Ons agentschap is geselecteerd in de top 9y Sortlist - Ontdek onze portfolio

Over


Vandekerckhove&Devos cover
Vandekerckhove&Devos logo

Vandekerckhove&Devos Melle, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Vandekerckhove&Devos is een fulltime communicatiebureau, parttime stressverhelper. Al sinds 1978 leveren we ongezouten strategisch advies, relevante content en creativiteit die naast het hoofd ook het hart masseert.

Als hybride entrepreneurs durven we ook voorbij de briefing en het communiceren an sich te denken. Waar liggen de echte zorgen van onze klant? Waar wil ie niet alleen volgende maand of volgend jaar, maar binnen vijf jaar staan? We nemen de plek van onze klant in de wereld strategisch op de korrel en stippelen een duurzame strategie uit. Kortom, we denken na voor we onze mond opentrekken.

Ooit opgestart door Piet Vandekerckhove wordt ons bureau vandaag geleid door twee partners: Michel Devos en Nicolas De Winter. Twee directe lijnen voor onze klanten om te ventileren over hun honger, ideeën, dromen en zelfs nachtmerries.

Je wil dat je boodschap binnenkomt. En blijft plakken. De lijm die wij daarvoor gebruiken: creativiteit die de content nooit uit het oog verliest. En daar zit ons eigenzinnig team voor iets tussen. Wat je je daarbij mag voorstellen: 20 getalenteerde communicatiespecialisten die zich elke dag gretig in- en uitleven. Op hun bureaus: messcherpe ideeën en bakken ervaring in business transformatie, strategische marketing & communicatie, branding, concept- en productontwikkeling, tactische campagnes, design, typografie, storytelling, social messaging en digital marketing. Naast dit team van experts kunnen we voor online vuurwerk ook rekenen op ons intern digitaal bureau The Craft.

Om maar te zeggen: als klant ben je in actieve maar zeer goede handen.

Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door Vandekerckhove&Devos

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Branding & Positionering (27)
    Digital TransformationRepositioningBusiness to BusinessNew Brand CreationTrendforecastDigital Business TransformationBrainstormPositioning StrategyValue PropositionRebranding+17
    Projecten in Branding & Positionering (13)
    Magnitude Luxury Bedding - Branding & Positionering
    Jori - Branding & Positionering
    Ergosleep SLAAP-DNA - Branding & Positionering
    Meetdistrict - Branding & Positionering
    Review in Branding & Positionering (1)
    Peter Desmyttere
    Klanten in Branding & Positionering (13)
    DenysBouw | international
    BouwpuntBouw | national
    Stichting Zeeuws & VlaanderenVastgoed | regional
    JoriLuxe Goederen en Juwelen | international

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Reclame (10)
    Concept & StorytellingOffline & Online BrandingPublic RelationsMedia PlanningMedia BuyingMedia StrategyMagazine DesignCorporate AdvertisingMagazines and BooksAnnual Reports
    Projecten in Reclame (13)
    Magnitude Luxury Bedding - Reclame
    Jori - Reclame
    Ergosleep SLAAP-DNA - Reclame
    Meetdistrict - Reclame
    Klanten in Reclame (13)
    Delen Private BankBanken & financiële instellingen | national
    LS Bedding GroupLuxe Goederen en Juwelen | international
    LS Bedding GroupLuxe Goederen en Juwelen | international
    Barry CallebautVoedsel | international

    Meer informatie over Reclame

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Vandekerckhove&Devos om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

13 projecten uitgevoerd door Vandekerckhove&Devos

Magnitude Luxury Bedding
Magnitude Luxury Bedding

Project gemaakt voor LS Bedding Group in de Luxe Goederen en Juwelen industrie voor een B2C publiek in 2006.Magnitude en luxury bedding, twee begrippen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Verfijnde esthetiek en uitstekend slaapcomfort komen samen in de handgemaakte bedden van dit Belgische luxemerk. Want slapen op een Magnitude-bed, dat is slapen volgens je mooiste dromen. Vanuit die gedachte werd het iconische Magnitude beeld gevormd. ‘The night is mine’, een sterke visuele metafoor voor luxueus slapen, die tot de verbeelding en het hart spreekt. ‘The night is mine’ vertaalt zich letterlijk in een hoogstpersoonlijk bed, volledig samengesteld volgens de wensen van de slaper. Om tot een gedroomde slaapbeleving te komen, maakten we een inspiratieboek waarin de ervaring en kennis van de stylisten van Magnitude samenkomen met alle opties en technische mogelijkheden die de stoffeerders kunnen bieden.

Branding & PositioneringCopywritingFotografie+4
Meer lezen
Jori
Jori

Project gemaakt voor Jori in de Luxe Goederen en Juwelen industrie voor een B2B / B2C publiek in 2019.Dé Belgische naam in premium zitcomfort? Dat moet JORI zijn! Vandekerckhove&Devos werkt intussen al meer dan een jaar aan de communicatie van JORI met als doel het aanscherpen van de perceptie naar een up-to-date, premium imago aangevuld met verkoopsactiverende ideeën en acties. Met de nieuw vormgegeven website geven we een duidelijk signaal: JORI is a force to be reckoned with. In september rolde de catalogus van de persen waarin we JORI’s eersteklas zitcomfort vertalen in een premium vormgeving met aandacht voor Belgisch vakmanschap en innovatief design. Het resultaat van deze voortgaande inspanningen laat zich niet alleen merken door de populariteit van de nieuw gelanceerde zitmeubels, maar vertaalt zich ook in de frisse dynamiek voor het bedrijf en zijn merk.

Branding & PositioneringContent StrategyCopywriting+11
Meer lezen
Ergosleep SLAAP-DNA
Ergosleep SLAAP-DNA

Project gemaakt voor LS Bedding Group in de Luxe Goederen en Juwelen industrie voor een B2C publiek in 2004.Ergosleep® houdt van een goede nachtrust. En dat is precies waar ze al sinds 1985 voor zorgen met innovatieve slaapsystemen die ergonomisch grensverleggend zijn. Gewicht, lichaamsbouw, voorkeurshoudingen en lichaamsprofiel worden met digitale perfectie gemeten en in kaart gebracht en vormen zo een hoogstpersoonlijk SLAAP-DNA®. Daarom is een bed van Ergosleep® voor elke slaper de meest persoonlijke en intelligente slaapoplossing. En intelligente systemen vragen om slimme communicatie, en dat is waar wij het verhaal binnenkomen. ‘Je bent zoals je bent, slaap dan ook zoals je bent’. De boodschap van onze campagne nodigt uit om je unieke, authentieke zelf te zijn, in perfecte harmonie met je gepersonaliseerde Ergosleep-bed. Echte, oprechte, overtuigde Ergosleep-slapers in beeld brengen, was dan ook ons doel van de campagne. En wie beter dan de gerenommeerde Belgische fotografe Lieve Blancquaert om deze authenticiteit op een pure en naturelle manier op de gevoelige plaat vast te leggen? Als kroon op het werk bundelden we de identiteit van Ergosleep in een uitgebreid conceptueel boek. Een ultieme samenvloeiing van de technologische en innovatieve expertise met de focus op beleving. Hét uitgelezen instrument om klanten te begeleiden bij het individuele consultatie- en belevingsproces.

Branding & PositioneringCopywritingFotografie+5
Meer lezen
Meetdistrict
Meetdistrict

Project gemaakt voor Meetdistrict in de Kantoor/Kamer/Ruimte verhuur industrie voor een publiek.Gefocust werken, brainstormen, een idee pitchen, relaxen of vergaderen, in MeetDistrict vindt elke ambitieuze en creatieve ondernemer een plek om te groeien te midden van een bruisende business community. Die sublieme, multifunctionele werkplek aan het Gentse voetbalstadion en een dynamische huisstijl waren het uitgangspunt. Onze taak? MeetDistrict als merk in de markt zetten, positioneren als sterke speler en visibiliteit geven naar een veelvoud van doelgroepen. Door de multidynamiek, inclusiviteit, efficiëntie en flexibiliteit van het merk als onderscheidende factoren in de verf zetten konden we merk voluit vitaliseren met verschillende digitale toepassingen en print-ideeën zoals een website met direct bookingtool en in-house magazine Business Beats. De basis leggen voor een ambitieuze groeistrategie was nog een doel, één dat met - tot nu toe - drie extra vestigingen, alvast vorm begint te krijgen.

Branding & PositioneringContent StrategyCopywriting+16
Meer lezen
Derbigum
Derbigum

Project gemaakt voor Derbigum in de Bouw industrie voor een B2B publiek in 2019.Derbigum maakt sinds jaar en dag hoogkwalitaiteve dakdichtingssystemen, waaronder de bekende roofing. Innovatief waren ze bij Derbigum altijd al, maar om hen ook op communicatievlak de toekomst in te leiden, schakelden ze Vandekerckhove&Devos in. Onze uitgebreide ervaring in de bouwsector en onze eigenzinnige kijk op toekomstgerichte communicatie speelden hierbij zeker een rol. Derbigum maakt absolute topproducten, die bovendien ook helemaal recyleerbaar zijn, maar daar is het publiek niet altijd van op de hoogte. Aan ons om de meerwaarde en voordelen van Derbigum-roofing tegenover andere systemen extra in de verf zetten. In een eerste fase van de nieuwe communicatiestrategie - met een aftrap op 29 november 2019 - werd het integrale recyclageconcept onder de noemer ‘No Roof To Waste’ voorgesteld. In 2020 breidden de communicatieplannen zich uit naar andere doelgroepen dan dakdekkers - architecten, aannemers, bouwheren, consumenten - om Derbigum opnieuw als dé referentie en als de enige ecologisch verantwoorde dakbedekking in de markt te zetten.

Branding & PositioneringContent StrategyCopywriting+11
Meer lezen
OMP
OMP

Project gemaakt voor OMP in de Logistiek & Supply Chain industrie voor een B2B publiek in 2017.September 2019 betekende voor Vandekerckhove&Devos de kroon op een kleine twee jaar werk aan de integrale rebranding van OMP, een Belgische wereldspeler in Supply Chain Planning. Hun corebusiness ligt bij technologie & services, maar slechts in mindere mate bij marketing. Een kolfje naar onze hand, dus. OMP wou uit de schaduw treden en zich strategisch profileren op het wereldtoneel van de Supply Chain Planning én als snelgroeiend bedrijf constant nieuw talent aantrekken. Tijd voor een rebranding! Onze taak? OMP tunen voor de toekomst in al haar uitingen door elk aspect scherp te stellen. Alles start met een nieuwe identiteit, te beginnen met het concept ‘making your day’. Deze slogan zet vol in op het menselijke aspect van het bedrijf en blijft bewust zo ver mogelijk weg van het rationeel gegeven van Supply Chain Planning. Door in te zetten op human capital en de klant centraal te zetten, kiest OMP een unieke positionering in de branche. Verder kreeg ook de OMP-website, als de voornaamste communicatietool, een totale make-over. Daarvoor werd resoluut de kaart van video getrokken. Met hetzelfde strak, simpel en essentieel design dat ook het nieuwe logo kenmerkt. Intussen werd ook het solution concept van de toekomst scherpgesteld en voorgesteld als Unison Planning™.

Branding & PositioneringContent StrategyCopywriting+16
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Vandekerckhove&Devos om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

20 leden in Vandekerckhove&Devos's team

Vandekerckhove&Devos cover
Neem gemakkelijk contact op met Vandekerckhove&Devos's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Vandekerckhove&Devos heeft 0 awards gewonnen


Reviews

5 reviews voor Vandekerckhove&Devos

4.7/5
(5 reviews)
Peter DesmyttereCEO bij Husky Marketing Planner
ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services
Team1 - 10
4.5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
For our startup (a marketing planning tool) we needed a name, logo and corporate identity.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
The way in which the agency can make the creative translation from idea to concept.

Peter Desmyttere beveelt dit bureau aan


ServiceBranding & Positionering
SectorSoftware & Computer Services
Team1 - 10

Hendrik ThooftR&D Manager bij Bekaert NV
5/5
In my previous function I was marketing manager of the Bekaert Building Products. Together with Vandekerckhove&Devos we created the launch campaing of the new DRAMIX fibres 4D and 5D. We also rebranded the excisting fibres into 3D to bring it in line with the new products. The campaing dealt with the multiple items of a product launch, starting from new packaging to a commercial toolbox for sales and online promotion. The cooperation with V&D was excellent. What was most appreciated and contributed to the succes was the open mind of the people of V&D. They really took the time tounderstand the business and to learn the DNA of the company. This way the campaign was innovative, modern but still regognizable for our customers. I can only strongly recommend V&D.


Michiel De MaesschalckMarketing & Design Manager bij Barry Callebaut
5/5
Vandekerckhove - Devos has been a great and valuable partner to IBC Belgium (part of Barry Callebaut) . From our assignments to develop new product concepts to helping us create valuable brand content and communication: their team has been an integral part of our growth.



Contact

Contact gegevens van Vandekerckhove&Devos


Details


  • HoofdkantoorBrusselsesteenweg 197, 9090 Melle, Belgium

  • Ghent, Belgium

  • Antwerp, Belgium