Inhousing: Hoe positioneer je jou het best bij deze trend?
Sortlist Insights

Inhousing: Hoe positioneer je jou het best bij deze trend?

2 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 52 stemmen, gemiddeld: 3,00 van de 53,00/5(2)

Begin juli 2020 publiceerde Gartner zijn CMO Spend Survey, waarin de resultaten zijn opgenomen van een onderzoek onder 432 marketingmanagers die werkzaam zijn in bedrijven met een jaarlijkse omzet van $500 miljoen tot $20 miljard. 

Uit dit onderzoek kwam veel informatie naar voren, maar één daarvan trok vooral onze aandacht: de opkomst van de inhousing

Volgens Gartner, en op basis van de antwoorden van de onderzochte marketingmanagers, wordt 32% van het bedrijf dat aan een bureau wordt overgedragen, nu intern onderverdeeld. Bovendien kan dit cijfer met name voor bepaalde expertisegebieden hoger liggen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij sociale media, waar 53% van de activiteit weer in eigen huis wordt gebracht. 

Deze cijfers zetten ons aan het denken, en we besloten het onderwerp verder te laten bestuderen door experts uit verschillende vakgebieden. In dit e-book zullen we proberen te begrijpen waarom inhousing toeneemt, welke factoren van invloed zijn op deze trend en hoe agencies zich kunnen positioneren tegen deze trend.

De redenen achter de opkomst van inhousing 

Verschillende factoren verklaren waarom adverteerders de neiging hebben om sommige van hun marketingactiviteiten intern te laten realiseren. 

Meer toegankelijke tools

Ten eerste zijn marketingtools enorm gedemocratiseerd. Het is veel gemakkelijker dan ooit om een ​​campagne te maken, te lanceren en de resultaten ervan te meten.

Volgens Philippe Buyle, hoofd van Digital bij JCDecaux:

“We hebben de afgelopen jaren een trend gezien naar inhousing. De programmatische aankoop van digitale media heeft de deuren geopend voor merken om hun media-inkoop te internaliseren. Vooral de toegankelijkheid van tools en het streven naar meer controle en transparantie van digitale investeringen hebben deze ontwikkeling gestimuleerd. “

Dit maakt deze tools niet alleen gebruiksvriendelijker en stimuleert adverteerders om een ​​deel van hun activiteiten te internaliseren, maar ze willen ook meer controle over digitale investeringen.

Wil je meer te weten komen hierover? DOWNLOAD NU ONS E-BOOK 👇🏾

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email