THE OVAL OFFICE, Antwerpen | Sortlist

Over


THE OVAL OFFICE cover
THE OVAL OFFICE logo

THE OVAL OFFICE Antwerpen, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Based on the conviction that ‘brands’ and ‘people’ inspire each other, The Oval Office creates integrated campaigns that offer a smart mix between live (events and brand activation) and communication (on and offline). With only one goal: ‘making people experience brands’.

In 2012, the agency introduced the concept of Live Communication in the Belgian market, thereby subscribing to the (international) vision that places brand experience at the heart of the communication strategy. The Oval Office has branches in Antwerp, Brussels and Ghent and employs a total of 50 staff, experts in corporate & marketing events, digital marketing, brand activation, communication, content marketing and PR.

The Oval Office works for a host of reputed organisations and brands including Actiris, Aquafin, the Agency for Nature and Forests, BASF, BMW, bpost bank, DEME, the Chancellery of the Prime Minsiter, Lineas, MINI, Nintendo, Proximus, Red Bull, Reynaers Aluminium, SD Worx, SEAT, the City of Antwerp, Thalys and the Flemish Government.

The Oval Office is a member of ACC Belgium and founder-shareholder of 27Names, Europe’s live communication agency. 

Nog geen reviewsWees de eerste om er een te schrijven
Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door THE OVAL OFFICE

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Creating sticky stories and authentic live experiences which enable people to engage with brands: that's how we see the role of events and brand activation. From concept definition, identifying and booking speakers and moderators, creating relevant content and managing invitations to the day-to-day logistics and technical roll-out, catering and decoration. We handle all aspects so that each event becomes unforgettable. We also create activation campaigns, allowing brands to meet their consumers ‘online’ and ‘in the field’ and let them feel, taste, share an experience that has an impact on them. We focus on building an emotional connection between brands and their audiences.
    Skills in Evenement (18)
    TastingsSamplingsField Promotion & SalesNightlifeDigital ActivationsGrand OpeningsProduct LaunchRoadshowCongressesPOS+8
    Projecten in Evenement (37)
    We Make People Experience Brands - Evenement
    Belgische avant-première van Nintendo - Evenement
    HEINEKEN - Evenement
    Vaillant voyage en première classe - Evenement
    Klanten in Evenement (37)
    GoogleSoftware & Computer Services | international
    VitoEnergie en Olie | international
    CarrefourVoedsel | national
    Secrétaire d’État bruxelloise à l’égalité des chancesOverheid | national

    Meer informatie over Evenement


  • Beschrijving
    We develop tailor-made campaigns that increase people's brand experience. We always aim to create live communication that keeps brands conversations going. Live communication allows brands to evolve with their connected consumers and deliver a multichannel experience across all touch points. Regardless whether he is online or offline, the consumer wants to experience the brand whenever he wants, wherever he is. We help brands tailor their message and experience to individual consumers.
    Skills in Reclame (7)
    PRBrand PositioningDigitalExternal CommunicationContent & Influencer MarketingInternal CommunicationSocial & Mobile
    Projecten in Reclame (29)
    Nouveau branding pour Innoviris - Reclame
    We Make People Experience Brands - Reclame
    Belgische avant-première van Nintendo - Reclame
    Pour la sécurité, Sibelga est toujours "avec" - Reclame
    Klanten in Reclame (29)
    UGentOnderwijs | local
    Stad AntwerpenOverheid | local
    Cultuur Gent - Stad GentOverheid | international
    Port de BruxellesVervoer | national

    Meer informatie over Reclame

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag THE OVAL OFFICE om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

54 projecten uitgevoerd door THE OVAL OFFICE

We Make People Experience Brands
We Make People Experience Brands

Project gemaakt voor The Oval Office in de Marketing & Reclame industrie voor een publiek.

EvenementReclame
Meer lezen
Belgische avant-première van Nintendo
Belgische avant-première van Nintendo

Project gemaakt voor Nintendo in de Entertainment & Events industrie voor een B2C publiek in 2019. Op 27 april is Nintendo Labo [https://www.nintendo.be/nl/Nintendo-Labo/Nintendo-Labo-1328637.html?gclid=EAIaIQobChMIj-q_74js2gIVjrvtCh3pUAL-EAAYASAAEgLFxvD_BwE] gelanceerd op de Europese markt; een volledig nieuwe interactieve manier waarbij je kunt bouwen, spelen en ontdekken. Een aantal weken geleden mochten de live + communication teams van The Oval Office in België en Nederland journalisten, influencers en consumenten Nintendo Labo in avant-première laten beleven. Nintendo Labo nodigt iedereen uit om hun eigen creativiteit volop in te zetten door een eenvoudig stuk karton in combinatie met een Nintendo Switch-systeem om te bouwen tot een motor, een hengel, een piano … en die naar hartenlust te personaliseren. Door gebruik te maken van de Nintendo Switch in deze zelfgebouwde creatie, komt die tot leven en krijgt het spelplezier een volledig nieuwe dimensie.Bouwen, Spelen en Ontdekken ZonesJournalisten, online influencers en ouders kregen nog voor de officiële lancering de kans om met hun kinderen Nintendo Labo te ontdekken en alle creatieve mogelijkheden ten volle te beleven. In de Zone Bouwen knutselden ze hun eigen modelauto door de verschillend stappen te volgen op het scherm van de Nintendo Switch. In de Zone Spelen werden ze uitgedaagd om ermee te racen en te battlen. In de Zone Ontdekken tot slot konden ze zien hoe de technologie werkt, en hoe je zelf nieuwe manieren kan uitvinden om met deze Toy-Con te spelen.Belgisch-Nederlandse samenwerkingThe Oval Office, het vaste live + communication bureau van Nintendo in België en Nederland zorgde in de eerste plaats voor de werving, selectie en opleiding van een groot team merkambassadeurs. Voor de live belevingen ontwierp het bureau een volledige aangepaste branding en decor in lijn met de look & feel van Nintendo Labo. The Oval Office stond zowel in voor de avant-première in België (Technopolis) als die in Nederland (Nemo Science Museum).

Branding & PositioneringEvenementReclame
Meer lezen
HEINEKEN
HEINEKEN

Project gemaakt voor Heineken in de Dranken industrie voor een B2C publiek.JE WILT ALS ORGANISATIE VAN KOERS VERANDEREN, MEE IN DE DIGITALE TRANSFORMATIE. DAARVOOR WIL JE NIET ALLEEN JE NIEUWE STRATEGIE GOED OVERBRENGEN. JE WILT JE MEDEWERKERS OOK ACTIVEREN. ZODAT ZE DIRECT STARTEN MET DE IMPLEMENTATIE VAN DE NIEUWE VISIE. Hoe betrek je 160 internationale Heineken supply chain managers, ondanks hun kritische houding, snel en optimaal bij de nieuwe visie. Hoe zorg je dat je medewerkers actief invulling gaan geven aan de daarbij behorende processen en cultuurveranderingen? Dat is lastig. Zeker als de verschillende mensen elkaar niet goed kennen, een diverse culturele achtergrond hebben en de strategie om een andere attitude vraagt.We creëerden een conferentie aanpak, waarbij de focus op de belevingswereld van de medewerkers lag. Zo was er, anders dan normaal veel meer ruimte om elkaar te leren kennen en interactie. Ook de opzet van het plenaire podium was open, intiem en nodigde uit om verhalen met elkaar te delen.Door deze unieke aanpak ontstond vertrouwen, enthousiasme en de ruimte om nieuwe mogelijkheden te zien en daarop te handelen. De uitdaging van de digitale transformatie werd door de deelnemers niet alleen omarmd, maar ook samen omgezet in diverse plannen. Bovendien is er ook veel plezier beleefd.

Evenement
Meer lezen
BMW Pure Emotions  :  meer dan louter rijplezier
BMW Pure Emotions : meer dan louter rijplezier

Project gemaakt voor BMW in de Auto industrie voor een B2C publiek in 2019. Om de trouw en belangenbehartiging van BMW’s high-end klanten te stimuleren, creëerde The Oval Office in samenwerking met het marketingteam van BMW België het exclusieve loyaltyprogramma BMW PURE EMOTIONS [https://www.bmw-pure-emotions.be/nl-BE/experiences-beyond-driving-pleasure]. De heilige graal van merktrouw Er is reeds veel onderzoek gedaan naar besluitvorming: laten we ons leiden door ons hoofd of door ons hart? De meeste gedragspsychologen beweren dat slechts 30% van menselijke beslissingen en gedragingen wordt gedreven door rationele overwegingen. Dit betekent dat meer dan 70% van de beslissingen van consumenten gebaseerd zijn op emotionele factoren. Dit is de reden waarom mensen vaak loyaltyprogramma’s omarmen die hen op niet-traditionele, ervaringsgerichte manieren belonen. Uitzonderlijke live belevingen spreken klanten aan, en helpen een sterkere, meer emotionele band met het merk te smeden. En deze emotionele connectie is de heilige graal van merktrouw! In onze huidige, zeer competitieve tijden is het belangrijker dan ooit om een degelijke basis van trouwe en betrokken klanten en werknemers uit te bouwen. Exclusieve belevingen Om van BMW’s high-end klanten echte brand advocates te maken, creëerde The Oval Office het loyaltyprogramma BMW PURE EMOTIONS. Speciaal voor wie meer verwacht van zijn auto en het leven, voor wie aan het stuur zit van innovatie en tegelijk de kunst van exclusief genieten kent. Het programma biedt een brede waaier aan onvergetelijke ervaringen die veel verder gaan dan louter rijplezier: front row seats bij sport- en muziekevenementen, exclusieve diners in sterrenzaken, luxereizen en noem maar op. De ervaringen worden zorgvuldig samengesteld, op basis van de individuele wensen en interesses van de BMW PURE EMOTIONS communityleden.BMW PURE EMOTIONS combineert krachtige motoren en krachtige emoties. Exclusieve auto’s en exclusieve ervaringen. Motion and emotion.

Branding & Positionering
Meer lezen
Vaillant voyage en première classe
Vaillant voyage en première classe

Project gemaakt voor Vaillant in de Industriële Goederen en Diensten industrie voor een B2C publiek in 2018. Vaillant a fait appel à l’équipe live communication de The Oval Office pour présenter à ses revendeurs son nouveau produit-phare, la pompe à chaleur air/eau aroTHERM split. Surfant sur les caractéristiques du produit, nos créatifs ont conçu un événement résolument aérien, avec pour leitmotiv « Il y a quelque chose dans l’air ». Une live experience unique pour tous les installateurs et techniciens, invités pour un voyage en première classe à bord de Vaillant Airlines, dans l’un des quatre clubs aéronautiques belges aménagés pour l’occasion : Saint-Hubert, Brasschaat, Amougies et Genappe.Munis de leur boarding pass et de leur passeport Vaillant, les participants se sont envolés pour une soirée mémorable : security check, passage de la douane, lounge de la compagnie, accueil à l’une des cinq portes d’embarquement menant aux ateliers thématiques, discours du commandant de bord, catering servi par le personnel de cabine… Tous les ingrédients pour un vol en première classe réussi !

Evenement
Meer lezen
Sign for my future
Sign for my future

Project gemaakt voor Sign for my future in de Non-profit industrie voor een B2C publiek in 2019. Après des mois de préparation, Sign for my Future a débuté en grande pompe. L’objectif de la campagne ? Inciter le plus grand nombre de personnes à défendre une politique climatique forte et ambitieuse. En tant que partenaire de Sign for my Future, The Oval Office a lancé la campagne avec une projection sur le parlement. La plus vaste initiative climatique jamais lancée en Belgique Si le réchauffement climatique se poursuit, nous serons bientôt confrontés à de graves problèmes. C’est pourquoi l’asbl Mandat Climatique, l’organisation derrière Sign for my Future, veut envoyer un signal non négligeable à nos responsables politiques. Pour la première fois de l’histoire, plus de 100 chefs d’entreprises de pratiquement tous les secteurs, plus de 75 organisations de la société civile, l’ensemble du paysage médiatique belge, recteurs, scientifiques et citoyens de tout âge se rallient à une même cause. Une Belgique climatiquement neutre d’ici 2050 Les exigences avancées par Sign for my Future – une loi sur le climat, un plan d’investissement solide et un conseil climat indépendant – sont toutes axées sur l’objectif de rendre la Belgique climatiquement neutre d’ici 2050. Action guérilla Publicis Brussels est investi dans la campagne depuis le début. Peu à peu, de plus en plus de partenaires communication se sont engagés, y compris November Five, RCA, Bonka Circus et … The Oval Office.Comme coup d’envoi de la campagne, The Oval Office a organisé une action guérilla. Nous avons projeté des images d’échographies d’un bébé sur la façade du parlement. Sur ces images, la phrase : « Do you care about me? » était inscrite.Dans les semaines à venir nous nous engageons à convaincre le plus grand nombre de personnes à signer la pétition sur https://signformyfuture.be [https://signformyfuture.be/]. Et vous, êtes-vous prêt à signer pour notre avenir ?

Evenement
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag THE OVAL OFFICE om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in THE OVAL OFFICE's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met THE OVAL OFFICE's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

THE OVAL OFFICE heeft 0 awards gewonnen


Reviews

Nog geen review voor THE OVAL OFFICE


Contact

Contact gegevens van THE OVAL OFFICE


Details


  • HoofdkantoorMechelsesteenweg 271, 2018 Antwerpen, Belgium

  • Avenue du Port 86C, 1000 Bruxelles, Belgium

  • John M. Keynesplein 12, 1066 EP Amsterdam, Netherlands

  • Ferdinand Lousbergskaai 105, 9000 Gent, Belgium