Dorst & Lesser

Agence spécialisée en Réseaux sociaux, Publicité en ligne, Stratégie de contenu.

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Dorst & Lesser

A propos de Dorst & Lesser

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Description
  • Dorst & Lesser is a social media agency with offices in the heart of Brussels and Amsterdam. With a team of 25 motivated people, we work for a bunch of beautiful national and international brands, such as Renault Benelux, Alpro International, Lidl Netherlands, Rituals Benelux, Action Netherlands and Transavia Netherlands.

    We offer five services to our clients : social strategy, content creation (we also have an internal video team), community management, activation and influencers marketing.

    We are a young, enthusiastic and flexible team who is always looking for new friends!

    We are therefore pleased to contact you for a cup of coffee during an interview.

     

    Dorst & Lesser is een social media bureau met kantoren in hartje Amsterdam en Brussel. Met een team van 25 personen werken wij hier voor een aantal mooie nationale en internationale A-merken, zoals Renault Benelux, Alpro International, Lidl Nederland, Rituals Benelux, Action Nederland en Transavia Nederland. 

    Wij bieden vijf services; social strategie, content creatie (we hebben ook een intern videoteam), community management, activaties en influencers marketing. 

    Wij zijn een jong, enthousiast, gedreven, flexibel team en altijd op zoek naar nieuwe vrienden!

    We komen dus graag met jullie in contact voor een kopje koffie tijdens een kennismakingsgesprek.  

     

    Dorst & Lesser est une agence de médias sociaux dont les bureaux sont situés au cœur de Bruxelles et d'Amsterdam. Riche d'une équipe de 25 personnes motivées, Dorst & Lesser travaille pour une poignées de belles marques nationales et internationales, telles que Renault Benelux, Alpro International, Lidl Pays-Bas, Rituals Benelux, Action Pays-Bas et Transavia Pays-Bas.

    Nous proposons cinq services à nos clients: stratégie sociale, création de contenus (nous avons également une équipe vidéo interne), community management, création d'activations et le marketing d'influence.

    Nous sommes une équipe jeune, enthousiaste et flexible qui est toujours à la recherche de nouveaux amis!

    Nous serions donc heureux de vous contacter afin de se rencontrer autour une tasse de café! 

Récompenses ou Nominations
  • stars
    Second Place Award for Best Performing Social
    2015
    Social Media
    stars
    European Excellence Award
    2015
    Social Media
    stars
    Stichting Adverteerdersjury Nederland
    2013
    Social Media
    stars
    Dutch Interactive Award
    2014
    Social Media
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Nous sommes actifs dans différents secteurs.

Réseaux sociaux
  • From strategy to content creation, social advertising, community management, campaigns and influencer marketing, we’re happy to take care of everything for you, no matter what your brand.
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Stratégie de contenu
  • Good and relevant content is the number one requirement for a strong brand story. Our content creators produce content for all social media channels, from Facebook to Snapchat, Instagram to YouTube. Video content is playing an increasingly larger role in this. Every day, our in-house video team creates GIFs and snappy videos for our customers, such as stop-motion content. We also run large video productions and short documentaries. In recent years we’ve become friends with many leading influencers who manage to captivate and hold on to thousands of Dutch people with their content every week. By working with these online celebrities, we can integrate your brand story into their content or engage the influencers as ambassadors for your brand. In doing this, we always look for the perfect fit between brand and influencer.
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Publicité en ligne
  • A good story deserves an audience. We reach this audience through social advertising. By targeting, re-targeting and creating custom audiences, we ensure the continual optimization of ongoing campaigns. Furthermore, our advertising specialists are fully versed in all of the new advertising possibilities on the various social media channels. This means we can achieve the best result for every budget.
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Quelques chiffres à propos de l'agence

3

Services

0

Recommandations

6

Réalisations

25

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6 réalisation(s) ajoutée(s)
Branchez-vous pour découvrir Nouvelle Renault ZOE!

Branchez-vous pour découvrir Nouvelle Renault ZOE!

juin 2017
juin 2017

Branchez-vous pour découvrir Nouvelle Renault ZOE!

Pour la sortie de Nouvelle Renault ZOE, Renault a voulu marquer le coup! Cette voiture, qui arbore une nouvelle autonomie de 400 kilomètres, a également plusieurs avantages par rapport à la concurrence. C’est sur ces points que Renault souhaitait insister afin d’inviter les citoyens à passer le cap de l’électrique. 

Réseaux sociaux
Content creatie voor Rituals

Content creatie voor Rituals

juin 2017
juin 2017

Content creatie voor Rituals

We hebben van Rituals geleerd dat zelfs de kleinste dingen in het leven onlosmakelijk verbonden zijn aan rituelen. Via Facebook vertellen we graag verhalen waarvan je gaat wegdromen. Content creëren voor een merk als Rituals heeft hetzelfde effect als een dagje wellness: lekker ontspannend!

Om je helemaal mee te nemen in de filosofie van Rituals, maken we elke maand een reis doorheen een nieuw verhaal, een nieuw ritueel. We creëren vanuit de global content kalender spot on copy met een hart voor mensen, onze omgeving en heerlijke verzorgingsproducten. Dit doen we voor België en Nederland met een aangepaste tone of voice, leuke afbeeldingen, fijne video’s en inspirerende blogposts.

Daarnaast zorgen we voor beide landen ook nog voor spontane content. Win-wedstrijden of mensen warm maken voor een leuke spa-namiddag in een Urban Spa. Even inhaken op het mooie weer of Rituals bijstaan bij het uitzenden van live video op Facebook. Ook daar maakt Dorst & Lesser deel van uit.

Heb je al zin gekregen om weg te dromen van onze content? Breng dan een bezoek aan onze Facebookpagina en droom al even weg.

Stratégie de contenu
Réseaux sociaux
Lidl's Crazy Combi

Lidl's Crazy Combi

juin 2017
juin 2017

Lidl's Crazy Combi

Do you know why Lidl always manages to be so cheap? One of the reasons for this is that they have a more limited range than other supermarkets, for example, the Albert Heijn. You only find one sort of peanut butter there rather than ten different types, and there aren’t twenty different varieties of salad either. 

As Lidl’s strategic partner, we are focusing our efforts on showing that although Lidl has fewer products, it doesn’t mean that you can’t serve up interesting combinations or surprising recipes. Thus, in our monthly content pillar ‘The Crazy Combi’, we ask the community to share a fun, but especially tasty combination with us. We choose one of them and make a video about it using the stop-motion technique. Interested? There are a few below, and each month there’s a new recipe on Lidl’s Facebook page. 

Stratégie de contenu
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The 24/7 Renault Talisman test drive service

The 24/7 Renault Talisman test drive service

juin 2017
juin 2017

The 24/7 Renault Talisman test drive service

On Netflix, we watch our favourite television series whenever and wherever we want to. With one click of a button we can book a taxi via Uber no matter where we are. And with Thuisbezorgd or one of the other delivery services that have successfully started up in recent months, we have delicious food from the best restaurants brought to our homes. So we thought: Why can’t we do something similar with a test drive?

For the introduction of the new Renault Talisman, we came up with the very first ‘Test Drive on Demand’ service. During the car’s introduction month, we made it possible to take a test drive at a place and time of your choosing. Whether you were at home or the office, you could test out the Renault Talisman wherever you desired. Seven days a week, 24 hours a day. This meant not only during the day, but also after business hours in the evenings and even in the middle of the night. 

With just two clicks on your mobile phone, it was simple to book a test drive. A host pulled up at your desired time and location, to experience the Renault Talisman with you. With this campaign, we not only responded to the ‘On demand’ trend, but also offered a solution that perfectly suited the target audience. People with a busy calendar, who value flexibility and a sense of luxury, could have a pleasant introduction to the Renault Talisman through this new way of doing a test drive.

Because this campaign worked so well, we are going to roll out the strategy for more models in the coming year.

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Stratégie de contenu
Kerst vieren met Lidl

Kerst vieren met Lidl

mai 2017
mai 2017

Kerst vieren met Lidl

Hier lees je alles over deze case:

 

https://dorstenlesser.nl/werk/lidl-nederland-case-delicieux/

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Transavia’s Ticket to the Eclipse

Transavia’s Ticket to the Eclipse

juin 2017
juin 2017

Transavia’s Ticket to the Eclipse

At the start of 2015, Transavia rolled out a new brand strategy in which the low-cost airline not only changed its course, but also its appearance. A new house style and approach demanded a new brand campaign. The campaign had to emphasise the innovation and rejuvenated appearance of the brand. Together with Transavia, we came up with the ‘Ticket to the Eclipse’ campaign. It was a groundbreaking campaign in which Transavia fans actually got the chance to fly to the solar eclipse. 

We used a content strategy based on the hero, hub, hygiene model. The hero content had the objective of making people enthusiastic and triggering them to visit the campaign platform. With the hub content, which concerned the preparations for the flight, we wanted to keep fans’ attention throughout the whole campaign. We used the hygiene content to provide the basic information, such as about the flight and the eclipse.

We created an online platform on which fans could sign up to receive more information about the flight. Transavia fans were triggered to participate by videos and animations on social media. The campaign was also extended offline, with Transavia opening up a pop-up store at Schiphol Airport. All of the important Dutch press outlets were represented on the day of the flight.

 

 

Stratégie de contenu
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