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Havas Brussels Schaerbeek, Belgique

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65 personnes dans leur équipe
Parle Anglais, Chinois, Français, Néerlandais, Belgique
13 projets dans leur portfolio
Travaille à distance à travers le monde
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Services

6 services offerts par Havas Brussels

Nom du service
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Avis clients connexes
À partir de

  • Description

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    Projets en Publicité (11)
    Peugeot: snackable social media content - Publicité
    Côte d'Or: Repositioning 360 campaign - Publicité
    Luminus: repositioning 'samen vooruit' - Publicité
    Tik Tac: Shake it with Henri PFR - Publicité
    Clients en Publicité (11)
    peugeotMarketing & Publicité | national
    Tiense Suiker / Sucre de TirleAlimentaire | national
    INGBanque et Finance | national
    LuminusEnergie et Pétrole | national

    En savoir plus sur Publicité


  • Description

    Aucune description n'est fournie pour ce service.

    Projets en Stratégie digitale (4)
    Côte d'Or: Repositioning 360 campaign - Stratégie digitale
    Luminus: energy efficiency house UX platform - Stratégie digitale
    Tik Tac: Shake it with Henri PFR - Stratégie digitale
    Tic Tac Music Experience - Stratégie digitale
    Avis client en Stratégie digitale (1)
    Alexis Collignon
    Clients en Stratégie digitale (4)
    FerreroAlimentaire | national
    FerreroMarketing & Publicité | national
    LuminusMarketing & Publicité | national
    MondelezMarketing & Publicité | international

    En savoir plus sur Stratégie digitale


  • Description

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    Projets en Image de marque & branding (6)
    Côte d'Or: Repositioning 360 campaign - Image de marque & branding
    Luminus: repositioning 'samen vooruit' - Image de marque & branding
    LU biscuits: reconnect & bond with Belgian people - Image de marque & branding
    Soubry : successfully rejuvenating an iconic brand - Image de marque & branding
    Clients en Image de marque & branding (6)
    Tiense Suiker / Sucre de TirleAlimentaire | national
    MondelezMarketing & Publicité | international
    LuminusMarketing & Publicité | national
    MondelezMarketing & Publicité | international

    En savoir plus sur Image de marque & branding


  • Description

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    Projets en Stratégie de contenu (3)
    Côte d'Or: Repositioning 360 campaign - Stratégie de contenu
    Luminus: energy efficiency house UX platform - Stratégie de contenu
    Tik Tac: Shake it with Henri PFR - Stratégie de contenu
    Clients en Stratégie de contenu (3)
    LuminusMarketing & Publicité | national
    FerreroMarketing & Publicité | national
    MondelezMarketing & Publicité | international

    En savoir plus sur Stratégie de contenu


  • Description

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    Projets en Réseaux sociaux (5)
    Peugeot: snackable social media content - Réseaux sociaux
    Côte d'Or: Repositioning 360 campaign - Réseaux sociaux
    Luminus: energy efficiency house UX platform - Réseaux sociaux
    Tik Tac: Shake it with Henri PFR - Réseaux sociaux
    Clients en Réseaux sociaux (5)
    LuminusMarketing & Publicité | national
    FerreroMarketing & Publicité | national
    FerreroAlimentaire | national
    peugeotMarketing & Publicité | national

    En savoir plus sur Réseaux sociaux


  • Description

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    Projets en Design & graphisme (3)
    Brussels Airport - Design & graphisme
    Côte d'Or: Repositioning 360 campaign - Design & graphisme
    Luminus: energy efficiency house UX platform - Design & graphisme
    Clients en Design & graphisme (3)
    MondelezMarketing & Publicité | international
    LuminusMarketing & Publicité | national
    Brussels AirportMarketing & Publicité | national

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Portfolio

13 projets ajoutés par Havas Brussels

Brussels Airport
Brussels Airport

Projet réalisé pour Brussels Airport dans l'industrie Marketing & Publicité pour un public B2B / B2C.How can graphic design support the transformation from transportation HUB to a branded experience? Everyone knows Zaventem but there is little mental availability of Brussels Airport as a brand.

Design & graphisme
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Peugeot: snackable social media content
Peugeot: snackable social media content

Projet réalisé pour peugeot dans l'industrie Marketing & Publicité pour un public en 2020.We present here 3 snackable social content assets created and produced for Peugeot Belgium, 3 experimental cases to connect with Peugeot's Belgian audience pools. Peugeot has 1 performance obsession: generate qualitative leads for test drives via digital channels. Most assets are international share & reapply, but Peugeot and Havas Brussel managed to put the brand on the Belgian social radar by providing strong creative local content.

PublicitéRéseaux sociaux
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Côte d'Or: Repositioning 360 campaign
Côte d'Or: Repositioning 360 campaign

Projet réalisé pour Mondelez dans l'industrie Marketing & Publicité pour un B2C public en 2021.Côte d’Or is iconic in Belgium, we like to call it the ‘taste of the nation’. It is our taste since 1883. In our Havas Meaningful Brands® study 2019, Côte d’Or finds itself on the third place of all meaningful brands in Belgium. The brand is leader of the Belgian chocolate market and is cited as favorite chocolate brand by 41% of Belgians. Despite being the brand leader, The brand also has several challenges: firstly, there is coming more and more emotional detachment from the brand, which was up to 2017 mainly controlled from Paris, Zurich and Genève. Apart from that, consumers also miss the connection with the brand, which is especially true for millennials. This can also be seen in sales, where we see that Côte d’Or is especially bought by the older public.

Design & graphismeImage de marque & brandingPublicité+3
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Luminus: energy efficiency house UX platform
Luminus: energy efficiency house UX platform

Projet réalisé pour Luminus dans l'industrie Marketing & Publicité pour un B2B / B2C public en 2021.Luminus is the #1 producer of renewable energy in Belgium and #2brand (MS), but is not getting enough recognition of its sustainable initiatives; and therefore is not considered as often by green-minded prospects.It feels the pressure from green players like Eneco & Lampiris, who’ve positioned themselves as 100% green energy, backed with hard acquisition offers. Not to mention the intrusion of the pure price breakers such as Mega.In that difficult context, Luminus decided to step up and adopt a new, resolutely future oriented positioning of accelerating Belgians' energy transition to more renewable energy and sustainable services.

Design & graphismeRéseaux sociauxStratégie de contenu+1
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Luminus: repositioning 'samen vooruit'
Luminus: repositioning 'samen vooruit'

Projet réalisé pour Luminus dans l'industrie Marketing & Publicité pour un B2C public en 2021.Luminus is the #1 producer of renewable energy in Belgium and #2brand (MS), but is not getting enough recognition of its sustainable initiatives; and therefore is not considered as often by green-minded prospects.It feels the pressure from green players like Eneco & Lampiris, who’ve positioned themselves as 100% green energy, backed with hard acquisition offers. Not to mention the intrusion of the pure price breakers such as Mega.In that difficult context, Luminus decided to step up and adopt a new, resolutely future oriented positioning of accelerating Belgians' energy transition to more renewable energy and sustainable services.

Image de marque & brandingPublicité
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Tik Tac: Shake it with Henri PFR
Tik Tac: Shake it with Henri PFR

Projet réalisé pour Ferrero dans l'industrie Marketing & Publicité pour un B2C public en 2018.The Tic Tac brand - historically built by a reach and frequency strategy- was losing relevance to the new generations. Year after year, the historical brand was decreasing on brand closeness, especially on this younger target. Pretty catastrophic, knowing that they represent 50% of the Tic tac sales. The ‘shake it’ gamification platform, fueled by influencer and Belgian DJ Henri PFR allowed you to win tickets to join Henri PFR backstage in Miami and Barcelona. Let’s Tic Tac.

PublicitéRéseaux sociauxStratégie de contenu+1
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LU biscuits: reconnect & bond with Belgian people
LU biscuits: reconnect & bond with Belgian people

Projet réalisé pour Mondelez dans l'industrie Marketing & Publicité pour un public B2C.Lu is a local development client since 2018.LU is the mother brand of a full range of biscuits subbrands. Amonst them some belgian local jewels like Pim’s-, Cent, Cha-Cha-, Prince, Cent Wafers, Bastogne etc.) next to the bigger evergreens like Petit Beurre, LuLu, Grany, etc. After years of global campaigning, the subbrands lost emotional connection with the Belgian audience.

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Soubry : successfully rejuvenating an iconic brand
Soubry : successfully rejuvenating an iconic brand

Projet réalisé pour Soubry dans l'industrie Alimentaire pour un B2C public en 2021.This case is about succesfully rejuvenating an iconic Belgian brand.Soubry is still the market leader in Belgium (brand growing old with its user base) but the lack of efficient communication, active competition (Barilla, Panzani) and the growing pressure of private labels is jeopardizing its position. In its objective to rejuvenate Soubry wanted to shift focus from ‘’security seekers’’ to ‘’conviviality seekers and early adopters’’ and asked havas Brussels to invent a new brand platform and storytelling.

Image de marque & brandingPublicité
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Tiense Suiker. From sugar cube to lumps of emotion
Tiense Suiker. From sugar cube to lumps of emotion

Projet réalisé pour Tiense Suiker / Sucre de Tirle dans l'industrie Alimentaire pour un B2C public en 2017.The Belgian retail sugar market is reducing structurally, due to a deliberate choice of consumers to consume less sugar after negative media coverage about sugar. On top of that, the sales of hot beverages dropped as well, which gave another blow to the sales of sugar lumps. The volume of Tiense Suiker Harde Klontjes (key sku hard lumps) was losing market share at twice the rate of the total sugar market. The market of white sugar lumps is a low-involvement commodity market (limited product mix, little innovation), hence we made it a high involvement one by using an emotional brand mascot: introducing T-Man. Spoiler: which advertiser doesn’t dream to see his product throughout the full film?

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ING Lion Account
ING Lion Account

Projet réalisé pour ING dans l'industrie Banque et Finance pour un public B2C.What you do in life is your choice. ING does everythingto make it possible. People don’t want a nosey bank. They want to live their lives. What they do need from their bank, is financial help and advice for realising their dreams and projects when needed. In a new series of tv films, ING shows the many life choices that people make in their lives, however peculiar those choices are. Like marrying for the fifth time or starting a relationship with someone who’s 20 years older...

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A sunny wake-up
A sunny wake-up

Projet réalisé pour Luminus dans l'industrie Energie et Pétrole pour un public B2C.Luminus is not only an energy provider. Thanks to its energy, Luminus also brings people more comfort and feel good at home. To tell this story, we have created a TV commercial in which we see the small Luminussians letting the house of a couple turn, in order to give them the most feel-good wake-up ever: the light and the warmth of the sun.

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Tic Tac Music Experience
Tic Tac Music Experience

Projet réalisé pour Ferrero dans l'industrie Alimentaire pour un public B2C.Music has always been part of the Tic Tac-DNA. Through a unique digital experience, Tic Tac invites you to play their box full of candies as if it were a real instrument alongside Charlie Winston. On shakeyourtictac.be Charlie Winston shows you how to play your Tic Tac box in order to make a Tic videoclip to his Tac song ‘Just Sayin’.c.

PublicitéRéseaux sociauxStratégie digitale
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ING Business Bank
ING Business Bank

Projet réalisé pour ING dans l'industrie Banque et Finance pour un B2B public en 2021.Empowering entrepreneurs to stay ahead in their business.It takes a specific DNA and spirit to be an ambitious entrepreneur, ING shares this spirit and supports entrepreneurs to succeed with their businesses.Havas Brussels developed the concept and declined it into online video, print, radio, postering, business sessions with entrepreneurs and so on.

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1 Avis clients pour Havas Brussels

4/5
(1 avis clients)
Alexis CollignonCo Founder at O² Tech
ServiceStratégie digitale
4/5
Budget
Qualité
Planification
Collaboration
Quel était l'objectif de votre collaboration ?

Projet multimedia Projet multimedia Projet multimedia Projet multimedia

Qu'avez-vous le plus apprécié pendant votre collaboration ?

Projet multimedia Projet multimedia Projet multimedia Projet multimedia

Y a-t-il des domaines où l'agence peut s'améliorer ?

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