Ons agentschap is geselecteerd in de top 3y Sortlist - Ontdek onze portfolio

Over


Graviteit cover
Graviteit logo

Graviteit Gent, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Verruimende concepten, designs en content: aantrekkelijke communicatie

Wij zijn Graviteit, creatieve wezens die de krachten bundelen om bij elk project het onderste uit de kan te halen. Ons doel als communicatiebureau: zorgen dat jouw bedrijf niet blijft zweven tussen de veelheid aan concurrentie. Samen plaatsen we jouw onderneming op de kaart! Maar vrees niet, we blijven met beide voetjes op de grond. Klaar om samen aan de slag te gaan met jouw communicatie?

Sterke communicatie komt enkel tot zijn recht wanneer deze op maat van jouw bedrijf is. Niet elke aanpak werkt voor jouw onderneming. Daar is Graviteit zich van bewust. Daarom plaatsen we elke klant in het middelpunt van zijn eigen sterrenstelsel. We willen weten welke krachten er van werking zijn en wat er leeft in jouw omgeving. Dit is noodzakelijk voor stevig uitgebouwde communicatie. Enkel zo kan jouw bedrijf groeien binnen het universum.

We geloven in een open en transparante manier van communiceren. Het is ons doel om boeiende en succesvolle samenwerkingen tot stand te laten komen. Het spreekt voor zich dat we steeds inzetten op een partnership op lange termijn, en dat we als communicatiebureau werk afleveren waar we fier op zijn.


Overtuigd? Of nog net dat extra duwtje in de rug nodig? 
Laten we afspreken, en wie weet voel jij de aantrekking tot Graviteit!

www.graviteit.be
hello@graviteit.be

 

Broadening concepts, design and content: attracting communication.

We are Graviteit, creative beings combining their strengths to get the most out of every project. Our goal as a communication agency? To make sure that your business doesn’t hover among all your competitors. Together, we pin your business on the map! But fear not, we’ll keep our feet on solid ground. We can’t wait to launch your company’s communication. 

Communication only works out great when it is customized for your business. Not every approach is fitting for each company. Graviteit is aware of this. That is why we place each customer at the centre of his own galaxy. We want to know which forces affect you, and what is going on in your field. This is necessary to develop a strong communication model. Only by doing this can we make your company grow within the universe.

We believe in open and transparent communication. Our goal is to create fascinating and successful collaborations. It goes without saying that we are always aiming for long-term partnerships, and that we want to deliver projects that we are proud of.

Convinced? Or do you just need that extra push? 
Let’s meet, and hopefully you feel the attraction to Graviteit!

www.graviteit.be
hello@graviteit.be


Diensten

3 diensten aangeboden door Graviteit

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    VERRASSEND EN VERZORGD DESIGN: JOUW BEDRIJFSIMAGO GEVISUALISEERD ZORG DAT JOUW BEDRIJF GEZIEN WORDT Als iets er goed uitziet, trekt het onmiddellijk de aandacht. Daarnaast brengen visuals een duidelijke herkenbaarheid met zich mee. Net daarom is een sterke visuele aanwezigheid voor jouw bedrijf van groot belang. Een clevere look and feel geeft veel prijs over jouw waarden en jouw visie. De kleur– en lettertypekeuze, de stijl, de grafische elementen, de gekozen materialen én de geselecteerde media drukken hun stempel op de perceptie van jouw onderneming. EEN BRANDING IN LIJN MET JOUW BEDRIJFSVISIE Met behulp van creatieve brainstorms creëren we eerst een krachtige look & feel en branding. Een consequent toegepaste en unieke branding komt tot zijn recht wanneer deze in alle bedrijfselementen doorgetrokken wordt. Zowel online als offline verzorgt Graviteit deze implementatie. Niets is spannender dan de visuele identiteit van jouw bedrijf tot leven zien komen op papier én op het scherm! INNOVATIEVE VORMGEVING MET EEN STEVIGE BASIS Heeft jouw bedrijf al een stevige branding opgebouwd? Dan zorgen we dat we deze snel in de vingers hebben, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen. Wanneer een complete rebranding niet aan de orde is, zorgt een heropfrissing of aanvulling van de visuele identiteit voor een nieuwe wind. DESIGN VOOR ELK DOEL Design stopt niet bij branding. Bepaalde producten of diensten vragen naar een subbranding. Ook campagnes, lanceringen, events en andere eyecatchers hebben nood aan een weloverwogen grafische aanpak. En dit gebeurt natuurlijk in lijn met de door ons opgemaakte of reeds bestaande huisstijl. Website, online advertising, social media profielen en visuals, e-mailings of andere dynamische digitale media? Stationary, direct mails, POS materiaal, reclamedrukwerk, advertenties, bestickering of ander creatief drukwerk? You name it, we create it. SURPRISING AND THOUGHT THROUGH DESIGN: THE VISUALIZATION OF YOUR BUSINESS’S IMAGE MAKE SURE THAT YOUR BUSINESS GETS NOTICED When something has an appealing look, it immediately draws attention. In addition, visuals help you to remember and to recognize. Therefore, a strong visual presence is key for your company. A clever look and feel tells a lot about your values and your vision. The colours and fonts, the style, the graphics, the materials and the selected media are decisive for the overall perception of your company. ALIGN YOUR BRANDING WITH YOUR VISION By using creative brainstorms, we first create a powerful look and feel and branding. A consistent and unique branding is the most powerful when it is represented in all elements of a business. Graviteit provides this implementation, for both online and offline media. Nothing is more exciting than seeing the visual identity of your company come to life on paper and on screen! INNOVATIVE DESIGN WITH A FIRM BASE Has your company already built a strong branding? Then we ensure we master your look and feel. That way, we can create new designs using the existing guidelines and building blocks. When a complete rebranding is not on the agenda, Graviteit offers a refreshment or an addition to the existing visual identity. We would love to give your brand that extra push! DESIGNS FOR EACH PURPOSE Design is more then just branding. Certain products or services ask for a specific sub branding. Campaigns, launches, events and other eye catchers need a well-considered graphic approach as well. And all of this should, of course, be in line with your corporate style. Website, online advertising, social media profiles and visuals, e-mailings or other dynamic digital media? Stationary, direct mails, POS material, print and publicity, advertisements, stickers or other creative print media? You name it, we create it.
    Skills in Ontwerp (17)
    Graphic DesignPrint and PosterWeb DesignVisual Identities & BrandingPrint AdvertisingPrint DesignLogo DesignOffline & Online BrandingWebsiteAdvertising+7
    Projecten in Ontwerp (28)
    BAKKER BEKAERT: AMBACHTELIJKE BRANDING - Ontwerp
    D.GIN: karaktervolle branding voor unieke Gin - Ontwerp
    VAC: Kleurrijk platform voor agrarisch ondernemers - Ontwerp
    De Boever Verzekeringen: Stijlvolle rebranding - Ontwerp
    Reviews in Ontwerp (6)
    Marijke Wicke
    Sam D'Haene
    Katrijn Vindevoghel
    Valerie Baert
    Klanten in Ontwerp (28)
    Missing YouNon-profit | national
    MustikiRetail | national
    't AnkerpuntMuziek | local
    RubbensDranken | national

    Meer informatie over Ontwerp


  • Beschrijving
    VERRASSEND EN VERZORGD DESIGN: JOUW BEDRIJFSIMAGO GEVISUALISEERD ZORG DAT JOUW BEDRIJF GEZIEN WORDT Als iets er goed uitziet, trekt het onmiddellijk de aandacht. Daarnaast brengen visuals een duidelijke herkenbaarheid met zich mee. Net daarom is een sterke visuele aanwezigheid voor jouw bedrijf van groot belang. Een clevere look and feel geeft veel prijs over jouw waarden en jouw visie. De kleur– en lettertypekeuze, de stijl, de grafische elementen, de gekozen materialen én de geselecteerde media drukken hun stempel op de perceptie van jouw onderneming. EEN BRANDING IN LIJN MET JOUW BEDRIJFSVISIE Met behulp van creatieve brainstorms creëren we eerst een krachtige look and feel en branding. Een consequent toegepaste en unieke branding komt tot zijn recht wanneer deze in alle bedrijfselementen doorgetrokken wordt. Zowel online als offline verzorgt Graviteit deze implementatie. Niets is spannender dan de visuele identiteit van jouw bedrijf tot leven zien komen op papier én op het scherm! INNOVATIEVE VORMGEVING MET EEN STEVIGE BASIS Heeft jouw bedrijf al een stevige branding opgebouwd? Dan zorgen we dat we deze snel in de vingers hebben, zodat we hier verder mee aan de slag kunnen. Wanneer een complete rebranding niet aan de orde is, zorgt een heropfrissing of aanvulling van de visuele identiteit voor een nieuwe wind. DESIGN VOOR ELK DOEL Design stopt niet bij branding. Bepaalde producten of diensten vragen naar een subbranding. Ook campagnes, lanceringen, events en andere eyecatchers hebben nood aan een weloverwogen grafische aanpak. En dit gebeurt natuurlijk in lijn met de door ons opgemaakte of reeds bestaande huisstijl. Website, online advertising, social media profielen en visuals, e-mailings of andere dynamische digitale media? Stationary, direct mails, POS materiaal, reclamedrukwerk, advertenties, bestickering of ander creatief drukwerk? You name it, we create it. SURPRISING AND THOUGHT THROUGH DESIGN: THE VISUALIZATION OF YOUR BUSINESS’S IMAGE MAKE SURE THAT YOUR BUSINESS GETS NOTICED When something has an appealing look, it immediately draws attention. In addition, visuals help you to remember and to recognize. Therefore, a strong visual presence is key for your company. A clever look and feel tells a lot about your values and your vision. The colours and fonts, the style, the graphics, the materials and the selected media are decisive for the overall perception of your company. ALIGN YOUR BRANDING WITH YOUR VISION By using creative brainstorms, we first create a powerful look and feel and branding. A consistent and unique branding is the most powerful when it is represented in all elements of a business. Graviteit provides this implementation, for both online and offline media. Nothing is more exciting than seeing the visual identity of your company come to life on paper and on screen! INNOVATIVE DESIGN WITH A FIRM BASE Has your company already built a strong branding? Then we ensure we master your look and feel. That way, we can create new designs using the existing guidelines and building blocks. When a complete rebranding is not on the agenda, Graviteit offers a refreshment or an addition to the existing visual identity. We would love to give your brand that extra push! DESIGNS FOR EACH PURPOSE Design is more then just branding. Certain products or services ask for a specific sub branding. Campaigns, launches, events and other eye catchers need a well-considered graphic approach as well. And all of this should, of course, be in line with your corporate style. Website, online advertising, social media profiles and visuals, e-mailings or other dynamic digital media? Stationary, direct mails, POS material, print and publicity, advertisements, stickers or other creative print media? You name it, we create it.
    Skills in Branding & Positionering (36)
    brand elementsBrandingVisual Identities & BrandingLogoDigital DesignLogo DesignBrand StrategyBrand GuidelinesHuisstijlBrand Book+26
    Projecten in Branding & Positionering (24)
    BAKKER BEKAERT: AMBACHTELIJKE BRANDING - Branding & Positionering
    D.GIN: karaktervolle branding voor unieke Gin - Branding & Positionering
    VAC: Kleurrijk platform voor agrarisch ondernemers - Branding & Positionering
    De Boever Verzekeringen: Stijlvolle rebranding - Branding & Positionering
    Reviews in Branding & Positionering (6)
    Justien De Roose
    Jan Huib Nas
    Pieter-jan Van Wesepoel
    Sheila Vervaet
    Klanten in Branding & Positionering (24)
    Sirus NVSoftware & Computer Services | international
    Shine be SheFarmaceuten & Biotech | local
    YusoEnergiebedrijven | international
    SplendideArchitectuur & Planning | regional

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    EEN OPVALLENDE EN GEBRUIKSVRIENDELIJKE WEBSITE: HET MIDDELPUNT VAN JOUW COMMUNICATIESTRATEGIE GA VOOR EEN VISUEEL AANTREKKELIJKE SITE ... Een website is een belangrijk element binnen jouw bedrijfsidentiteit. De kleuren, de lettertypes, de afbeeldingen, de grafische vormen en de algemene look en feel moeten perfect passen bij jouw bedrijfsimago. Een mooie website nodigt uit om te blijven te kijken en om actie te ondernemen. Een minder aantrekkelijke webpagina schrikt bezoekers af, nog voor ze iets gelezen hebben. ... DIE OOK NOG EENS GEBRUIKSVRIENDELIJK IS Niet alleen een visueel zwakke website is nadelig voor jouw website. Want ook als jouw website geen logische structuur heeft en als deze geen gebruikersvriendelijke ervaring biedt, zal geen van de bezoekers terugkeren. Een slimme structuur, logische navigatie en responsiviteit zijn een must. Een groot scherm, een laptop, een tablet of een smartphone, een website moet perfect raadpleegbaar zijn op elk apparaat. MAAK JOUW BEDRIJF HET ONTHOUDEN WAARD Elk bedrijf heeft een eigen verhaal. Door mensen erover te vertellen, laat je hen weten wat jouw sterke punten zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan? Dankzij onze copywriting-vaardigheden zorgen wij ervoor dat jouw bedrijf gehoord wordt. We willen steeds dat mensen vinden wat ze zoeken op jouw website en dat ze betrokken worden bij jouw visie. ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE Stel, je hebt een mooie, gebruiksvriendelijke website met boeiende inhoud. Maar dit alles is nutteloos als zoekmachines zoals Google jouw website niet vinden. Graviteit neemt de nodige stappen om jouw online zichtbaarheid te vergroten en om jouw positie in de zoekresultaten te verbeteren. HET MIDDELPUNT VAN JOUW COMMUNICATIEMIX Een website is meestal van groot belang voor bedrijven. Alle andere communicatiemiddelen (zowel online media zoals sociale media, mailings en advertenties, als verschillende gedrukte materialen) worden er aan gekoppeld. Het is een dynamische ruimte waar meer informatie wordt gegeven en waar je de specifieke behoeften van jouw publiek kunt beantwoorden. Aan de andere kant wordt jouw website ook gebruikt om bezoekers te begeleiden naar andere plaatsen, door te linken naar sociale media, door hen uit te nodigen om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief of door gratis stalen aan te bieden. A USER-FRIENDLY AND STRIKING WEBSITE: THE CENTRE OF YOUR COMMUNICATION STRATEGY MAKE IT EASY ON THE EYE… Your website is an important element of your corporate identity. The colours, the fonts, the images, the graphics and thus the overall look and feel should perfectly fit the brand. A beautiful website invites you to look further and to take actions. A less attractive webpage scares visitors, and makes sure that they run off without even reading any content. … AND SIMPLE TO USE Not only a visually weak website reduces traffic. If your website doesn’t have a logical structure and if it doesn’t offer an overall user-friendly experience, none of the visitors will return. Besides a clever structure and navigation, responsive websites are also a must. Large screens, laptops, tablets and smartphones, a website should be shown perfectly on each device. TALK ABOUT THE THINGS THAT COUNT Each company has its own story. By telling people about it, you let them know about your business’s strengths. Easier said than done? Thanks to our copywriting skills, we make sure your company is heard. We guarantee that people find what they are looking for on your website, and that they are drawn into your vision. SEARCH ENGINE OPTIMIZATION So now you have a beautiful, user-friendly website with captivating content. But all of this is useless if search engines like Google don’t find your website. Graviteit takes the necessary steps to enlarge your visibility and to boost your position in the search results. THE CENTRE OF YOUR COMMUNICATION MIX A website mostly has a large importance for companies. All other tactics (both online tactics such as social media, mailings and ads, and various printed materials) link to it. It’s a dynamic space where more information is given, and where you can answer the specific needs of your audience. On the other hand, your website is also used to guide visitors to these other tactics, by linking to social media, by inviting them to subscribe for a newsletter or by offering free samples.
    Skills in Website Creatie (36)
    webdesigner developmentwebdesign platformWebdesignWordPressSEOWeb DesignWebsite DevelopmentDigital & Web DesignProfessional WebsitesDigital Design+26
    Projecten in Website Creatie (29)
    BAKKER BEKAERT: AMBACHTELIJKE BRANDING - Website Creatie
    D.GIN: karaktervolle branding voor unieke Gin - Website Creatie
    VAC: Kleurrijk platform voor agrarisch ondernemers - Website Creatie
    De Boever Verzekeringen: Stijlvolle rebranding - Website Creatie
    Reviews in Website Creatie (8)
    Lieven Vervaeke
    Sofie Leye
    Geert Kyndt
    Melissa De Maeght
    Klanten in Website Creatie (29)
    Bakker BekaertVoedsel | local
    De Boever VerzekeringenVerzekering | regional
    Schneider OntwerpArchitectuur & Planning | regional
    WeMaintainIndustriële Goederen en Diensten | national

    Meer informatie over Website Creatie

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Graviteit om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

35 projecten uitgevoerd door Graviteit

BAKKER BEKAERT: AMBACHTELIJKE BRANDING
BAKKER BEKAERT: AMBACHTELIJKE BRANDING

Project gemaakt voor Bakker Bekaert in de Voedsel industrie voor een B2C publiek.Bekijk het volledige project op https://graviteit.be/project/bakker-bekaert/. OVER BAKKER BEKAERTBakker Bekaert is een artisanale bakkerij uit Ertvelde, Evergem. In 2019 verwoestte een brand hun volledige bakkerij. Na een jaar lang hard werken konden ze opnieuw openen met hetzelfde optimisme, maar nu nog meer gefocust op het artisanale aspect, natuurlijke ingrediënten en producten uit de korte keten. Graviteit bezorgde deze geüpdate bakkersvisie van de juiste branding. LOGOHet nieuwe logo van Bakker Bekaert sluit aan bij hun artisanale visie. Bij Bakker Bekaert krijg je geen perfect vierkant, wit brood, maar een assortiment aan vernieuwende, ambachtelijke broden in alle vormen en kleuren, gemaakt met graan uit hun eigen molen. Het logo weerspiegelt hun manier van werken, maar oogt daarnaast modern. De traditionele naam ‘Bakkerij Bekaert’ wordt ‘Bekaert – artisanale bakkerij‘. WEBSITEDe website trekt het artisanale karakter van de branding en visie door aan de hand van sprekende foto’s met de juiste duiding. De teksten op de website maken duidelijk waar de bakkerij voor staat en doen de producten van Bakker Bekaert naar een hoger niveau rijzen. Ook lees je er hun verhaal en kan je aan de hand van sfeervolle foto’s een kijkje nemen achter de schermen bij de bakkerij. Bakker Bekaert heeft immers een open atelier waar je meesterbakker Bart live aan het werk kan zien. De website vormt een uitbreiding op dit open venster. SOCIAL MEDIADe pure mix van traditie en authenticiteit kan je ook proeven op de sociale mediakanalen van Bakker Bekaert. Op deze kanalen zie je de producten van de bakkerij uitgelicht en ontdek je wat er vandaag versgebakken naar jou ligt te lachen in de bakkerij. Je ontmoet er het team, ontdekt meer over de manier van werken, krijgt een transparant inzicht in hoe bakker Bart zijn broden bakt en leert er meer over sterkte van elk van hun broden. Bart en Vanessa zijn trots op hun bakkerij, hun team en hun producten en dat ontdek je meteen wanneer je hun social media bekijkt. Dankzij hun vernieuwende digitale blik leeft de bakkerij niet enkel in Ertvelde, maar ook online, op het wereldwijde web. PROMOTIEDRUKWERKVerder trok Graviteit de branding van Bakker Bekaert door in een affiche en staan wij steeds paraat voor allerlei ander drukwerk waar de bakkerij in de toekomst mee wil uitpakken. VERPAKKINGSADVIES & WINACTIETot slot gaf Graviteit ook advies in verband met de productverpakking van Bakker Bekaert en ontwikkelden we een winactie ‘Win een jaar gratis brood‘ die zowel op social media, als offline en via de website verspreid werd om meer aandacht te trekken naar de opening van de nieuwe bakkerij. Check de website die we voor Bakker Bekaert maakten. [https://www.bakkerbekaert.be/]

Branding & PositioneringOntwerpSocial media+1
Meer lezen
D.GIN: karaktervolle branding voor unieke Gin
D.GIN: karaktervolle branding voor unieke Gin

Project gemaakt voor Flanders Spirits in de Dranken industrie voor een B2B / B2C publiek in 2021. https://graviteit.be/project/d-gin/ OVER D.GIND.GIN produceert negen unieke Gins, elk met een ander smakenpalet en karakter. Juist dat laatste mocht echter nog meer belicht worden. De Gins van D.GIN het karakter bezorgen dat ze verdienen, dat vormde de missie van Graviteit. De Gins (6 alcholische Gins en 3 non-alcoholische Spirits) worden allemaal lokaal geproduceerd in Machelen, met natuurlijke ingrediënten, zonder chemische toevoegingen, suiker of zout. VERHAALBij het creëren van D.GIN’s huisstijl vertrokken we vanaf de bestaande naam: D.GIN. Hierrond gaven we het verhaal vorm. De negen verschillende personages van D.GIN zijn allen op zoek naar D. Wie of wat D. is, blijft echter mysterieus. Slaat D. op de drank? Dat kan. Slaat D. op redding? Op moed? Op liefde? Op avontuur? Op perfectie? Op inspiratie? Op wijsheid? Ja, en dat allemaal.De kracht van het verhaal zit hem hier net in het feit dat D. mysterieus blijft en dat nooit helemaal duidelijk wordt wie D. is, D. kan alles zijn, D. kan voor jou een andere betekenis hebben dan voor mij. D. kan zijn wat jij wil dat het is. Net zoals jij de D.GIN ook drinkt voor een ander reden, op een ander moment en met een ander gezelschap dan iemand anders. Wat wel duidelijk is, is dat D. de moeite is en dat iedereen naar D. op zoek is. Net zoals het drinken van de verschillende D.GIN’s de moeite waard is en dat iedereen dus op zoek zou moeten gaan naar de D.GIN’s. ETIKETTENDe etiketten kregen vorm aan de hand van karaktervolle tekeningen van de negen personages. De personages zijn tijdloos, herkenbaar en vormen een afspiegeling van het gevarieerde, rijkelijke en soms beter geïmaginairde leven. De goudfolie in combinatie met de donkere achtergrond van het etiket dragen bij aan de mysterieuze, fantasierijke setting. Dany drukt zijn etiketten volledig zelf, wat ervoor zorgde dat we voor het drukproces heel nauw en vlot konden samenwerken. FOTOSHOOTEen stijlvolle fotoshoot kon uiteraard niet ontbreken eens de nieuwe Ginlabels klaar waren. De flessen werden gefotografeerd alsook de verschillende cocktails en hun ingrediënten. Daarnaast werden de flessen nog meer met hun karakter verbonden door specifieke elementen toe te voegen aan de fotografische setting. The Farmer waant zich aan de hand van graankorrels tussen de velden en The Climber vindt eindelijk het verlossende veld vol veelkleurige bloemen. WEBSITEOp de website spreekt D. je rechtstreeks toe. D trekt je mee in een wonderbaarlijke wereld en laat de D.GIN’s zichzelf voorstellen. Op de website lees je de volledige verhalen van de D.GIN personages: hun persoonlijke achtergrond, maar ook hun natuurlijke ingrediënten en hun cocktailideeën worden er belicht. Je leest er het inspirerende verhaal van Dany, de uitvinder van D.GIN en je leert er zelf heerlijke cocktails maken. De website vormt zo een go-to platform voor de echte ‘Gin lover’ en een inspiratiebron voor mensen met een fantasierijke geest en een passie voor verhalen. COPYWRITINGHet verhaal van D.GIN is een soort sprookjesboek met inspirerende verhalen over eigenzinnige personages. Het verhaal van D. komt tot leven in de vorm van een Tomorrowland-achtige inleiding die je het verhaal insleurt. Verderop ontmoet je D’s personages en werp je als het ware een blik in hun dagboek. Je krijgt zo zicht op hun levensverhaal en leest er over de unieke ontmoeting van elk personage met D.Het verhaal van elk karakter hangt bovendien samen met de specifieke D.GIN waaraan een karakter gekoppeld werd. Zo zoekt de goudzoeker goud en vind je dit goud ook effectief in de fles wanneer je deze Gin drinkt. Het krachtige verhaal van The Blacksmith hoort bij een stoere D.GIN gerijpt in eikenhouten vaten met een whiskey-toets. Doorheen de verhalen van de personages ontdek je de unieke en diverse smaken van de D.GIN’s. SOCIAL MEDIAVanaf de lancering van de nieuwe D.GIN’s verzorgde Graviteit bovendien de volledige social media. Graviteit stelde een contentkalender op, werkte de posts uit en maakte triggerende filmpjes. Bij de start werd er vooral teasende content op de kanalen geplaatst en na de lancering vulden de social kanalen zich met productspecifieke, aantrekkelijke en interactieve posts. D.GIN werd de wereld ingestuurd en verscheen op de schermen van iedere Belgische Gin Lover. CADEAUVERPAKKING, PROMOTIEDRUKWERK & GADGETSVerder dacht Graviteit breed mee over mogelijke gadgets, verpakkingen en drukwerk. Zo werden er gepersonaliseerde whiskeysteentjes, een boekje met cocktailrecepten, een cadeaubox en glazen opgemaakt. Ook een flyer en spandoek werden uitgewerkt. Het verhaal van D.GIN wordt op die manier overal doorgetrokken. Een D.GIN kopen is meer dan gewoon het kopen van een fles drank, er wordt immers een volledige beleving gecreëerd. Je stapt werkelijk binnen in de wereld van D. En D. triggert je om meer te weten te komen en te ontdekken over haar avonturen en personages.

Branding & PositioneringCopywritingOntwerp+2
Meer lezen
VAC: Kleurrijk platform voor agrarisch ondernemers
VAC: Kleurrijk platform voor agrarisch ondernemers

Project gemaakt voor VAC - Vlaams Agrarisch Centrum in de Landbouw industrie voor een B2B publiek in 2021.https://graviteit.be/project/vac/ OVER VAC Het Vlaams Agrarisch Centrum is een onafhankelijke vzw uit Merelbeke die agrarische ondernemers helpt met hun administratie, advies en belangenverdediging. REBRANDING & LOGO Graviteit hielp VAC bij het ontwerpen van haar nieuwe huisstijl. In het nieuwe logo van staat een cirkel centraal. De cirkelbeweging symboliseert dynamiek, samenhang en vooruitgang. Door de zakelijkere blauwgrijze kleur te combineren met de agrarische kleuren rood, groen en geel ontstaat een professioneel, modern en kleurrijk geheel.Niet alleen visueel, maar ook tekstueel werd de VAC-branding onder de loep genomen. In samenwerking zorgden we voor een update van de teksten anno 2021 waarbij er sprake is van ‘agrarisch ondernemers‘ in plaats van ‘boeren’. Omdat een organisatie die agrarisch ondernemers oprecht wil helpen een professionele communicatie verdient. WEBSITE & GRAPHICS De kleurrijke huisstijl wordt verder doorgetrokken in de website. Foto’s van agrarische landschappen en praktijken staan centraal en worden aangevuld met duidelijke, maar speelse iconen en graphics. Een achterliggend bolletjespatroon zorgt voor samenhang doorheen de verschillende blokken op de homepagina. De verschillende diensten van het centrum worden meteen duidelijk weergegeven en het opiniestuk van de maand, geschreven door de directeur van VAC, is raadpleegbaar onderaan de pagina. Ondanks dat deze site een rijkdom aan informatie bevat, kent ze toch veel witruimte en wordt er voldoende ademruimte gecreëerd om de site in alle rust te verkennen.Onder het nieuwsluik is een duidelijk overzicht te vinden van al het VAC-gerelateerde nieuws, wat voor deze organisatie die continue content creëert, een heuse meerwaarde met zich meebrengt. Per pagina worden er bovendien enkele berichten in de kijker gesteld die te maken hebben met de specifieke pagina waarop je kijkt. Zo is het relevantste nieuws voor jou steeds bereikbaar in één muisklik! DRUKWERK & COPYWRITING Graviteit ontwierp naast de website en het logo ook een beachflag, een folder, een flyer, het magazine VAC Flash en een bestickering voor het nieuwe gebouw. De VAC Flash, het veel gelezen magazine van de organisatie, werd in een nieuw jasje gestoken en voorzien van een voorwoord en duidelijke structuur. Bovendien werd een template opgesteld zodat de vzw steeds zelf de nieuwe editie van het magazine kan opmaken binnen de bestaande structuur. Graviteit gaf een basiscursus InDesign en toonde de organisatie hoe ze met deze template aan de slag kunnen gaan.Daarnaast werd er stationary ontworpen in dezelfde huisstijl: enveloppen, briefpapier, notablokken, presentatiemappen, visitekaartjes, lidkaarten en groetenkaarten. In al het drukwerk wordt de professionele look & landelijke branding doorgetrokken. SOCIAL MEDIA Graviteit bezorgde VAC een social media brainstormdocument vol algemene en specifieke tips zodat de organisatie zelf aan de slag kan gaan met haar social media. Daarbij zorgde Graviteit voor enkele social media-ideetjes op maat en een aanpak die haalbaar is voor de organisatie. De sociale mediakanalen Facebook, Linkedin en Google My Business werden ingesteld en voorzien van profielfoto, omslagfoto en enkele eerste posts. Graviteit ontwikkelde daarnaast enkele templates die de vzw doorlopend kan blijven gebruiken voor haar vast terugkerende rubrieken op social media. Zo blijven ook deze kanalen in lijn liggen met de VAC-branding. ONLINE BRANDBOOK Om alles rond drukwerk, logo en communicatie te ordenen, werd vervolgens een online brandbook opgesteld. Dat brandbook verzamelt alle digitale en druktoepassingen opgemaakt binnen de huisstijl van VAC. Het bevat daarnaast ook tekstuele richtlijnen, al het gebruikte beeldmateriaal en do’s en don’ts in verband met de plaatsing van het logo. Ook de e-mailingtemplates en mailhandtekeningen zijn te vinden in dit brandbook. Zo heeft de organisatie al haar branding duidelijk in één handig, gebruiksvriendelijk online overzicht. INTRANET Het Intranet van VAC is makkelijk raadpleegbaar via de website. Zo krijgen het bestuur en de medewerkers van de organisatie toegang tot verschillende relevante documenten die ze vervolgens kunnen inkijken, bewerken en waarop gereageerd kan worden. De beheerders van het document-sharing platform kunnen vervolgens kiezen wie zij toestaan om documenten te bewerken en wie enkel mag inkijken. Op het Intranet zitten verschillende documenten gebundeld, waaronder verslagen van vergaderingen, algemene documenten en jaarrekeningen.

Branding & PositioneringCopywritingOntwerp+2
Meer lezen
De Boever Verzekeringen: Stijlvolle rebranding
De Boever Verzekeringen: Stijlvolle rebranding

Project gemaakt voor De Boever Verzekeringen in de Verzekering industrie voor een B2B publiek in 2021.https://graviteit.be/project/de-boever-verzekeringen/ OVER DE BOEVER VERZEKERINGENDe Boever Verzekeringen is een onafhankelijke verzekeringsmakelaar uit Lede, opgericht in 1979. De Boever Verzekeringen is actief in verzekeringen voor zowel particulieren, zelfstandigen als ondernemingen.REBRANDING & LOGODe Boever Verzekeringen groeide de laatste jaren uit tot één van de grootste verzekeringsexperten uit de regio. Om hun betrouwbaarheid en geapprecieerde werking nog beter in de verf te zetten, koos de verzekeringsmakelaar voor een volledige rebranding. Graviteit ging aan de slag om het bedrijf in een hip en modern nieuw jasje te steken, aangepast aan de noden en wensen van de 21e eeuw. Door te werken met felle paarse en blauwe tinten en door een kleurovergang (gradiënt) toe te voegen, oogt het geheel fris en nieuw.In het logo zien we twee vormen die een geheel vormen. Dit staat symbolisch voor een positieve samenwerking en het samenbrengen van inzichten, een belangrijke samensmelting die centraal staat bij De Boever Verzekeringen.WEBSITEDe Boever Verzekering kreeg naast een volledige rebranding ook een volledig nieuwe website. Aan de hand van aansprekende en menselijke foto’s wordt opnieuw de persoonlijke en betrouwbare aanpak in de verf gezet. Het doel van deze website? Een overzicht brengen in het grote aanbod aan verzekeringen. Door te werken met een opsplitsing binnen de verzekeringen, vind je als klant snel de weg naar de juiste verzekering.Het toegankelijke lettertype maakt verder komaf met de klassieke, afstandelijkere uitstraling, maar geeft uiting aan de persoonlijke aanpak van De Boever Verzekeringen.COPYWRITINGCopy schrijven voor een verzekeringsmakelaar, hoeft dat saai te zijn? Absoluut niet! Voor de copy van De Boever Verzekeringen kozen we bewust voor een aanpak met een hoekje af. Door te werken met metaforen, krijgt elk blokje tekst een unieke, diepere laag.Zo worden verzekeringen voor particulieren vergeleken met een levenspad dat je bewandelt. Onderweg kan je beroep doen op tal van verzekeringen, om je op weg te helpen bij alle kleine en grote stapjes in je leven. Verzekeringen voor ondernemingen bevinden zich dan weer in een speeltuin vol kansen. Door te investeren in een betrouwbare verzekeringen creëer je immers een glijbaan richting tal van mogelijkheden. Voor verkeringen voor landbouw- en werkmachines geldt dan weer: Wie zaait, die oogst. En wie een passende verzekering plant, die plukt daar ook de vruchten van.GRAPHICSDankzij de aangepaste graphics vind je snel de verzekering die je moet hebben. Het maakt de website overzichtelijker en toegankelijker.STATIONARYDe professionele branding werd doorgetrokken in tal van drukwerk. Graviteit zorgde voor visitekaartjes, enveloppen, groetenkaarten, offline advertenties, presentatiemappen en automappen. Door de hippe look and feel door te trekken in de volledige off-en online communicatie, wordt meteen duidelijk dat De Boever Verzekeringen zichzelf blijft innoveren.BRANDBOOKGraviteit stelde daarnaast een handig en overzichtelijk brandbook op voor De Boever Verzekeringen. Dat document is een handleiding voor de communicatie en visuele uitstraling van De Boever Verzekeringen. Het toont hoe de creatieve elementen aansluiten bij de communicatiestrategie. Het brandbook vormt een gids die moet worden gevolgd bij commissies, designopdrachten of eender welke communicatie voor De Boever Verzekeringen. Zo ligt de gehele communicatie van De Boever Verzekeringen in één lijn en communiceren ze als professioneel bedrijf naar de buitenwereld.MAILINGNiet enkel de online, maar ook de offline communicatie werd gemoderniseerd. Aan de hand van een opgemaakte, gepersonaliseerde mailingcampagne worden klanten en prospecten op heldere en duidelijke wijze geïnformeerd. Zo wil De Boever Verzekeringen het advies geven dat mensen nodig hebben en paraat staan voor vragen of onduidelijkheden.Ook de mailhandtekeningen werden in de nieuwe look omgezet.SOCIAL MEDIAGraviteit staat daarnaast in voor de continue social media aanpak van De Boever Verzekeringen. Aan de hand van een uitgewerkt social media plan op maat en een social kalender, wordt regelmaat aangebracht in het plaatsen van verschillende posts. Graviteit stelde daarnaast de verschillende social profielen in en maakte een advertentieplan op zodat De Boever Verzekeringen haar doelpubliek op de juiste manier bereikt. Het doel van de social media aanpak van De Boever Verzekeringen? Mensen helpen met correcte verzekeringsinformatie en bereikbaar blijven bij vragen.BELETTERINGVoor het bestaande gebouw en het toekomstige nieuwe gebouw van De Boever Verzekering, ontwierp Graviteit een belettering. Zo worden ook de kantoren van De Boever Verzekeringen volledig ondergedompeld in de nieuwe branding. De belettering valt op en oogt stijlvol en geeft bovendien licht zodat je er niet naast kan kijken. Check de website [https://deboever.be/] die we voor De Boever Verzekeringen maakten.

Branding & PositioneringCopywritingOntwerp+2
Meer lezen
Berganov vodka: Heldere branding
Berganov vodka: Heldere branding

Project gemaakt voor STT in de Dranken industrie voor een B2B publiek in 2021.OVER BERGANOV VODKABerganov vodka is een product van STT [https://www.stubbetobaccotrading.com/Ned/home/home.php]. De vodka is 100% gebaseerd op graan en wordt volledig gemaakt in België. De vodka wordt bewaard in koperen ketels volgens de Belgische traditie. LOGO & BRANDINGVoor het logo van Berganov vodka kozen we voor een geometrisch ontwerp van een wolf. De wolf kijkt je recht in de ogen. Zo krijg je het gevoel alsof hij je aanstaart wanneer je voorbij de rekken in de winkel loopt.Dankzij de helblauwe kleuren, de robuuste typografie en de geometrische tekening oogt het geheel fris. De nieuwe branding krijgt zo een volledig moderne en hedendaagse look zonder het authentieke aspect van de eeuwenoude vodka te verliezen.De etiketten zelf werden bedrukt met zilverfolie zodat de wolf er ten volle uitspringt. De kleur van het ontwerp is daarnaast ook terug te vinden in de kleur van de dop zodat een consistent geheel gecreëerd wordt. COPYWRITINGGraviteit zorgde ook voor een bijpassende slogan bij deze beestige vodka. Met de slagzin ‘Pure vodka that makes you howl’ wordt meteen duidelijk hoe dierlijk je je wel voelt na het drinken van deze heldere en pure alcohol.

Branding & PositioneringCopywritingOntwerp
Meer lezen
Woonplus: overzichtelijk platform voor woonadvies
Woonplus: overzichtelijk platform voor woonadvies

Project gemaakt voor Woonplus in de Overheid industrie voor een B2B publiek in 2021.https://graviteit.be/project/woonplus/Vanuit Woonplus zijn wij zeer tevreden over de samenwerking met Graviteit. Kort na het eerst contact kregen we meteen een correcte en volledige offerte voor een nieuwe website. Vervolgens hebben zij ons op korte termijn ook een aantal logo-voorstellen kunnen aanbieden. Op basis van dat idee werd dan de vernieuwde website opgebouwd, met zowel input van hen als van ons. Kortom, Graviteit heeft gezorgd voor een compleet nieuwe huisstijl van Woonplus (logo, website, visitekaartjes, flyers, affiches etc.). Het is ook fijn om te weten dat we nog steeds bij hen terecht kunnen, voor gelijk welke vraag. Dank je wel! - WoonplusOVER WOONPLUSWoonplus is een intergemeentelijke samenwerking (IGS) rond wonen tussen de gemeenten en OCMW’s van Laarne [https://www.laarne.be/bouwen_wonen], Wetteren [http://www.wetteren.be/wonen/3617/default.aspx?_vs=0_N&id=1591] en Wichelen [http://www.wichelen.be/]. Het platform met informatie over wonen ondersteunt de drie lokale besturen bij het voeren van een actief lokaal woonbeleid.LOGO & VISITEKAARTJEGraviteit ging voor een vernieuwing van het logo van deze IGS. Hierbij kozen we voor een rustige groene kleur. Het stijlvolle groen past perfect bij de landelijke weidse vergezichten die rondom de drie gemeentes te zien zijn. Doormiddel van het dakje bovenop de ‘W’ van het logo wordt duidelijk waar de focus ligt van de organisatie. Door de ‘plus’ in diezelfde groene accentkleur te zetten, wordt duidelijk dat Woonplus meer kan bereiken dan een actief woonbeleid voor één gemeente. De organisatie biedt namelijk gefundeerdere en waardevollere mogelijkheden voor woonadvies doordat de drie gemeenten hun krachten bundelen.Het logo is ook het middelpunt van de visitekaartjes die Graviteit opmaakte.WEBSITEOp de website van Woonplus vinden de inwoners van Laarne, Wichelen en Wetteren snel en duidelijk de informatie die ze nodig hebben. Door middel van duidelijke titels, categorieën en dankzij het gebruik van voldoende witruimte vinden mensen die op zoek zijn naar informatie of toekomstige activiteiten van Woonplus snel wat ze zoeken. Door over de iconen te hoveren krijg je bovendien meteen te zien waarmee Woonplus jou kan verder helpen. De bewegende foto’s op de homepagina tonen de verschillende facetten van wonen en leven in de landelijke gemeentes. Het doel van de website? Een overzichtelijk geheel vormen dat mensen de weg wijst richting specifiek woonadvies.GRAPHICS & TEMPLATESGraviteit maakte heel wat graphics op voor de website van Woonplus. Deze graphics ogen aantrekkelijk in het geheel en geven daarnaast ook duidelijk weer welke informatie ze op de site kunnen raadplegen.Daarnaast maakten we ook templates op voor flyers, affiches en mailings. Dankzij deze templates kan Woonplus makkelijk zelf aan de slag om hun content in een aantrekkelijk visueel geheel te gieten. Zo sluiten het drukwerk en de mailings steeds naadloos aan bij de stijlvolle branding.INTRANETVoor Woonplus was het ook van belang om een online plaats te hebben waar ze hun documenten konden bewaren en raadplegen. Een locatie om bestanden te beheren was een absolute must aangezien zowel subsidiedossiers als verslagen van vergaderingen en bouwaanvragen snel en makkelijk opgehaald dienen te worden. Daarom richtte Graviteit een Intranet op waar medewerkers, leden van het gemeentebestuur en projectleiders via een login snel aan de documenten geraken die zij nodig hebben. We zorgden voor een volledige online gebruiksvriendelijke applicatie.

Branding & PositioneringOntwerpWebsite Creatie
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Graviteit om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

5 leden in Graviteit's team

Graviteit cover
Neem gemakkelijk contact op met Graviteit's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Graviteit heeft 0 awards gewonnen


Reviews

20 reviews voor Graviteit

4.95/5
(20 reviews)
Sofie LeyeFinancial Officer bij Yuso
ServiceWebsite Creatie
4/5
Met Yuso BV zijn we heel tevreden over de service van Graviteit! Zij schakelen zeer snel, volgen ons maandelijks op en verrijken ons met hun kennis. Heel fijn samenwerken dus!

ServiceWebsite Creatie

Justien De RooseBusiness Development Manager bij Sirus
ServiceBranding & Positionering
5/5
Wij werken ondertussen iets meer dan een jaar met Graviteit samen. Graviteit heeft ons fantastisch geholpen met onze nieuwe website en het uitwerken van onze branding. Ondertussen werken we in een close partnership, waarbij Graviteit meedenkt over onze marketing strategie, en we als 1 team onze campagnes opzetten. Een heel fijne samenwerking die we zeer warm aanbevelen!

ServiceBranding & Positionering

Pieter-Jan SchneiderZaakvoerder bij Schneider Ontwerp
ServiceOntwerp
5/5
Graviteit is een dynamisch team, die mee onderzoekt naar diverse passende ideeën, en waar vlot mee samengewerkt wordt!

ServiceOntwerp


Contact

Contact gegevens van Graviteit


Details



  • HoofdkantoorKerkstraat 106, 9050 Gent, Belgium

  • Elsbrug 46, 9260 Wichelen, Belgium