Hannibal Advertising (+ reviews) | Sortlist

Over


Hannibal Advertising cover
Hannibal Advertising logo

Hannibal Advertising Roeselare, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.
  • Psychologie, een goeie strategie en je kop ervoor leggen. Meer is niet nodig om te strijden voor eer en glorie van onze klanten. Wij zijn een modern en creatief reclamebureau met meer dan 15 jaar ervaring op de teller. Ons team bestaat uit een aantal eigenzinnige ontwerpers, creatieve webdesigners, nerdy programmeurs en toegewijde account managers. Met een copywriter, fotograaf en videograaf erbovenop. Dit betekent dat we een project altijd integraal aanpakken. Alles wat bij het ontwikkelen van campagnes om de hoek komt piepen, nemen we zelf onder handen. Van conceptbedenking en strategie tot het schrijven van campagneteksten, ontwikkelen van foto’s en video’s, tot het plannen van de mediabesteding. Daarom noemen we onszelf een full service reclamebureau, omdat dit precies is wat we doen. Wij staan met een 20-tal creative warriors onze klanten bij voor aparte projecten of totale conceptontwikkelingen. Voorts zijn we erg ROI-minded en denken we steeds mee met onze klanten. We geloven in long term partnerships en strijden steeds met onze klanten om de doelstellingen te halen.  We zijn dankzij onze jarenlange ervaring actief in erg veel sectoren: food & beverages, verzekeringen, bouw, technology products, vastgoed, HR, speelgoed, ...
  • Psychology, a spot-on strategy and going full force. That's all we need to stride for our clients on a daily basis. We are a modern and creative advertising agency with more than 15 years of experience.  Our team consists of multiple quirky designers, creative webdesigners, top notch strategists, nerdy developers and dedicated Account Managers. We reinforce our squad with a copywriter, photographer and videographer. With this hybrid and multi-skilled team we have an integrated full service approach. We develop creative concepts, build strategies, write campaign copy, create key visuals and key videos but also create websites. That's why we call ourselves a full service agency.  We are ROI minded and are a true partner to our clients. We strive for longterm relationships and help our clients to meet the KPIs. Thanks to our long-term experience we had the pleasure to work for clients in different sectors: food & beverages, insurance, construction, real estate, HR, toys, ... 

 

4.63/5
Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door Hannibal Advertising

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.


    Meer informatie over Online Advertising


  • Beschrijving
    Logo design, huisstijl, naambedenking, merkstrategie
    Skills in Branding & Positionering (6)
    identiteitennaamLogoHuisstijlMerkstrategieMerkidentiteit
    Projecten in Branding & Positionering (7)
    Sipwell - Branding & Positionering
    Conservatorium Maastricht - Branding & Positionering
    Socialistische Mutualiteiten - Branding & Positionering
    Recticel - Branding & Positionering
    Klanten in Branding & Positionering (7)
    SipwellDranken | international
    Micro EventsEntertainment & Events | national
    Conservatorium MaastrichtOnderwijs | international
    HaircoKleding & Accessoires | national

    Meer informatie over Branding & Positionering

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Hannibal Advertising om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

12 projecten uitgevoerd door Hannibal Advertising

Sipwell
Sipwell

Project gemaakt voor Sipwell in de Dranken industrie voor een B2B / B2C publiek in 2018. Breng ons naar de B2C-markt Wie waterkoeler zegt, denkt meteen aan kantoren, refters, bedrijfsgebouwen, enz. Bij SipWell dachten ze nog iets verder. De marktleider in waterkoelers voor bedrijven stond klaar om met mooi vormgegeven waterkoelers de particuliere markt te veroveren. Alleen. Hoe begin je daar aan? In de eerste plaats met online marketing en een juiste strategie. Dat we te weinig water drinken weet iedereen. Maar hoe los je dat op? Simpel: met een altijd in de buurt, hip uitziende, bronwaterkwaliteit schenkende waterkoeler van Sipwell. Of zoals we het in de baseline samenvatten. Sipwell, het onweerstaanbare water. vrouwen enkinderen eerst Wie het nog minst drinkt van allemaal zijn de allerkleinsten. Tijd om daar verandering in te brengen. Met een facebookquiz, landingspagina’s en testimonialvideo’s van tevreden klanten wezen we de mama’s op het belang van water drinken. De campagne scoorde uitstekend online, waardoor er ook offline een vervolg kwam met radiospotjes en abribussen. Voor de kids ontwikkelden we cartoonfiguurtjes die als basis dienden voor leuke goodies en giveaways. Offline, maar … Offline deed ook in deze campagne zijn job. Via direct mail, flyeracties en promofolders vergrootten we het bereik van de campagne. Maar eerst pakten we fotografie en branding aan. … toch vooral online Online werden de grote middelen ingezet. Een sterk uitgekiende content marketing en mediabuying via social media en affiliates zorgde voor een spectaculaire groei op de sociale netwerken. Onder andere testimonials, top topicals en tips om gezonder te leven zaten in de content mix.

Branding & PositioneringDigital StrategyReclame+1
Meer lezen
Delirium
Delirium

Project gemaakt voor Brouwerij Huyghe in de Dranken industrie voor een B2C publiek in 2020.Delirium Tremens is wellicht het bekendste Belgische bier in het buitenland. Vraag gelijk welke nationaliteit een Belgisch bier te noemen en de kans is groot dat je hoort "the one with the pink elephant".

Reclame
Meer lezen
Sodastream
Sodastream

Project gemaakt voor Sodastream in de Dranken industrie voor een B2C publiek in 2020.Plastic uit de wereld helpen. Daar maakt Sodastream zijn missie van. En daar helpen we graag aan mee.Met een SodaStream maak je van kraantjeswater heerlijk bruiswater. En dat doe je duurzaam, want je haalt plastic flessen uit het milieu. Of anders gezegd: Fuck plastic bottles. Een boodschap die we via in store communicatie, offline en digitale marketing met volle goesting in de Benelux verspreiden.De case kan je hier bekijken: https://www.hannibal.be/work/sodastream

Reclame
Meer lezen
Conservatorium Maastricht
Conservatorium Maastricht

Project gemaakt voor Conservatorium Maastricht in de Onderwijs industrie voor een B2C publiek in 2020.

Branding & PositioneringOntwerpReclame
Meer lezen
Equal pay day
Equal pay day

Project gemaakt voor ABVV in de Politieke organisatie industrie voor een B2C publiek in 2018. EQUAL PAY DAY Voor Equal Pay Day, 13 maart 2016, werkten we een stevige bewustmakingscampagne uit. Het doel: aandacht vragen voor het feit dat vrouwen in België nog altijd een vijfde minder verdienen dan mannen. Onder het motto “Kreeg de loonkloof maar evenveel aandacht” werkten we een opmerkelijke en niet mis te verstane campagne uit. Opmerkelijk, omdat gekozen werd voor een beeld dat je niet meteen associeert met vrouwenrechten of vrouwenbeweging. Het beeld zoomt in op een diep gedecolleteerde, niet te herkennen dame met een ongemakkelijke boodschap. THE HISTORY OF CLEAVAGE De campagne kreeg een vervolg in een opvallendfilmpje: The history of cleavage, opgepikt door de Belgische media.Het filmpje werd ingeblikt met de hulp van productiehuis Denzzo en voice-over Chris Dusauchoit https://www.hannibal.be/work/equal-pay-day

Reclame
Meer lezen
Socialistische Mutualiteiten
Socialistische Mutualiteiten

Project gemaakt voor Socialistische Mutualiteiten in de Zorginstellingen industrie voor een B2C publiek in 2020. De nieuwe koophype volgen? KOOK LIEVER … LEKKER NORMAAL Vergeet superfoods of het paleontologisch dieet. Eet gewoon lekker normaal. Met de campagne 'Lekker Normaal' lieten we zien dat gezond koken niet ingewikkeld hoeft te zijn. Een campagne om van te smullen. 360 graden En daarmee bedoelen we niet de temperatuur van de oven, maar wel de scoop van deze campagne. Een greep uit het menu: een app om je weeklunch samen te stellen, een blog vol tips, het "Lekker Normaal"-kookboek, leuke affiches en goeie content marketing. Voedsel voor de volgers Met goeie content marketing blijft de campagne op Facebook en Instagram lopen. Een blog voedt de volgers met de lekkerste gerechten en kooktips.

Branding & PositioneringOntwerpReclame+1
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Hannibal Advertising om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

18 leden in Hannibal Advertising's team

Hannibal Advertising cover
Neem gemakkelijk contact op met Hannibal Advertising's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Hannibal Advertising heeft 0 awards gewonnen


Reviews

2 reviews voor Hannibal Advertising

4.63/5
(2 reviews)
Joeri BouwensAdjunt-verantwoordelijke Pers & Communicatie bij Socialistische Mutualiteiten
ServiceReclame
SectorNon-profit
Team501 - 1000
4.5/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Als ziekenfonds hebben we beroep gedaan op Hannibal voor de uitrol van een aantal campagnes (i.k.v. gezondheidsdoelstellingen, maar ook voor onze verzekeringsproducten,).
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Het is altijd fijn samenwerken met Hannibal. Ze kiezen niet voor een standaardbenadering bij het uitwerken van een campagne. Ze kijken naar de doelstellingen en verwachtingen, maar hebben ook oog voor onze manier van werken, de context van de sector waarbinnen we werken en hoe we daarbinnen best communiceren. Open dialoog en samenwerking is altijd mogelijk en waar we ook heel tevreden van zijn, is de heldere rapportage, zowel tijdens als na de campagne.
Zijn er verbeterpunten?
Het punt waar we soms van mening over verschillen, zit in lay-out, maar we zijn wel altijd heel tevreden van de uitwerkingen die Hannibal maakt. Als we van mening verschillen, is het altijd constructief.

Joeri Bouwens beveelt dit bureau aan


ServiceReclame
SectorNon-profit
Team501 - 1000

benedikt debeuckelaereGlobal Sales Manager bij Brouwerij Huyghe
ServiceReclame
SectorDranken
Team51 - 200
4.75/5
Budget
Kwaliteit
Plan
Samenwerking
Wat was het doel van de samenwerking?
Bij het begin van de samenwerking was het doel om een marketingcampagne te ontwikkelen voor de Belgische markt en ons digitaal luik verder te ontwikkelen. Ondertussen hebben we de diensten uitgebreid naar het maken van verschillende websites en webshop.
Wat vond je het leukst tijdens de samenwerking?
Uitwisselen van creatieve ideeën en de opbouw van de eerste marketing campagne in onderlinge communicatie.
Zijn er verbeterpunten?
Wij zijn een familiebedrijf met een kleine marketingafdeling waarbij een regelmatige evaluatie vanuit het bureau zeer zinvol kan zijn. Enkele korte evaluatiemeetings per jaar zouden bijdragen aan de werking.

benedikt debeuckelaere beveelt dit bureau aan


ServiceReclame
SectorDranken
Team51 - 200

Contact

Contact gegevens van Hannibal Advertising


Details


  • HoofdkantoorSint-Hubrechtsstraat, Roeselare, België