Billie Bonkers (+ 7 Avis clients) | Sortlist
Sortlist


Sortlist
Billie Bonkers cover
Billie Bonkers logo

Billie Bonkers Gand, Belgique

Le profil et les détails de cette agence sont gérés par son propriétaire.
Billie Bonkers. Bedrijvig communicatiebureau voor betekenisvolle projecten. De familie Bonkers is een enthousiaste bende communicatie-experten die niet zomaar op elke opdracht ja zeggen. Wat we doen, doen we met volle overtuiging. Bij voorkeur werken we aan projecten die een maatschappelijke meerwaarde nastreven. Opdrachten rond kwalitatieve woon- en leefomgevingen, mensgerichte zorg, een inclusieve werkvloer of arbeidsmarkt, een beter milieu, een meer verdraagzame samenleving … Daarvoor gaan we bij Billie met veel plezier én vakkennis aan de slag. Zowel op strategisch als creatief vlak maken we samen met onze opdrachtgevers overtuigende en doeltreffende communicatie . En dat doen we ondertussen al meer dan 35 jaar, in een ver verleden nog onder de naam CIBE Communicatie. De familie Bonkers telt vandaag zo’n 20 leden en we durven ons zonder aarzelen expert te noemen op het vlak van uitdagende infrastructuurcommunicatie, doorgedreven stakeholdersanalyses, inspirerende participatietrajecten en verrassende campagnes . In ons gastenboek vind je een lijst van mooie namen. Overheden en private opdrachtgevers zoals het Agentschap Wegen en Verkeer, De Werkvennootschap, Stad Gent, Stad Antwerpen, Lantis, Femma, Eiffage, Confederatie Bouw, Elia, AZ Sint-Jan, Ziekenhuis Geel, Koning Boudewijnstichting, Vluchtelingenwerk Vlaanderen en Infrabel deden en doen een beroep op onze expertise. Nog een typisch familietrekje van Billie Bonkers: we delen graag onze kennis en doen beroep op anderen als het nodig is . Zo werken we vaak samen met productiehuizen, public relationsspecialisten, studie- en architectenbureaus en mobiliteitsexperten. Voor het creatieve en digitale werk hebben we talenten in eigen huis. Spitsvondige copywriters, enthousiaste grafici, videospecialisten, digitale marketeers en webdevelopers. Elke keer opnieuw slagen zij erin om onze communicaties te voorzien van dat creatieve laagje dat het verschil maakt. Wie met de familie Bonkers samenwerkt, kan zonder zorgen rekenen op een gedreven team dat met kennis van zaken en een grote toewijding aan de slag gaat.
21 personnes dans leur équipe
Parle Anglais, Français, Néerlandais
12 projets dans leur portfolio
Travaille à distance à travers le monde
Membre Sortlist depuis 2020
Fondée en 1983

Services

2 services offerts par Billie Bonkers

Nom du service
Niveau d'expérience

Avis clients connexes
À partir de

  • Description
    Wie ben ik en wat doe ik hier? Ook een merk krijgt wel eens af te rekenen met een identiteitscrisis, en gelukkig maar! Hoe beter je weet waarvoor je merk staat, hoe sterker en oprechter je eigen verhaal klinkt. Billie Bonkers werkt samen met de opdrachtgever een merkpaspoort uit en koppelt daaraan een passend logo, een baseline en een huisstijl die op alle fronten klopt met wat het merk wil uitstralen. We creëren een gebruiksvriendelijk huisstijlhandboek en leiden medewerkers op om er fier en enthousiast mee aan de slag te gaan.
    Compétences en Image de marque & branding (9)
    branding graphic designbranding boodschapDigital DesignLogo DesignBrand IdentityEmployer BrandingBranding StrategyBrand Identity Designenvironmental graphic design
    Projets en Image de marque & branding (10)
    Parantee-Psylos - Image de marque & branding
    Ventilus - Onderweg met duurzame energie - Image de marque & branding
    Standaard Solidariteitsprijs 2020 voor EVA vzw - Image de marque & branding
    Solidariteitsactie voor kinderen in kansarmoede - Image de marque & branding
    Avis client en Image de marque & branding (1)
    Jeroen Bauters
    Clients en Image de marque & branding (10)
    VentilusUtilitaires | national
    fwoSans but lucratif | regional
    Billie BonkersMarketing & Publicité | local
    Koning BoudewijnstichtingSans but lucratif | national

    En savoir plus sur Image de marque & branding


  • Description
    Zorgen dat een merk, boodschap of strategie opvalt vraagt om een strategische mix van communicatiekanalen. Bij Billie investeren we in een goede relatie met de media om een positief merkimago en een consistente communicatielijn te garanderen. We geven onze klanten mediatraining en organiseren opleidingen in framing, want we weten maar al te goed hoe belangrijk het gebruik van taal is.
    Compétences en Relations publiques (RP) (15)
    participatieMarketingStorytellingSocial Marketingsustainable marketingcampagnesstrategisch adviesnudgingfundraising marketing campaigngedragsverandering+5
    Projets en Relations publiques (RP) (2)
    Lantis Bouwen aan Verbinding - Relations publiques (RP)
    Kinderarmoedefonds Koning Boudewijnstichting - Relations publiques (RP)
    Clients en Relations publiques (RP) (2)
    Koning BoudewijnstichtingSans but lucratif | national
    Lantis - Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel nv van publiek rechtGouvernement et administration | regional

    En savoir plus sur Relations publiques (RP)

Vous avez besoin d'un de ces services ?

Demandez un devis à Billie Bonkers et obtenez une réponse en un rien de temps.



Portfolio

12 projets ajoutés par Billie Bonkers

Parantee-Psylos
Parantee-Psylos

Projet réalisé pour Parantee-Psylos dans l'industrie Sans but lucratif pour un public B2C en 2020.Parantee-Psylos is in 2017 ontstaan uit de fusie van twee ervaren vzw’s die zich inzetten voor sporters met een psychische, fysieke, verstandelijke, visuele of auditieve beperking. Dat leidde tot de samengestelde naam ‘Parantee-Psylos vzw’ en tot een mix aan communicatiemiddelen die geen eenheid weerspiegelen. Billie Bonkers creëerde een aangepast logo, een nieuwe huisstijl en een strategie die de waarden en doelstellingen van de organisatie reflecteert. Die nieuwe merkidentiteit laat Parantee-Psylos toe om voortaan met één duidelijke stem te communiceren naar zijn doelgroepen.Branding en merkidentieitZowel interne als externe stakeholders werden bevraagd via diepte-interviews en focusgroepen. Met die verzamelde input gingen we aan de slag tijdens een workshop rond merkidentiteit. Samen met de deelnemers stelden we een nieuw merkpaspoort op voor de organisatie. De creatieve studio van Billie Bonkers herwerkte het logo en creëerde een volledig nieuwe huisstijl die we toepasten op een hele reeks aantrekkelijke communicatiemiddelen.Strategisch en operationeel communicatieplanDaarnaast schreef Billie een strategisch en tegelijk operationeel communicatieplan uit. We maakten een duidelijk overzicht van de doelgroepen, de communicatiemiddelen en de communicatiedoelstellingen. Een handige leidraad voor onze opdrachtgever om elke doelgroep te bereiken met overtuigende en doeltreffende communicatie.Website Samen met de collega's van Cabinet C ontwikkelde Billie ook een nieuwe website voor Parantee-Psylos, dat weldra ook het Anysurfer label zal ontvangen.

Création de site internetImage de marque & brandingStratégie digitale
En savoir plus
Ventilus - Onderweg met duurzame energie
Ventilus - Onderweg met duurzame energie

Projet réalisé pour Ventilus dans l'industrie Utilitaires pour un public B2B / B2C. West-Vlaanderen wordt toegangspoort voor groene stroom De Belgische netbeheerder Elia en de Vlaamse overheid lanceren de komende jaren een nieuw hoogspanningsproject in West-Vlaanderen. Het project is noodzakelijk om bijkomende windenergie van op zee aan land te brengen en om de integratie van andere hernieuwbare energiebronnen mogelijk te maken. Billie Bonkers kreeg de opdracht om het project een naam en visuele identiteit te geven, om de communicatiestrategie uit te werken en om het participatietraject mee vorm te geven en te begeleiden. Ventilus als merkidentiteit Samen met enkele sleutelfiguren van Elia organiseerde Billie Bonkers een workshop rond de gewenste merkidentiteit van het nieuwe project. Met de verzamelde input ging het creatieve team van Billie aan de slag. De naam Ventilus werd voorgesteld, samen met de duidelijke slogan “Onderweg met duurzame energie” en een logo dat kracht en energie uitstraalt.Een doordachte communicatiestrategie Naast een sterke visuele identiteit maakt Billie ook werk van een doordachte communicatiestrategie. Aangezien Ventilus een impactvol project is dat over een lange periode loopt, is de creatie van een breed draagvlak erg belangrijk. En dan staat transparante communicatie en betrokkenheidvan alle belanghebbenden centraal. Iets waar Billie maar al te graag zijn tanden in zet.Het persevent dat we op 1 april 2019 organiseerden, kreeg veel aandacht en zorgde voor een ruime informatiespreiding. Daarnaast worden inwoners van alle gemeenten waar het traject van Ventilus mogelijk zal lopen uitgenodigd voor een infomarkt in hun buurt. Billie zorgt voor de moderatie, presentaties, infopanelen, uitnodigingen, flyers, brochures, redactionele artikels in de gemeentelijke infobladen …Een overzichtelijke website creëren deed Billie ook. Op www.ventilus.be is alle info over het project terug te vinden. Ook krijgt iedereen de mogelijkheid om via de website suggesties en feedback te geven op de mogelijke tracés van Ventilus in West-Vlaanderen. Dit via de online participatietool.

Création de site internetDesign & graphismeEvénementiel+4
En savoir plus
Standaard Solidariteitsprijs 2020 voor EVA vzw
Standaard Solidariteitsprijs 2020 voor EVA vzw

Projet réalisé pour Eva vzw dans l'industrie Sans but lucratif pour un public B2C.De Standaard Solidariteitsprijs is een jaarlijkse wedstrijd waarbij non-profitorganisaties de kans krijgen om gratis een paginagrote advertentie in De Standaard te publiceren. De organisaties kunnen zich voor de creatieve uitwerking laten bijstaan door een bureau. Billie Bonkers werd gecontacteerd door EVA vzw en ontwierp met veel plezier een opvallende advertentie die past bij de visie en missie van EVA.Met de oproep ‘Eet minder water’ benadrukken we de impact van veeteelt op ons waterverbruik. Voor de productie van 1 kg rundvlees 15.000 l water nodig is, dat is een flink zwembad vol. Als specialist in campagnes rond gedragsverandering weten we dat negatieve, choquerende of veroordelende boodschappen niet werken. Mensen aanzetten om minder vlees eten, dat doen we op een positieve manier. Vrolijke, zomerse kleuren, de duidelijk herkenbare vleesstructuur en -verpakking en krachtige copy. Met die combinatie wisten we de jury te overtuigen.185 organisaties namen dit jaar deel aan de wedstrijd. 30 kanshebbers werden geselecteerd en verschenen tijdens de zomermaanden met hun advertentie op de achterpagina van De Standaard. Van 25 augustus tot 6 september kan het grote publiek stemmen op de winnaar via de nieuwsapp van de krant.

Design & graphismeImage de marque & branding
En savoir plus
Solidariteitsactie voor kinderen in kansarmoede
Solidariteitsactie voor kinderen in kansarmoede

Projet réalisé pour Koning Boudewijnstichting dans l'industrie Sans but lucratif pour un public B2C.Billie ontwierp het logo, de huisstijl en de website voor een bijzondere solidariteitsactie van de Koning Boudewijnstichting: “1000x1000”. Meer dan 180 professoren van de Vlaamse universiteiten willen samen 1 miljoen euro inzamelen voor kinderen en jongeren uit kansarme gezinnen. Volgens de professoren is de impact van de coronacrisis op de samenleving ongelijk verdeeld en zijn kansarme kinderen het hardst getroffen. Daarom roepen ze alle academici op om massaal 1000 euro te storten voor drie verschillende projecten van de Koning Boudewijnstichting: het Kinderarmoedefonds, Boost en Kleine Kinderen, Grote Kansen.De creatieve studio van Billie ontwierp het logo en de look & feel voor de actie. We zetten in geen tijd een overzichtelijke website online met meer info over het project en uiteraard de mogelijkheid om te doneren. Het geld wordt geïnvesteerd in de versterking van de onderwijskansen van kinderen en jongeren uit kansengroepen.De lancering van de actie kreeg heel wat persaandacht en op korte tijd werd er al een mooi bedrag opgehaald. Een betekenisvol project waar we bij Billie met veel bedrijvigheid en trots onze schouders onder zetten.Ontdek de actie op https://1000x1000.be/

Design & graphismeImage de marque & branding
En savoir plus
Lantis Bouwen aan Verbinding
Lantis Bouwen aan Verbinding

Projet réalisé pour Lantis - Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel nv van publiek recht dans l'industrie Gouvernement et administration pour un public B2B / B2C en 2020.Toen Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) samen met de Vlaamse overheid besliste om de organisatie te ontdubbelen in 2 deelentiteiten, werd aan Billie Bonkers gevraagd om de identiteit en branding voor een van die entiteiten te creëren en te ondersteunen. Een naam, een logo, een passende slogan en een huisstijl die alle bestaande en nieuwe communicatiemiddelen de nieuwe identiteit zouden helpen uitdragen, dat werd onze opdracht.Merkpositionering en strategie Billie Bonkers adviseerde Lantis om van een imagogedreven organisatie naar een merkgedreven organisatie te evolueren. Daarvoor bracht Billie eerst het imago van het vorige merk “BAM” (Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel) in kaart. We voerden een kwalitatief onderzoek uit, gebaseerd op diepte-interviews met verschillende stakeholders. Daarnaast organiseerden we focusgroepen met de raad van bestuur, met maatschappelijke actoren en interne medewerkers. Zo leerden we hun perceptie van het merk kennen, vanuit verschillende standpunten en met diverse accenten. Op basis van al die input creëerde Billie het merkpaspoort waarmee het creatieve team van Billie aan de slag ging om een nieuwe naam en bijhorende baseline te bedenken.Branding en implementatie nieuwe huisstijl Billie maakte niet alleen een nieuw logo, maar werkte een volledige visuele identiteit uit die goed weergeeft waar Lantis voor staat. We werkten verschillende communicatiemiddelen uit en zorgden voor een huisstijlhandboek als leidraad voor iedereen die met het nieuwe merk aan de slag gaat. Ook digitaal ging Billie aan de slag. Een nieuwe website in Lantis-stijl ondersteunt de branding van het nieuwe merk.

Création de site internetDesign & graphismeImage de marque & branding+3
En savoir plus
Werken aan de Ring
Werken aan de Ring

Projet réalisé pour De Werkvennootschap dans l'industrie Gouvernement et administration pour un public B2B / B2C. Werken aan de Ring doe je niet zomaar holderdebolder. Daar heb je een sterk logo voor nodig, een goed communicatieplan en een straf participatietraject dat het draagvlak voor het project vergroot. Billie ontwerpt hiervoor een hele reeks aan middelen: een veelgelezen infokrant, bewonersbrieven, een website, brochures, panelen voor de infomarkt, fietskaarten, een campagne voor de Fietshelden ...

Création de site internetDesign & graphismeEvénementiel+5
En savoir plus
Vous avez un projet similaire ?

Demandez un devis à Billie Bonkers et obtenez une réponse en un rien de temps.


Équipe

21 membres dans l'équipe de

Billie Bonkers cover
Contactez facilement l'équipe de .

Envoyez-leur un message et recevez une réponse rapidement.


Récompenses

Billie Bonkers a été récompensé 0 fois


Avis clients

7 Avis clients pour Billie Bonkers

4.74/5
(7 avis clients)
Jeroen BautersCoördinator marketing en communicatie chez Parantee-Psylos vzw
ServiceImage de marque & branding
SecteurSans but lucratif
Équipe11 - 50
4.69/5
Budget
Qualité
Planification
Collaboration
Quel était l'objectif de votre collaboration ?
Billie Bonkers begeleidde Parantee-Psylos bij een rebranding naar aanleiding van de fusie tussen twee sportfederaties Parantee en Psylos. Het bureau smeet zich vanaf dag één in de G-sportwereld en ging op zoek naar het DNA van onze fusieorganisatie. Gerichte focusgroepen en diepte-interviews brachten verheldering m.b.t. ons merk en dat vormde de basis voor ons communicatiestrategie die we samen met Billie uitrolden.
Qu'avez-vous le plus apprécié pendant votre collaboration ?
Billie Bonkers denkt mee op lange termijn. We genieten nog steeds van een open en transparante samenwerking met een vast lid van de Bonkers-familie die heel vlot bereikbaar is. Het is duidelijk dat Billie Bonkers heel wat kennis en skills in huis heeft, waardoor ze een brede range aan opdrachten meester kunnen.

Jeroen Bauters recommande cette agence


ServiceImage de marque & branding
SecteurSans but lucratif
Équipe11 - 50

Annik DirkxHoofd Communicatie en Woordvoerder chez Lantis
5/5
Billie Bonkers heeft Lantis begeleid in een transformatieperiode. Het bureau bedacht onze naam en onze nieuwe huisstijl. Deze vormelijke transformatie kan je alleen maar tot een goed einde brengen als je ook in staat bent om het DNA van een organisatie te doorgronden. Daar is Billie wonderwel in geslaagd.  We zijn trots op onze naam en onze huisstijl is een fiere vertaling van wie we zijn. Daarnaast ondersteunde Billie ons bij de minder-hinder- en werfcommunicatie in het kader van de Oosterweelverbinding, waaronder bijvoorbeeld een aantal campagnes die de omgeving doorheen hinderperiodes moesten loodsen. Er werd door de strategen en creatieve denkers van Billie steeds hard gezocht naar de meest treffende vertaling van onze briefing.


Els Depuydtcommunicatieverantwoordelijke chez Stad Gent
4.69/5
Budget
Qualité
Planification
Collaboration
Quel était l'objectif de votre collaboration ?
Visualisatie in tekeningen en animatiefilm van de 'Bouwblokvisie voor verweven en vergroenen' van de Stad Gent. De bedoeling was om dit complexe thema helder te verbeelden, zowel voor een breed publiek als voor professionelen.
Qu'avez-vous le plus apprécié pendant votre collaboration ?
Billie Bonkers levert van bij het begin een duidelijke briefing en planning. Zij nemen de moeite om de opdracht te doorgronden en te begrijpen. Van meetaf aan zaten zij op de goede golflengte. Zij stellen zich flexibel op, hebben begrip voor de overheidscontext. Extra wijzigingen die invloed hebben op het budget worden vooraf afgetoetst. Gedurende het hele traject is er één aanspreekpunt, wat aangenaam en efficiënt werken is. Het eindresultaat is helemaal naar onze wens.

Els Depuydt recommande cette agence



Vous avez travaillé avec Billie Bonkers?

Partagez votre expérience avec nous.

Publier un avis client


Contact

Coordonnées de Billie Bonkers

Détails


http://www.billiebonkers.be

  • Siège socialGordunakaai 85, 9000 Gent, Belgium

Logo Sortlist

Building great business stories.

Nous sommes un partenaire indépendant qui connaît le paysage concurrentiel des agences de Marketing & Publicité. Partagez-nous vos besoins et nous vous présenterons les agences que vous devez rencontrer.

TwitterFacebookLinkedinInstagramYouTube
Pour les clients
  • Comment cela fonctionne-t-il ?
  • Explorez
  • Obtenir des conseils
  • Recherchez
Pour les agences
  • Comment cela fonctionne-t-il ?
  • Prix
  • Je suis une agence
Ressources
Entreprise
  • À propos de Sortlist
  • Contacts
  • Emplois
  • 2022 © Sortlist - Tous droits réservés
  • Conditions générales
  • Politique de confidentialité