Webdesign en 5 kenmerken die je niet mag missen
Web Design

5 kenmerken die een professioneel webdesign belangrijk maken

3 stemmen, gemiddeld: 3,67 van de 53 stemmen, gemiddeld: 3,67 van de 53 stemmen, gemiddeld: 3,67 van de 53 stemmen, gemiddeld: 3,67 van de 53 stemmen, gemiddeld: 3,67 van de 53,67/5(3)

Als eigenaar van een webdesign agency heb ik met honderden (potentiële) klanten gesproken. Elke klant heeft zijn eigen ideeën als het gaat om het belang van hun website.

Ik heb het allemaal gehoord. Letterlijk. “We hebben gewoon een website nodig die laat zien en vertelt wat ik/wij doen”, “Het hoeft niet sexy te zijn” of “Houd het gewoon basic”.

Ik heb altijd de neiging om hetzelfde te vragen aan mensen die bij mij komen met dit soort ideeën:

Waarom zou je het simpel houden als je ook iets moois kunt maken?

Iets dat echt de aandacht trekt van je websitebezoekers.

Waarom is professioneel webdesign zo belangrijk?

In dit artikel ga in er op in waarom het investeren in een webdesign bureau het bijna altijd waard is.

De eerste indruk

De eerste indruk is de belangrijkste binnen de customer journey. Een professionele, goed ontworpen website promoot je merk op een manier die nou net het benodigde verschil maakt ten opzichte van je concurrenten. Het geeft die onvergetelijke eerste indruk.

Wanneer je een potentiële klant ontmoet, wil je hem of haar laten zien dat je bedrijf ‘the real deal’ is. Dit kan natuurlijk door een goed verhaal te vertellen en een eenvoudige website te hebben.

Webfluencer heeft een goede eerste indruk maken, zeer goed begrepen!

Maar de kans is groot dat je potentiële klant ook een kijkje neemt bij je concurrenten, die ook een goed verhaal vertellen, maar een veel mooiere website hebben die dat verhaal ondersteunt. 

In de meeste gevallen heb je een direct nadeel ten opzichte van je concurrenten.

Daarom zeg ik altijd dat een website niet alleen je visitekaartje op internet moet zijn, het is een online showcase van de best practices van je bedrijf!

Of een websitebezoeker kan worden opgehaald uit een Google-zoekopdracht of naar je website wordt geleid via (dure) advertenties: een slecht ontworpen of te eenvoudige landingspage kan ervoor zorgen dat ze binnen enkele seconden van je site weer vertrekken. En tja, het is een understatement om te zeggen dat dit onwenselijk is.

Het is veilig om te zeggen dat de grootste kosten van het hebben van een slecht ontworpen website verborgen zijn. Het zijn de kosten van websites die zijn gebouwd en ontworpen door gebruikers die misschien niet weten waardoor een website echt werkt, daarom wordt deze niet gevonden of functioneert deze niet goed.

Principes van webdesign en ontwikkeling

Dat gebrek aan functionaliteit kost je waarschijnlijk zaken. Ik zal hieronder ingaan op enkele belangrijke principes binnen het webdesign/-ontwikkeling.

👉🏻 UI – design

UI, wat staat voor User Interface, het is letterlijk de look en feel van je website. UI design zorgt voor een mooie en transparante digitale omgeving die aansluit bij jouw merkbeleving waarin websitebezoekers intuïtief hun weg vinden. Zonder goed UI-ontwerp op jouw website

👉🏻 UX – design

UX, wat staat voor User Experience, is misschien wel de belangrijkste term bij het beoordelen van een website. Een ervaren UX designer heeft de kennis die nodig is voor het vormgeven van de customer journey op de website. De job van een UX designer is dan ook cruciaal bij het bouwen van een website. Hij of zij kent precies de trucs die nodig zijn om de retentie van je websitebezoekers te maximaliseren.

👉🏻 Snelheid in webdesign

Hoewel snelheid niet noodzakelijk geassocieerd is met het ontwerp van een website, is het een cruciale factor bij het behalen van een hoog conversieratio. In webshop design is dit echt cruciaal. Het blijkt dat na 2 seconden laden al 1/10 bezoekers de website hebben gebounced (verlaten). Een website die in 1 seconde of sneller laadt is daarom zeer gewenst.

Bron: section.io

👉🏻 Inhoud

Gebruikers kunnen erg kieskeurig zijn. Hoewel jouw website snel laadt, perfect functioneert en er geweldig uitziet, kan slechte inhoud al je kansen verpesten om van een websitebezoeker een klant te maken.

Ja, we weten er alles van: het schrijven van teksten kan een zeer uitdagende taak zijn, maar in zeer competitieve sectoren is het een van de belangrijkste troeven van een website. Houd bij het schrijven van inhoud altijd rekening met uw klanten

Samenvattend

Verder zijn er honderden andere punten die van invloed kunnen zijn op de conversie op je website. Hoe zorg je dat je zo veel mogelijk punten afvinkt? Inderdaad, neem die stap en ga in zee met een professioneel webdesignbureau.

close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email