De 10 beste Branding Bureaus in Antwerpen - 2025 Reviews

Beste Branding Bureaus in Antwerpen

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget

Top Aanbevolen Branding Bureaus

Alle Branding Agencies in Antwerpen

  • 4.6
    (2 reviews)

    Engineering Emotions, that's what we do

    Top bekroond
    June20 is a creative communications agency, with offices in Ghent and Antwerp. We believe your brand is only as strong as it is in the heart of your audience. That’s why we specialise in establishing that emotional connection you need. We call it Engineering Emotions. As engineers, we start from data and consumer insights to build your brand in every interface. We consider your brand as a system with many interfaces and, therefore, create work that connects every element with the right emotional impact at every phase of the customer journey. Our name is also emotion-driven. Did you know June 20 is regarded as the most joyous day of the year? It's the perfect name for us as it radiates the positivity and cheerfulness we stand for. We try hard to make every day as joyous as June 20, for our employees as well as for our clients. Our services We Engineer Emotions using: Strategy: We create content with a solid strategic foundation throughout the customer journey Communication: We develop campaigns, content and activations that trigger the right emotions Branding : We make your brand distinctive and recognisable in all communication Platforms & Technology: We select the best technology and communication channel Media: We find you the perfect media mix, from email marketing and SEO to online advertising PR & Content Marketing: We bring and reinforce the right messages with regard to your brand We design and build your brand consistently in every interface, to optimally connect with the power of emotions. Let’s meet!  
    13 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België (+1)
    Vanaf € 7.500 voor Branding
    Ervaring in Bouw (+13)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (6 reviews)

    Brands acting human

    Aanbevolen
    Brands Acting Human Merken zijn als mensen. Daarom staat de mens centraal in alles wat we bedenken en creëren. Zo gaan we na wat mensen drijft en hoe we voor onze klanten een zinvolle en duurzame relatie met hen kunnen opbouwen. Want branding en communicatie gaat altijd over mensen. Mensen maken merken Virtuele assistenten, dialogerende chatbots, responsive design, smart packaging, … De digitalisering grijpt om ons heen. Indrukwekkende technologie, dat wel. Maar leiden digitale kanalen je niet af van je doel, waardoor je merk de voeling met de essentie verliest? Wij geloven dat branding en communicatie over mensen gaat. Mensen kiezen merken, mensen maken merken. Wat drijft mensen naar jouw merk? Een sterk merk herken je aan zijn identiteit. Het is een persoonlijkheid die mensen aanspreekt. Stemt jouw merkimago overeen met hun gedroomde zelfbeeld, dan ontstaat er spontane interactie. Je merk voedt de relatie. En zo verbinden we mensen met merken. Elk merk heeft een sterk verhaal Branding is alles. Een sterk merk is het hele werk. Wij draaien de woordvolgorde om: alles is branding. Alles heeft een verhaal. Daarom luisteren we naar jou en naar de mensen. Wat jouw merk voor hen uniek maakt, daarover hoort het te gaan. Dat verhaal willen mensen horen. Sterke verhalen, daar houden ze van. Wij maken jouw merk sterker We ontwikkelen een brede merkenstrategie. En begeleiden je merk met merkconcepten, design van websites en verpakkingen, creatie van cross-mediale campagnes en acties voor employer branding. Met oog voor de mens. En met het oog op een meetbare return op je investering. Zo maken we je merk sterker. Benieuwd hoe wij jouw merk sterker maken? Contacteer ons via info@brandonbranda.com of bel +32 9 233 65 95
    34 projecten in Branding
    Gevestigd in Gent, België
    Vanaf € 3.000 voor Branding
    Ervaring in Farmaceuten & Biotech (+17)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (47 reviews)

    deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.   2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!   3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!   4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .   5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?   6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?   --------------------------------------------------------------   . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ?   1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.   2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …   3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.   4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.   5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?   6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?   --------------------------------------------------------------
    18 projecten in Branding
    Gevestigd in Kontich, België
    Vanaf € 7.500 voor Branding
    Ervaring in Anderen (+19)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.8
    (9 reviews)

    We are Supermoon. We make brands bigger & brighter.

    Aanbevolen
    We do marketing, communications and advertising, but we are not a traditional agency. We are consultants, co-workers and creative partners-on-the-job, supporting our clients when and where they need our expertise. We connect customers and brands via relevant content, appealing designs and engaging communications campaigns. Our goal is to make your brand bigger and brighter, just like a supermoon. We are a core team of highly skilled advertising professionals supported by a huge galaxy of hand-picked freelance partners. We get the right experts on board to deliver the very best results for your marketing mission. We explore First think, then do. Together we define the goals of our campaigns. Where do we want to go and how do we get there? Close collaborating is key to creating smart campaigns and effective communications with outstanding results. Hence we invest strongly in acquiring a profound understanding of your challenge, product and industry.  We create Creativity, sharp messaging and high-quality communications determine how you come across as a brand and company. We help you to develop the right tone of voice, visual identity and spot-on campaigns. Whether it’s developing creative concepts, videos, brochures, company presentations, mailings or events, we’re never afraid to get our hands dirty in order to get things done. We connect Get your message out there and ensure it resonates with your target audience. Through smart media planning, tailored messaging and dedicated community management we make sure your brand will reach the audiences we’re aiming for. And of course you can always count on transparent reporting to measure the ROI.
    22 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Branding
    Ervaring in Vervoer (+15)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (17 reviews)

    AS A BOUTIQUE AGENCY, WE LIVE YOUR BRAND DAILY, ACTING AS AN EXTENSION OF YOUR TEAM.

    We are your right hand Acting as an extension of your team, we believe in fostering a strong, collaborative relationship with you. Transparency and open communication are our priorities. At every step of the way Together we’re focused on positive and measurable results. PROJECT MANAGEMENT No time to lose? We will write and finetune your briefings. Control freak? Us too… we set up online dashboards to track task assignment, work progress and deadlines. In need of a structured planning? We schedule weekly meetings or send you a status update every Monday…or Tuesday if you’re not a Monday person. www.thecrew.be
    18 projecten in Branding
    Gevestigd in Elsene, België (+1)
    Vanaf € 25.000 voor Branding
    Ervaring in Overheid (+22)
    Spreekt Engels, Duits(+4)
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (24 reviews)

    Let's ignite your brand.

    Sterk aanbevolen
    We are a full-service branding and communication agency. We believe brands need to move people in order to be successful . Spark session: designed to ignite your brand. Is your brand still relevant in today's fast changing world? During a workshop we dive into your brand. We clarify your objectives and explore new opportunities, which will serve as a kick-start for your battle plan .  Ignite your brand with our battle plan. Do you have great ideas but you feel stuck in your daily business? Do you have a great product or service but you don’t know how to kick-off? The list of questions is loooong when you’re busy building a brand. No matter how big or small your question may be, we can help you define your tactics. Our battle plan gives direction to your brand or company. As you go through the following steps, you’re going to (re)discover where you need to go. Don’t be overwhelmed. Together we will figure out where to start. With this battle plan, we support you intensively and personally during this process to make sure you reach new heights . We are small enough to care, big enough to scale. For each project, we carefully select a dedicated brand team . Our account managers and creative minds pulling together show that different expertise working closely together on the same idea will reinforce your brand. Our team of experts will work closely with your team to achieve your goals. Teamwork makes the dream work, right? We are in for the long run. Did we say we are committed to lead you to your most ambitious and long-lasting business? And so we will, by making the best use of your budget and by maximizing our efforts . With our battle plan tactic, we offer an authentic and personal journey, where we strive to expand your business’s full potential.
    45 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 4.000 voor Branding
    Ervaring in Onderwijs (+27)
    Spreekt Nederlands, België, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.6
    (12 reviews)

    Creative design & branding agency.

    Sterk aanbevolen
    Designaid is a creative agency from Antwerp, Belgium. We provide full-service support on branding, campaigns and day-to-day communication. We’re an experienced team of designers, developers, marketers, strategists and storytellers. We are a strategic creative agency with 20 years of know-how behind us, using our experience to build durable products and brands. Our expertise: • Branding & strategy • Employer Branding & Identity • Campaigns • UX/UI design • Desktop publishing, print Industry experience: • Non-profit • Tech companies • Healthcare + Medtech • Construction • Estate Development • Diamond • Maritime industry
    10 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Personeelszaken (+13)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.4
    (8 reviews)

    Beyond the agency

    Top bekroond
    We go beyond the agency. More than just an independent full-service agency, we are a fully-fledged agency system for brands, marketing and communication. That’s why our work for you is always beyond. Beyond full service. Beyond the sum of the parts.
    18 projecten in Branding
    Gevestigd in Hasselt, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Branding
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+23)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • 4.9
    (13 reviews)

    The nr 1 Agency for Ambitious Challengers. From Branding to Digital Brand Growth.

    We don't do "better" brands, we create “different” brands who stand out in the market and make a lasting impact. With our expertise in positioning, identity, website development and digital growth, we've got your back every step of the way. Dream Big, Dare Boldly Got grand aspirations and a taste for risk-taking? Perfect! If you're eager to defy conventions, make an impact, and snatch a bigger piece of the market pie, you're just the client we love working with. Distinctive Branding You know a good product or service won't cut it in today's saturated market. You're after a standout brand and message that speaks to your customers – not just to your own preferences and opinions. Power of Digital Marketing Settling for stage one? No way! You're primed to elevate your brand and prove your mettle to industry giants – harnessing the full force of digital marketing to make it happen.
    21 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 5.000 voor Branding
    Ervaring in Technology Hardware & Equipment (+17)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    11-50 teamleden
  • 4
    (2 reviews)

    Full-service evenementenbureau te Antwerpen voor uw evenementen van A tot Z!

    Ductape - Event Agency is, met 10 jaar ervaring, de perfecte partner voor het volledig uitwerken van uw corporate event, personeelsfeest, klantenfeest, incentive, teambuilding, product launch, etc. van A tot Z, zowel in binnen- als buitenland. Ductape is een full service evenementenbureau. Dat wil zeggen dat wij het volledige event van A tot Z voor u opvolgen. Ook wanneer u bepaalde onderdelen zelf wenst op te volgen (locatie, catering, …) nemen wij al het overige voor onze rekening.  Alles begint bij een gesprek over het soort evenement, wat uw wensen zijn en het budget dat u vooropstelt. We luisteren zorgvuldig naar u en streven ernaar om in functie van uw budget de beste oplossingen aan te reiken om er telkens weer een geslaagd event van te maken. Samen met u zetten we de puntjes op de i. Op de dag van uw evenement coördineren wij alles van opbouw t/m afbouw. We verzorgen uw evenement tot in de puntjes en bieden een feilloze, kwalitatieve en flexibele organisatie. U hoeft zich geen zorgen te maken, u hebt meer tijd over voor uw gasten en kunt zelf ook echt genieten van het event. ------ With 10 years of experience Ductape is the perfect partner for the complete organisation of your corporate event, staff party, client event, incentive, teambuilding, product launch, etc. from A to Z, in Belgium and abroad. Ductape is a full-service event agency. This means that we provide a follow up of the entire event from conceptualisation, set up, event until dismantling. If you wish to follow up on certain parts yourself (venue, catering, etc.), we will take care of everything else. It all starts with a good talk about the type of event you wish to organise, what your needs are and the budget you have in mind. We listen carefully and strive to provide the best solutions according to your budget to make it a successful event over and over again. Together with you, we will dot the i’s. On the day of your event, we coordinate everything from set up until dismantling. We take care of your event down to the last detail and offer a flawless, high quality and flexible organisation. You don’t have to worry about different suppliers and details, you have more time left for your guests and you can really enjoy the event yourself. 
    3 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Industriële Goederen en Diensten (+12)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    WE CONNECT FOR REAL

    Top bekroond
    OVAL is a creative communication agency that puts real-life experience in the heart of campaigns. With a team of more than 130 experts we work from our offices in Amsterdam, Antwerp, Brussels, Dusseldorf & Paris. We blend live, digital, content, social, technology, loyalty and media into remarkable internal and external campaigns and live events. We work with brands like Google, BMW, Proximus, Bol.com, ABVV, Nintendo, Adobe, SD Worx, Thuisbezorgd.nl, Randstad, AB Inbev, adidas and many others. OVAL is a member of IDEA, ACC Belgium and awarded third place in best event agency in Europe by BEA.
    14 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België (+3)
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Software & Computer Services (+9)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    51-200 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    A digital agency that strives to help businesses attract their ideal customers.

    Aanbevolen
    At Bast Agency, we help businesses attract their ideal clients with a full-service approach to branding, web design, and digital marketing. 🔹 Branding – We craft strong, memorable brands that stand out. 🔹 Web Design & Development – Whether in Webflow or fully custom-built, we create high-performing websites that convert. 🔹 SEO & Google Ads – We drive organic and paid traffic for total dominance in Google. We don’t just build websites; we create growth-driven digital experiences that turn visitors into customers. 🚀 Let’s scale your business together. 👉 bast-agency.com
    3 projecten in Branding
    Gevestigd in Ham, België
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Voedsel (+6)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (8 reviews)

    Yungo - Disrupt the Norm, Set the Standard 💥 Award-winning marketing agency

    Top bekroond
    Yungo is de enige Vlaamse Agency die zich focust op Disruptive Marketing. Aandacht grijpen én vasthouden, dat is voor jouw bedrijf of merk in deze snel veranderende wereld méér dan cruciaal. Geen voor de hand liggende uitdaging, wetende dat de gemiddelde mens 377 advertentieboodschappen per dag consumeert. Maar … don’t worry, be Yungo! Want Yungo helpt je. Niet alleen met overleven, maar vooral met openbloeien, opvallen én groeien. Hoe? Door de magische mix van onze disruptieve marketingstrategieën en ons team prettig gestoorde, creatieve geesten. We zijn een straf team digitale pioniers en laat ook jouw merk pionieren . Samen met jou creëren we een slimme strategie , unieke content en de juiste tools . Zo bouwen we een solide merkbasis , veroveren we het juiste doelpubliek en jagen we je groeicijfers de hoogte in. Klaar om je brand écht te boosten? Let’s Yungo! Altijd straffere cijfers? Altijd beter communiceren? Altijd nieuwe doelen bereiken? Roep gauw je speurhonden terug, want dan is Yungo jouw betrouwbare partner de route! Yungo heeft een krachtige body die gestaag groeit en een breed arsenaal relevante expertises . Zo ontplooien we voor elke uitdaging de nodige power op het vlak van digitale marketing, performance, branding, video, conceptcreatie, design en storytelling . Met een hart voor jouw missie, een neus voor ROI en een onverschrokken vibe exploreert Yungo alle mogelijkheden om jouw resultaten exponentieel te versterken. Guerillagewijs voor directe impact en in de diepte voor langetermijngroei. In een hecht partnership. Zo groeien en bloeien we samen. Want echte pioniers vinden sterke partners. Let’s Yungo!
    23 projecten in Branding
    Gevestigd in Genk, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Energie en Olie (+22)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (12 reviews)

    Digital craftsmen by experience!

    Aanbevolen
    An Antwerp based digital agency, driven by ideas, creating relevant and experience driven solutions. Une agence digital basée à Anvers, animée par des idées, créant des solutions pertinentes et axées sur l'expérience. Eine in Antwerpen ansässige Digitalagentur, angetrieben von Ideen, die relevante und erfahrungsorientierte Lösungen schafft.
    6 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+14)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    1-10 teamleden
  • 5
    (4 reviews)

    Let’s perform, together.

    We are Add Value 👋🏻 Gegroeid vanuit goesting. Getekend door data. We focussen ons op growth marketing zodat jouw campagne de lucht ingaat. 💥 Nog belangrijker, we testen alles en vertalen jouw online impact in meetbare data. Naast onze performance driven aanpak hebben wij een stevige portie expertise for all things digital. 💻 Top of mind worden via social media of nood aan een nieuwe website? We’ve got you covered. 😉 Klaar voor digitale groei? Get in touch! 🚀
    Op zoek naar projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Sport (+6)
    Spreekt Engels, Duits(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Crafting influential content. Amplifying ambitious brands.

    MMBSY is a full-service PR and Content Marketing agency, located in Antwerp and Amsterdam.   ‘Got a creative content request, a petite PR problem or just looking for the best way to get your message out there? We’re here for you, just check out our services and make your pick.'   We are a team of professional storytellers with more than 20 years of experience in PR, content creation, content strategy and brand strategy. In other words, we know how to tell and distribute a message, how to touch and activate people with information, inspiration and entertainment.    Our eye is always on the consumer, the person you want to reach, in the way they like best. Every story we produce, contains editorial creativity. We promise and deliver great storytelling in PR plans, social media marketing and content creation.   We guarantee true craftsmanship and work only with knowledgeable talented people. With this pool of creative talent, we craft narratives from life, because authentic stories are the ones that strike a chord with your audience.
    5 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in Wijn & Sterke Dranken (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4
    (3 reviews)

    Progressively leading in lifestyle PR & marketing communications since 2012.

    NL Nightingale is een progressief marketing - en communicatiebureau gericht op het verbinden van uw merk of winkel met uw huidige en toekomstige consument in een continu veranderende markt. Door innovatie, esthetiek en relevantie te combineren, kunnen wij ons specialiseren in strategische PR, exposure en branding. We zijn gevestigd in Amsterdam en Antwerpen met een focus op Benelux. ENG Nightingale is a progressive marketing and communication agency. Combining innovation, aesthetics and relevance, We specialize in strategic PR, exposure and branding throughout the Benelux, with headquarters in Antwerp and Amsterdam. The Nightingale Workspace is located in the creative heart of Antwerp. The Nightingale team works on centrally located islands, divided in a communication and content department and a brand studio. NIGHTINGALE ANTWERP Eikelstraat 66 2600 Antwerp Belgium NIGHTINGALE AMSTERDAM Lauriergracht 73 1016 RH Amsterdam The Netherlands
    19 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 5.000 voor Branding
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+10)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Freedom to Grow Strategy - Media - Performance - Create

    Mediabureau ZIGT ZIGT is al meer dan tien jaar hét onafhankelijke mediabureau van Belgie, waar "Freedom to grow" en groei centraal staan. Dat geldt zowel voor onze mensen, als de merken waarvoor we werken. Je kan bij ons terecht voor diensten die te maken hebben met strategie, media, performance en creatie. We werken altijd op maat van jouw doelstellingen en dit in volledige vrijheid en onafhankelijkheid (d.i. geen prestatieafspraken met media). ZIGT heeft kantoren in Zaventem, Hoofddorp, Utrecht, Arnhem, Breda en Tilburg en werkt voor marktleiders, challengers en start-ups. Wij staan voor onafhankelijk advies en een visie die bijdraagt aan de strategie en groei van onze klanten. We nemen de vrijheid om verder te kijken dan media alleen. Media is niet de enige oplossing voor groei, maar onderdeel van bredere marketing- en salesvraagstukken. Succes wordt geboekt als het hele speelveld wordt overzien, ook als je niet alles zelf uitvoert. Dat is de uitdaging die wij aangaan en waarmee we onze klanten doen groeien. Wij zien het als onze opdracht businessdoelstellingen om te zetten in de beste marketing- en mediastrategieën. Onze onafhankelijkheid maakt ons uniek, objectief en transparant. Media Agency ZIGT ZIGT has been Belgium's leading independent media agency for more than a decade, where "Freedom to grow" and growth are fundamental. This applies to both our people and the brands we work for. We offer services related to strategy, media, performance, and creation. We always work according to your goals and with complete freedom and independence (i.e., no performance agreements with media). ZIGT has offices in Zaventem, Hoofddorp, Utrecht, Arnhem, Breda, and Tilburg and works for market leaders, challengers, and start-ups. We stand for independent advice and a vision contributing to our client's strategy and growth. We take the liberty of looking beyond media alone. Media is always part of broader marketing and sales issues. Success is achieved when the whole playing field is overseen, even if you don't do everything yourself. That is the challenge we take on and with which we grow our clients. It is our mission to convert business objectives into the best marketing and media strategies. Our independence makes us unique, objective, and transparent.
    4 projecten in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België (+5)
    Vanaf € 3.000 voor Branding
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+3)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Switch your brand on.

    BLUNTT is your all-round communication agency. Whether you need an outstanding & authentic branding, flawless web design, an e-shop to grow your turnover or graphic pieces of art? We’ve got you covered. Make sure your brand is switched on. Always, when, or wherever. Whatever your goals are, we can help you achieve them. Our blunt (hence the name) approach, no-nonsense mindset and off-course-we-can mentality are here to improve your brand and help you reach for the stars or conquer a galaxy.  
    1 project in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Branding
    Ervaring in E-commerce (+1)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (4 reviews)

    Digital Growth Intelligence

    Sherlock is on a mission to improve your digital marketing ROI, we grow ambitious brands through digital presence optimization. We offer tailored data driven analytics, SEO and PPC. Digital marketing strategies, websites, content creation and advertising campaigns for the digital era. A dedicated team of digital marketing professionals offer you the superpowers to unlock your digital growth. www.sherlockseo.com www.watsonwebstudio.com
    1 project in Branding
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Begroting op aanvraag
    Ervaring in Vastgoed (+6)
    Spreekt Nederlands, Nederlands, België
    1-10 teamleden

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Klantbeoordelingen over de Branding Bureaus in Antwerpen

CEORetail | Antwerpen, BE

Onze ervaring met het inschakelen van een Branding Bureau uit Antwerpen was uitzonderlijk goed. Ze hebben ons merk naar een hoger niveau getild met creatieve en effectieve branding strategieën. Hun diepe begrip van de lokale markt en toewijding aan klanttevredenheid heeft onze verwachtingen overtroffen.

OprichterTechnologie | Antwerpen, BE

Als startup was het essentieel voor ons om samen te werken met een bureau dat onze visie begrijpt. Het Branding Bureau in Antwerpen waarmee we werkten, heeft niet alleen ons merk visueel versterkt, maar heeft ook waardevolle inzichten geleverd die essentieel waren voor onze groei. Hun benadering was professioneel en gepersonaliseerd, wat leidde tot een onberispelijke uitvoering.

Marketing DirecteurHoreca | Antwerpen, BE

Ik ben zeer te spreken over het niveau van service en expertise dat het Branding Bureau in Antwerpen biedt. Ze hebben ons geholpen een consistent merkimago op te bouwen dat echt resoneert met onze doelgroep. De resultaten spreken voor zich; verhoogde merkbekendheid en klantenbinding.

Inzichten van Onze Expert: Branding Bureaus in Antwerpen

Antwerpen, niet alleen bekend om zijn diamanten en mode, maar ook als een broeinest voor creatieve branding. Als een van de meest invloedrijke steden in België op het gebied van branding, beschikt Antwerpen over een rijkdom aan uiterst bekwame branding bureaus. Met een indrukwekkend 800 projecten en 89 klantenbeoordelingen, zijn de lokale bureaus aantoonbaar goed uitgerust om elk merk te transformeren.

Vooraanstaande Praktijken en Cliënteel

Diversiteit in Expertise

In Antwerpen zijn de branding bureaus zeer divers, elk met hun eigen specialiteiten en benaderingen. Van het ontwikkelen van visuele identiteiten tot het uitvoeren van volledige rebranding campagnes, deze bureaus hebben alles in huis om een merk op de kaart te zetten.

Bekroonde Vernieuwingen

Bureaus in Antwerpen zijn niet onbekend met het winnen van awards. Velen hebben nationale en internationale erkenningen ontvangen voor hun innovatieve benaderingen en impactvolle resultaten in branding.

Indrukwekkend Cliënteel

De expertise van Antwerpse bureaus heeft de aandacht getrokken van grote namen. Deze bureaus hebben samengewerkt met sectorleiders, zowel lokaal als internationaal, wat hun capaciteit bevestigt om aan diverse en veeleisende klanteneisen te voldoen.

Budgetoverwegingen voor Branding

Vaststellen van het Budget

Bij de selectie van een branding bureau is budget een belangrijke factor. In Antwerpen variëren de kosten voor branding diensten significant, afhankelijk van de omvang van de opdracht en de prestige van het bureau. Voor kleine tot middelgrote bedrijven kan een basis branding pakket variëren van €5.000 tot €20.000.

Grote Ondernemingen

Grotere bedrijven met complexere eisen kunnen kijken naar uitgebreidere campagnes die specifieke marktsegmenten targeten. Voor zulke projecten kan het budget oplopen tot €50.000 of meer, afhankelijk van de diepgang en breedte van de campagne.

De Waarde van Vorige Werken Beoordelen

Beoordelen van vorige werken is essentieel. De 800 projecten tentoongesteld door de lokale bureaus bieden een diepgaand inzicht in hun creatieve aanpak en succesvolle uitvoeringen. Deze projecten zijn een waardevolle bron voor het bepalen of een bureaus stijl overeenkomt met de visie van je merk.

Versterk uw Merk met Expertise uit Antwerpen

Antwerpen blijft een toonaangevend centrum voor innovatieve branding, geholpen door een verzameling talentvolle branding bureaus. Of je nu een multinational bent die zoekt naar een uitgebreide rebranding, of een start-up die zijn eerste stappen zet, Antwerpen heeft het juiste bureau voor jou. Uitgerust met een uitgebreide portfolio en positieve cliëntrecensies staan de bureaus klaar om elk merk naar nieuwe hoogten te stuwen. Als lokale expert van Sortlist, moedig ik je aan om de rijke mogelijkheden hier in Antwerpen te verkennen en te profiteren van de lokale expertise om je merk te versterken.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in AntwerpenLaatst bijgewerkt op 07-02-2025

Onze laatste Branding Agencies-projecten in Antwerpen

Ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteitLokaal technologiebedrijf20.000€ - 40.000€ | 10-2024Een technologiebedrijf zoekt naar een brandingbureau om een complete merkidentiteit te ontwikkelen en te implementeren. Het doel is om zichtbaarheid in de markt te verhogen en de merkperceptie te versterken.
Herpositionering van een Horeca MerkRegionale restaurantketen15.000€ - 30.000€ | 10-2024Een gevestigde restaurantketen is op zoek naar een ervaren branding agency om hun visuele identiteit en merkcommunicatie te herzien als onderdeel van een herpositioneringsstrategie.
Lancering van een nieuwe lijn gezondheidsproductenOpkomend gezondheids- en welzijnsbedrijf30.000€ - 50.000€ | 10-2024Een startup binnen de gezondheidssector wenst samen te werken met een gespecialiseerd brandingbureau om een nieuwe productlijn succesvol te lanceren, gericht op een jong en gezondheidsbewust publiek.
Rebranding voor een duurzaam energiebedrijfMilieuvriendelijk energiebedrijf>50.000€ | 10-2024Een toonaangevend duurzaam energiebedrijf, gericht op hernieuwbare energiebronnen, wil zijn merkimago opfrissen om aan te sluiten bij de huidige duurzame trends en klantenbetrokkenheid te verbeteren.
Update van corporate branding voor een fintech startupInnovatieve fintech startup25.000€ - 45.000€ | 10-2024Een snelgroeiende fintech startup wil haar corporate branding updaten om concurrentievoordeel te behouden en vertrouwen te winnen bij een breder internationaal publiek.

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Tiense Suiker. From sugar cube to lumps of emotion

Tiense Suiker. From sugar cube to lumps of emotion

Baloise Insurance rebranding

Baloise Insurance rebranding

Bosto TV Commercial

Bosto TV Commercial


Veelgestelde vragen.


In Antwerpen, net als in de rest van België en Europa, zien we een toenemende focus op duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid (MVO) in moderne brandingstrategieën. Deze trend heeft een aanzienlijke impact op de perceptie van consumenten en de manier waarop merken zich positioneren in de markt.

Integratie van duurzaamheid en MVO in brandingstrategieën:

  • Lokale initiatieven: Antwerpse merken benadrukken vaak hun betrokkenheid bij lokale duurzaamheidsprojecten, zoals de 'Stadslab 2050' initiatieven voor een klimaatneutrale stad.
  • Circulaire economie: Veel bedrijven in Antwerpen nemen deel aan circulaire economie-projecten, wat wordt weerspiegeld in hun branding.
  • Transparante toeleveringsketens: Merken communiceren steeds meer over de herkomst van hun producten en de arbeidsomstandigheden in hun toeleveringsketen.
  • Groene technologie: Het gebruik van duurzame technologieën in productie en dienstverlening wordt een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit.

Impact op consumentenperceptie:

Aspect Impact
Merkloyaliteit Consumenten in Antwerpen tonen 64% meer loyaliteit aan merken die duurzaamheid en MVO serieus nemen.
Aankoopbeslissingen 72% van de Antwerpse consumenten geeft aan bereid te zijn meer te betalen voor producten van duurzame merken.
Merkvertrouwen Transparantie over duurzaamheidspraktijken verhoogt het vertrouwen in het merk met 58%.
Merkvoorkeur 80% van de jongere generatie (18-35 jaar) in Antwerpen verkiest merken met een sterke MVO-focus.

Strategieën voor effectieve duurzame branding in Antwerpen:

  1. Authenticiteit: Consumenten waarderen oprechte inspanningen boven oppervlakkige 'greenwashing'. Merken moeten hun duurzaamheidsclaims kunnen onderbouwen.
  2. Lokale relevantie: Het koppelen van duurzaamheidsinitiatieven aan lokale Antwerpse kwesties versterkt de band met de gemeenschap.
  3. Educatie en betrokkenheid: Merken die consumenten informeren en betrekken bij hun duurzaamheidsinitiatieven zien een hogere engagement.
  4. Innovatie showcasen: Het benadrukken van innovatieve, duurzame praktijken kan een merk onderscheiden in een concurrerende markt.
  5. Meetbare impact: Het communiceren van concrete resultaten en doelstellingen versterkt de geloofwaardigheid van het merk.

Concluderend, de integratie van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid in brandingstrategieën is niet langer optioneel, maar essentieel voor merksucces in Antwerpen. Consumenten verwachten dat merken een positieve bijdrage leveren aan de samenleving en het milieu. Merken die deze verwachtingen kunnen overtreffen en authentiek kunnen communiceren over hun inspanningen, zullen waarschijnlijk een sterkere positie verwerven in de markt en een diepere connectie opbouwen met hun doelgroep.



In een steeds meer geglobaliseerde wereld staan brandingbureaus in Antwerpen voor de uitdaging om merken te creëren die zowel lokaal als internationaal aanslaan. Deze bureaus hanteren doorgaans een 'glocale' aanpak, waarbij ze globale trends combineren met lokale inzichten. Hier zijn enkele strategieën die Antwerpse brandingbureaus toepassen:

  1. Diepgaand cultureel onderzoek: Bureaus investeren in uitgebreid onderzoek naar zowel de lokale Antwerpse cultuur als internationale markten. Ze analyseren lokale gewoonten, waarden en voorkeuren, maar houden ook rekening met globale trends.
  2. Flexibele merkarchitectuur: Er wordt een kernmerkidentiteit ontwikkeld die universeel is, maar ruimte laat voor lokale aanpassingen. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat het logo consistent blijft, maar slogans of visuele elementen worden aangepast aan lokale markten.
  3. Inzet van lokale experts: Veel Antwerpse bureaus werken samen met lokale partners of hebben internationale kantoren om authentieke, cultureel relevante inzichten te verkrijgen voor verschillende markten.
  4. Digital-first benadering: Met de toenemende digitalisering ontwikkelen bureaus merken die zowel online als offline goed functioneren, waarbij ze rekening houden met verschillende digitale platformen en gebruikersgedrag wereldwijd.
  5. Storytelling met universele thema's: Er wordt gefocust op het creëren van merkverhalen die universele emoties en waarden aanspreken, maar die toch ruimte laten voor lokale interpretatie en relevantie.

Een concreet voorbeeld hiervan is hoe Antwerpse bureaus hebben gewerkt aan het merk van de stad zelf. Het 'I love Antwerp' concept, geïnspireerd door 'I love New York', werd succesvol gelokaliseerd met de typische Antwerpse handjes, waardoor het zowel lokaal resoneert als internationaal herkenbaar is.

Brandingbureaus in Antwerpen maken ook gebruik van geavanceerde technologieën om hun 'glocale' strategieën te ondersteunen:

  • AI en data-analyse: Voor het identificeren van crossculturele trends en lokale nuances.
  • AR en VR: Om merkenbeleving te creëren die zowel lokaal als globaal aansprekend is.
  • Social listening tools: Om real-time feedback te verzamelen uit verschillende markten.

Volgens een recent onderzoek van de Antwerp Management School slaagt 78% van de Belgische merken die internationaal actief zijn erin om een consistente merkidentiteit te behouden terwijl ze lokale aanpassingen doorvoeren. Dit onderstreept het succes van de 'glocale' aanpak van Antwerpse brandingbureaus.

Door deze gebalanceerde benadering kunnen Antwerpse brandingbureaus merken creëren die de lokale hartslag van de stad weerspiegelen, terwijl ze tegelijkertijd een wereldwijd publiek aanspreken in onze steeds meer onderling verbonden wereld.



Een succesvolle brandingstrategie in Antwerpen bestaat uit verschillende cruciale elementen die samen een samenhangend en krachtig merkimago creëren. Hier zijn de belangrijkste componenten en hoe ze samenwerken:

  1. Merkidentiteit: Dit vormt de kern van je merk en omvat je missie, visie, waarden en persoonlijkheid. Voor Antwerpse merken kan dit bijvoorbeeld betekenen dat je de rijke geschiedenis en innovatieve geest van de stad weerspiegelt.
  2. Doelgroepanalyse: Ken je Antwerpse publiek. Onderzoek hun behoeften, voorkeuren en gedrag. Dit helpt je om je merk effectief te positioneren in de lokale markt.
  3. Visuele identiteit: Ontwikkel een consistent visueel systeem, waaronder logo, kleurenpalet, typografie en beeldtaal. Deze elementen moeten je merkidentiteit versterken en herkenbaar zijn voor je Antwerpse doelgroep.
  4. Merkpositionering: Definieer hoe je merk zich onderscheidt van concurrenten in de Antwerpse markt. Focus op unieke voordelen die relevant zijn voor lokale consumenten.
  5. Merkboodschap: Creëer een heldere en overtuigende boodschap die resoneert met je doelgroep. Gebruik taal en referenties die aansluiten bij de Antwerpse cultuur en mentaliteit.
  6. Consistente communicatie: Zorg voor een uniforme merkervaring via alle kanalen, van sociale media tot fysieke locaties in Antwerpen.
  7. Klantervaring: Lever een merkbeleving die overeenkomt met je beloftes. In Antwerpen kan dit betekenen dat je lokale waarden zoals gastvrijheid en kwaliteit benadrukt.
  8. Lokale partnerschappen: Werk samen met andere Antwerpse merken of organisaties om je lokale aanwezigheid te versterken en geloofwaardigheid op te bouwen.

Deze elementen werken samen om een coherent merkimago te creëren:

  • De merkidentiteit vormt de basis voor alle andere elementen, zodat er een consistente lijn loopt door alle aspecten van je merk.
  • Doelgroepanalyse informeert je positionering, boodschap en visuele identiteit, waardoor deze relevanter worden voor je Antwerpse publiek.
  • De visuele identiteit versterkt je boodschap en maakt je merk herkenbaar in de drukke Antwerpse markt.
  • Consistente communicatie en klantervaring zorgen ervoor dat je merkbeloftes worden waargemaakt, wat leidt tot vertrouwen en loyaliteit.
  • Lokale partnerschappen verankeren je merk in de Antwerpse gemeenschap en versterken je lokale relevantie.

Door al deze elementen zorgvuldig op elkaar af te stemmen, creëer je een krachtig en samenhangend merkimago dat resoneert met je Antwerpse doelgroep en zich onderscheidt in de lokale markt. Volgens een onderzoek van BrandZ in 2023, hebben merken met een sterke, consistente identiteit gemiddeld 31% meer merkwaarde dan hun concurrenten. Voor Antwerpse merken betekent dit dat een goed geïntegreerde brandingstrategie kan leiden tot betere herkenning, sterkere klantrelaties en uiteindelijk een grotere marktpositie in deze dynamische stad.