het beheren van hun crisiscommunicatie in het licht van recente gebeurtenissen.

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Audi PR & Social Media

Audi PR & Social Media

Brussels Airport. Infinite possibilities.

Brussels Airport. Infinite possibilities.

PLAYMOBIL

PLAYMOBIL


Veelgestelde vragen.


In het dynamische zakenklimaat van Antwerpen is het cruciaal voor PR-campagnes om hun waarde aan te tonen. Succesvolle PR-professionals gebruiken een combinatie van kwantitatieve en kwalitatieve methoden om de impact van hun campagnes op de bedrijfsresultaten te meten en te demonstreren:

1. Return on Investment (ROI)

ROI is een essentiële metriek die de financiële impact van PR-inspanningen kwantificeert. In Antwerpen berekenen PR-experts dit vaak door:

  • De waarde van mediaplaatsingen te vergelijken met de kosten van betaalde advertenties
  • De toename in verkoop of leads te meten die direct toe te schrijven zijn aan PR-activiteiten
  • Kostenbesparingen te berekenen die voortvloeien uit verbeterde reputatie of crisispreventie
2. Media Monitoring en Analyse

Geavanceerde tools worden ingezet om de mediadekking in de Antwerpse en Belgische media te volgen:

  • Kwantiteit: Aantal vermeldingen, bereik en potentiële impressies
  • Kwaliteit: Sentiment-analyse, boodschapovername, en prominentie van de berichtgeving
  • Share of Voice: Vergelijking met concurrenten in de Antwerpse markt
3. Online Engagement Metrics

In het digitale tijdperk meten PR-professionals in Antwerpen ook online interacties:

  • Website traffic en conversies gekoppeld aan PR-activiteiten
  • Sociale media engagement: likes, shares, comments, en volgers
  • Verwijzingen van nieuwssites en influencers
4. Reputatie-onderzoek

Periodieke enquêtes en focusgroepen onder Antwerpse stakeholders helpen bij het meten van:

  • Merkbekendheid en -perceptie
  • Klanttevredenheid en loyaliteit
  • Vertrouwen in het bedrijf of merk
5. Bedrijfsspecifieke KPI's

PR-campagnes worden vaak gekoppeld aan specifieke bedrijfsdoelstellingen:

  • Toename in sollicitaties voor vacatures in Antwerpen
  • Groei in partnerschappen of samenwerkingen met lokale bedrijven
  • Verbetering in de relaties met lokale overheden of gemeenschappen
6. Benchmarking en Trendanalyse

Door resultaten te vergelijken met industriestandaarden en historische data kunnen PR-professionals in Antwerpen langetermijntrends en verbeteringen aantonen.

Een concreet voorbeeld uit Antwerpen: Een lokaal technologiebedrijf lanceerde een PR-campagne om hun nieuwe duurzame innovatie te promoten. De campagne resulteerde in:

  • Een stijging van 30% in mediaplaatsingen vergeleken met het voorgaande kwartaal
  • 15% toename in websitebezoeken uit de regio Antwerpen
  • 20% groei in samenwerkingsaanvragen van lokale bedrijven
  • 5% verbetering in de merkperceptie, gemeten via een lokaal consumentenonderzoek

Door deze multidimensionale aanpak kunnen PR-professionals in Antwerpen een holistisch beeld schetsen van de impact van hun campagnes. Ze combineren harde cijfers met kwalitatieve inzichten om een overtuigend verhaal te vertellen over hoe PR bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen en bottom line in de unieke Antwerpse markt.



In de bruisende stad Antwerpen, waar traditie en innovatie hand in hand gaan, is het verschil tussen traditionele en moderne PR-benaderingen goed zichtbaar. Hier zijn de belangrijkste verschillen:

AspectTraditionele PRModerne, geïntegreerde PR
Communicatiekanalen Voornamelijk print media, radio en tv Omnichannel: traditionele media + digitale platforms, sociale media, influencers
Doelgroepbenadering Breed, massamedia-gericht Gepersonaliseerd, data-gedreven targetting
Meetbaarheid Beperkt, vaak kwalitatief Uitgebreid, real-time analytics en ROI-tracking
Reactiesnelheid Langzamer, geplande campagnes Snel, real-time engagement en crisiscommunicatie
Content Statisch, persbericht-georiënteerd Dynamisch, multimedia, interactief

In Antwerpen zien we een duidelijke verschuiving naar geïntegreerde PR-benaderingen. Enkele voorbeelden:

  • Lokale focus met globale reikwijdte: Moderne PR in Antwerpen benut de stad's internationale karakter. Campagnes kunnen zich richten op lokale evenementen zoals de Antwerp Fashion Week, maar deze wereldwijd verspreiden via sociale media en influencer partnerships.
  • Digitale innovatie: Met de groeiende tech-scene in Antwerpen, gebruiken PR-experts geavanceerde tools voor sentiment analyse en predictive analytics om campagnes te optimaliseren.
  • Storytelling op maat: In plaats van generieke persberichten, creëren moderne PR-strategieën in Antwerpen boeiende verhalen die resoneren met specifieke doelgroepen, of het nu gaat om de maritieme sector, de diamanthandel, of de creatieve industrie.

Volgens een recente studie van de Universiteit Antwerpen gebruikt 78% van de lokale bedrijven nu een mix van traditionele en digitale PR-tactieken, wat de trend naar geïntegreerde benaderingen bevestigt.

Concluderend, terwijl traditionele PR-methoden nog steeds waardevol zijn, vooral in een stad met een rijke historie als Antwerpen, biedt de moderne, geïntegreerde aanpak meer flexibiliteit, meetbaarheid en personalisatie. Dit is cruciaal in een dynamische markt waar de grenzen tussen PR, marketing en klantenservice steeds meer vervagen.



In het dynamische medialandschap van Antwerpen is het effectief beheren en verzachten van reputatiecrisissen een cruciale vaardigheid voor PR-professionals. Hier zijn enkele strategieën die PR-experts in Antwerpen kunnen toepassen:

  1. Snelle respons en transparantie: In een stad als Antwerpen, waar nieuws zich razendsnel verspreidt, is het essentieel om snel en transparant te communiceren. Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die binnen het eerste uur van een crisis reageren, 21% minder reputatieschade oplopen.
  2. Multichannel aanpak: Gebruik een mix van traditionele en digitale mediakanalen om alle doelgroepen te bereiken. In Antwerpen is het bijvoorbeeld belangrijk om zowel lokale media als sociale platforms te benutten.
  3. Inzet van influencers en stakeholders: Werk samen met betrouwbare lokale influencers en stakeholders om je boodschap te versterken. In Antwerpen kunnen dit bekende figuren uit de haven, de diamantsector of de culturele wereld zijn.
  4. Data-gedreven besluitvorming: Gebruik real-time monitoring tools om de publieke opinie te volgen en je strategie aan te passen. Bijvoorbeeld, analyse van sociale media sentiment in Antwerpen kan helpen bij het finetunen van je crisiscommunicatie.
  5. Voorbereiding en simulatie: Ontwikkel crisis-draaiboeken en voer regelmatig simulaties uit. Uit een studie van Deloitte blijkt dat 71% van de organisaties die regelmatig crisessimulaties uitvoeren, sneller en effectiever reageren tijdens echte crises.

Een concrete case study uit Antwerpen illustreert het belang van deze strategieën. Toen een groot havenbedrijf geconfronteerd werd met beschuldigingen van milieuverontreiniging, paste het de volgende aanpak toe:

Strategie Actie Resultaat
Snelle respons Binnen 30 minuten werd een eerste verklaring uitgegeven Voorkwam speculatie en toonde leiderschap
Transparantie Deelde onafhankelijk milieurapport binnen 24 uur Verhoogde geloofwaardigheid bij stakeholders
Lokale betrokkenheid Organiseerde townhall meeting met buurtbewoners Verbeterde community relaties
Digital storytelling Creëerde een video-serie over milieu-initiatieven 20% toename in positieve online vermeldingen

Door deze geïntegreerde aanpak kon het bedrijf de reputatieschade beperken en zelfs het vertrouwen in hun milieubeleid versterken. Dit voorbeeld onderstreept het belang van een goed voorbereide, multifaceted PR-strategie in het managen van reputatiecrisissen in Antwerpen's medialandschap.

Concluderend, effectief crisisbeheer in PR vereist een combinatie van snelheid, transparantie, lokale kennis, en data-gedreven inzichten. Door deze elementen te integreren in hun PR-strategieën, kunnen Antwerpse bedrijven en organisaties zich beter wapenen tegen reputatierisico's in het huidige snelle mediaklimaat.