Je suis une agenceJ'ai besoin d'une agence
deBottomLine logo

deBottomLine

starstarstarstarstar_half
(14 recommandations)Contacter deBottomLine

Certifications of deBottomLine

Certified flag

Certifié par Sortlist

Verified flag

Profil vérifié par son propriétaire.

Localisation of deBottomLine

placeAdressePrins Boudewijnlaan 24, 2550 Kontich, Belgiumkeyboard_arrow_right
deBottomLine location

Langues spoken by deBottomLine

DutchEnglishFrench

Services (6) offered by deBottomLine

Informations de contact for deBottomLine

webSite Webhttp://www.deBottomLine.bekeyboard_arrow_right
phoneVoir le numéro de téléphonekeyboard_arrow_right
emailAfficher l'e-mail de contactkeyboard_arrow_right
deBottomLine

deBottomLine

BelgiqueKontich

À propos deBottomLine

deBottomLine = het bewijs dat uitmuntend strategisch en creatief werk op een efficiënte, kostenbewuste en resultaatgedreven manier kan neergezet worden.

Onze focus ligt op resultaatgedreven communicatie vanuit een strategisch-analytische aanpak. We zijn 'full-service', maar voor PR of evenementen kan je niet bij ons terecht. Conceptueel en planmatig nemen we het mee, maar voor de uitvoering verwijzen we graag door naar collega's!

Wat maakt onze aanpak anders? Wel:

1. Aanspreekpunt

Geen accounts die intern alles moeten navragen, maar korte lijnen met de mensen die werken met jouw merk en product en alle ins- en outs van het dossier kennen. Als je belt, helpen Steven, Veerle en Marlies je meteen verder. Alle informatie is gedeeld, alle kennis is op niveau.

 

2. Creativiteit

Creativiteit is belangrijk… maar niet zo belangrijk als het verhaal. Als het verhaal van jouw merk of product goed zit, kan een straffe creatie je véél meer opbrengen. Is het verhaal niet perfect, dan kan zelfs de beste creatie je geen fantastische resultaten brengen.  Daarom werken we altijd analytisch vanuit het verhaal: eerst de basis, de rest volgt wel. Is een idee geweldig maar past het niet ‘helemaal’ in het verhaal? Dan is het GEEN goed idee!

 

3. ROI

ROI moet meetbaar en aantoonbaar zijn. Daar houden we rekening mee van bij de start van een project. De ROI moet voelbaar zijn voor de eindklant. Het gaat niet over hoeveel prijzen een bureau kan winnen met een idee!

 

4. Teams & Medewerkers

Wij zorgen ervoor dat creatieven en specialisten gekozen worden op basis van hun profiel: passen ze bij een klant, product of opdracht? Zo zorgen we voor een snelle en efficiënte opvolging… die ook kosten scheelt.  We hebben een netwerk van meer dan 70 freelancers waaruit we steeds het best passende team samenstellen. Handig dat we ons niet moeten beperken tot een beperkt aantal personen dat op een loonlijst staat… .

 

5. Tarieven

Uurtarieven hangen niet af van wie je bent, maar wel van wat je doet. En ofwel ben je aan het denken over iets, ofwel ben je iets aan het doen. Dat zijn dan ook onze 2 uurtarieven: denken of doen.  Want waarom zou je méér betalen omdat je ervaring hebt (of toevallig manager bent) als je bijvoorbeeld even naar een drukker belt?

 

6. Technologie

Technologie moet bij een klant passen, niet omgekeerd. We krijgen er de kriebels van om alle klanten op 1 platform of in 1 technologie te duwen omdat we die toevallig beheersen of omdat we commissie zouden krijgen.  Het wordt pas efficiënt voor jou als je technologieën hebt die passen bij je organisatie, structuur, doelstellingen en budget… toch?

 

--------------------------------------------------------------

 

deBottomLine = la preuve qu’un excellent travail stratégique et créatif peut également être réalisé tout en étant attentif à l’efficacité, aux coûts et aux résultats.
 
Nous nous concentrons sur la communication orientée résultats en nous appuyant sur une approche analytique et stratégique. Nous sommes une agence 'Full-Service' mais pour les RP our des événements nous vous renverrons vers un partenaire!
 
En quoi notre approche est-elle différente ?
 

1. Point de contact

Pas de commerciaux qui doivent tout demander en interne, mais une communication directe avec les personnes qui travaillent sur votre marque et produit, et connaissent tous les tenants et les aboutissants de votre dossier.  Si vous nous téléphonez, Steven, Veerle et Marlies vous aident immédiatement. Toute l’information est partagée, on est tous au courant de tout.

 

2. Créativité

La créativité est importante… mais pas aussi importante que le récit. Si le récit de votre marque ou produit est excellent, une solide création peut vous rapporter beaucoup plus. Si le récit n’est pas parfait, même la meilleure création ne vous apportera pas de résultats fantastiques.  C’est pourquoi nous travaillons toujours de manière analytique à partir du récit : d’abord la base, le reste suivra. Une idée est excellente mais ne convient pas ‘entièrement’ au récit ? Dans ce cas, ce n’est PAS une bonne idée …

 

3. ROI

Le retour sur investissement doit être mesurable et démontrable. Nous en tenons compte dès le début d’un projet. Le ROI est pour le client final … et ne concerne pas ‘les statistiques de la campagne’.

 

4. Equipe & Collaborateurs

Nous veillons à ce que les créatifs et les spécialistes soient choisis en fonction de leur profil : Ils conviennent à un client, un produit ou une mission ? C’est ainsi que nous assurons un suivi rapide et efficace… ce qui fait aussi la différence au niveau des coûts.  Nous disposons d’un réseau de plus de 70 freelances et composons toujours l’équipe la plus appropriée. C’est bien pratique de ne pas devoir nous limiter à un nombre restreint de personnes figurant sur notre payroll.

 

5. Tarifs

Les tarifs horaires ne dépendent pas de qui vous êtes, mais bien de ce que vous faites. Soit vous réfléchissez à quelque chose, soit vous faites quelque chose. Ce sont nos 2 tarifs horaires : réfléchir ou faire.  En effet, pourquoi faudrait-il payer plus parce que vous avez de l’expérience (ou êtes occasionnellement manager) alors que vous téléphonez à un imprimeur par exemple ?

 

6. Technologie

La technologie doit s’adapter aux clients et non l’inverse. Cela nous donne des sueurs froides à l’idée d’obliger tous les clients à passer à 1 plateforme ou 1 technologie parce qu’il s’avère que nous la maîtrisons ou recevons une commission.  Il est question d’efficacité pour vous seulement lorsque vos technologies conviennent à votre organisation, votre structure, vos objectifs et votre budget… vous ne trouvez pas ?

 

--------------------------------------------------------------

Works (4) by deBottomLine

Levi's: Boosting sales through CRM
Levi's: Boosting sales through CRMfévrier 2018
keyboard_arrow_right
Duizenden leads voor een duur en complex product!
Duizenden leads voor een duur en complex product!avril 2018
keyboard_arrow_right
Hoe een CRM-platform kiezen
Hoe een CRM-platform kiezenavril 2018
keyboard_arrow_right
Suzuki's Happy Birthday Flow: pushing re-purchase
Suzuki's Happy Birthday Flow: pushing re-purchasefévrier 2018
keyboard_arrow_right

Services (6) offered by deBottomLine

Publicité

Reclame in al zijn vormen.... maar steeds met focus op meetbaarheid en resultaat (zelfs in off-line media!). ------ Advertising in all of its shapes and forms... but always focused on measurability and results (even in off-line media!).

Stratégie digitale

Digital is nooit zo complex geweest in het aantal touchpoints en de mogelijkheden van deze touchpoints. Samen kijken we naar waar we aanwezig moeten, willen én kunnen zijn en hoe we daar aanwezig zijn. Uiteraard steeds met de focus op objectieven en resultaten. ------ Digital has never been so complex: the number of touchpoints and the possibilities of each touchpoint are always evolving. Together we'll look at where we have to, want to and can be present and how. Of course always with a clear focus on objectives and results.

Image de marque & branding

Branding & Positionering is waar alles start. Het is de basis, de leidraad. ------ Branding & Positioning is where it all starts. It's the basis.

Data Consulting

Data is onze oorsprong. Al onze campagnes worden gedreven door data en resulteren in meer data én inzichten. We spelen met allerlei platformen en data... ------ Data is our origin. It's what we love. All of our campaigns are data-driven and result in more data and insights. We play around with all kinds of data and platforms...

Publicité en ligne

Stratégie de contenu

Reviews (14) given to deBottomLine

starstarstarstarstar_half

4.79/5

Tim Van Camp  il y a 4 mois

Adoptiehuis VZW

starstarstarstarstar

5/5

We hebben Steven en Veerle van deBottomLine een dubbele en moeilijke opdracht gegeven. Binnenlandse adoptie is immers altijd een gevoelig en emotioneel onderwerp voor alle betrokken partijen. Enerzijds vroegen we een campagne om doorverwijzers in de brede zin van het woord te bereiken (ziekenhuizen, gynaecologen, dokters, maatschappelijk assistenten, …). Het objectief was om hen ons te leren kennen, zodat ze weten waar naartoe als ze ooit geconfronteerd worden met een ongewenst of ongepland zwangere vrouw/koppel. Anderzijds vroegen we een campagne te bedenken naar ongewenst of ongepland zwangere vrouwen/koppels om hen de weg naar begeleiding door ons te wijzen. Een moeilijke opdracht omdat er geen ‘profiel’ bestaat van deze vrouwen: je vindt ze in alle leeftijds- en sociale klassen, culturen. deBottomLine heeft ons verrast met hun strategisch inzicht om beide trajecten tot een goed einde te brengen. Hun vermogen om zich te verplaatsen in de doelgroep is ontzettend sterk, waardoor ze ons duidelijk maakten hoe we ons best voorstellen. Ook de praktische invulling van de strategie klopte helemaal: het was de ideale verwezenlijking. Naar concrete samenwerking om alle dragers en het creatieve materiaal te ontwikkelen was het fijn om met hen samen te werken. Ze wijzen op denkfouten en geven constructieve suggesties om tot het beste resultaat te komen. De opvolging van de productie verliep erg vlot. Zonder twijfelen raden we deBottomLine aan aan iedereen! Als ze met een complexe en gevoelige materie zoals de onze aan de slag kunnen én er een succes van maken, kunnen ze dat voor andere organisaties ook!

Wim Maes  il y a 5 mois

Intense Activities

starstarstarstarstar

5/5

deBottomLine werd aangesproken om de visibiliteit van Intense aan te pakken en nadien, stap voor stap, een marketingplan uit te werken. In eerste instantie werd een nieuw logo en baseline ontworpen. Veerle en Steven hebben de tijd genomen om écht te luisteren en zich de sfeer van ons product eigen te maken met als uitkomst een logo dat niet beter kon gekozen worden. Het ademt volledig de sfeer uit waarnaar we op zoek waren. Ook de website werd in een volledig nieuw jasje gestoken. Topresultaat! Veerle en Steven staan voor een persoonlijke aanpak: no-nonsense, creatief, budgetvriendelijk, meedenkend en luisterend naar de noden. Een hele fijne samenwerking die hopelijk nog lang mag duren. Wij raden deBottomLine zeker aan bij anderen!

Geert Heylen  il y a 5 mois

Directeur Arbeidsmarkt en Opleiding chez Sociaal Fonds Transport en Logistiek

starstarstarstarstar

5/5

deBottomline werd aangezocht om: • in eerste instantie ons te adviseren bij een aantal (dringende) strategische keuzes die gemaakt moeten worden en • samen met het team een communicatie- / promoplan uit te werken We zijn erg tevreden over het parcours dat we tot op heden met deBottomline hebben afgelegd. Snel hebben zij zich de complexe situatie van het sectorfonds eigen gemaakt. En de verrassend originele (strategische) voorstellen zijn een grote meerwaarde voor onze organisatie. Ook het begeleiden van verschillende workshops (merkenpiramide) werd op een aangename, professionele wijze georganiseerd en uitgevoerd. Dit alles gebeurt met duidelijk respect voor timing en budget. Het actieplan wordt 2019 uitgerold en door de positieve ervaring van het team met deBottomline zal dit ook verder door hen worden opgevolgd.

Nick Peeters  il y a 5 mois

Essenzia Advocaten

starstarstarstarstar

5/5

We hebben de beste ervaringen met deBottomline. Veerle en Steven staan steeds klaar met frisse ideeën. De responstijden zijn zeer kort en de persoonlijke contacten zijn steeds super aangenaam.

Tania Platteeuw  il y a un an

Project Communication Manager chez Yakult Belgium

starstarstarstarstar

5/5

Nous travaillons depuis quelques années avec deBottomLine pour nos activités BTL, principalement nos activités CRM et réseaux sociaux. Ce que nous aimons particulièrement chez eux c'est leur créativité qui permet à une marque comme Yakult de se redynamiser. Ils ont une connaissance très pointue du fonctionnement des réseaux sociaux, nos campagnes sont de ce fait parfaitement menées et rentabilisées d'un point de vue coût/contact. De plus deBottomLine partage son savoir avec ses clients et les pousse à être autonomes dans certains domaines. La collaboration n'est donc pas statique et évolue en fonction des acquis de chacun.

Patrick Houben  il y a un an

Sales&Marketing Manager chez Yakult Belgium

starstarstarstarstar

5/5

We are very proud to work with the Bottom Line as partner! TBL started up our Social Media campaign from scratch and helped us develop the specific strategy until the execution in a very short period and wel defined proces. ( within +/- 3 months time ) A very hand on approach very close to the client needs with regulary checkpoints if everything is alligned and in line with the KPI's. Always in line with the budget requirements. Steven and Veerle and Marlies a very nice people to work together in a constructive challenger role. We want to establish an long term partnership with TBL Patrick

Dominic Dhaene  il y a un an

Area Manager chez ABK bank

starstarstarstarstar

5/5

Broad creativity, no nonsense budget, execution within deadline/budget and with very high quality standards, quick response time, complementary team: a pleasure to work with!

annemie vandevelde  il y a un an

marketing manager chez Woningen Blavier

starstarstarstarstar_border

4/5

"deBottomLine levert heel creatief, kwalitatief denk- en doe-werk aan. Daarnaast werken zij zeer flexibel en halen ze deadlines met gemak. Als er onverwacht extra werk binnenkomt, zetten zij zich voor 200% in om toch op tijd klaar te raken! Bij een nieuwe briefing, krijgen we altijd het verwachte resultaat, maar zelfs nog meer: ze denken mee met ons, gaan nog verder en komen met nog vele andere "out of the box" ideeën. Dus ook een dikke pluim om initiatief te nemen.”

Gustavo Gerzanich  il y a un an

Head of Wholesale chez Levi Strauss Europe

starstarstarstarstar

5/5

We launched our B2B platform in Europe and we wanted to support this business with simple but rich email marketing strategy. Steve and Veerle where great to get us up and running. Their business acumen, understanding about customers & consumer needs and their technical knowledge was great asset to set us in the right direction as well as helping us achieve amazing results. Always accessible and willing to help us. Their proactive and fun approach made our team stay focus on the fundamentals. They are not complaisant and would challenge us to ensure we take the best approach to satisfy our customers while archiving our objectives. Definitely would recommend them.

Karolien Deben  il y a un an

Communication coordinator chez Suzuki Belgium

starstarstarstarstar

5/5

Our solid partner for CRM and Marketing Automation with a no nonsense and open minded approach. We appreciate the creative, flexible and budget respecting way of working!

mark van aelst  il y a un an

ceo chez ab safety

starstarstarstarstar_border

4/5

hands on agency without "bla bla bla" they deliver what they promise

Dominique Nassen  il y a un an

Product manager chez Vandersanden NV

starstarstarstarstar

5/5

We hebben met deBottomLine een mediacampagne uitgewerkt, gekoppeld aan lead generation en marketing automation. Steven en Veerle hebben ons niet enkel ingewijd in de automation-principes, maar ook in de wereld van big data.. Alles werd gebaseerd op data-analyse en als een spiegel voorgehouden aan sales-veronderstellingen. Dat leidde regelmatig tot eye-openers en uiteindelijk tot een correcte klantenbenadering en een succesvolle campagne. deBottomline goochelt met cijfertjes en vertaalt dit naar inzichten. Een fijne samenwerking waar we met plezier naar terugkijken.

Querensa Meurs  il y a un an

Marketing Assistant chez Isuzu Benelux

starstarstarstarstar

5/5

deBottomLine is een creatief agentschap met originele ideeën. Graag komen ze verrassend uit de hoek bij nieuwe campagnes. Ook met een klein budget, maken ze grote veranderingen. Hun flexibiliteit is uitstekend. Wanneer het even heel snel moet gaan, kan je steeds op deBottomLine rekenen. Bovendien is er telkens een leuke samenwerking met een persoonlijke aanpak!

Lena Lacambra  il y a un an

Junior Product Manager chez Hanes Benelux

starstarstarstarstar_border

4/5

TheBottomnline has done a great Social Media support for us. They were in charge of 3 brand facebookpages. With a good guideline they will be very creative and make suggestions to post relevant things for your brand (always within de DNA of the brand). Even if you have a small budget, they will get out the most of it. We liked working with this agency, very accesible and friendly people.

Voir plus...