De 10 beste Crisiscommunicatie Bureaus in België - 2025 Reviews

Beste Crisiscommunicatie Bureaus in België

Welke past het best bij uw bedrijf?

Het duurt 3 min. 100% gratis
34 bureaus

Locatie zoeken
Beoordelingen
Budget
Ontdek toonaangevende crisiscommunicatie bureaus in België, klaar om uw organisatie bij te staan tijdens uitdagende tijden. Onze zorgvuldig samengestelde lijst presenteert gerenommeerde experts in strategische communicatie en reputatiemanagement. Verken de portfolio's en klantervaringen van elk bureau om een weloverwogen keuze te maken. Of u nu behoefte heeft aan snelle reactie protocollen, mediatraining of stakeholder management, u vindt hier specialisten die uw organisatie door elke crisis kunnen loodsen. Met Sortlist kunt u ook uw specifieke projectvereisten delen, waardoor Belgische crisiscommunicatie experts u kunnen benaderen met op maat gemaakte voorstellen die aansluiten bij uw unieke situatie.

Top Aanbevolen Crisiscommunicatie Bureaus

Alle Crisiscommunicatie Agencies in België

  • 4.4
    (8 reviews)

    A collective force of creative minds. Accelerating your business with compound creativity.

    Top bekroond
    Cartel Agency unites multidisciplinary talents for ambitious brands and hungry eyes. We’re an agency by humans, for humans. At Cartel Agency, we: • build brands that cut through the noise • earn attention through powerful storytelling • influence behavior by sparking awareness • prove that marketing works • drive digital excellence across strategy, tech and performance Our work is creative, sector-agnostic, results-obsessed and always ready for what’s next. We’re not here to make noise. We’re here to accelerate your business.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Hasselt, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Retail (+24)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    51-200 teamleden
  • 4.4
    (14 reviews)

    Your Communication Partner!

    Wens je meer of andere klanten? Een sterk(er) imago? Luna is jouw one-stop-shop voor een waaier aan (niet-betalende) communicatieactiviteiten. Als veelzijdige partner zetten we je bedrijf in the picture. Souhaitez-vous changer, augmenter votre clientèle ou développer une image forte ? Luna est votre guichet unique pour une pléiade d’activités de communication. En tant que partenaire polyvalent, nous mettons votre entreprise en lumière. Do you want to win new clients or build a stronger image? Luna is your one-stop-shop for a wide range of editorial and other communication activities. We put your company in the spotlight! Onze troeven | Nos atouts | Our strengths: • Meedenken |Nous vous accompagnons dans votre réflexion | We think along with you • Proactief | Proactivité | Proactive • Creatief | Créativité | Creative • Drietalig | Trilinguisme | Trilingual Wat we doen | Ce que nous faisons | What we do: • PR • Content marketing and copywriting • Business development • Internal communication We would love to work with you! Nous aimerions travailler pour vous ! Details of our services, as well as some of our clients, are provided below. To request an offer, write to isabelle@luna.be. We can help you with all your communication activities: • Press relations (PwC, BVBO/APEG, eWON, Look&Fin, Monizze) • Crisis communication (Van In, BKCP, BCC Corporate, MediaMarkt) • Newsletters (LCL, Globis, Expense Reduction Analysts) • Websites (TDM3, Paradigmo, gaschanges.be) • Campaigns (CNG, KMDA, Switch) • Customer case studies (Eezee-IT, Megabyte, Orone) • Social media (LCL, gas.be, ADD, Amazings) • E-mail marketing (Callens, Altares Dun & Bradstreet) • Employer Branding (Conxion, PwC) • Internal Communication (Cohezio, Prodware, Trevi) • Brochures (ADD, SimCorp, CD&V) We have experience in a wide range of sectors: • IT (Inetum-Realdolmen, Lab9, Amplexor) • Telecom (LCL, Sewan, Evonet, Verixi, Hexacom) • Energy and utilities (Mega, Frank Energie, Synergrid, gas.be, Mega, Energik) • Retail (Lab9, Checkpoint Systems, easy-m/Switch, e5 mode) • Financial industry (Goudwisselkantoor/Comptoir de l'Or, Marsh, Leleux Associated Brokers, Fédérale Assurance) • Services (IPG, Harvest Group) • HR (Group S, Monster, Mercer, INC, Dehora) • Transport and logistics (Transporeon, Globis, Routing International) • Construction (Mapei, Vaillant) • Public sector (Fedict/BOSA, DG Sport, La Sambrienne, WBC-Incubator) • Medical and pharma (FeBelGen, Domus Medica, Archemin) • Agriculture (Belchim, Bi-PA) • Real estate (Colliers, PwC, EasyDay) • Leisure and lifestyle (B-Loved, BodyMindWellness, Fun, Faculty Club, YourNature) • Associations (ETSA, ECG, Educam, GS1) • Non-profit (Restos du Coeur, Brailleliga/Ligue Braille, VVOB)
    13 projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Hoeilaart, België (+1)
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Retail (+35)
    Spreekt Engels, Frans(+1)
    1-10 teamleden
  • 4.8
    (4 reviews)

    TOP-TIER PUBLIC RELATIONS SERVICES IN THE BENELUX MARKET.

    Top bekroond
    Over the last 25 years Backstage Communication has specialized in increasing market awareness and managing reputations for companies that are active in 6 different sectors Your brand, product, and company are unique! You, therefore, need a tailormade media and PR approach. Together with you, we will define the right strategy, your key messages, and appropriate PR actions. After implementation, we will monitor the results, tweak the design where necessary, and seek out opportunities to make you stand out. Our consultants are in daily contact with the media and press. We know what journalists are looking for and love to bring your expertise or product to them. Depending on the defined strategy, we use press conferences, press releases, sampling or exchange deals, or pitch for targeted interviews to make you stand out in the crowd and boost market awareness within your target B2B or B2C audience. We also see it as our duty to prepare you for stormy times. The right crisis communication plan and media training help ensure that you respond appropriately in times of crisis, getting out the right messages. Our experts proactively monitor media and potential issues, allowing them to advise and assist you when necessary. Viewing ourselves as a member of your team, we want to provide the highest possible added value. Strategic Communications Public & Media Relations Content Creation Free Publicity Media Buying Crisis Management & CEO Positioning Financial Market Communication Corporate Communication Product Communication Media Partnerships & Planning Branding & Design
    2 projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Chaumont-Gistoux, België (+1)
    Vanaf € 5.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+6)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    We build your winning PR-strategy

    ABCommunication, a creative PR consultancy agency specialised in media relations, conceptual influencer marketing and experience events. More than 30 years of PR experience in lifestyle, entertainment, food and tourism. We focus on future-proofing brands' PR approach through innovative formats for PR activations and next gen influencer campaigns. We are a member of the European network of independent PR agencies (PR:E) dedicated to international entertainment and lifestyle PR. This allows us to scale up to neighbouring countries if required in a cost-effective and time-saving way.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Tienen, België
    Vanaf € 5.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Consumer Electronics (+5)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 5
    (3 reviews)

    Creating success stories.

    As the leading Benelux communication agency, we have been supporting ambitious tech and IT companies all over the world with marketing and PR for over twenty years.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Asse, België
    Vanaf € 5.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Software & Computer Services (+5)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    11-50 teamleden
  • 4.5
    (4 reviews)

    End to end retail marketing by people for people.

    We’re an omni-channel communications agency We help our clients perform better by deeply understanding their customers, innovating the shopper journey and flawlessly delivering relevant materials . Combining local strength with the reliability of a global network, we offer key services that help retailers win the hearts and minds of their customers: Strategy and Innovation Brand Activation and Campaigns Content and Social Media Digital Production Omnichannel Marketing Print Management Packaging Design Contact us if you’re looking for the perfect partner , offering deep consumer knowledge , creative solutions and operational excellence . Interested in working with us? This is what we believe in: Alchemy - Our purpose is to build trust between brands, retailers and consumers. Empathy - Without understanding what others experience, creativity is a pointless task. Work - We do not strive for awards but for solutions the consumer needs. Respect - Straight talk, listening, understanding and commitment are at our heart. Collaborate - We tackle projects together with our clients, in a collaborative manner. Question - We ask why and challenge everything to create added value. Tribes - Our flat hierarchy breaks the silos and boosts participative ways of working. Move - In an ever-changing world in which nothing is fixed, we constantly adapt. Together, let’s make an impact.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Voedsel (+8)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    51-200 teamleden
  • (0 reviews)

    We connect. For real.

    In this world full of straight lines and sharp edges, we are OVAL . A creative agency born in Europe that believes in the positive power of empathy. We bring people and brands closer together, simply by being closer to them. Through intuitive strategies, captivating creativity and seamless production, we deliver impactful brand experiences. Always created for people, by people. We put the human experience at the heart of everything we do. Creating memorable experiences and connections. Between people. And between people and brands. For real. OVAL has branches in Antwerp, Brussels and Ghent and employs a total of 50 staff in Belgium with experts in corporate & marketing events, (digital) marketing & communication, content marketing and PR. OVAL works for a host of reputed organisations and brands including BMW, Centre for Cybersecurity, Google, MINI, Nintendo, Proximus, Pineau des Charentes, SD Worx, the City of Ghent, UHasselt and the Flemish and Federal Government.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Antwerpen, België (+2)
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Overheid (+23)
    Spreekt Nederlands, Engels(+2)
    51-200 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    MAKING CONNECTIONS. BUILDING BRANDS. SINCE 2000

    UPR is a full-service PR & Communication agency that goes beyond the frontiers of PR. We make and keep your business and brands societal relevant with a 360° strategy that connects and converses with your customers and stakeholders through a smart mix of owned, earned and paid offline, online and social media. We connect the dots for you. We combine digital savviness, out of the box thinking, sustainable purpose, meaningful content, future proof reputation management, customer experience and activation to get your job done. Our expert teams are servicing established and upcoming brands in 6 main areas: fashion, beauty, design & interior, food & beverages, industry & services and dedicated projects
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Antwerpen, België (+2)
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Retail (+17)
    Spreekt Engels, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • Gosselin & de Walque has more than 125 years of high-level expertise in strategy, corporate, institutional, and political communications, crisis management and communications, public affairs and influence, and digital strategy.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)

    Communicating for a better world

    INSTICOM est une agence de Relation Publiques et de relations médias. Nous l’avons fondée en 2010, en partant du principe que le besoin d’information des groupes cibles doit rester le point central de la communication des entreprises. Trop souvent, ces dernières communiquent sur ce que leurs produits font ou sont capables de faire, et oublient de parler de la solution à une problématique qu’apporte ces produits. Notre leitmotiv, « Engaging Your Audience », va plus loin que simplement informer les groupes cibles. En jouant avec leurs besoins en information, nous stimulons les interactions et améliorons la notoriété de nos clients, la préférence de marque à leur encontre et augmentons la confiance des utilisateurs. Pour y parvenir, nous utilisons tous les canaux à notre disposition : médias traditionnels (presse écrite print et online, radios, télés), owned media (sites internet, blogs) et nouveaux canaux (médias sociaux, influenceurs, critiques clients, etc.) Notre agence couvre l’ensemble du Benelux et compte 27 professionnels répartis sur 3 adresses (une à Bruxelles et deux aux Pays-Bas, à Arnhem et Bussum). Nous sommes spécialisés dans le positionnement de nos clients comme leaders d’opinion et influenceurs. Conseil stratégique, marketing de contenu, relations avec les médias et médias sociaux ne sont que quelques-unes des activités que nous engageons pour propulser nos clients en position de leaders sur leurs marchés. Au cours des 7 dernières années, nous avons gagné notre réputation lors du lancement et l’introduction de marques, de produits et de services sur le marché du Benelux.  Nous comprenons les exigences des consommateurs locaux et des entreprises et créons des campagnes qui répondent à leurs besoins et les anticipent. Nos spécialités sont les Relations Publiques et Relations Médias au sens large, c-à-d la création de contenu informatif pour les journalistes (communiqués et dossiers de presse), la rédaction d'articles de presse et d'opinion (cartes blanches), l'organisation d'événements presse et de voyages de presse, la création de stratégies Social Media et le conseil pour la communication de crise. Nous organisons également des training pour vous aider à affronter les journalistes et des training de situation de cirse pour apprendre à mieux gérer votre communication en ces moments difficiles. Nos clients sont des entreprises nationales et multinationales actives dans différents secteurs : technologique (soft et hardware), cybersécurité, tourisme et voyage, logistique, architecture et construction. Nos équipes forment un subtil mélange constitué d'audace de jeunesse et de nombreuses années d’expérience, et elles s’appuient sur des compétences tant avec les outils de communication traditionnels qu’avec les nouvelles technologies. En outre, chaque équipe est parfaitement trilingue français, néerlandais et anglais. Pour plus d'informations: www.insticom.be   INSTICOM is een PR- en corporate communicatiebureau. Het bureau is in 2010 opgericht vanuit de visie dat de informatiebehoefte van de doelgroep centraal moet staan in de communicatie van bedrijven. Te vaak communiceren bedrijven nog over wat hun product kan of capabel is te doen en vergeten te praten over de problemen die de producten oplossen. Onze slogan "Engaging Your Audience" gaat veel verder dan het enkel informeren van doelgroepen. Aan de hand van strategische PR- en communicatieactiviteiten beheren wij de reputatie en het imago van onze klanten en helpen ze om top of mind te worden bij hun doelgroepen. Dat doen we door te kijken naar de raakvlakken tussen bedrijven en hun doelgroepen en ontwikkelen zo de originele PR-ideeën, pakkende communicatieboodschappen en sprekende teksten voor een grote verscheidenheid aan stakeholders, zowel intern als extern. Ons volledige team is vloeiend in Nederlands, Frans en Engels, met wat speciale talen voor extra pit zoals Gents, Brussels en Rwandees. Samen met onze partners van de Worldcom PR Group over heel de wereld en dan ook specifiek met onze collega’s in Nederland waren we reeds verantwoordelijk voor verschillende product- en marktintroducties in de Benelux en Europa en het verstevigen van de reputatie van bedrijven. Al meer dan 7 jaar vertrouwen zowel startups, KMO’s en bekende (inter)nationale bedrijven in ons PR- en communicatieadvies. Hiervoor moet u ons niet geloven, vraag het gerust aan de mensen van Panasonic Business, Ryanair, Fox-IT, EURid, Atrium.Brussels of de luchthavens van Antwerpen en Oostende, om er maar enkele te noemen. Zij staan garant voor ons professionalisme en onze gedrevenheid om de beste PR- en communicatiemogelijkheden voor onze klanten te creëren. Voor meer informatie: www.insticom.be
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Elsene, België (+2)
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Personeelszaken (+6)
    Spreekt Frans, Duits(+3)
    1-10 teamleden
  • 4.9
    (7 reviews)

    We care. We inspire. We deliver.

    Mach Media is a full-service marketing and communications agency with an international results-driven team of Digital Advisors , Communications Consultants, Content Strategists, Copywriters, Project Managers, and PR Professionals developing, managing, and executing cross-media communications and strategies for multinational industry-leading companies. Most of our staff consists of native English and Dutch speakers. Mach Media is committed to creating a culture that values diversity and promotes equality . Our diverse team is part of our strength. Clients call on us when they: Need to solve a business challenge through communications Need a digital acceleration for their internal/external communications Need a truly global perspective on their ways to interact through marketing communications Mach Media is: Internationally focused Where there is a need to reach out to colleagues and customers located worldwide With experience working and leading teams in a variety of multinational settings Customer-centric From strategy to implementation and success metrics/KPIs We are an extension of your team Globally positioned Headquartered in Ghent (Belgium) with another office in Orlando, Florida (USA). You can rely on us for… Insight:  Educate, inspire and inform stakeholders Innovation and Integrated Execution:  Appeal to unique target audiences Impact:  Provoke emotion & stimulate feedback
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Gent, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Banken & financiële instellingen (+5)
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    11-50 teamleden
  • 5
    (1 reviews)
    Top bekroond
    Die Serviceplan Group ist die größte inhabergeführte, partnergeführte und am breitesten aufgestellte Agenturgruppe Europas. Im Jahr 1970 als klassische Werbeagentur gegründet, vereint die Serviceplan Group seit jeher alle Kommunikationdisziplinen unter einem Dach: ​Ob Markenstrateg:innen, Kreative, Experience-Designer:innen, Marketingtechnologie-Expert:innen, CRM-Expert:innen, Data Scientists, Marktforscher:innen, PR-Berater:innen oder Sales-Profis bei der Serviceplan Group ziehen alle an einem Strang, im House of Communication, dem einzigen komplett integriert aufgestellten Agenturmodell in Deutschland. Das präzise Zusammenspiel der Vielzahl von Spezialagenturen in Sachen Strategy & Consulting, Creative & Content, Platform & Technology sowie Media & Data macht die Serviceplan Group zur führenden Agenturgruppe für innovative Kommunikation.​ Was uns alle verbindet, ist die Leidenschaft, faszinierende Marken aufzubauen und zu coachen. Marken, die wirtschaftlich erfolgreich sind und Emotionen im Kopf der Verbraucher:innen auslösen — BEST BRANDS eben.​ Der Weg dorthin führt über innovative Kommunikation. ​ Das bedeutet, neue Wege ins Herz der Verbraucher:innen zu finden: kreativ, medial & technologisch. ​Diesen Anspruch, Marken zu BEST BRANDS zu machen, leben wir täglich im House of Communication.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Sint-Pieters-Woluwe, België (+17)
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Telecommunicatie (+15)
    Spreekt Duits, Arabisch(+9)
    5001-10000 teamleden
  • StP Communications is a Brussels-based communication agency specialised in PR, Strategy, Public Affairs, Media Relations, Branding and Event Management. We operate on four core values: Excellence, Partnership, Interest and Authenticity. We are professionals who provide services that help our clients and their audiences lead easier, happier and better lives.With more than twenty years of experience, we can support you to build powerful relationships with your stakeholders. We provide services in English, French, Dutch, Italian and German. StP Communications est une agence de communication à Bruxelles, spécialisée dans les relations publiques, la stratégie, les affaires publiques, les relations avec les médias et la gestion d'événements. Nous opérons sur quatre valeurs fondamentales: excellence, partenariat, intérêt et authenticité. Avec plus de vingt ans d'expérience, nous pouvons vous aider à établir de solides relations avec vos parties prenantes. StP Communications is een communicatiebureau in Brussel gespecialiseerd in PR, Strategie, Sociale Media, Contentcreatie, Public Affairs, Mediarelaties en Events. Wij zijn professionals die diensten verlenen die onze klanten en hun doelgroepen helpen gemakkelijker, gelukkiger en beter te leven. Met meer dan twintig jaar ervaring kunnen wij u ondersteunen bij het opbouwen van krachtige relaties met uw klanten en stakeholders.  
    1 project in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Brussel, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Overheid (+1)
    Spreekt Engels, Duits(+4)
    1-10 teamleden
  • 4.7
    (10 reviews)
    Top bekroond
    Based in Brussels, we are a creative agency, specialized in strategy, web design & branding. Founded by two design enthusiasts in 2009, we're perfectionists and resourceful by creating solid and evolving communication tools. Our team made of different and complementary profiles: Art director, graphic designer, developer, project manager & business developer. We surround ourselves with the most qualified partners to serve you in the best possible way.  Our expertise Check out below to see our works   Our projects cover all fields, whether in the corporate, cultural, associative, industrial or food sector.  We're small, but we deliver big.   We have received numerous awards for our original designs and efficient websites.  Let's discuss your project over coffee? Together we will go far. FR Basée à Bruxelles, nous sommes une agence de création spécialisée en stratégie, web design & branding. Fondée par deux passionnés de design en 2009, nous sommes perfectionnistes et ingénieux en créant des outils de communication solides et évolutifs.  Notre team est composée de profils différents et complémentaires : Directeur artistique, graphiste, développeur, chef de projet et business developer. Nous nous entourons de partenaires qualifiés pour vous servir au mieux.   Notre expertise  Découvrez nos réalisations (scrollez vers le bas) Nos projets couvrent tous les domaines, que ce soit dans le secteur corporate, de la culture, du monde associatif, de l'industrie ou de l'alimentation.  Petits, nous livrons de grandes choses.   Nous avons reçu de nombreux prix pour nos designs originaux et nos sites web efficaces.  Discutons de votre projet autour d'un café ? Ensemble, nous irons loin. NL Gevestigd in Brussel, we zijn een creatief bureau op menselijke schaal, gespecialiseerd in strategie, webdesign & branding. Opgericht door twee designliefhebbers in 2009, we zijn perfectionisten en inventief door het creëren van solide en evoluerende communicatiemiddelen.  Vandaag zijn we met 8 personen, met verschillende en complementaire profielen: Art director, grafisch ontwerper, developer, projectmanager & business developer. We omringen ons met de meest gekwalificeerde partners om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.   Onze expertise  Bekijk hieronder onze werken  Onze projecten bestrijken alle gebieden, of het nu gaat om de bedrijfs-, culturele, associatieve, industriële of voedingssector.  We zijn klein, maar we leveren groot.   We hebben talrijke onderscheidingen ontvangen voor onze originele ontwerpen en efficiënte websites.  Laten we uw project onder het genot van koffie bespreken? Samen gaan we ver.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Etterbeek, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Entertainment & Events (+16)
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    1-10 teamleden
  • 5
    (1 reviews)

    People always talk about Reputations

    Als merkstrategisch bureau is Reputations gespecialiseerd in het opbouwen, versterken, bijsturen en beschermen van merkreputaties. We maken ons meester van merken, puren boodschappen uit en ondersteunen bedrijven op 3 vlakken: 1. Denken : merkstrategie 2. Meten : marktonderzoek 3. Doen : contentacties We werken voor zowel nationale als internationale klanten in uiteenlopende sectoren. Onder onze klanten mogen we een hele reeks diverse kmo's rekenen, maar ook internationale spelers zoals Imec, LensOnline en Johnson & Johnson doen beroep op ons bureau. Onze specialiteit is complexe klantcases succesvol te begeleiden. Reputations werkt op maat van de vraag van elke klant . Die kan zeer divers zijn. Sommige bedrijven hebben enkel nood aan marketingondersteuning, andere vragen ons hun volledige marketing- en communicatiestrategie uit te denken en te implementeren.   Reputations is erkend dienstverlener van de Vlaamse overheid voor kmo’s . Via de kmo-portefeuille kunnen kmo’s tot 30% van de kosten voor adviesverlening en opleidingen bij Reputations laten subsidiëren.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 5.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Farmaceuten & Biotech
    Spreekt Nederlands, Engels(+1)
    1-10 teamleden
  • (0 reviews)
      Who we are Bizz Com is a leading corporate communication consultancy. Over the last 10 years we have advised companies on how to communicate with media, shareholders, analysts and other stakeholders in the market through PR, corporate communication, branding and multimedia social tools. We provide strategic advice, based on insights through research and offer an efficient implementation. With a wide range of complementary skills & expertise, we provide a disciplined and efficient approach to market your business. Created in 2003, Bizz Com is a limited liability company incorporated under the laws of Belgium, specialized in corporate and financial communication services . Its principal office is established in 1700 Dilbeek, Belgium. Bizz Com is active in every domain where the written and spoken words are the main types of communication, and where this communication know-how is useful with a specific focus on financial and corporate communication. Number of employees = 11 Areas of expertise Public relations – Media Relations - Investor relations – Crisis communications - Corporate and financial publishing. Bizz Com realises, manages and/or co-ordinates corporate communication projects, targeted at internal or external audiences. Additionally active in: marketing communications – advertising - events management. C lients Our clients include top companies and institutions with which we have established lasting relationships ( www.bizzcom.be ).
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Dilbeek, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Bouw (+4)
    Spreekt Nederlands, Duits(+3)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)
    “Make friends. Be interesting.” FINN is een kenniscentrum, waar we de nieuwste wetenschappelijke inzichten in branding, neuromarketing, community relations, reputatiemanagement en crisiscommunicatie omzetten in onze dagelijkse praktijk. We waren één van de eerste PR-bureaus in de Benelux die  natively digital  waren. Inmiddels hebben we een sterk track record en duurzame modellen uitgebouwd om de owned media van onze klanten (blogs, social media,…) te koppelen aan hun inspanningen op het vlak van earned media (“klassieke PR”). Wij geloven ook sterk in het vrij delen van kennis. Dat doen we op onze blog en in onze maandelijkse webinars over marketing en PR. Onze FINN-blog werd vorig jaar door het internationale vaktijdschrift Communications Director uitgeroepen tot ‘een van de interessantste Europese blogs over communicatie.’ FINN is ook een bedrijf waar elke medewerker een mini-ondernemer is, en waar we desnoods nieuwe tools in de markt zetten als we ze niet vinden. Zo waren we wellicht het eerste PR-bureau met een eigen social media release platform, en lanceerden we Mustr, waarmee organisaties hun journalistieke contacten kunnen uitbouwen en onderhouden. 
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Sint-Jans-Molenbeek, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Entertainment & Events
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)
    Experts in ‘Content & Communication’ Our story Met meer dan 15 jaar ervaring op de teller, durven we gerust zeggen dat we als pers- en communicatiebureau inmiddels een gevestigde waarde zijn. Onze expertise gaat van basispersdiensten tot het volledige content- en communicatiemanagement in verschillende domeinen (bouw en interieur, toerisme, ICT, beurzen en events, retail, …). Daarnaast ontwikkelen we ook mediaplannen voor een optimale media-aankoop. Ons doel is het verder uitbouwen van uw merk met behulp van onze expertise op het vlak van onder meer PR, communicatie, inbound- en contentmarketing en media-aankoop. Onze persoonlijke aanpak, gedrevenheid en langetermijnvisie zorgen ervoor dat we steeds een doelgerichte service kunnen aanbieden. We linken onze expertise aan uw merk en creëren samen een volledig communicatieplan, met op maat gemaakte campagnes. Bent u ook op zoek naar een partner voor uw online en offline communicatie? We nemen uw project graag mee in handen! Ontdek hier onze verschillende diensten om uw merk vooruit te duwen.   Notre histoire Avec plus de 15 années d’expérience dans le domaine de la communication, nous pouvons affirmer que nous sommes devenus une référence en tant que bureau de presse et de communication. Notre expertise s'étend des services de relations presse à de diverses actions de communication ou encore à la gestion de contenus dans différents domaines (construction et design d’intérieur, tourisme, ICT, salons et évènements etc.). Nous développons également vos plans médias afin de vous assurer un achat média optimal. Notre approche personnelle repose sur l’engagement, la vision sur le long terme et le souci d’offrir un service adapté. Nous associons notre expertise à votre marque et créons ensemble un plan de communication complet avec des campagnes sur mesure. Notre objectif est de poursuivre la construction de votre marque et de mettre à profit notre expertise dans des domaines tels que les relations publiques, la communication stratégique et corporate, le marketing digital, la gestion de réseaux sociaux, l’achat média et l’événementiel. Vous êtes à la recherche d’un partenaire fort pour votre communication online et/ou offline ? Nous prenons votre projet en main ! Découvrez ici nos différents services pour renforcer votre marque.      
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Sint-Pieters-Woluwe, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Ervaring in Bouw
    Spreekt Frans, Engels(+2)
    11-50 teamleden
  • (0 reviews)
    PR, communicatie en marketing. Drie heel verschillende technieken maar alle drie essentieel om het rendement van uw communicatie te maximaliseren. Met Tee Point stellen we uw boodschap correct af om maximaal te scoren in de digitale wereld en daarnaast. Wij maken uw content relevant, uw bedrijf, evenement of project geloofwaardig en zorgen ervoor dat alles bij de juiste mensen terecht komt. Tee Point concentreert zich op: - Interne & externe bedrijfscommunicatie - Crisiscommunicatie - Public relations & media management - E-mailmarketing - Copywriting Een greep uit ons klantenbestand: - Sunrise Festival - Kamping Kitsch Club - Woodinc - S-Partners - Melis Events - Daydream Festival - Hostessenservice - Rotary Club - ... U zet de eerste stappen? Tee Point is gespecialiseerd in het begeleiden van bedrijven en organisaties in hun eerste stappen van de wereld van marketing en communicatie. Onze filosofie: eerst leren stappen, daarna pas lopen. Samen bouwen we een consistent verhaal uit dat past bij jouw bedrijf of organisatie, op maat van product of dienst. Het mag wat meer zijn? U bent een klein of middelgroot bedrijf dat graag haar positie op de markt wil verstevigen op een slimme en budgetvriendelijke manier? Dan ben je aan het juiste adres. Op basis van een intense persoonlijke samenwerking bouwen we uw communicatie en marketing verder uit op weg naar de top in uw sector. Geen dure toeters en bellen maar een sterk merk aan een betaalbare prijs.
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Antwerpen, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Nederlands(+1)
    1-10 teamleden
  • Stakeholder oriented, objective driven. That’s our philosophy. Our approach is driven by our clients’ objectives: we are communication professionals who do not believe in communicating for the sake of communicating. Communication is a strategic tool which should help our clients reach their business objectives. The approach of Whyte Corporate Affairs always focuses on stakeholders. Our insight into the Belgian media, political, corporate, social and academic landscape allows us to define the right target groups, to recommend the most appropriate communication channels, to formulate the right messages and to anticipate actions and reactions. Stakeholder oriented, objective driven. That is why we strongly believe in the integration between what is traditionally considered to be ‘corporate communications’ and ‘public affairs’. We tear down the walls and combine the best of both worlds. Specialties corporate communications, crisis communication, public affairs, issue management, internal communication, change management, stakeholders engagement, reputation survey
    Op zoek naar projecten in Crisiscommunicatie
    Gevestigd in Oudergem, België
    Vanaf € 1.000 voor Crisiscommunicatie
    Projecten in meerdere sectoren
    Spreekt Engels, Frans(+2)
    11-50 teamleden
12

Moeite met kiezen? Laat ons helpen.

Plaats gratis een project en ontmoet snel gekwalificeerde aanbieders. Gebruik onze gegevens en on-demand experts om gratis de juiste te kiezen. Huur ze in en til uw bedrijf naar een hoger niveau.


Inzichten van een Lokale Expert: Crisiscommunicatiebureaus in België

België, met zijn rijke geschiedenis en complexe multiculturele landschap, vereist bijzonder efficiënte crisiscommunicatie vaardigheden. Niet alleen is het een centrum van Europese politiek, het is ook een smeltkroes van talen en culturen waar elke communicatiefout grote gevolgen kan hebben. Met tal van bureaus gespecialiseerd in crisiscommunicatie, staat België sterk in het beheersen van dit cruciale communicatiegebied.

Prestaties en Cliënten van Lokale Bureaus

Bewezen Expertise en Prestigieuze Toekenningen

Crisiscommunicatiebureaus in België hebben indrukwekkende prestaties geleverd en diverse nationale awards gewonnen die hun expertise en effectiviteit onderstrepen. Hoewel specifieke bureau- of awardnamen niet genoemd kunnen worden, is het van belang om te weten dat deze erkenningen aantonen dat deze bureaus op het hoogste niveau presteren.

Cliënten en Sectorervaring

De crisiscommunicatiebureaus in België hebben samengewerkt met een breed scala aan cliënten, van lokale non-profitorganisaties tot grote internationale ondernemingen. Deze ervaring strekt zich uit over verschillende sectoren, waaronder finance, gezondheidszorg, en technologie, wat hen veelzijdig en adaptief maakt in hun aanpak.

Budgetadvies voor Crisiscommunicatie

Waar moet u op letten bij het budgetteren?

Het bepalen van het juiste budget voor crisiscommunicatie is essentieel. Dit is vaak afhankelijk van de grootte van uw organisatie en de mogelijke risico's die u loopt in uw specifieke sector. Hieronder staan enkele tips die kunnen helpen:

Kleine tot Middelgrote Ondernemingen: Begin met een basisservicepakket dat aangepast kan worden naargelang uw behoeften groeien. Een initiële investering kan variëren van 5.000 euro tot 20.000 euro, afhankelijk van het bureau en de intensiteit van de vereiste voorbereiding en monitoring.

Grote Ondernemingen: Voor grotere entiteiten of ondernemingen met een hoog risicoprofiel, zoals multinationals, kunnen de kosten aanzienlijk hoger liggen. Deze bedrijven zouden moeten overwegen om jaarcontracten af te sluiten die continuïteit en diepgaande strategische planning bieden, vaak vanaf 50.000 euro per jaar.

Het Belang van een Goede Crisiscommunicatiestrategie

Investeren in een sterke crisiscommunicatiestrategie is cruciaal om de reputatie van uw bedrijf te beschermen en snel en efficiënt te reageren in tijden van nood. Een goede strategie helpt niet alleen bij het mitigeren van de onmiddellijke gevolgen van een crisis, maar bouwt ook aan langetermijnvertrouwen bij uw klanten en stakeholders.

Met een breed netwerk aan gespecialiseerde bureaus en een rijke ervaring in diverse sectoren, biedt België alle mogelijkheden om een bedrijf adequaat voor te bereiden op onverwachte gebeurtenissen. Als lokale expert van Sortlist, moedig ik bedrijven aan om samen te werken met gerenommeerde Belgische crisiscommunicatiebureaus die kunnen helpen bij het beschermen en zelfs versterken van uw merkimago in tijden van crisis.

Karim Saadoune
Geschreven door Karim Saadoune Sortlist Expert in BelgiëLaatst bijgewerkt op 23-05-2025

Enkele projecten die je kunnen inspireren.

Laat je inspireren door wat er voor andere bedrijven is gedaan.

La Sambrienne: Communication action plan

La Sambrienne: Communication action plan

Your Nature: articles for the website

Your Nature: articles for the website

BOSA: press relating to new projects

BOSA: press relating to new projects


BedrijfscommunicatieBranding & PositioneringCommunity ManagementContent StrategieDigitale StrategieE-mail MarketingEvenementGrowth MarketingInfluencerMarketingMedia PlanningOnline AdvertisingOutdoor ReclamePublic Relations (PR)PrintReclameCopywritingSEOSocial MediaBrusselGentBelgië (FR)België (NL)DuitslandFrankrijkItaliëNederlandSaudi-ArabiëSpanjeVerenigde Arabische EmiratenVerenigde StatenVerenigd KoninkrijkZwitserland

Veelgestelde vragen.


Medewerkers spelen een cruciale rol in effectieve crisiscommunicatie, vooral in de Belgische context waar transparantie en snelle reactie hoog in het vaandel staan. Hier volgt een overzicht van de rol van medewerkers en hoe organisaties hen kunnen voorbereiden:

De rol van medewerkers in crisiscommunicatie:
  • Informatieverstrekkers: Medewerkers zijn vaak de eerste lijn van contact met klanten, partners en het publiek.
  • Ambassadeurs: Ze vertegenwoordigen de organisatie, ook tijdens een crisis.
  • Vroege waarschuwingssysteem: Medewerkers kunnen vaak als eersten een opkomende crisis signaleren.
  • Interne communicatiekanalen: Ze spelen een rol in het verspreiden van accurate informatie binnen de organisatie.
Hoe organisaties hun personeel kunnen voorbereiden:
  1. Regelmatige training: Organiseer jaarlijkse crisiscommunicatie-oefeningen. Volgens een studie van het Belgisch Instituut voor Bedrijfscontinuïteit verhoogt dit de responscapaciteit met 60%.
  2. Duidelijke communicatieprotocollen: Ontwikkel en communiceer heldere richtlijnen over wie wat communiceert tijdens een crisis. Dit is vooral belangrijk in de Belgische context, waar meertaligheid een uitdaging kan vormen.
  3. Rolspecifieke voorbereiding: Bereid medewerkers voor op basis van hun specifieke functie. Bijvoorbeeld, klantenservicemedewerkers moeten weten hoe ze moeten reageren op crisisgerelateerde vragen.
  4. Technologische ondersteuning: Implementeer moderne communicatietools die snelle en effectieve interne communicatie mogelijk maken. In België gebruiken 78% van de grote bedrijven al gespecialiseerde crisismanagement-software.
  5. Culturele sensitiviteit: Gezien de culturele diversiteit in België, is het cruciaal om medewerkers te trainen in cultureel sensitieve communicatie tijdens crises.
  6. Psychologische ondersteuning: Bied training aan in stressmanagement en veerkracht. Dit helpt medewerkers om kalm en effectief te blijven tijdens crisissituaties.
  7. Simulate crisisscenario's: Voer regelmatig simulaties uit van verschillende crisisscenario's. Dit helpt medewerkers om vertrouwd te raken met de procedures en hun rol.

Een interessant voorbeeld uit de Belgische praktijk is de aanpak van Brussels Airport na de terroristische aanslag in 2016. Ze implementeerden een uitgebreid crisiscommunicatieplan waarbij alle medewerkers, van beveiliging tot winkelpersoneel, werden getraind in hun specifieke rol tijdens een crisis. Dit resulteerde in een significante verbetering van hun algehele crisisparaatheid.

Tot slot, volgens een rapport van de Vlaamse Vereniging voor Bestuur en Beleid, hebben organisaties die hun medewerkers actief betrekken bij crisiscommunicatie een 40% hogere kans om succesvol uit een crisis te komen. Dit onderstreept het belang van een goed voorbereid personeelsbestand in de Belgische bedrijfscontext.



Crisiscommunicatiestrategieën voor B2B- en B2C-bedrijven in België vertonen belangrijke verschillen, die voortvloeien uit de unieke kenmerken van hun doelgroepen en de Belgische zakelijke context. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste verschillen:

Aspect B2B-strategie B2C-strategie
Doelgroep Andere bedrijven, leveranciers, partners Individuele consumenten, het grote publiek
Communicatiekanalen Vakpers, directe communicatie, professionele netwerken (bijv. LinkedIn) Massamedia, sociale media, consumentenplatforms
Toon Formeler, zakelijker, technischer Persoonlijker, empathischer, toegankelijker
Informatiediepte Gedetailleerder, met focus op technische en zakelijke impact Beknopter, gericht op directe gevolgen voor de consument

Specifieke Belgische context:

  • Taalverschillen: In België moeten bedrijven rekening houden met de taalverschillen tussen Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. B2B-communicatie is vaak meer gericht op één taalgroep, terwijl B2C-communicatie vaak tweetalig of drietalig moet zijn.
  • Regelgeving: B2B-bedrijven in België moeten vaak voldoen aan strengere sectorale regelgeving, wat invloed heeft op hun crisiscommunicatie. B2C-bedrijven richten zich meer op consumentenbescherming en public relations.
  • Stakeholdermanagement: B2B-crisiscommunicatie in België legt vaak meer nadruk op het managen van relaties met vakbonden, werkgeversorganisaties en overheidsinstanties. B2C-communicatie richt zich meer op consumenten en mediarelaties.

Gemeenschappelijke elementen:

Ondanks deze verschillen delen B2B- en B2C-crisiscommunicatiestrategieën in België enkele belangrijke elementen:

  • Snelle respons: In beide gevallen is het cruciaal om snel en accuraat te communiceren.
  • Transparantie: Zowel B2B- als B2C-bedrijven moeten open en eerlijk zijn over de situatie.
  • Consistentie: De boodschap moet consistent zijn over alle kanalen.
  • Nazorg: Na de crisis is het belangrijk om te blijven communiceren en vertrouwen te herstellen.

Volgens een onderzoek van de Universiteit Gent uit 2023 blijkt dat 78% van de Belgische B2B-bedrijven een formeel crisisplan heeft, tegenover 62% van de B2C-bedrijven. Dit onderstreept het belang van goede voorbereiding in beide sectoren.

Concluderend vereist effectieve crisiscommunicatie in België, of het nu gaat om B2B of B2C, een grondige kennis van de doelgroep, de lokale context en een zorgvuldig afgestemde aanpak die rekening houdt met de unieke aspecten van de Belgische markt.



Consistentie in crisiscommunicatie is cruciaal voor organisaties in België om vertrouwen op te bouwen en verwarring te voorkomen. Hier zijn enkele essentiële strategieën om consistentie te waarborgen:

1. Ontwikkel een centraal communicatieplan

Stel een gedetailleerd communicatieplan op dat als leidraad dient voor alle kanalen. Dit plan moet kernboodschappen, woordvoering en communicatieprotocollen bevatten die specifiek zijn afgestemd op de Belgische context.

2. Stel een crisisteam samen

Vorm een toegewijd crisisteam met vertegenwoordigers uit verschillende afdelingen. In de Belgische context is het belangrijk om rekening te houden met tweetaligheid (Nederlands en Frans) en mogelijk ook Engels voor internationale communicatie.

3. Centraliseer de informatiestroom

Wijs een centrale bron aan voor alle crisisgerelateerde informatie. Dit kan een beveiligd online platform zijn dat toegankelijk is voor alle relevante teamleden, rekening houdend met de strikte Belgische en Europese privacywetgeving (GDPR).

4. Gebruik een consistente tone-of-voice

Ontwikkel richtlijnen voor tone-of-voice die passen bij de Belgische cultuur en waarden. Zorg ervoor dat alle communicatie-uitingen hieraan voldoen, ongeacht het kanaal.

5. Implementeer een goedkeuringsproces

Stel een efficiënt goedkeuringsproces in voor alle externe communicatie. Dit zorgt ervoor dat alle boodschappen consistent zijn en voldoen aan de wettelijke vereisten, die in België vaak strenger zijn dan in andere landen.

6. Zet technologie in

Maak gebruik van communicatietools en software die simultane updates op verschillende platformen mogelijk maken. Belgische bedrijven kunnen bijvoorbeeld gebruikmaken van BE-Alert voor snelle en consistente communicatie met het publiek.

7. Train uw personeel

Bied regelmatige trainingen aan voor alle medewerkers die betrokken zijn bij crisiscommunicatie. Zorg ervoor dat ze vertrouwd zijn met de lokale media-landschap en de specifieke verwachtingen van het Belgische publiek.

8. Monitor en pas aan

Houd de effectiviteit van uw communicatie nauwlettend in de gaten. Gebruik tools zoals sociale media monitoring om de publieke perceptie te peilen en pas uw strategie indien nodig aan.

9. Bereid sjablonen voor

Ontwikkel vooraf goedgekeurde sjablonen voor verschillende crisisscenario's. Deze moeten voldoen aan de taalwetgeving in België, wat betekent dat ze beschikbaar moeten zijn in zowel Nederlands als Frans, en mogelijk Duits voor communicatie in de Oostkantons.

10. Evalueer en leer

Voer na elke crisis een grondige evaluatie uit van uw communicatie-inspanningen. Gebruik deze inzichten om uw strategie te verfijnen en de consistentie in toekomstige situaties te verbeteren.

Door deze strategieën te implementeren, kunnen Belgische organisaties een consistente en effectieve communicatie waarborgen tijdens crisissituaties. Dit helpt niet alleen bij het managen van de crisis zelf, maar draagt ook bij aan het behoud van vertrouwen en reputatie op lange termijn.