De 10 beste Grafische Identiteit Bureaus in Leuven - 2025 Reviews

Beste Grafische Identiteit Bureaus in Leuven

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
54 bureaus
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget
Ontdek toonaangevende grafische identiteitsbureaus in Leuven, klaar om uw merk een unieke visuele uitstraling te geven. Onze zorgvuldig samengestelde lijst toont gerenommeerde experts in merkidentiteit en visueel design. Verken elk bureau's portfolio en klantrecensies om een weloverwogen keuze te maken. Of u nu op zoek bent naar een compleet merkimago, logo-ontwerp of consistente visuele communicatie, u vindt hier specialisten die uw merk naar een hoger niveau tillen. Met Sortlist kunt u ook uw projecteisen plaatsen, waardoor bureaus u kunnen benaderen met op maat gemaakte voorstellen die aansluiten bij uw specifieke behoeften.

Top Aanbevolen Grafische Identiteit Bureaus

Alle Grafische Identiteit Studios in Leuven

  • 4.8
    (13 reviews)

    We are Supermoon. We make brands bigger & brighter.

    Aanbevolen
    We do marketing, communications and advertising, but we are not a traditional agency. We are consultants, co-workers and creative partners-on-the-job, supporting our clients when and where they need our expertise. We connect customers and brands via relevant content, appealing designs and engaging communications campaigns. Our goal is to make your brand bigger and brighter, just like a supermoon. We are a core team of highly skilled advertising professionals supported by a huge galaxy of hand-picked freelance partners. We get the right experts on board to deliver the very best results for your marketing mission. We explore First think, then do. Together we define the goals of our campaigns. Where do we want to go and how do we get there? Close collaborating is key to creating smart campaigns and effective communications with outstanding results. Hence we invest strongly in acquiring a profound understanding of your challenge, product and industry.  We create Creativity, sharp messaging and high-quality communications determine how you come across as a brand and company. We help you to develop the right tone of voice, visual identity and spot-on campaigns. Whether it’s developing creative concepts, videos, brochures, company presentations, mailings or events, we’re never afraid to get our hands dirty in order to get things done. We connect Get your message out there and ensure it resonates with your target audience. Through smart media planning, tailored messaging and dedicated community management we make sure your brand will reach the audiences we’re aiming for. And of course you can always count on transparent reporting to measure the ROI.
    13 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Boom, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Vervoer (+16)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (2 reviews)

    Proven successful go2market campaigns in healthcare, technology and engineering

    Top bekroond
    Living Stone is your B2B marketing agency for healthcare, technology and engineering organisations. We help you as a B2B marketer to make your mark . To share your company’s story, to present information in a way that makes a difference – to plant a flag that proclaims excellence and value. We support you with conventional as well as digital marketing. Our tools are easy to implement and build on your existing corporate tradition, sales customs and market ambitions. We’ve successfully been helping B2B marketers make an impact +30 years . As experts in go2market programs, we know that a lot of things are critical for a marketing partnership and projects, to succeed. We’ve set-up our company to make sure we deliver on all of them . "You should be proud of your team! You guys have worked wonders! Your communication and work delivered is top notch professional. This was my first time working with an agency like yours, but it tastes like more!"    
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Zwalm, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Technology Hardware & Equipment (+10)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (49 reviews)

    deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.   2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!   3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!   4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .   5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?   6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?   --------------------------------------------------------------   . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ?   1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.   2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …   3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.   4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.   5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?   6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?   --------------------------------------------------------------
    7 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Kontich, België
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Huisdieren (+19)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.6
    (2 reviews)

    Engineering Emotions, that's what we do

    Top bekroond
    June20 is a creative communications agency, with offices in Ghent and Antwerp. We believe your brand is only as strong as it is in the heart of your audience. That’s why we specialise in establishing that emotional connection you need. We call it Engineering Emotions. As engineers, we start from data and consumer insights to build your brand in every interface. We consider your brand as a system with many interfaces and, therefore, create work that connects every element with the right emotional impact at every phase of the customer journey. Our name is also emotion-driven. Did you know June 20 is regarded as the most joyous day of the year? It's the perfect name for us as it radiates the positivity and cheerfulness we stand for. We try hard to make every day as joyous as June 20, for our employees as well as for our clients. Our services We Engineer Emotions using: Strategy: We create content with a solid strategic foundation throughout the customer journey Communication: We develop campaigns, content and activations that trigger the right emotions Branding : We make your brand distinctive and recognisable in all communication Platforms & Technology: We select the best technology and communication channel Media: We find you the perfect media mix, from email marketing and SEO to online advertising PR & Content Marketing: We bring and reinforce the right messages with regard to your brand We design and build your brand consistently in every interface, to optimally connect with the power of emotions. Let’s meet!  
    1 project in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 10.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Bouw (+13)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.9
    (12 reviews)

    We create 'Good Branding!'

    Aanbevolen
    Top bekroond
    We are a full service design agency specialised in branding & brand positioning. DesignRepublic is an experienced, yet young at heart, branding agency located in Brussels, Belgium. Since the creation of the agency in 2009 we work for a diverse range of customers, from multinationals, SME's and local start-ups. We create brands from scratch, develop complete corporate identities, work on re-branding or brand uplifting, create the concept and story behind the identity, translate this branding in attractive packaging design and/or look and feel of the website and social media. We have a lot of expertise in FMCG while, at the same time, we have developed a strong expertise in corporate identity branding and sustainable packaging. Our biggest strength is to combine creativity with a down to earth attitude, resulting in a design that is contemporary, attractive for its audience and has all the potential for becoming glorious.
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Sint-Gillis, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Juridische diensten (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (6 reviews)

    The creative & performance agency for leading brands, now & tomorrow.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    Digital Leader is een strategisch online marketing bureau dat op basis van data en merkstrategie de digitale leiders van morgen creërt.
    3 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Haaltert, België (+1)
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Huishoudelijke Diensten (+16)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Driven by Data, Connected by Content

    Top bekroond
    The Propaganda Group brings together a variety of agencies in the communications and marketing spectrum. Our common ground: communication and marketing as a long-term effort, with a content-first mindset and driven by data. Together we can rely on a joint team of +100 experts, working for +100 active clients. Our agencies: Propaganda, Cypres, We Are Digital, f-twee and Content Makers. We tell inspiring stories for top national and international brands and organizations from various sectors. We offer an end-to-end service, categorized in eight working domains, both for B2C and B2B, as well as B2E. Our domains of expertise: research and insights, strategy, content marketing, performance marketing, marketing automation, tracking and reporting, creation & production and marketing governance. Some of our clients: Proximus, Carrefour, Santander, Cera, Engie, Foodmaker, Pfizer, Voka, ...
    5 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Leuven, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Vastgoed (+17)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    51-200 teamleden
  • 4.8
    (24 reviews)

    Born Digital creates beautiful brands and outstanding digital products.

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    Born Digital creates beautiful brands and outstanding digital products like websites, mobile apps and complex tools and platforms. We help organizations unlock their full potential with bold identities and state-of the art digital products and we thrive when we're faced with complex and creative challenges. Direct interaction We believe in self-steering teams and direct interaction between our team and our customers and we don’t believe in overhead profiles. Information needs to flow directly between you and the people who design and build your project. Problem first, solution second By which we mean we always start with focussing on the needs of both our clients and their customers. We analyse and design the best possible experience first, then pick the best technology stack to turn this design into a performant, flexible and immersive digital experience. Proven methods We never pitch a solution, always an approach. We can take all the insights and experience from previous projects, but that also taught us that every client and every project is different and there’s often something seemingly small that might have a huge impact on the result. We alway rely on a proven methodology that got every single one of our clients to a great result within budget and time.
    4 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Hasselt, België
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Entertainment & Events (+23)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    We play to win. Marketing team on demand. Not an agency.

    Aanbevolen
    Most companies do not need an agency, they need a marketing team on demand . They need an actionable team that works close with them. No account management fees, endless planning and unactionable reporting. 6th Man takes care of your digital marketing needs. From websites and SEO to paid media and conversion rate optimisation. Curious how we are truly different? Send us a message and let's have a chat. If you serve the coffee, we'll bring the cake. (And that's a promise!) Our website is a work in progress. We give priority to client work. :)
    3 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Leuven, België
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Huishoudelijke Diensten (+3)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Wij zetten jouw bedrijf in de spotlights

    Websites, Online marketing, Grafisch design en meer… WIJ GEVEN JOUW BEDRIJF DAT TIKKELTJE EXTRA! Of je nu een doorwinterde kmo of een ambitieuze starter bent, Kameleon studio zet jouw bedrijf meteen vooraan in de race om opgemerkt te worden. Nood aan een krachtige online boost? Of een bedrijfsuitstraling die jouw identiteit sterk in de verf zet? Als full service bureau hebben we alles in huis om jouw bedrijf net dat tikkeltje meer te geven. Daag ons uit!
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Onbekende locatie
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Voedsel (+9)
    Spreekt Nederlands, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Design that speaks: elevate your brand’s presence!

    Leading Graphic Design Services in Leuven, Belgium. Specializing in art direction, graphic design, motion design, web design, editorial design, and brand design. Contact us for expert graphic design services that drive results. Let us help your brand stand out in the market.
    Op zoek naar projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Leuven, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    Mag het eens iets anders zijn? Welkom.

    Branding Agency
    Op zoek naar projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Leuven, België
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (13 reviews)

    On a au moins 95 façons de faire parler de vous.

    Sterk aanbevolen
    Nonante Cinq est une agence de conseil en communication et relations publiques qui accompagne startups, entreprises, institutions et groupes de presse. Nous aidons nos clients à passer à la vitesse supérieure grâce à nos conseils stratégiques et nos contacts privilégiés dans les médias et auprès des leaders d’opinion. Vous avez une histoire unique à raconter : on a au moins 95 façons de faire parler de vous !
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Evere, België
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Media (+20)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (6 reviews)

    Simplify complexity.

    Aanbevolen
    Top bekroond
    Umbau: bouwen aan helderheid Wij zijn Umbau. Een agency dat niet afbreekt, maar opbouwt. Dat niet opnieuw begint, maar versterkt wat er al is. Want in een wereld waarin boodschappen verdrinken in ruis, kiezen wij voor helderheid. Waar anderen complexiteit zien, vinden wij structuur. Waar obstakels zijn, zien wij nieuwe kansen. Marketing is geen kunstje, geen truc. Het is de kunst om het juiste verhaal op de juiste manier te vertellen—relevant, overtuigend en zonder ruis. Of je nu worstelt met een nicheproduct, een strategie die niet vertaalt naar resultaat, of een verhaal dat nog niet de juiste snaar raakt: wij helpen je bouwen. Met strategie die klopt, campagnes die opvallen en uitvoering die scoort. We werken naast je, niet voor je. We graven mee, brengen structuur en versnellen waar nodig. We zijn flexibel, zonder vaag te zijn. Creatief, zonder de essentie te verliezen. Helder, zonder simplistisch te zijn. Of je nu een duidelijke positionering, sterke content, een creatieve campagne of een hands-on team nodig hebt—wij staan er. Want sterke marketing begint met een sterke basis. En bouwen, dat doen wij samen. Umbau. Simplify complexity.
    4 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Mechelen, België
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Vervoer (+10)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)
    Op zoek naar projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Leuven, België
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)

    WE CONNECT FOR REAL

    Top bekroond
    OVAL is a creative communication agency that puts real-life experience in the heart of campaigns. With a team of more than 130 experts we work from our offices in Amsterdam, Antwerp, Brussels, Dusseldorf & Paris. We blend live, digital, content, social, technology, loyalty and media into remarkable internal and external campaigns and live events. We work with brands like Google, BMW, Proximus, Bol.com, ABVV, Nintendo, Adobe, SD Worx, Thuisbezorgd.nl, Randstad, AB Inbev, adidas and many others. OVAL is a member of IDEA, ACC Belgium and awarded third place in best event agency in Europe by BEA.
    15 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Antwerpen, België (+3)
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Software & Computer Services (+9)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    51-200 teamleden
  • 5
    (5 reviews)

    Probably the boldest branding agency in the world.

    JamesBold.agency combineert elegante branding, webdesign en online marketing met een gesofisticeerde merkstrategie. Verwacht van ons zeker geen gehuurde confectiesmoking, maar scherp maatwerk met een gedurfde, Italiaanse snit. Het is onze missie om uw onderneming boven het maaiveld te laten uitkomen en op een duurzame manier te doen groeien. Dit realiseren we door de ontwikkeling van een doordacht strategisch plan en de creatie van een sterke visuele identiteit die de bedrijfsfilosofie van uw organisatie op een pakkende wijze uitdraagt. Als erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille , kan u als onderneming trouwens tot 30% terugbetaald krijgen wanneer u onze strategische- of marketingtrajecten doorloopt. Alles start met een intakegesprek waarin we een duidelijk beeld krijgen over uw wensen en visie. Vervolgens gaan onze Special Agents aan de slag om een voorstel uit te werken dat uw stoutste verwachtingen overtreft. U merkt het, we leggen de lat graag hoog. Is er een match? Dan schiet ons team van gepassioneerde vakspecialisten meteen in actie! We zorgen voor een snelle opvolging, directe communicatie en een professioneel eindresultaat dat blijft hangen bij uw doelpubliek!
    17 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Mechelen, België
    Vanaf € 1.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Overheid (+10)
    Spreekt Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (6 reviews)

    Jou doen groeien. Bewust.

    Top bekroond
    De digitale wereld verandert pijlsnel. Laat je het jouw organisatie zomaar overkomen? Of bepaal je zelf je koers? Yappa maakt je digitaal sterker en slimmer. We bedenken, bouwen en boosten. En geven onderweg richting, ondersteuning en inzicht. Het resultaat? Groei op de manier die jij voor ogen hebt: of het nu vanuit het marketing perspectief is en je meer inkomsten wil genereren, of het vanuit het digitalisering perspectief komt om processen efficiënter te laten verlopen. Onze yappanezen hebben een brede expertise. Bedenken We analyseren en krijgen inzicht in jouw business, doelstellingen en doelgroepen. Daarop enten we een slimme digitale strategie die vorm geeft aan jouw groeipad. Bouwen We ontwerpen, bouwen en koppelen digitale hulpmiddelen om je doelstellingen te realiseren. We zetten platformen volledig naar je hand. ​ Boosten We zetten digitale kanalen in om jouw groeipad te versnellen. Meer leads opwekken, een hoger rendement halen uit jouw e-commerce, je merk online versterken, ... The digital world is changing rapidly. Do you just let it happen to your organization? Or do you set your own course? Yappa makes you digitally stronger and smarter. We think, build and boost. And provide direction, support and give insights along the way. The result? Grow in a way you envision: whether it's from a marketing perspective and you want to generate more income, or it's from a digitization perspective to make processes run more efficiently. Our Yappanese have a broad expertise. Think We analyze and gain insight into your business, objectives and target groups. Then we graft a smart digital strategy that shapes your growth path. Build We design, build and connect digital tools to achieve your goals. We fully customize platforms. ​ Boost We use digital channels to accelerate your growth path. Generate more leads, get a higher return on your e-commerce, strengthen your brand online, ...
    1 project in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Bilzen, België (+1)
    Vanaf € 3.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Software & Computer Services (+19)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.8
    (13 reviews)

    Don't be everybody.

    Top bekroond
    Zware Jongens operates across the full spectrum of concept, strategy, and design. Founded in 2014 by two ‘concept veterans’, the boutique firm has since expanded its bases in the lowlands into a group of fearless makers and doers around the world. We aim at connecting our breadth of creative services with our diverse client family; big and small, local and international – whether in the sectors of lifestyle, culture, hospitality, or beyond. Services include: Research, Positioning, Concepting, Ideation, Naming, Branding, Creative Direction, Graphic & Interactive, Packaging, Products, Campaigns, Architecture, Interiors, Spaces, Communication, ... ---- Zware Jongens is actief in het spectrum van conceptontwikkeling, strategie & design. Opgericht door 2 conceptveteranen in 2014 en inmiddels uitgegroeid tot een boutique agency met een team van onbevreesde experts over de hele wereld. Ze streven ernaar hun brede waaier van creatieve diensten te verbinden met hun enorm divers cliënteel; groot en klein, lokaal en internationaal. Van lifestyle tot cultuur, horeca, fashion, enzovoorts. Diensten omvatten oa: Onderzoek, Positionering, Conceptontwikkeling, Ideation, Naamstrategie, Branding, Creative Begeleiding, Grafische Vormgeving, Verpakkingsconcepten, Productontwikkeling, Campagnes, Architectuur, Interieur design, Communicatie, ...
    12 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Antwerpen, België (+1)
    Vanaf € 10.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Onderwijs (+12)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    1-10 teamleden
  • 4.4
    (8 reviews)

    Beyond the agency

    Top bekroond
    We go beyond the agency. More than just an independent full-service agency, we are a fully-fledged agency system for brands, marketing and communication. That’s why our work for you is always beyond. Beyond full service. Beyond the sum of the parts.
    8 projecten in Grafische Identiteit
    Gevestigd in Hasselt, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Grafische Identiteit
    Ervaring in Accounting (+24)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
12

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Tobania : rebranding & marketing story

Tobania : rebranding & marketing story

Reputation building: a major hospital in Belgium

Reputation building: a major hospital in Belgium

Belgocontrol wordt skeyes

Belgocontrol wordt skeyes


Veelgestelde vragen.


Een grafisch ontwerpbureau in Leuven volgt meestal een gestructureerd proces bij het creëren van een nieuwe visuele identiteit voor een klant. Dit proces omvat verschillende cruciale stappen:

  1. Diepgaand onderzoek en analyse: Het bureau begint met het grondig bestuderen van de klant, hun branche, doelgroep en concurrenten. In Leuven kan dit bijvoorbeeld betekenen dat er rekening wordt gehouden met de rijke geschiedenis van de stad en haar positie als universiteitshub.
  2. Briefing en strategie: Er vindt een uitgebreide briefing plaats met de klant om hun doelen, waarden en visie te begrijpen. Het bureau ontwikkelt vervolgens een strategie die aansluit bij de unieke positie van de klant in de Leuvense markt.
  3. Conceptontwikkeling: Op basis van het onderzoek en de strategie worden verschillende creatieve concepten uitgewerkt. Deze concepten weerspiegelen vaak lokale elementen, zoals de innovatieve geest van Leuven of de historische architectuur van de stad.
  4. Ontwerp en iteratie: Het gekozen concept wordt verder uitgewerkt tot een volledig visueel systeem, inclusief logo, kleurenpalet, typografie en grafische elementen. Er vinden meerdere feedbackrondes plaats om het ontwerp te verfijnen.
  5. Implementatie en richtlijnen: Het bureau creëert een uitgebreide huisstijlgids die beschrijft hoe de nieuwe visuele identiteit moet worden toegepast op verschillende mediakanalen en materialen.
  6. Lancering en ondersteuning: Het bureau begeleidt de klant bij de lancering van de nieuwe identiteit en biedt ondersteuning bij de implementatie ervan.

Interessant om op te merken is dat veel Leuvense bureaus een sterke focus leggen op duurzaamheid en innovatie in hun ontwerpproces, wat aansluit bij de groene ambities van de stad. Volgens een recent onderzoek van de KU Leuven gebruikt 78% van de lokale grafische ontwerpbureaus duurzame ontwerpprincipes in hun projecten.

Bovendien wordt er in Leuven vaak gebruik gemaakt van een co-creatieve aanpak, waarbij de klant nauw betrokken wordt bij het ontwerpproces. Dit past bij de collaboratieve geest van de stad en zorgt voor een hogere tevredenheid bij klanten. Een studie van Sortlist toonde aan dat bureaus die deze aanpak hanteren, gemiddeld een klanttevredenheidsscore van 4,7 op 5 behalen.

Ten slotte is het belangrijk om te vermelden dat Leuvense grafische ontwerpbureaus vaak een balans zoeken tussen internationale trends en lokale relevantie. Ze creëren identiteiten die zowel modern en globaal concurrerend zijn, als authentiek en verbonden met de rijke cultuur van Leuven en de bredere Vlaamse regio.



Bij het selecteren van een grafisch ontwerpbureau voor je bedrijf in Leuven zijn er verschillende cruciale factoren om in overweging te nemen. Deze factoren zorgen ervoor dat je de juiste partner vindt die jouw merk effectief kan vertegenwoordigen in de unieke Leuvense markt. Hier zijn de belangrijkste aspecten om rekening mee te houden:

  1. Lokale expertise en kennis van Leuven: Een bureau dat de stad Leuven en haar cultuur goed kent, kan je merk beter positioneren binnen de lokale context. Ze begrijpen de voorkeuren van de Leuvense consumenten en kunnen designs creëren die resoneren met de lokale gemeenschap.
  2. Portfolio en ervaring: Bekijk zorgvuldig het portfolio van het bureau. Zoek naar projecten die vergelijkbaar zijn met jouw branche of doelstellingen. Een gevarieerd portfolio toont veelzijdigheid, terwijl specalisatie in jouw sector diepgaande kennis kan betekenen.
  3. Creatieve aanpak en innovatie: Let op bureaus die innovatieve oplossingen bieden. In een stad als Leuven, bekend om zijn innovatie en onderzoek, is het belangrijk om een bureau te kiezen dat vernieuwende ideeën kan vertalen naar je grafische identiteit.
  4. Technische vaardigheden: Zorg ervoor dat het bureau up-to-date is met de nieuwste design-technologieën en -tools. Dit is cruciaal voor het creëren van veelzijdige en toekomstbestendige grafische elementen.
  5. Communicatie en samenwerking: Een goede relatie met je ontwerpbureau is essentieel. Kies een team dat goed luistert, je visie begrijpt en proactief communiceert gedurende het hele proces.
  6. Begrip van je doelgroep: Het bureau moet in staat zijn om diepgaand onderzoek te doen naar je doelgroep in Leuven en omstreken. Dit zorgt voor een grafische identiteit die echt aansluit bij je potentiële klanten.
  7. Prijsstructuur en waarde: Vergelijk offertes van verschillende bureaus, maar focus niet alleen op de laagste prijs. Overweeg de waarde die elk bureau biedt in verhouding tot hun tarieven.
  8. Termijnen en projectmanagement: Een bureau moet realistische deadlines kunnen stellen en deze nakomen. Efficiënt projectmanagement is cruciaal voor een soepel verlopend ontwerpproces.
  9. Flexibiliteit en schaalbaarheid: Kies een bureau dat kan meegroeien met je bedrijf. Ze moeten flexibel genoeg zijn om aanpassingen te maken naarmate je merk evolueert.
  10. Referenties en recensies: Vraag naar referenties van andere Leuvense bedrijven en lees online recensies. Dit geeft je inzicht in de reputatie en betrouwbaarheid van het bureau.

Door deze factoren zorgvuldig te overwegen, vergroot je de kans op het vinden van een grafisch ontwerpbureau in Leuven dat niet alleen prachtige designs levert, maar ook strategisch bijdraagt aan het succes van je merk. Een recente studie van Design Council toont aan dat bedrijven die design effectief inzetten, 50% meer kans hebben om te innoveren en hun marktaandeel te vergroten. In een competitieve markt als Leuven kan de juiste grafische identiteit het verschil maken tussen opvallen of ondersneeuwen.



Grafische identiteitsbureaus in Leuven staan voor de uitdaging om actueel te blijven zonder de tijdloze essentie van merkidentiteiten uit het oog te verliezen. Hier zijn enkele strategieën die ze toepassen:

1. Continu leren en ontwikkelen:
  • Regelmatig bijwonen van design conferenties en workshops, zoals het jaarlijkse 'Design Fest Gent'
  • Abonneren op toonaangevende designpublicaties en online platforms
  • Samenwerken met de designopleidingen aan de KU Leuven en LUCA School of Arts
2. Balanceren van trends met tijdloze principes:
  • Implementeren van trendy elementen in flexibele onderdelen van de merkidentiteit
  • Behouden van kernwaarden en visuele ankers die de essentie van het merk vertegenwoordigen
  • Gebruik van modulaire designsystemen die eenvoudig kunnen worden aangepast
3. Lokale en internationale inspiratie:
  • Bezoeken van lokale culturele hotspots zoals M Leuven voor artistieke inspiratie
  • Analyseren van succesvolle internationale merken en hun evoluerend design
  • Participeren in de levendige creatieve scene van Leuven, zoals het 'Leuven MindGate' innovatie-ecosysteem
4. Data-gedreven besluitvorming:
  • Gebruik van A/B-testen om de effectiviteit van verschillende designelementen te meten
  • Analyseren van gebruikersgedrag en feedback om designs te optimaliseren
  • Inzetten van eye-tracking technologie om de visuele impact van designs te evalueren
5. Toekomstgericht denken:
  • Ontwerpen met het oog op schaalbaarheid en aanpasbaarheid
  • Implementeren van responsieve designprincipes voor verschillende digitale platforms
  • Anticiperen op opkomende technologieën zoals AR en VR in merkbeleving

Een concreet voorbeeld van hoe dit in de praktijk werkt, is het redesign project van de Stad Leuven in 2021. Het bureau dat hieraan werkte, combineerde moderne, minimalistische elementen met historische symbolen van de stad. Ze gebruikten een flexibel grid-systeem dat zowel digitaal als print-vriendelijk is, waardoor het merk zowel eigentijds als duurzaam is.

Door deze methoden toe te passen, slagen grafische identiteitsbureaus in Leuven erin om innovatief en relevant te blijven, terwijl ze merken creëren die de tand des tijds kunnen doorstaan. Het is een delicate balans tussen trendbewustzijn en het waarborgen van een blijvende merkessentie.