SECONDFLOOR

Agence spécialisée en Evénementiel, Publicité, Image de marque & branding, Réseaux sociaux, Publicité en ligne, Stratégie de contenu.

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Description

Secondfloor is a Brussels based independent creative agency created in 2007. With a team of 15 dedicated experts and a flat working process we offer an agile and ROI-oriented service to our clients.

Our independence allows us to be media neutral and to give a free rein to our creativity every day.

We create relevant multi-channel brand experiences that increase brand consideration, purchase and loyalty.
Second Floor strategic awareness, and creativity produces integrated customer experiences across the increasing number of touch points and this aligning perfectly with your brand strategy.

Secondfloor offers a wide range of services from strategic planning, creative concept development, to off and online production, social media management and event organization.

Secondfloor. We elevate brands.

Récompenses ou Nominations
stars
BEA (Best Award Event)
2017
Event

Services offerts

Nous sommes actifs dans différents secteurs.

Evénementiel
  • We believe seeing, touching and interacting with a brand is the most powerful and credible way to engage and influence customers today. Thats is why we create multi-channel brand experiences that increase brand consideration, preference and loyalty: Events - Field - Off and online Brand Activation
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Image de marque & branding
  • Brand diagnostic - Brand positioning and values - Brand personality - Brand content - Brand identity and guidelines
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  • Strategic thinking - Creative Strategy - Creative concept development - Digital creativity - Off and online implementation.
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  • SoMe Strategy, Page Management, Community Management, Reporting
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Stratégie de contenu
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Quelques chiffres à propos de l'agence

6

Services

3

Recommandations

8

Réalisations

14

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Réalisations précédentes

Jetez un oeil aux dernière réalisations crées pour nos clients
8 réalisation(s) ajoutée(s)
  • IKEA SOFAR “Ready to couchsurf?”

    IKEA SOFAR “Ready to couchsurf?”

    mars 2018
    mars 2018

    IKEA SOFAR “Ready to couchsurf?”

    « SOFAR » ou comment via une campagne 100% digitale créer un maximum d’engagement et proposer une expérience de marque originale et unique auprès des Millennials.

    Publicité en ligne
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    Stratégie de contenu
    Stratégie digitale
    AGC.  Turning a commodity into an emotional brand.

    AGC. Turning a commodity into an emotional brand.

    janvier 2019
    janvier 2019

    AGC. Turning a commodity into an emotional brand.

    La campagne avait pour objectif de construire la valeur de la marque AGC Glass et de développer sa notoriété auprès d'une cible BtC. Elle positionne le verre non pas comme un simple produit de commodité mais comme une matière présente dans notre quotidien et qui accompagne nos émotions.

    La campagne s'articule autour d'un film émotionnel décliné en plusieurs formats digitaux. Elle sera visible dans neuf pays européens, via les plateformes YouTube et Facebook.

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    Publicité
    Réseaux sociaux
    Photographie
    Film
    Stratégie digitale
    Ligue Braille. Une autre façon de voir la vie.

    Ligue Braille. Une autre façon de voir la vie.

    mars 2017
    mars 2017

    Ligue Braille. Une autre façon de voir la vie.

    Following our strategic analysis, the communication brings a particularly positive tone to the visual impairment by describing, with lightness, the daily life of Sylvie who lost sight five years ago, but who continues to enjoy the good sides of life, in complete autonomy. The integrated national campaign is aired on TV, radio, postering in the Brussels metro, POS for regional antennas and field actions.

    Image de marque & branding
    Stratégie de contenu
    Photographie
    Réseaux sociaux
    Publicité
    Publicité en ligne
    Decaux. Campagne Villo

    Decaux. Campagne Villo

    mars 2018
    mars 2018

    Decaux. Campagne Villo

    Villo. Pour les petits trajets et les grandes occasions.

    Image de marque & branding
    Stratégie de contenu
    Réseaux sociaux
    Publicité
    Publicité en ligne
    IKEA Gäst

    IKEA Gäst

    janvier 2017
    janvier 2017

    IKEA Gäst

    How to communicate the IKEA food offer in an innovative way, different from the stores and the catalog?

    Réseaux sociaux
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    TéléSAT. Brand Awareness TV Campaign

    TéléSAT. Brand Awareness TV Campaign

    décembre 2016
    décembre 2016

    TéléSAT. Brand Awareness TV Campaign

    TéléSAT is a challenger on the TV provider market in Belgium. We developped this TV campaign to boost the brand awareness and attractiveness and to position them as a real alternative against VOO, Proximus and Telenet.

     

    Publicité
    Image de marque & branding
    Bozar's case

    Bozar's case

    avril 2015
    avril 2015

    Bozar's case

    Creativity, quality, and artistic diversity have been at the heart of the Centre’s mission since its foundation. But for art not to be something abstract and distant, for it to be truly part of the “culture” of a society – and particularly in a city as variegated and international as Brussels – the public must be able to experience it in a way that is both natural and lively. Art and people must find and recognise each other, must interact with and enrich each other. For the greater happiness of all.

    Publicité
    Valipac. A new identity for a new vision

    Valipac. A new identity for a new vision

    janvier 2019
    janvier 2019

    Valipac. A new identity for a new vision

    Image de marque & branding
    Stratégie de contenu
    Design & graphisme

Recommandations de Clients’

Parcourez les dernières recommandations envoyées par nos clients

3 recommandation(s) postée(s)

Total des évaluations

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4.5/5

Corentin Helleputte  il y a 3 mois

Co-fondateur chez Owlthink

Plusieurs collaborations et toujours aussi agréable !

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4.5/5

Ingrid Bouchez  il y a un mois

Communication Manager chez Valipac

Nous avons confié à Second Floor la mission de procéder au rebranding de notre société et nous sommes enchantés de la collaboration. Le résultat final est le fruit d'une approche non seulement créative mais surtout stratégique. J'apprécie par dessus tout la bienveillance sincère des contacts avec l'équipe.

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4.5/5

Ravi Petillion  il y a une semaine

Marketing Manager chez ISS Facility Services

Hereby I like to recommend Second Floor. We now have worked a couple of months with them so far. They come with creative proposals, are pro-active and use our feedback actively which proves their flexibility. They are always available and stick to the deadlines set together. A professional agency we can rely on.

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