De 10 beste Merchandising Bureaus in België - 2025 Reviews

Beste Merchandising Bureaus in België

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
55 bureaus
Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget

Alle Merchandising Bedrijven in België

  • 4.5
    (5 reviews)

    Wij strijden voor jouw Machtige Marketing!

    Al eens gehoord van het ridderideaal? Eer. Kracht en moed. Trouw. Vrijgevigheid. Eerlijkheid. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat was het ook, in de middeleeuwen. Ons team van Ridder hanteert een eigen riddercode. Persoonlijke aanpak. Betrokkenheid. Open communicatie. Expertise. Daadkracht. Het klinkt alvast veelbelovend. En dat is het ook. Beloofd! We trekken ten strijde om de missie, visie & waarden van jouw onderneming of merk op een creatieve, strategische en professionele manier uit te dragen.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Kortrijk, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Architectuur & Planning (+25)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Not your average agency

    Wij zijn een Limburgs branding- & reclamebureau dat merken en producten (her)vormt. Hier komen geen 'average agency' situaties over de vloer.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Herk-de-Stad, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Verzekering (+7)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.6
    (3 reviews)

    We believe in the power of Gen Z

    Aanbevolen
    Creative services the Gen Z way Net zoals elk bedrijf is Zoomers ontstaan vanuit een vraag en aanbod. De laatste jaren is de vraag naar creatieve diensten namelijk enorm toegenomen, het werd pijnlijk duidelijk dat de digitale revolutie een trein is die geen enkel bedrijf wil missen. Maar hoe pakken bedrijven dit het best aan? Hoe blijven ze up-to-date met de laatste trends en hoe bereiken ze de klant van morgen? Dit brengt ons bij het aanbod: Zoomers (Gen Z’ers, geboren tussen eind jaren 90 en halverwege 2010). In een snel veranderende digitale wereld is het namelijk duidelijk wie aan het roer staat. Want geef nou zelf toe, wie is beter in het klaarstomen van bedrijven voor de wereld van morgen dan de generatie van morgen? Kortom geloven we dat onze brug tussen vraag en aanbod er één is die nog niet eerder gebouwd werd, maar dringend nodig is. We geloven dat we de kaas zijn bij jouw spaghetti bolognaise, de yin bij jouw yang, de suiker bij jouw koffie (en zo kunnen we nog even doorgaan). Hoe dan ook, of je nu een Zoomer, Boomer, Gen X’er of Y’er bent, bedankt dat je ons helpt onze doelen te bereiken en onze missie na te streven. Welkom in ons verhaal. Vincent & Egon Chief Zoomer
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Kortrijk, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Software & Computer Services (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • 4.6
    (12 reviews)

    Creative design & branding agency.

    Sterk aanbevolen
    Designaid is a creative agency from Antwerp, Belgium. We provide full-service support on branding, campaigns and day-to-day communication. We’re an experienced team of designers, developers, marketers, strategists and storytellers. We are a strategic creative agency with 20 years of know-how behind us, using our experience to build durable products and brands. Our expertise: • Branding & strategy • Employer Branding & Identity • Campaigns • UX/UI design • Desktop publishing, print Industry experience: • Non-profit • Tech companies • Healthcare + Medtech • Construction • Estate Development • Diamond • Maritime industry
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Personeelszaken (+13)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (43 reviews)

    Aantrekkelijke communicatie

    Verruimende concepten, designs en content: aantrekkelijke communicatie Wij zijn Graviteit , creatieve wezens die de krachten bundelen om bij elk project het onderste uit de kan te halen. Ons doel als communicatiebureau : zorgen dat jouw bedrijf niet blijft zweven tussen de veelheid aan concurrentie. Samen plaatsen we jouw onderneming op de kaart! Maar vrees niet, we blijven met beide voetjes op de grond. Klaar om samen aan de slag te gaan met jouw communicatie? Sterke communicatie komt enkel tot zijn recht wanneer deze  op maat  van jouw bedrijf is. Niet elke aanpak werkt voor jouw onderneming. Daar is Graviteit zich van bewust. Daarom plaatsen we elke klant in het  middelpunt  van zijn eigen sterrenstelsel. We willen weten welke krachten er van werking zijn en wat er leeft in jouw omgeving. Dit is noodzakelijk voor stevig uitgebouwde communicatie. Enkel zo kan jouw bedrijf  groeien   binnen het universum . We geloven in een  open  en  transparante  manier van communiceren. Het is ons doel om boeiende en succesvolle samenwerkingen tot stand te laten komen. Het spreekt voor zich dat we steeds inzetten op een  partnership op lange termijn , en dat we als communicatiebureau werk afleveren waar we fier op zijn. Overtuigd? Of nog net dat extra duwtje in de rug nodig?  Laten we afspreken, en wie weet voel jij de aantrekking tot Graviteit! www.graviteit.be hello@graviteit.be   Broadening concepts, design and content: attracting communication. We are Graviteit , creative beings combining their strengths to get the most out of every project. Our goal as a communication agency ? To make sure that your business doesn’t hover among all your competitors. Together, we pin your business on the map! But fear not, we’ll keep our feet on solid ground. We can’t wait to launch your company’s communication.  Communication only works out great when it is  customized for your business . Not every approach is fitting for each company. Graviteit is aware of this. That is why we place each customer at the centre of his own galaxy . We want to know which forces affect you, and what is going on in your field. This is necessary to develop a strong communication model . Only by doing this can we make your company  grow within the universe . We believe in  open and transparent communication . Our goal is to create fascinating and successful collaborations . It goes without saying that we are always aiming for  long-term partnerships , and that we want to deliver projects that we are proud of. Convinced? Or do you just need that extra push?  Let’s meet, and hopefully you feel the attraction to Graviteit! www.graviteit.be hello@graviteit.be
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Architectuur & Planning (+23)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (4 reviews)

    GBL Playground for serious business.

    Top bekroond
    GBL ... PLAYGROUND FOR SERIOUS BUSINESS ... het is niet zomaar een lege belofte. Het is ons engagement om samen te groeien en te optimaliseren. Wat begon als West-Vlaams grafisch bedrijf, is vandaag uitgegroeid tot een full-service marketing bureau dat speelt met strategie, creativiteit en technologie. We blijven trouw aan onze wortels in de grafische wereld, maar dagen onszelf uit om meer uit elke communicatie te halen. We focussen op strategische meerwaarde en maken het verschil met service en skills. We weten wat kan en wat werkt, en willen bewijzen dat slimme marketing geen kostenpost is, maar een investering die rendeert. Meer dan 40 experten versterken jouw merk. Ze bundelen hun krachten, overleggen en delen hun expertise om méér uit elk merk te halen. Ze versterken elkaar en elke business. Zo haalt online marketing betere resultaten als het vertrekt van een optimale website, en komen brandings beter tot hun recht als ze gemaakt zijn om te werken op alle dragers. Onze experten denken voor ze doen, want enkel door te vertrekken vanuit een goede strategie, laten ze elke marketinginvestering opbrengen. Wanna play with us?
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Kortrijk, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Bouw (+22)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (7 reviews)

    Shaping tomorrow. One brand at the time.

    Aanbevolen
    Digitale Marketing, simpel en toegankelijk. Resultaatgerichte oplossingen die impact maken. Met onze brede digitale expertise tillen we jouw online aanwezigheid naar een hoger niveau. Onze op maat gemaakte aanpak zorgt voor tastbare groei en blijvende impact. Klaar voor jouw digitale transformatie?
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Maasmechelen, België
    Vanaf € 200 voor Merchandising
    Ervaring in Personeelszaken (+11)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.5
    (24 reviews)

    Let's ignite your brand.

    Sterk aanbevolen
    We are a full-service branding and communication agency. We believe brands need to move people in order to be successful . Spark session: designed to ignite your brand. Is your brand still relevant in today's fast changing world? During a workshop we dive into your brand. We clarify your objectives and explore new opportunities, which will serve as a kick-start for your battle plan .  Ignite your brand with our battle plan. Do you have great ideas but you feel stuck in your daily business? Do you have a great product or service but you don’t know how to kick-off? The list of questions is loooong when you’re busy building a brand. No matter how big or small your question may be, we can help you define your tactics. Our battle plan gives direction to your brand or company. As you go through the following steps, you’re going to (re)discover where you need to go. Don’t be overwhelmed. Together we will figure out where to start. With this battle plan, we support you intensively and personally during this process to make sure you reach new heights . We are small enough to care, big enough to scale. For each project, we carefully select a dedicated brand team . Our account managers and creative minds pulling together show that different expertise working closely together on the same idea will reinforce your brand. Our team of experts will work closely with your team to achieve your goals. Teamwork makes the dream work, right? We are in for the long run. Did we say we are committed to lead you to your most ambitious and long-lasting business? And so we will, by making the best use of your budget and by maximizing our efforts . With our battle plan tactic, we offer an authentic and personal journey, where we strive to expand your business’s full potential.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 4.000 voor Merchandising
    Ervaring in Onderwijs (+27)
    Spreekt Nederlands, België, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (44 reviews)

    deBottomline = resultaten door strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste manier.

    Aanbevolen
    Top bekroond
    deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte , kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden. Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak . We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's! Wat maakt onze aanpak anders ? Wel: 1. Aanspreekpunt Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en de projectverantwoordelijke je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.   2. Creativiteit Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!   3. ROI ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!   4. Teams & Medewerkers Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .   5. Tarieven Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?   6. Technologie Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?   --------------------------------------------------------------   . Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire! ?   1. Point de contact Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.   2. Créativité La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …   3. ROI Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.   4. Equipe & Collaborateurs Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.   5. Tarifs Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?   6. Technologie La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?   --------------------------------------------------------------
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Kontich, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Onderwijs (+19)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (13 reviews)

    Meer impact met je bedrijf dankzij een sterke strategie, gemotiveerde medewerkers en trouwe klanten

    Je groeiambities waarmaken, dat is waar wij je mee helpen. Vanuit strategisch, tactisch en/of operationeel oogpunt krijg je precies de ondersteuning die jij nodig hebt om te groeien. En dat met zo min mogelijk groeipijn. Want aan groei moet je werken. En laat JDI nu juist die aanvullende hersens, die bijkomende ervaring en die extra handjes leveren die je daarvoor nodig hebt. Of je nu groot bent of nog klein, je ambitie om te groeien en je bereidheid om in alle openheid samen te werken zullen bepalen of we de juiste match zijn. JDI gooit namelijk al zijn expertise en gedrevenheid in de strijd om ook jouw ambitie waar te maken. Vanuit ons groei-DNA, maar ook omdat wij gepassioneerd samen mooie groeiverhalen willen schrijven. Wij bieden ondersteuning bij groei met de volgende hefbomen: Strategie: https://www.jdi.be/home/groeien-door-strategie/ Medewerkers: https://www.jdi.be/home/groeien-door-medewerkers/ Klanten: https://www.jdi.be/home/groeien-door-klanten/ Aarzel niet om ons hierover meer informatie te vragen! Dit kan door een mailtje te sturen naar Quinten@jdi.be of ons te bellen op +3216 88 37 55.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Huldenberg, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Energie en Olie (+4)
    Spreekt Engels, Nederlands, België
    11-50 teamleden
  • 4.8
    (4 reviews)

    Creative fuel for your Brand

    Top bekroond
    Depuis plus de 16 ans, Mc Arnolds est réputée pour sa créativité et son expertise dans la création d'Identité visuelle (& supports identitaires), de Sites Web & Eshop sur mesure, de Photographie et de Marketing digital. Chacun de nos membres est spécialisé dans son domaine d'expertise, tout en bénéficiant d'une équipe dont l'implication et la détermination font toute la différence. L'internalisation de ces missions et leur gestion par une équipe dédiée nous permettent de construire des systèmes cohérents, minutieusement travaillés et parfaitement appliqués dans l'ensemble de nos missions. --- Mc Arnolds has been an expert in the creation of Brand Identity (& branding supports), Custom Websites, Photography and Digital Marketing for more than 16 years. Each of our members is specialised in his or her own area of expertise, while benefiting from a team whose involvement and determination makes all the difference. The internalization of these missions and their management by a dedicated team allows us to build coherent systems, meticulously worked and perfectly applied for all our missions.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Ukkel, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+16)
    Spreekt Frans, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.8
    (5 reviews)

    All-In-One Growth Partner

    Sterk aanbevolen
    Top bekroond
    Van strategie tot social media, van Google ads tot copywriting en van webdevelopment tot branding: bij Sales at Size zit je goed voor al jouw marketingactiviteiten, dus… klaar om je business een ongekende boost te geven? Let’s go!
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Malle, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+7)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (4 reviews)

    Make Brands Matter More

    Superkraft is not just your average creative agency. We Make Brands Matter More. Superkraft is about craftmanship; a mindset that drives us to go beyond the ordinary. It’s about pushing boundaries, challenging conventions and leaving a lasting impression with every project. Whether you’re looking for a fresh brand strategy, creative concepts or a dazzling approach to social media… We’ve got you covered. To unlock your brand’s fullest potential, we create tailor-made work that is as unique as your vision. Here at Superkraft, creativity knows no bounds and innovation is our driving force. With both national and international projects, we’ve gathered years of experience and have built deep connections with our clients. Our global perspective and local insights allow us to explore diverse markets and deliver personalised solutions in different industries. So, ready to take a plunge into the digital world with us? Reach out! Let's get in touch: hello@superkraft.be or +32 9 330 07 33
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Gent, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Bouw (+15)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    B2B Demand generation agency - Ghent & Amsterdam

    Top bekroond
    The whole point of our business is to add value to yours. Handlangers helps organisations realise their marketing-communication objectives. With strategy at our core, we develop concepts, campaigns and conversion processes. Our team has the expertise to strategize and implement every marketing effort your company needs to grow. We are not here to win awards, we are here to get results. Branding Content Demand Generation
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Gent, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Consumer Electronics (+15)
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • 4.7
    (6 reviews)

    CREATING NEXT-GEN RELEVANCE

    We take brands to next-gen relevance through strategy , visual culture , and collaborative implementation.   xoxo@makeout.studio BE +32 (0) 498 72 13 35
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 3.000 voor Merchandising
    Ervaring in Kleding & Accessoires (+11)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (2 reviews)

    Des sites performants, agréables et ergonomiques.

    Aanbevolen
    Looking for a creative digital agency ? Our versatile team builds awesome identities , impactful websites , complex applications & management systems and is always looking for the best communication strategies. Usability and accessibility are words we live by, which makes our work even more valuable for your audience. We establish lasting partnerships with our clients, based on transparency, respect (for everyone & the environment), quality and above all results that speak for themselves. - Vous êtes à la recherche d'une agence numérique originale & créative ? Nous créons des identités fortes, des sites web percutants, des applications & systèmes de gestion complexes et nous recherchons en permanence les meilleures stratégies de com'. Facilité d'usage et accessibilité sont des mots qui nous habitent et qui rendent notre travail encore plus précieux pour votre public. Nous mettons en place des partenariats durables avec nos clients, basés sur la transparence, le respect (de chacun & de l'environnement), la qualité et surtout des résultats qui parlent d'eux-mêmes. - Op zoek naar een creatief digitaal agency? Ons veelzijdige team bouwt sterke grafische identiteiten , impactvolle websites , complexe applicaties & managementsystemen en is voortdurend op zoek naar de beste communicatiestrategieën. Gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid zijn woorden waar we naar op zoek zijn, waardoor ons werk nog waardevoller is voor uw publiek. Met onze opdrachtgevers gaan wij duurzame partnerships aan, gebaseerd op transparantie, respect (voor iedereen & het milieu), kwaliteit en vooral resultaten die voor zich spreken. - See you soon! A bientôt! Tot binnenkort!
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Luik, België
    Vanaf € 150 voor Merchandising
    Ervaring in Reizen & Vrije tijd (+11)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    Branding Boutique

    You don’t need “just a logo” or “just a new website”. You need a brand. LEX & TURNER is a boutique branding agency. We strive quality in everything we do: from logo creation, fresh webdesign to tantalizing copywriting. Our job? To make your brand look, sound and feel like one entity. Design, tone of voice, vision: it’s our job that every piece of your brand fluidly flows together. We do things differently We’re creatives doing business. Not business people trying to be creative. That’s a big difference. In approach. In emphasis. And in execution. We set the bar high Everything we do, has to be spot on. ‘Pretty good’ is not good enough. It has to hit the mark. Every. Damn. Time. We’re not for everyone Most of our clients don’t like middle-of-the-road. Instead, they’re looking for a partner that gets them. We can’t make everyone happy — We’re not pizza. We work hard to stay small We work with a small team. The advantages? Direct line of communication. 100% committed. And an agile mindset. We’re selective with our assignments. We choose branding projects in which we can add value. The scale of the assignment or the client is secondary. Lex & Team We don’t work for you, but with you. Together. We are driven by a positive, human and straightforward approach.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Hasselt, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Schoonheid
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (5 reviews)

    Consider it done.

    MENTALL, een merk-waardige creative studio met grote ambities en een knowhow die veel meer omvat dan coole designs & witty taglines. Als full service creative studio helpen we onze klanten hun concurrenten een stap voor te blijven met creatieve en relevante marketingoplossingen.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Hasselt, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Technology Hardware & Equipment (+15)
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • 5
    (5 reviews)

    Probably the boldest branding agency in the world.

    JamesBold.agency combineert elegante branding, webdesign en online marketing met een gesofisticeerde merkstrategie. Verwacht van ons zeker geen gehuurde confectiesmoking, maar scherp maatwerk met een gedurfde, Italiaanse snit. Het is onze missie om uw onderneming boven het maaiveld te laten uitkomen en op een duurzame manier te doen groeien. Dit realiseren we door de ontwikkeling van een doordacht strategisch plan en de creatie van een sterke visuele identiteit die de bedrijfsfilosofie van uw organisatie op een pakkende wijze uitdraagt. Als erkend dienstverlener voor de KMO-portefeuille , kan u als onderneming trouwens tot 30% terugbetaald krijgen wanneer u onze strategische- of marketingtrajecten doorloopt. Alles start met een intakegesprek waarin we een duidelijk beeld krijgen over uw wensen en visie. Vervolgens gaan onze Special Agents aan de slag om een voorstel uit te werken dat uw stoutste verwachtingen overtreft. U merkt het, we leggen de lat graag hoog. Is er een match? Dan schiet ons team van gepassioneerde vakspecialisten meteen in actie! We zorgen voor een snelle opvolging, directe communicatie en een professioneel eindresultaat dat blijft hangen bij uw doelpubliek!
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Mechelen, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Ervaring in Overheid (+10)
    Spreekt Nederlands, België
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (6 reviews)

    nice to meet you, we are ampa. the strategic creatives who turn imagination into reality.

    Sterk aanbevolen
    with daring curiosity and a strategic eye, we let creativity reflect. we love invigorating brands with authenticity and ruling today's chaos with a fresh perspective. in a place where: ingenuity thrives, creative efficiency guides & happy teamwork binds. ampa is the independent agency that will find and highlight your unique angle.
    Op zoek naar projecten in Merchandising
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 1.000 voor Merchandising
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Chinees(+4)
    1-10 teamleden
12

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


De visie van onze expert: Merchandisingbureaus in België

België, bekend om zijn rijke culturele erfgoed en innovatieve bedrijfslandschap, is ook een bloeiend centrum voor merchandising. Met een aanbod van competitieve Merchandising Bureaus, presenteert ons nationale portfolio indrukwekkende cijfers met 148 projecten en 22 klantbeoordelingen. Belgische merchandisingbureaus zijn niet alleen gericht op creativiteit, maar ook op het versterken van merkpresenties op innovatieve manieren.

Belangrijke Spelers en Hun Prestaties

De Merchandising Bedrijven in België hebben samengewerkt met gerespecteerde cliënten, van lokale boutique merken tot grote internationale spelers. Hun vermogen om op maat gemaakte merchandisingoplossingen te bieden, heeft geresulteerd in succesvolle campagnes die zowel het merkbeeld versterken als de verkoop stimuleren.

Prijzen en Erkenning

Dankzij hun innovatieve benadering en uitstekende uitvoering hebben diverse Belgische Merchandising Bureaus belangrijke prijzen binnen de industrie gewonnen. Deze erkenningen benadrukken hun deskundigheid en consequente kwaliteit, die bijdragen aan de groeiende reputatie van België als een centrum voor toonaangevende merchandising praktijken.

Budgetteringstips voor Merchandising

De kosten voor merchandising diensten kunnen variëren afhankelijk van de omvang en complexiteit van het project. Het is essentieel voor bedrijven om een duidelijk budget en verwachtingskader op te stellen:

  • Kleine Bedrijven en Start-ups: Start met basis merchandising pakketten, die promotionele producten en point-of-sale materialen kunnen omvatten. Budgetten kunnen beginnen vanaf 2.000 euro.
  • Midden- en Grote Bedrijven: Overweeg uitgebreidere strategieën die custom merchandise en uitgebreide cross-mediale campagnes omvatten. De kosten hiervoor kunnen variëren van 10.000 tot 50.000 euro.

Overweeg het portfolio van het bureaus

De 148 projecten tonen een breed scala aan stijlen en toepassingen. Analyseer de eerdere projecten van bureaus om een partner te vinden die aansluit bij uw esthetische voorkeuren én zakenbehoeften.

Specialisatie benutten

Sommige Merchandising Bureaus specialiseren zich in niche-sectoren of specifieke soorten merchandise. Voor bedrijven met specifieke behoeften kan het kiezen voor een bureau met relevante ervaring in de gewenste markt of producttype aanzienlijke voordelen bieden.

Grijp de kans om de visibiliteit van uw merk strategisch te verhogen met behulp van deskundige Belgische merchandising bureaus. Hun bewezen vaardigheden en klantenervaringen, zoals ondersteund door 22 beoordelingen, tonen hun capaciteit om uw organisatie te ondersteunen bij het bereiken van uw marketingdoelstellingen.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in BelgiëLaatst bijgewerkt op 17-01-2025

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

Axo Panoramic Tours | Website, Branding & Visuals

Axo Panoramic Tours | Website, Branding & Visuals

Zilt Cars - Website & Branding

Zilt Cars - Website & Branding

Abstraction - Videogames beyond boundaries

Abstraction - Videogames beyond boundaries


Veelgestelde vragen.


De technologische revolutie heeft de merchandising-industrie in België grondig getransformeerd, en deze evolutie zet zich in een snel tempo voort. Hier zijn enkele belangrijke manieren waarop technologie de sector heeft veranderd en welke opkomende technologieën we in de nabije toekomst kunnen verwachten:

Huidige technologische transformaties:
  • Datagedreven besluitvorming: Merchandising bureaus in België maken steeds meer gebruik van geavanceerde analytics en big data om consumentengedrag te begrijpen en voorspellen. Dit stelt hen in staat om gerichte en gepersonaliseerde campagnes te creëren.
  • Digitale displays en interactieve schermen: In winkels en op beurzen worden traditionele displays vervangen door digitale schermen die real-time kunnen worden bijgewerkt en interactie met klanten mogelijk maken.
  • E-commerce integratie: Met de groei van online winkelen hebben merchandising bedrijven hun strategieën aangepast om zowel fysieke als digitale verkoopkanalen te omvatten, wat leidt tot een naadloze omnichannel-ervaring.
  • Mobiele technologie: Smartphones worden gebruikt voor locatiegebaseerde promoties, mobiele betalingen en augmented reality-ervaringen in winkels.
Opkomende technologieën met significante impact:
  • Artificiële Intelligentie (AI) en Machine Learning: Deze technologieën zullen merchandising verder personaliseren door voorkeuren van klanten nauwkeuriger te voorspellen en automatisch displays en promoties aan te passen.
  • Internet of Things (IoT): Slimme schappen en RFID-tags zullen real-time voorraadbeheer verbeteren en klantgedrag in de winkel analyseren.
  • Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR): Deze technologieën zullen klanten in staat stellen producten virtueel te ervaren voordat ze een aankoop doen, zowel online als in fysieke winkels.
  • 3D-printing: Verwacht wordt dat dit on-demand productie van merchandising materialen en gepersonaliseerde producten mogelijk maakt.
  • Blockchain: Deze technologie kan worden gebruikt om de authenticiteit van producten te verifiëren en de toeleveringsketen transparanter te maken.

In België, waar innovatie en technologie hoog in het vaandel staan, adopteren merchandising bureaus deze technologieën snel. Volgens een rapport van de Belgische Vereniging voor Marketing (BAM) heeft 78% van de Belgische retailbedrijven plannen om in de komende twee jaar te investeren in AI-gestuurde merchandising-oplossingen.

Bovendien heeft de COVID-19-pandemie de digitale transformatie versneld. Een studie van Retail Detail Belgium toont aan dat 65% van de Belgische retailers hun investeringen in digitale merchandising-technologieën hebben verhoogd sinds 2020.

Voor merchandising bedrijven in België is het cruciaal om op de hoogte te blijven van deze technologische trends en ze te integreren in hun strategieën. Dit zal hen helpen om concurrerend te blijven in een snel veranderende markt en om de steeds digitalere en veeleisendere Belgische consument beter te bedienen.



De rol van merchandising is aanzienlijk geëvolueerd in het digitale tijdperk, wat vooral merkbaar is in de Belgische markt. Deze evolutie brengt nieuwe uitdagingen met zich mee voor merchandising professionals. Hier zijn de belangrijkste veranderingen en uitdagingen:

1. Omnichannel aanpak

Merchandising is niet langer beperkt tot fysieke winkels. Professionals moeten nu een naadloze ervaring creëren tussen online en offline kanalen. In België, waar e-commerce snel groeit (met een omzet van €11,46 miljard in 2022, een stijging van 10% ten opzichte van 2021), is deze omnichannel strategie cruciaal geworden.

2. Data-gedreven besluitvorming

Merchandising professionals moeten nu grote hoeveelheden data analyseren om beslissingen te nemen. Dit vereist nieuwe vaardigheden in data-analyse en het gebruik van geavanceerde tools. Volgens een studie van Deloitte gebruikt 73% van de Belgische retailers data-analyse voor merchandising beslissingen.

3. Personalisatie op grote schaal

Met de opkomst van AI en machine learning kunnen retailers nu gepersonaliseerde aanbiedingen doen op individueel niveau. Dit vereist een nieuwe aanpak in productpresentatie en -promotie. In België maakt 62% van de online shoppers gebruik van gepersonaliseerde aanbiedingen.

4. Snelle marktveranderingen

De digitale wereld beweegt snel, en trends kunnen in een oogwenk veranderen. Merchandising professionals moeten flexibel zijn en snel kunnen reageren op veranderende consumentenvoorkeuren. Dit is vooral uitdagend in de diverse Belgische markt, met zijn verschillende taalgebieden en culturele nuances.

5. Duurzaamheid en ethiek

Belgische consumenten zijn steeds meer gefocust op duurzaamheid. Merchandising professionals moeten nu niet alleen producten presenteren, maar ook hun duurzame en ethische aspecten benadrukken. Uit onderzoek van de Belgische Federale Overheidsdienst Economie blijkt dat 81% van de Belgische consumenten bereid is meer te betalen voor duurzame producten.

6. Augmented en Virtual Reality

Deze technologieën bieden nieuwe mogelijkheden voor productpresentatie, maar vereisen ook nieuwe vaardigheden. In België experimenteert 15% van de retailers al met AR of VR voor merchandising doeleinden.

7. Social commerce

Sociale media platforms worden steeds belangrijker voor e-commerce. Merchandising professionals moeten leren hoe ze producten effectief kunnen presenteren op platforms als Instagram en Facebook. In België maakt 32% van de online shoppers gebruik van social commerce.

Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, moeten merchandising professionals in België zich continu blijven ontwikkelen. Ze moeten technologisch vaardig zijn, data-gedreven werken, en tegelijkertijd creatief blijven in hun aanpak. Bovendien is het essentieel om de lokale markt goed te begrijpen, gezien de unieke kenmerken van de Belgische consument. Merchandising bureaus spelen een cruciale rol in het ondersteunen van bedrijven bij deze digitale transformatie, door expertise te bieden in zowel traditionele als digitale merchandising technieken.



Bedrijven in België maken vaak enkele cruciale fouten in hun merchandising-inspanningen. Hier zijn de meest voorkomende problemen en hoe ze te vermijden:

  1. Gebrek aan lokale marktkennis: Veel bedrijven negeren de unieke Belgische markt, met zijn taalverschillen en regionale voorkeuren.

    Oplossing: Investeer in grondig marktonderzoek en pas uw merchandising aan voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Houd rekening met taalvoorkeuren en culturele nuances.

  2. Onvoldoende aandacht voor seizoensgebonden trends: Het Belgische klimaat en de lokale evenementen hebben een grote invloed op consumentengedrag.

    Oplossing: Ontwikkel een jaarkalender met belangrijke Belgische feestdagen, evenementen en seizoenen. Plan uw merchandising-acties hieromheen voor maximale relevantie.

  3. Verwaarlozen van duurzaamheid: Belgische consumenten hechten steeds meer waarde aan duurzame producten en verpakkingen.

    Oplossing: Integreer duurzame materialen en praktijken in uw merchandising. Communiceer hierover duidelijk naar uw klanten.

  4. Onvoldoende integratie van online en offline kanalen: Veel bedrijven behandelen e-commerce en fysieke winkels als aparte entiteiten.

    Oplossing: Implementeer een omnichannel-strategie die een naadloze klantervaring biedt tussen online en offline kanalen. Gebruik bijvoorbeeld QR-codes in winkels die naar online content leiden.

  5. Gebrek aan personalisatie: Generieke merchandising-aanpakken spreken de Belgische consument minder aan.

    Oplossing: Gebruik data-analyse om klantvoorkeuren te begrijpen en pas uw merchandising hierop aan. Overweeg gepersonaliseerde aanbiedingen of productvarianten.

  6. Onderschatting van de impact van visuele merchandising: Sommige bedrijven besteden te weinig aandacht aan de presentatie van producten.

    Oplossing: Investeer in professionele visual merchandising. Creëer aantrekkelijke displays die de aandacht trekken en de merkidentiteit versterken.

  7. Inefficiënt voorraadbeheer: Slechte voorraadplanning leidt tot gemiste verkoopkansen of overvoorraad.

    Oplossing: Implementeer een geavanceerd voorraadbeheersysteem en gebruik predictieve analyses om de vraag beter te voorspellen.

Door deze veelvoorkomende fouten te vermijden en de voorgestelde oplossingen te implementeren, kunnen bedrijven hun merchandising-inspanningen in België aanzienlijk verbeteren. Het is cruciaal om flexibel te blijven en voortdurend feedback van klanten en markttrends te monitoren om de merchandising-strategie te blijven optimaliseren.