Ons agentschap is geselecteerd in de top 38y Sortlist - Ontdek onze portfolio

Over


AB cover
AB logo

AB Waregem, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Als unbound agency maken we slim werk voor jouw merk: stevige merkstrategie, creatieve ideeën, sterk grafisch design, in een juiste mix van online & offline.

Unbound kwam er niet vanzelf. Vroeger hebben we merken groter gemaakt met outbound marketing. Vandaag laten  we  ze tegelijk verder groeien met inbound marketing. Want jouw business rendeert meer als wij het beste van de twee werelden slim combineren. Punt uit. Dus noemen wij ons unbound. Ongebonden aan regeltjes. Onbevangen en complexloos tegenover innovaties. Onverbloemd onze mening verkondigend.

Onze klanten kennen ons als ankerpunt, als engelbewaarder voor een consequente merkstrategie. Voor velen zijn we ook een speerpunt om nieuwe wegen in te slaan. Sinds de prille begindagen in 1987 hebben we onszelf voortdurend heruitgevonden, aangepast, vernieuwd. Want tijden veranderen, dus wij ook. 

We werken volgens 4 inzichten:

1. Expertise. 

Met bijna dertig jaar ervaring beginnen we toch elke dag vrolijk van nul - zo blijft onze output voor jou relevant en fris.

2. Strategie. 

Jij bent niet onze klant, jouw klant is onze klant – je merk staat niet centraal, wel de mens die je wil bereiken.

3. Ideeën. 

Je budget is niet oneindig, dus laten we het slim renderen met kosteffectieve ideeën die op het juiste moment via de juiste media de juiste mensen bereiken en overtuigen.

4. Partnership. 

Echt partnership draait om persoonlijk contact, niet om een zakelijk contract - hoe beter we elkaar begrijpen, hoe beter ons werk voor jou.

Voor deze klanten bewezen we alvast onze meerwaarde: Recupel, GreenHouse, BENT merkschoenen, Bel&Bo, McCain, Alpro, Canderel, Spaas, Davitamon, Bodysol, Galenco, SV Zulte Waregem, Initial, Samsonite, Delta Lloyd Bank, Recytyre, Elbeko, Kömmerling, Forbo ...

Meer referenties? Vraag Koen (koen@ab.be), Lien (lien@ab.be) of Brigitte  (brigitte@ab.be) wat slim werk voor je merk kan betekenen.

Laat je inspireren op www.ab.be, op www.facebook.com/CommunicationArchitects, op www.linkedin.com/company/ab-the-unbound-agency of op Twitter via @ABunbound.

Een job of een stage? Vertel ons in een kort bericht waarom je bij AB aan de slag wil. Als je ons overtuigt, contacteren we je. Deal?

Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door AB

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    Advertising in alle mogelijke vormen en via alle mogelijke kanalen: mediaplanning in overleg met en op maat van de klant, zijn doelgroep en doelstellingen. De ontwikkeling van de creatieve concepten afgestemd op de briefing en het mediaplan, toepasbaar in verschillende communicatie uitingen, alsook het graphic design tot en met de volledige uitvoering en uitrol inclusief productie, fotografie, drukwerk, video productie, ... naargelang de wensen van de klant.
    Skills in Reclame (15)
    Creative ConceptFacebook AdvertisingVideo MarketingVideo AdvertisingSocial Media AdvertisingDigital AdvertisingPrint Advertisingonline advertisingadvertising campaignsgraphic design+5
    Projecten in Reclame (2)
    Lampencampagne : een saga - Reclame
    Bandenspanningscampagne 2017 - Reclame
    Klanten in Reclame (2)
    RecupelAnderen | national
    RecytyreAnderen | national

    Meer informatie over Reclame


  • Beschrijving
    Van strategie tot en met creatie en uitrol. Volledig op maat van het bepaalde brand DNA.
    Skills in Branding & Positionering (19)
    Web DesignBrand PositioningBrandingGraphic DesignPositioning StrategyMerkpositioneringcorporate identityCreative CopywritingCopywritingBrand Activation+9

    Meer informatie over Branding & Positionering

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag AB om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

4 projecten uitgevoerd door AB

Lampencampagne : een saga
Lampencampagne : een saga

Project gemaakt voor Recupel in de Anderen industrie voor een B2B / B2C publiek.De Recupel-lampenmannen zijn sinds 2010 vertrouwde gezichten in het hele land. Jaar na jaar weten ze een primetime-publiek te ontroeren, charmeren, aan het lachen te brengen. In 2015 maakte tv-kijkend België kennis met de Recupel-lampenvrouwen die in een over-the-top horror scène terechtkomen. Zo mogen we stilaan spreken van een saga, met de nodige humor die nooit de essentie uit het oog verliest: lampen horen enkel thuis in het recyclagepark of het RecyclePunt. Vooral dit laatste inzamelkanaal is steeds belangrijker. Vandaar de affichage rondom de winkelpunten en de parallelle B2B-inspanningen om zoveel mogelijk winkelpunten tot RecyclePunt te converteren. De site www.watmetmijnlamp.be vertelt het hele verhaal rond verwerken en recycleren van lampen. Bezoekers vinden er snel het RecyclePunt in de buurt. Prerolls en webbannering bieden verdere online ondersteuning. Een apart B2B-luik focust op grote organisaties en bedrijven. Die hebben vaak enorme hoeveelheden lampen die aan vervanging toe zijn. Recupel spoort ook hen aan om inzamelpunt van lampen te worden, via vakbladavertenties en DM. Conclusie: een omnichannel campagne die jaar na jaar verfijnd wordt.

Reclame
Meer lezen
De referentie in dienstencheques
De referentie in dienstencheques

Project gemaakt voor GreenHouse in de Huishoudelijke Diensten industrie voor een B2B / B2C publiek.In 1 maand tijd 134 nieuwe huishoudhulpen en 812 nieuwe klanten voor GreenHouse dienstencheques, dé referentie voor poetshulp in Vlaanderen. Dat was maar een eerste resultaat van de typerende AB unbound-aanpak: een clevere mix van inbound marketing en outbound marketing: SEO, SEA, radio ... En dan hadden we het nog niet eens over ons vooronderzoek van de online aanwezigheid van GreenHouse: het zette de poort naar succes wagenwijd open. Oordeel op www.greenhouse-vlaanderen.be zelf hoe logisch en helder de nieuwe site in elkaar zit en lees op http://www.ab.be/poetshulp-greenhouse-unbound-case/ wat onze inspanningen voor Greenhouse allemaal opleverden. En nog steeds opleveren.

Digital Strategy
Meer lezen
Bandenspanningscampagne 2017
Bandenspanningscampagne 2017

Project gemaakt voor Recytyre in de Anderen industrie voor een B2B / B2C publiek in 2017.De jaarlijkse preventie- en veiligheidscampagne Recytyre staat in voor de recyclage en verwerking van oude banden. Maar ook preventie en veiligheid zijn belangrijk. Zo kom je snel uit bij de staat van de banden en de bandenspanning. Het is zoals de BOB-campagne: iedereen ziet wel het belang in, maar zelf actie ondernemen, daarvoor is permanente sensibilisering nodig. Vandaar onze jaarlijks terugkerende campagne, getypeerd door slimme unbound tactieken. Met een uitstekend evenwicht tussen inbound en outbound marketing streven we naar een maximaal bereik en return.Tijdens de laatste campagne begin 2017 lieten we peuters op een ludieke manier het verhaal vertellen. De insteek? ‘Wacht niet op je kinderen, check zelf je bandenspanning’.De campagnesite www.veiligeband.be [http://www.veiligeband.be] was de draaischijf met – je raadt het al – veiligheid als belangrijkste thema. Een webstek doorspekt met handige tips, snappy video’s, een wedstrijd, onderzoeksresultaten …Inbound: onderzoek, online video en social Startpunt voor onze inbound aanpak was het brede publieksonderzoek, in samenwerking met het BIVV en voorafgaand aan de campagne. * Enerzijds leverde het ons relevante consumer insights op om de campagne-inhoud verder te verfijnen en de focus van de content te bepalen. * Anderzijds mondde het delen van de inzichten met pers en media uit in waardevolle free publicity, een ideale traffic driver bij de aanvang van de campagne.Binnen het inbound gebeuren vormden online video’s het zwaartepunt. Deze werden gretig bekeken en gedeeld, met YouTube als driver voor visibiliteit en traffic. Resultaat: een YouTube Ads Leaderboard. Met deze award bekroonde Google de best bekeken YouTube commercial in het eerste trimester van 2017 (check de cijfers op www.ab.be/ab-wint-youtube-ads-leaderboard/ [http://www.ab.be/ab-wint-youtube-ads-leaderboard/]). Niet zomaar een award dus, maar gebaseerd op objectieve data: * organisch en betaald bereik * kijkduur * retentieDe award krijgt nog meer glans als je weet dat het om een totaal mediabudget van amper €12.000 ging (voor 3 VL + 3 FR commercials).Ook de impact van de social media was groot en kreeg een extra boost via de samenwerking met zorgvuldig geselecteerde influencers. Zij vertimmerden onze boodschap met een leuke twist tot (schijnbaar) nieuwe content. Zelfs de wereldberoemde Bengaalse kater Thor (www.instagram.com/bengalthor [http://www.instagram.com/bengalthor]) werkte met plezier mee (https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1206478739405624/). Rani Cucicov, ‘manager’ van Thor, getuigde bij Van Gils en Gasten over het waarom van de samenwerking met Recytyre: https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1313954645324699/. Opnieuw gouden free publicity!Outbound: activerende POS en radio Outbound mikten we vooral op het bereiken van de doelgroep (de autobestuurder) op het juiste moment. Enerzijds was er het POS-materiaal in bandencentrales, garages en Q8-tankstations.Anderzijds was er een stevig radioluik. Naast de klassieke radiospots was er ook een creatieve samenwerking op met MNM waarbij de luisteraars kans maakten op een slipcursus. In dat kader maakten en postten Peter Van De Veire en sidekick Julie Van den Steen van de ochtendshow een online filmpje. Tijdens de dag van de slipcursus ging MNM bovendien live vanop het circuit waar de winnaars hun slippertjes maakten (www.facebook.com/MNMbe/videos/10154904450529454/ [http://www.facebook.com/MNMbe/videos/10154904450529454/]). Goed voor extra campagnebuzz en maximale interactie met luisteraars. Zo gebruiken we radio op zijn sterkst: als een community-medium.Slotsom: dankzij de boodschap met een hoog likeability gehalte en de uitgekiende mix van online en offline zorgden we voor extra bewustwording en zetten we heel wat mensen aan tot actie en gedragsverandering.

CopywritingOntwerpReclame+1
Meer lezen
Nationale kookenquête
Nationale kookenquête

Project gemaakt voor AEG in de Consumer Electronics industrie voor een B2C publiek.AEG-inbouwtoestellen promoten via een app en tegelijk ook consumenten meer betrekken bij het merk. Dat was de opdracht die AB van AEG (Electrolux) kreeg voorgeschoteld. AB adviseerde een gamification aanpak en zette een digitale rondvraag op poten. De Nationale kookenquête was geboren. Wat leverde dat op ? Fun en merkbeleving. Een pak relevante merkinzichten, consumentengegevens en onderzoeksresultaten. Behoorlijk wat earned media. Lees op www.ab.be/aeg-enquetes hoe een bescheiden briefing uitmondde in een ambitieuze unbound-campagne. En hoe we dat succes nog eens mooi overdeden met de Waskrak.

Digital Strategy
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag AB om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

13 leden in AB's team

AB cover
Neem gemakkelijk contact op met AB's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

AB was toegewezen 1 keer

YouTube Ads Leaderboard2017-03-31Online video


Reviews

2 reviews voor AB

5/5
(2 reviews)
Kirsten TurrekensMarketing Manager bij Ontex
5/5
Ontex is a listed multi-national which provides baby diapers, products for feminine hygiene and adult diapers for incontinence. Being the expert in continence care, we were looking for a partner who was able to translate this expertise into a strong brand image and story. AB helps us to build our brand. Not easy for a brand and product that is not “sexy” at all, but AB tackles this as the best. The AB-team is enthusiastic, has a hands-on mentality and thinks together with the client to come to the best solution. You can always count on them for a 100% !


Katrien. VerfaillieCommunication Manager at Recupel vzw
5/5
With recycling electr(on)ic appliances being our core business, we are not the average kind of client. Working together with Recupel requires a challenging approach, resulting in a specific way of communicating. AB masters that expertise. In AB we have always found a partner who not only thinks alike but who thinks ahead. They claim to be unbound and they act likewise: unprejudiced, open minded and yet relying on over 25 years of marketing experience. On a day-to-day level I feel comfortable too because I know I can always count on the dedication of the entire AB team. They handle every project accurately, with an impeccable follow-up.


Contact

Contact gegevens van AB


Details


  • HoofdkantoorWindhoek 22, 8790 Waregem, Belgium

  • Brussels, Belgium

  • Ghent, Belgium