De kleine veranderingen in woordgebruik die je sociaal bereik tot 10x vergroten: citaten en social media
Laatst geüpdate op 18 januari 2022 om 10:24 am
Bij social media gaat het erom een relatieop te bouwen, een band te scheppen met je volgers en die te onderhouden. Tegenwoordig worden ze ook voor zakelijke doeleinden gebruikt – bijvoorbeeld om een communityop te bouwen, maar ook om je product/merk te promoten.
Gezien de hoeveelheid tijd die we eraan besteden, spreekt het voor zich dat wat begon als een communicatiemiddel en sociaal vermaak, is uitgegroeid tot een van de meest winstgevende vormen van bedrijfsgroei. Om dit te doen, is het belangrijk om je doelpubliek aan te spreken met de juiste inhoud.
Waarom werken citaten?
Het publiceren van citaten heeft verschillende voordelen:
- Content nurturing op social media
- Content plaatsen die gemakkelijk te consumeren, van hoge kwaliteit en visueel aantrekkelijk is
- Het toestaan van een pauze tussen de verschillende posten
- Een bron van inspiratie voor je volgers
- Interesse wekken, interactie tussen gebruikers creëren en zichtbaarheid bieden
Hiermee kun je gemakkelijk je waarden aan je publiek overbrengen of een mening ondersteunen. En in sommige gevallen kun je ook de woorden naar voren brengen van een bekend persoon waardoor je geïnspireerd bent.
Hier is een voorbeeld van een vrij beroemd citaat van Steve Jobs, dat waarschijnlijk al door honderden internetgebruikers is (her)geplaatst:
“Have the courage to follow your heart and intuition: they somehow know what you truly want to become”. – Steve Jobs
Verhoog je betrokkenheid
Het gebruik van citaten op je social mediakanalen kan de betrokkenheid van je volgers verhogen.
Sinds enkele jaren neemt het aantal actieve gebruikers op social media alleen maar toe. Online aanwezig zijn is dus primordiaal voor bedrijven.
Een doeltreffende methode voor bedrijven is om zich op regelmatige basis en na verloop van tijd te engageren. Want het is essentieel om regelmatig content te genereren.
De 4 voordelen van deze strategie:
- Onderscheid je van de massa’s informatie
- Een ideaal kanaal voor de verspreiding van je content
- Vergroot je zichtbaarheid en bekendheid
- Ontwikkel en onderhoud een relatie met je volgers
Social mediakanalen zijn een zeer doeltreffend marketinginstrument. Maar je moet weten hoe je het moet gebruiken. Daarom is het van essentieel belang om regelmatig inhoud te posten op je profielen.
Voorbeelden van citaten
Hier is een selectie van voorbeelden van beroemde mensen/influencers/organisaties die citaten correct gebruiken:
We zien dat in het vierde voorbeeld het citaat heeft geholpen om reacties op te wekken. Maar bovenal creëerde het interacties met influencers.
Door deze interacties kun je zichtbaarheid verwerven in de community van de bekende persoon en je reputatieontwikkelen.
Wij hebben ook een kleine selectie gemaakt van citaten die wij inspirerend vinden, je kunt ze hier vinden.
Klaar om er voordeel uit te halen?
Wij hebben de meest motiverende en inspirerendebusiness quotes voor u verzameld en op een pagina gezet die u kunt downloaden en direct op uw netwerken kunt plaatsen.
Voer je e-mailadres in en klik op de link om toegang te krijgen tot meer dan 20 inspirerende en motiverende citaten sjablonen geschikt voor zakelijke berichten. Met verschillende formaten voor plaatsing op Instagram, LinkedIn of Facebook.
Om regelmaat van het posten te bevorderen, kun je de tool Buffer gebruiken. Ontwerp en plan je berichten gratis.
Zodra je berichten zijn gepubliceerd, vergeet dan niet om je engagement rate te analyseren. In dit artikel vind je de verschillende stappen die je zullen helpen.
Je hoeft alleen nog maar gebruik te maken van de templates met citaten om je content te versterken en je betrokkenheid te vergroten!