ARK BBN, Kruibeke | Sortlist
ARK BBN cover
ARK BBN logo

ARK BBN

verified-flag
Kruibeke, België
We love boring Van kleine niches tot big business. Vaak onbekend, nooit onbemind – want ze maken een belangrijk verschil in ons leven. Daarom houden we er zo van. En willen we de hele wereld ervan overtuigen om hetzelfde te doen. Jouw b2b-marketing- en -communicatiepartner ARK BBN combineert lokale kennis en ondernemerschap met de expertise en ervaring van een wereldwijd netwerk. Je krijgt een ongeziene dienstverlening, zowel in de breedte als in de diepte. Door de combinatie van een gerichte strategie, sterke ideeën en een maximale, digitale omkadering begeleidt ARK BBN jouw volledige b2b-communicatietraject. Ons doel? Je ROI meetbaar maken en optimaliseren. Onestop-shop aka b2b-communicatiehuis Als onestop-b2b-bureau hebben we het niet zo voor hokjes: ons multidisciplinaire team richt zich op resultaten meer dan (marketing)specialisaties. Voor al onze cases starten we bij de strategie – wat daarna gebeurt, hangt van je project af. Marketing Automation, content en pr, grafisch ontwerp, webdesign, social media … Waar je merk ons ook brengt, onze creatieve koffer staat klaar. Wereldwijd b2b-specialist 40 kantoren, verdeeld over 27 landen. Met 1.130 specialisten en 160 awards zijn we de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Stuk voor stuk gedreven door onze passie en de drive om jouw b2b-marketing naar een hoger niveau te tillen. Partners HubSpot - Meltwater - ShowPad
15 mensen in hun team
Spreekt Engels, Frans, Nederlands
Werkt op afstand over de hele wereld
Sortlist lid sinds 2018
Opgericht in 2005
Nog geen reviewsWees de eerste om er een te schrijven

Diensten

15 diensten aangeboden door ARK BBN

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Waar en niet waar. Ook al zijn de technieken en klanten misschien veranderd, om communicatie succesvol te maken, moeten er altijd enkele basisregels gerespecteerd worden. We focussen daarom niet enkel op methodes, maar gaan het breder bekijken. We willen je communicatie écht laten werken. Dus … waar staan we nu? Waar willen we heen? En hoe geraken we daar?

    Om de behoeften in kaart te brengen, de communicatie te optimaliseren en op een logische manier te dirigeren, stelden we het brandjourney-model op:

    1 Waar staan we vandaag?
    Voor we van start gaan, moeten we bepalen wat onze status in de huidige markt is.

    2 Waar zouden we graag staan?
    Eenmaal we weten waar we ons bevinden, kunnen we doelen stellen: wat zeggen we aan wie, op welke manier en waarom? Richten we ons tot bedrijven (business-to-business), consumenten (business-to-consumer) of allebei? Door deze vragen te beantwoorden, bepalen we onze ‘strategie’.

    3 Hoe geraken we daar?
    Wat is de snelste, meest effectieve en gunstige manier om onze bestemming te bereiken? Waar en wanneer verspreiden we ons bericht?

    Outbound (push)
    Sommigen noemen dit ook ‘traditioneel’ adverteren. Je duwt als het ware je bericht richting de doelgroep via verschillende online en offline kanalen. Marketing- en communicatiemanagers kennen deze techniek, want ze wordt vandaag nog altijd veel gebruikt. Maar om efficiënt te zijn, moeten de principes van outbound worden toegepast volgens de regels van de kunst. Daar kunnen wij jou absoluut bij helpen, maar dit zou ons nu te ver leiden.

    Inbound (pull)
    Inboundmarketing gebruikt content om klanten aan te trekken. Eerst en vooral moet die content gemaakt en aangepast worden, om hem vervolgens te verdelen via verschillende kanalen.

    Het doet denken aan een magneet: je doelgroep wordt aangetrokken door de content die je hen aanbiedt. Vervolgens worden je bezoekers leads, leads worden klanten en klanten worden fans. En dat is hoe Clint uiteindelijk een klant werd …

    4 Hoe kunnen we onze brand journey nog verbeteren?
    Wat hebben we geleerd en hoe kunnen we onze inspanningen verder optimaliseren?
    Skills in Branding & Positionering (9)
    Brand StrategyBrand PositioningDigital BrandingRebrandingRebrandingDigital BrandingBrand ContentOffline & Online BrandingBranding

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving
    Bij digitale marketing staat de consument aan het roer. Dus jongleren we als marketeers bijna dagelijks met tools en kanalen zoals social media, Meltwater, MailChimp, Google Analytics, Google Trends, Google AdWords … Manuele marketing is voorbijgestreefd. Om alle ballen in de lucht te houden én relevante leads te genereren, heb je marketing automation nodig.

    Marketing automation bespaart je niet alleen tijd en energie, de software helpt je om (vooruit) te redeneren en gerichter te communiceren. In één platform zitten alle contactmomenten vervat – op social media, websites, in mailings, CRM-systemen … Daardoor weet je precies wat je contacten bezighoudt en kan je ze bereiken waar en wanneer ze dat zelf willen, met aandacht voor hun privacy. Het resultaat? Meer inzicht, een hogere productiviteit en kwalitatievere leads. De belangrijkste redenen waarom marketing niet meer zonder automation kan:

    1. Meer kwalitatieve leads
    Marketing automation werkt volgens de inboundfilosofie met leadscoring. Zowel hun gegevens als het gedrag van je contacten op en naast je website worden beoordeeld met een score. Wanneer iemand een belangrijke pagina van je website bezoekt, doorklikt in een e-mail, je website deelt op social media … zakt die verder in de marketingtrechter. Zo weet je precies wie wanneer klaar is voor sales.

    2. Verregaande segmentatie
    Om gericht te communiceren wil je kunnen segmenteren. Dankzij marketing automation kan je lijsten aanmaken op basis van interesse, sector, functie, bedrijfsgrootte, bedrijfsnaam … in één en hetzelfde platform.

    3. Dynamische content
    Met dynamische content kan je de inhoud van een campagne volledig aanpassen aan het profiel en gedrag van de ontvangers. Daardoor kan je contacten benaderen alsof je ze persoonlijk kent: je kan het hoofditem in je nieuwsbrief afstemmen op pagina’s die ze hebben bezocht, evenementen delen op basis van hun locatie, een webinar aankondigen op hun kennis- of interesseniveau en ga zo maar door. Bij marketing automation kan je zulke content gebruiken in formulieren, op websites, op landingspagina’s en in e-mails.

    4. Effectieve A/B-testing
    De doeltreffendheid van een (e-mail)campagne, landingspagina of formulier hangt af van meer dan de boodschap alleen. Marketing automation software laat je toe om twee variaties van dezelfde campagne te testen en stuurt de beste versie daarna automatisch naar de rest van je contactenlijst. Probeer eens een andere onderwerpregel, afbeelding, knoptekst, knopkleur en kijk zelf in welke versie het meest wordt doorgeklikt.

    5. Dynamische campagnes
    Campagnes worden weergegeven als processen (‘workflows’) die zijn opgebouwd uit verschillende stappen. Elke stap wordt geactiveerd door het gedrag van je ontvangers (‘triggers’). Klikken ze op een link of knop in je eerste e-mail, dan kunnen ze doorgesluisd worden naar de volgende stap. Openen ze de mail niet, dan volgt er een tussenstap, waarbij bijvoorbeeld de onderwerpregel is aangepast. Als er helemaal niet wordt gereageerd, wordt de boodschap geherformuleerd. Het verloop van je campagne beslis je volledig zelf wanneer je een proces uittekent. Campagnes kunnen elkaar opvolgen totdat elk contact een individueel traject doorloopt.
    6. Sterkere sales
    Marketing automation slaat een brug tussen marketing en sales. Zo kan Eloqua gekoppeld worden aan het CRM-programma Salesforce bijvoorbeeld. Wanneer contacten gedefinieerd worden als sales-qualified leads, worden je commerciële collega’s daarvan op de hoogte gebracht. En zij zien precies waarin elke lead is geïnteresseerd.

    7. Hogere productiviteit
    Doordat alle marketinginspanningen centraal worden beheerd en bijgestuurd, gaat er minder tijd verloren aan planning en coördinatie. Zodra je een proces hebt gedefinieerd, kan je tijd vrijmaken voor iets nieuws. Daardoor kan je marketingteam sneller, flexibeler en gerichter optreden en zelfs al slapend nieuwe leads binnenhalen.

    8. Beter klantinzicht
    Dankzij marketing automation kan je precies zien welke acties je leads ondernemen voor ze tot aankoop overgaan. Elk gedrag op je website wordt bijgehouden in een individuele customer journey map: de pagina’s die je contacten bezoeken, formulieren die ze versturen, in welke mails ze klikken, welk nieuws ze volgen … Zo krijg jij meer inzicht in je doelgroep en kan je de juiste contactmomenten kiezen.

    9. Meetbaar resultaat
    Meten is weten. Hoeveel mensen je hebt bereikt, wie, welke pagina’s ze hebben bezocht en gedeeld, op welke knoppen of links ze hebben geklikt, aan welke events ze hebben deelgenomen, op welk nieuws ze zich hebben geabonneerd … bij afloop van een campagne krijg je een duidelijk rapport van de resultaten. Je kan die cijfers in verband brengen met andere marketingacties, waardoor je – binnen de context – gedrag kan analyseren en voorspellen.

    Marketing automation is een tool om meer te halen uit je marketinginspanningen. De kracht zit ‘m in de hyperpersonalisatie en centralisatie: met het juiste platform kan je de klantervaring verbeteren, de productiviteit van je team verhogen en meer kwalitatieve leads genereren. Het blijft natuurlijk technologie – voor de uitwerking en analyse van je processen heb je nog altijd (hybride) marketeers nodig. Onze tip: denk groots, begin klein, groei snel.
    Skills in Digital Strategy (16)
    Outbound MarketingInbound MarketingDigital MarketingDigital StrategyMarketing AutomationSEO., Search Engine Optimization, Google AdWords Mannagement, PPC, Google Analytics, Retargeting, CRO, Conversion Rate Optimization, Digital Marketing Strategies, Website Traffic Increase, Click Through Rate Increase, Strategic Partnerships/Alliances, Strategic Digital Marketing Plans, Market Research and Analysis, Competitive Market Positioning, Strategic Projects/InitiativesMultichannel MarketingGoogle AdwordsInvestors OutreachCRM Consulting+6

    Meer informatie over Digital Strategy


  • Beschrijving
    B2b of b2c, elk bedrijf is op zoek naar klanten. Je kan hen bereiken door op traditionele wijze te communiceren, namelijk via outboundmarketing: je duwt je bericht dan als het ware de markt in door middel van betalende kanalen. Dit soort communicatie heeft zeker voordelen, maar moet wel op de juiste manier worden aangewend om tot goede resultaten te leiden. Zoals eerder gezegd gaan we hier niet verder op in omdat dit ons te ver zou leiden. Inboundmarketing daarentegen laat toe om prospects op een meer subtiele manier te bereiken en te overtuigen.

    Om potentiële klanten aan te trekken, gebruiken we een mix van verschillende technieken:

    Contentmarketing & public relations (pr)
    Socialmediamarketing & zoekmachinemarketing (SEM)
    Evenementen en merkambassadeurs
    1 Contentmarketing & public relations (pr)
    Met content die zowel kwalitatief als relevant is, trek je de aandacht van toekomstige klanten. Vaak gaan zij actief op zoek naar informatie. Wij zorgen ervoor dat die informatie beschikbaar is, op de juiste plaats en op het juiste moment.

    Pr speelt hierbij een belangrijke rol. Onder pr begrijpen wij alle activiteiten, online en offline, die erop gericht zijn om de relatie en de communicatie te bevorderen met personen die belangrijk zijn voor je bedrijf.

    Pr heeft een gunstige invloed op bereik, website traffic, lead generation en loyaliteit. Pr is met andere woorden één van de kanalen die we gaan inzetten om onze content te verspreiden en kracht bij te zetten.

    Traditionele pr maakt gebruik van knipseldiensten om publicaties te monitoren en het media-equivalent ervan te meten, maar wij zien het heel wat breder: content en pr zijn aan elkaar verbonden – meer nog, ze versterken elkaar. Daarom neem je pr bij voorkeur op in je b2b-contentmarketingstrategie. Hierop dieper ingaan zou ons te ver leiden, maar we vertellen je graag hierover meer in een persoonlijk gesprek.

    Hoe pakken we contentmarketing aan?
    Ten eerste moet alle reeds bestaande content verzameld worden: folders, brochures, websites, presentaties … We brengen alles samen op 1 platform en starten dan met het catalogiseren. Een contentmatrix kan hierbij helpen.

    Vervolgens gaan we herschrijven en, waar nodig, extra content creëren, afhankelijk van de gewenste vorm in jouw business-to-business (b2b)-communicatie: blog, whitepaper, testimonial, persartikel, tutorial, video …

    Ten slotte moet de content verspreid worden via de juiste kanalen, bv. sociale media, fora, landingspagina’s, websites, persberichten, etc. Het spreekt voor zich dat we ons hiervoor baseren op de algemene communicatiestrategie en rekening houden met geplande acties.

    2 Socialmediamarketing & zoekmachinemarketing (SEM)
    Een veel voorkomend probleem is echter dat dit niet geïntegreerd is in een bredere communicatiestrategie. Dit is een gemiste kans. Bovendien lijkt men vaak te vergeten dat sociale media in de eerste plaats bedoeld zijn om interactie te creëren in plaats van gratis publiciteit.

    Wie en wat willen we bereiken? Wat posten we en wat niet? Wie bepaalt de inhoud? Wie beantwoordt moeilijke vragen? Enzovoort.

    We bieden je graag een antwoord op al deze vragen!

    Je online aanwezigheid wordt verder nog bepaald door het gebruik van je eigen website en de bijhorende landingspagina’s. Deze vormen de basis van al jouw online communicatie. Het is dan ook cruciaal dat die gemakkelijk door de doelgroep gevonden kan worden. Naast kwalitatieve inhoud is een goed doordachte SEM (Search Engine Marketing) belangrijk voor de vindbaarheid en ranking van je website.

    Aangepaste zoekwoorden en copywriting, dynamische en deelbare inhoud of link building zijn slechts een aantal technieken hiervoor die onze experts perfect beheersen.

    3 Evenementen en merkambassadeurs
    Naast het virtuele contact met je doelgroepen, kan het ook nuttig zijn om elkaar eens in real life te ontmoeten. Beurzen, seminaries, festivals of gepersonaliseerde evenementen zijn perfecte gelegenheden. Het is ook het ideale moment om je fans en bloggers met elkaar in contact te brengen. Klanten die zich gewaardeerd voelen, zijn de beste mogelijke merkambassadeurs.

    Samengevat
    Beheer, maak, plan en verdeel je content
    Onderhoud je persrelaties en stimuleer publicaties
    Bepaal een socialmediastrategie en gebruik die als leidraad
    Optimaliseer de vindbaarheid en positie van je website(s)
    Organiseer evenementen en ontmoetingsmomenten
    Resultaat, je zal gevonden worden dankzij:

    Kwalitatieve en relevante content
    Goede persondersteuning
    Virale verspreiding via sociale media
    Optimale zoekresultaten
    Opvallende en originele evenementen
    Skills in Content Strategy (12)
    Content CreationContent WritingOnline & Offline Content CreationBrand ContentSocial Media ContentWebsite ContentSEO ContentLink BuildingLead GenerationSearch Engine Marketing+2

    Meer informatie over Content Strategy


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Innovatie (1)
    Deep Learning

    Meer informatie over Innovatie


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in E-mail Marketing (1)
    Outbound Mailing

    Meer informatie over E-mail Marketing


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Web Applicatie (2)
    Web ContentSoftware Engineering

    Meer informatie over Web Applicatie


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in SEO (2)
    Onpage SEOLink Building

    Meer informatie over SEO


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Copywriting (2)
    SEO CopywritingContent Writing

    Meer informatie over Copywriting


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Website Creatie (1)
    Website Redesign

    Meer informatie over Website Creatie


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Online Advertising (1)
    Ppc Marketing

    Meer informatie over Online Advertising

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag ARK BBN om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.




Team

15 leden in ARK BBN's team

Neem gemakkelijk contact op met ARK BBN's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

ARK BBN heeft 0 awards gewonnen


Reviews

Nog geen review voor ARK BBN

Gewerkt met ARK BBN?

Deel je ervaring met ons.

Een review plaatsen

Contact

Contact gegevens van ARK BBN

Details


http://www.arkbbn.be

  • HoofdkantoorGelaagstraat 53, 9150 Kruibeke, Belgium

  • Cybernetyki 7, 01-001 Warszawa, Poland

  • Bieblova 1227/19, 150 00 Praha 5-Smíchov, Czechia

  • Läntinen Rantakatu 3, 20100 Turku, Finland