Fondsenwerving van 11 miljoen: een menselijke tint in een digitale wereld
Sortlist Insights

Achter de schermen van onze financiering: Hoe wij de toekomst van B2B-diensten opnieuw heruitvinden

2 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 53,00/5(2)

Vandaag hebben we onze nieuwste fondsenwerving gelanceerd, waarmee we 11 miljoen euro hebben opgehaald. Lees het volledige persbericht voor meer informatie. Vandaag praten we over de toekomst van B2B en de relevantie van menselijke en digitale interactie voor de klant. Twee thema’s die ons nauw aan het hart liggen.

De afgelopen jaren hebben we veel B2C-marktplaatsen zien opkomen. Zij hebben alles gedaan dat technologisch mogelijk was om de koopervaring van klanten te vergemakkelijken, net als de gigant Amazon.  

Wanneer we naar het B2B ecosysteem kijken, is het kopen van een dienst of het vinden van een vertrouwde partner een chaotische, complexe en vooral tijdrovende taak. 

In een wereld die zich snel ontwikkelt, beïnvloed wordt technologie, waar geografische grenzen onzichtbaar worden, zijn bedrijven verdwaald op zee. Meer dan dat ze ooit waren.

Het is hoog tijd dat we de talloze mogelijkheden in de B2B-wereld benutten en deze de aandacht geven. Dit in vergelijking met haar grote broer, B2C.  

Door gebruik te maken van de eindeloze technologische vooruitgang, kunnen we bedrijven in de B2B-wereld beter helpen op langere termijn.

Maar technologie alleen zal niet het geheim zijn om het potentieel van dit ecosysteem te ontsluiten. Onderschat nooit de waarde van een helpend hand.

Het digitale verliest zijn menselijk aspect 

De B2B-wereld staat nog maar aan het begin van haar ontwikkeling met technologie, maar uit het beetje dat ze ermee heeft kunnen doen, valt niet te ontkennen dat het potentieel eindeloos is.  

In andere ecosystemen bracht de big data-explosie internationale reuzen voort (Amazon, Google…). Maar het leverde een gelijkwaardige en tegengestelde reactie op, die werd versterkt door de pandemie: een verlangen om terug te keren naar een meer gelokaliseerde en humane economie.

Sortlist is geen koud platform zonder een gezicht. We hebben specialisten die beide partijen helpen om elkaar te ontmoeten en samen te werken aan uitstekende business stories.

Dit beaamt Robin Rampaer, onze Head of Product.

We hebben niet enkel gemerkt dat mensen graag menselijk willen blijven in deze zee van technologie, we geloven ook dat dit de sleutel is tot het succes van het B2B-ecosysteem.

In de B2B-markt wenden de meeste bedrijven zich tot automatisering en kunstmatige intelligentie, maar de enige manier voor B2B-services om op de lange termijn te overleven, is door de kans te grijpen om hun menselijke kant te herontdekken en te behouden.

Uiteindelijk is wat mensen echt willen eenvoudig en onveranderd. Ze willen gewoon gemakkelijk zinvolle gesprekken kunnen voeren met hun vertrouwde partners.

Dit is precies de omgeving die we willen creëren.

Een plaats waar professionals erkenning krijgen dankzij mensen

In het huidige digitale tijdperk is het voor elke deskundige eenvoudiger dan ooit om zijn eigen bedrijf op te richten en door zijn bekwaamheid en gedurfde ambitie zijn steentje bij te dragen.

De harde realiteit is dat zelfs in de digitale wereld talent en ambitie nog niet genoeg zijn om voet aan de grond te krijgen in het vakgebied. De reuzen zijn nog steeds in de beste positie om te winnen. 

Als ze in de B2B-markt niet de aandacht trekken, kunnen de mensen achter deze nieuw opgerichte bedrijven zich al snel onbeduidend en onzichtbaar voelen. Een helpend hand in de vorm van menselijke begeleiding en contact kunnen ze op dat moment sterk gebruiken.

Deze kleinere aanbieders hebben vaak meer diepgaande kennis en talent in hun niche-expertise en kunnen hun klanten veel meer bieden dan grotere marketingorganisaties.  Daarom zijn wij bij Sortlist toegewijd om hen de zichtbaarheid te bieden die ze verdienen, evenals gelijke kansen om te groeien en te innoveren. 

We zijn er voor de niet-herkende, minder bekende aanbieders, de experts en bureaus. We zijn er voor zij die op zoek zijn naar mogelijkheden om hun professionele netwerk uit te breiden. Voor zij die samenwerkingen wensen op te bouwen en te groeien op lokaal of internationaal niveau

Hier krijgen zij de kans om zich te bewijzen en te laten zien waartoe zij in staat zijn. 

In de digitale wereld van vandaag is het alles of niets 

Uiteindelijk hebben we een digitaal idee gecreëerd rond een menselijk concept en we kunnen het ons niet veroorloven om het digitale ooit het menselijke te laten overnemen.

In de chaos van het B2B-ecosysteem is het voor bedrijven moeilijk om hun match te vinden. Sortlist, aan de andere kant, benadrukt efficiëntie met een menselijk gelaat door de combinatie van data prestaties met die waardevolle menselijke emotie.

De ideale mix van kunstmatige intelligentie en menselijke aanraking.

Bedrijven willen de controle terugwinnen, nieuw en bekwaam personeel ontdekken en voorkomen dat ze tijd en geld verspillen in het proces.

Onze rol is niet enkel om hen de controle terug te geven, maar we weten ook dat dit niet altijd is om betrouwbare en competente leveranciers te vinden via relevante en krachtige algoritmen. De sleutel is dat deze “matches” tot meer zullen leiden. Mooie ontmoetingen, creatieve oplossingen en voorbeeldige successen.

We hebben altijd geweten dat achter elke marketing-, communicatie- en digitale B2B-competitie creativiteit en emotionele elementen altijd de gemeenschappelijke deler zijn van de winnende vergelijking.

Nieuwe manieren om ambitie te stimuleren

We weten dat we niet perfect zijn. We hebben nog wat werk te doen om de doelen te bereiken die we willen. Dankzij de recente fondsenwerving als boost, zullen we streven naar die perfectie. De manier waarop bedrijven in de toekomst zullen innoveren en samenwerken zal de B2B-wereld voor altijd opnieuw heruitvinden.  

Dankzij de €11 miljoen die we onlangs hebben opgehaald voor bestaande en nieuwe investeerders, hebben we nu de financiële mogelijkheid om ons te concentreren op onze drie hoofddoelen:

1. Investeren in onze productervaring

dat ons laatste kwartaal van 2021 en het volgende volledige jaar een van Sortlist’s buitengewone groei zal zijn. Deze fondsen zullen ons in staat stellen om onze producten verder te ontwikkelen. We willen bureau’s het gevoel geven dat ze ons kunnen blijven vertrouwen om hun perfecte match te vinden. De bedoeling is dat ze Sortlist behandelen als een partner in plaats van een dienst. Samen met het uitbreiden van ons Sortlist team, willen we een community creëren rond de bureau’s waar ze hun creatieve ideeën en expertises kunnen delen. 

2. Uitbreiden naar het VK & de VS

Naast de verbeteringen in ons product, zullen we onze langverwachte uitbreiding naar de UK en de VS in gang zetten.  Hoewel we onze diensten al hebben draaien in deze twee Engelstalige markten, zijn we van plan meer aandacht aan deze markten te besteden.

3. Meer menselijke advies aantrekken

Terwijl we ons team in alle afdelingen uitbreiden, hebben we vooral besloten om meer in te zetten en te investeren in ons Sortlist-team. We willen dat onze bureau’s meer menselijke begeleiding krijgen tijdens hun hele matchmaking-proces.  We wensen ervoor zorgen dat het niveau van kunstmatige intelligentie en humanisering voor beide partijen een zinvolle en productieve ervaring creëert.

Het is een feit dat ons laatste kwartaal van 2021 en het volgende volledige jaar een van Sortlist’s buitengewone groei zal zijn. We kunnen niet wachten om dit avontuur aan te gaan om dichter bij onze klanten te komen. We streven ernaar om een hoogwaardige B2B-oplossing aan te bieden voor iedereen. 

Wij komen eraan.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email