Het belang van grafisch ontwerp: 9 schakels voor jouw marketingstrategie!
Graphic Design

Het belang van grafisch ontwerp: 9 schakels voor jouw marketingstrategie!

5,00/5(1)

Grafisch ontwerp kan worden beschouwd als een vorm van modernekunst en kan nieuw leven blazen in jouw digitale marketing campagnes. Het belang van grafisch ontwerp houdt niet op na het toevoegen van een element van schoonheid aan jouw reclame.

Het is een essentieel onderdeel van het creërenvannaamsbekendheid en het helpen van potentiële klanten bij het maken van koopbeslissingen. De manier waarop je jouw bedrijf presenteert, spreekt boekdelen tegen jouw klantenkring. Hoe beter jouw ontwerp is, hoe beter jouw imago zal zijn.

Bedrijven kijken vaak over hun ontwerp na het finaliseren van hun logo. Ongeacht de redenering moet jouw bedrijfslogo gemakkelijk te herkennen zijn en moet het bedrijf een consistente communicatie hebben.

Stel dat je deel uitmaakt van de besluitvormers in jouw branche. In dat geval zou je meer moeten leren over grafisch ontwerp en het belang ervan in jouw digitalemarketingcampagnes om jouw marketinginspanningen op de juiste manier te richten.

Wat is grafisch ontwerp?

Veel bedrijven denken dat grafisch ontwerp het verwerken van foto’s in jouw reclame is. Hoewel visuele marketing een onderdeel is van grafisch ontwerp, vertelt het niet het hele verhaal.

Grafisch ontwerp is een methode om te communiceren met jouw doelgroep. Het is een integraal onderdeel van jouw digitale marketing, waarbij een grafisch ontwerper strategieën gebruikt om klanten zover te krijgen dat ze hun afbeeldingen delen.

Grafisch ontwerpers gebruiken een mensgerichte benadering om een ervaring te creëren voor iedereen die de site gebruikt. Hoewel een ontwerper zich onmiddellijk zal richten op de visuele aantrekkingskracht van het ontwerp, zal hun belangrijkste focus de bruikbaarheid zijn. Elke ontwerpbeslissing moet een doel hebben.

9 redenen die het belang van grafisch ontwerp aantonen

Het menselijk brein verwerkt beelden op een zeer unieke manier. Recente studies hebben aangetoond dat we beelden tot 60.000 keer sneller verwerken dan tekst. Bovendien bestaat 90% van de informatie die naar het menselijk brein wordt gestuurd uit beelden. Met deze informatie kan je niet langer het belang van grafisch ontwerp negeren. Het combineren van afbeeldingen met een solide call to action blijkt de conversie en verkoop te verhogen.

1 – Ontwerpelementen in Digitale Marketing

Grafisch ontwerp omvat typografie, lettertypes, plaatsing, symbolen en kleuren om jouw merkimago aan jouw klanten over te brengen. Dit is de enige manier om met succes naamsbekendheid te creëren, omdat de grafisch ontwerpers de psychologie van jouw doelgroep bestuderen en er thema’s, concepten en principes in verwerken die jouw publiek zullen aanspreken. De ontwerper zal elke vorm, kleur en lijn kiezen om specifieke emoties bij het publiek op te wekken, wat ertoe leidt dat ze jouw oproep tot actie zullen volgen.

2 – Het bouwen van een merkidentiteit

Onderdeel van het beslissingsproces van de grafisch ontwerper is het opbouwen van een unieke identiteit voor het bedrijf. Dit is een onderscheidende stijl, toon en boodschap die je moet onderscheiden van jouw concurrentie.

Door deze gedifferentieerde stijl kunnen klanten jouw logo onmiddellijk herkennen wanneer ze jouw reclame zien. Volgens onderzoek zijn beelden gemakkelijker te onthouden en te identificeren.

3 – Geeft het bedrijf persoonlijkheid

De ontwerpen geven jouw bedrijf een persoonlijkheid die in overeenstemming moet zijn met de cultuur. Wanneer een potentiële klant het merk ziet, kan hij onmiddellijk de cultuur herkennen die jouw bedrijf heeft en op wie het zich richt.

4 – Communiceert jouw merkperspectief

Zodra je jouw imago hebt bepaald, kan jouw doelgroep onderliggende boodschappen lezen via visuele ontwerpen. Uw merkperspectief zal vertrouwen wekken bij jouw doelgroep.

Vergeet niet dat het opbouwen van jouw bedrijfsmerk minder te maken heeft met verkoop, maar meer met het opbouwen van een lange levensduur en herkenbaarheid. Alle ontwerpbeslissingen moeten dit doel voor ogen hebben en je moet ervoor zorgen dat de grafisch ontwerper de boodschap begrijpt logo grafisch ontwerp

Het perspectief van jouw logo kan ook de filosofie en de geschiedenis van het bedrijf omvatten. Door specifieke elementen te gebruiken, kan je het verhaal van het bedrijf vertellen via beeldvorming.

5 – Design spreekt zonder taal

Jouw digitale campagne zal mensen over de hele wereld bereiken. Design doorbreekt de taalbarrière die op het internet een probleem kan zijn. Visueleelementen kunnen een doorslaggevend element zijn in jouw boodschap. Het kan tot het publiek spreken over wat het bedrijf te bieden heeft zonder woorden te gebruiken.

99designs

6 – Professionaliteit

Het bedrijf wekt de indruk professioneler en betrouwbaarder te zijn als het ontwerp goed wordt uitgevoerd. Als je eenmaal naamsbekendheid heeft opgebouwd bij uw doelgroep, is de kans groter dat zij jouw aanbod vertrouwen en in jouw geloofwaardigheid geloven. Simpel gezegd, je ziet er goed uit als jouw ontwerp er goed uitziet.

Meer dan 90% van de klanten heeft aangegeven dat ze hun aankoopbeslissingen baseren op de website van een bedrijf. Ze baseren hun beslissing ook op het feit of het bedrijf al dan niet betrouwbaar is op zijn site.

7 – Verhoogde Verkoop

Uiteindelijk zijn een hogere omzet en winst het doel van een bedrijf. Een grafisch ontwerper kan aantrekkingskracht creëren op jouw website en andere digitalemarketing aspecten. Studies tonen aan dat een goed ontwerp jouw rendement kan verhogen met bijna 25%.

8 – Gemakkelijk te verteren

In een wereld waar mensen gebombardeerd worden met reclame, worden goede visuals voor klanten makkelijk te consumeren. Als jouw ontwerp boven de concurrentie uitsteekt, is het voor jouw doelgroep veel gemakkelijker om niet alleen het merk te herkennen, maar ook de boodschap te verteren die je uitzendt.

9 – Verhoogt traffic naar jouw website

Zoekmachines houden rekening met de autoriteit van een site in hun zoekresultaten. Het ontwerp van de site kan helpen bij de beoordeling van de autoriteit.

Wat moet uw ontwerp omvatten?

Als je wilt investeren in jouw digitalemarketingcampagne, moet je een professioneel grafischontwerpteam op jouw project zetten. Zij zullen in staat zijn om de zeven ontwerpelementen te gebruiken om visuele elementen te creëren die de emoties van jouw klanten zullen aanspreken. Jouw ontwerp moet de persoonlijkheid van jouw bedrijf weerspiegelen en consistent zijn.

PDF] What characterizes personalities of graphic designs? | Semantic Scholar
Wat kenmerkt de persoonlijkheid van grafische ontwerpen?

Een essentieel element van moderndesign voor uw bedrijfswebsite is mobiele optimalisatie. Als jouuw site niet geoptimaliseerd is voor mobiel browsen, verlies je meer dan 60% van jouuw mogelijke klanten. De meeste mensen surfen op het internet op mobiele apparaten.

Als je een digitale marketingcampagne voert op welk platform dan ook, is mobiel gebruik een cruciaal onderdeel van het succes. Jouw grafisch ontwerper moet ervoor zorgen dat alle afbeeldingen die hij gebruikt even goed worden weergegeven op mobiele en desktopapparaten.

Wanneer gebruik je best grafisch ontwerp?

Je zou geneigd kunnen zijn te denken dat grafisch ontwerp geïsoleerd is van jouw online of digitale marketing. Grafisch ontwerp begint met jouw logo, dat een element is van jouw online aanwezigheid. Het omvat ook traditionele media zoals jouw visitekaartjes. Als jouw bedrijf een blog heeft, moet grafisch ontwerp deel uitmaken van uw blog post of podcast.

Alles wat het publiek ziet dat met jouw bedrijf te maken heeft, moet dezelfde look en feel hebben. Er moet een duidelijk verband zijn tussen het marketingmateriaal dat ze zien en waar het bedrijf voor staat.

Grafischontwerp begint bij het ontwerp van jouw logo en zou moeten doorlopen tot en met het ontwerp van jouw verpakking. Alles wat het publiek ziet, moet worden gedaan door grafisch ontwerpdiensten.

De voordelen van het gebruik van grafisch ontwerp

Er zijn verschillende voordelen verbonden aan het gebruik van een bedrijf voor het grafisch ontwerp van jouw bedrijf:

👉🏾 Een team van experts kan de basis leggen voor jouw merkstrategie en de aandacht van het publiek richten op elementen in het logoontwerp die ze onmiddellijk zullen verbinden met het bedrijf.

Nieuw logo van Sortlist

👉🏾 Professionele ontwerpers hebben het effect van specifieke ontwerpaspecten op de psychologie bestudeerd en blijven op de hoogte van de markttrends. Een marketing professional zal het ontwerp heel anders benaderen dan iemand die zich niet verdiept heeft in design.

👉🏾 Een gebruiksvriendelijke site wekt een indruk van professionaliteit en vertrouwen. Dit omvat eenvoudige navigatie op de site.

👉🏾 Grafische ontwerpers werken elke dag met creatieve elementen en komen met ideeën die jouw bedrijf exponentieel ten goede zullen komen. Zij hebben de vaardigheid om deze ideeën tot leven te brengen om de zakelijke omgeving accuraat weer te geven.

Er zijn verschillende soorten ontwerpers in de grafische industrie. Jouw bedrijf moet ervoor zorgen dat zij gebruik maken van de diensten van een die aan jouw behoeften zal voldoen.

Ten slotte…

Het vertrouwen dat jouw klanten in jouw bedrijf hebben, hangt af van de kwaliteit van jouw ontwerp. Van het hebben van een solide logo tot het hebben van een gebruiksvriendelijke site, je moet een professionelegrafischontwerper in je marketingteam hebben om dit te bereiken.

De manier waarop bedrijven ontwerpen gebruiken zegt iets over de cultuur, geschiedenis en kwaliteit van de onderneming. Consumenten zullen hun beslissingen baseren op de ontwerpen van jouw website en al het andere marketing materiaal. Het is van groot belang dat de communicatie consistent en herkenbaar is.

Kies een marketingbureau met professionele grafisch ontwerpers die je kunnen helpen bij het creëren van een succesvol imago voor uw bedrijf.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email