Enkele argumenten op een rijtje om je online marketing toch uit te besteden
Marketing

Uw online marketing uitbesteden: alle mogelijke redenen om nu de stap te zetten

5,00/5(1)

De boomende markt van het internet bracht ook de groei van commerciële toepassingen met zich mee. Het online adverteren werd al snel een felbegeerd werkmiddel voor het online marketingbureau. Professionals ontwikkelden zich in no-time. De online marketeer is een specialist van succesvolle campagnes en oplossingen met de nodige kennis van informatica. En natuurlijk is voor de online marketeer het belangrijkste zijn of haar dagelijkse werkzaamheden. Laten we samen te weten komen wat die online marketingspecialisten ons kunnen bijleren.

Wat zijn nu online marketing activiteiten en waarom online marketing?

Voor we hier volledige uiteenzettingen over online marketing gaan houden, willen we je eerst even duidelijk maken wat online marketingbureaus precies doen en wat online marketing eigenlijk is.

Het hoofddoel van wie online marketing wilt uitbesteden, is het verhogen van de conversie op de site van de klant. Dat betekent, dat meer bezoekers zullen overgaan tot een effectieve aankoop.

Met de juiste zoekmachine optimalisatie lok je meer bezoekers naar je site. Met de juiste online marketing zet je die bezoeken om in conversies. En dat zijn de meetbare resultaten van internet marketing.

Als je onlinemarketing wilt uitbesteden kijk dan uit naar een bureau, dat zowel je naamsbekendheid als je conversies kan verhogen.

Wat moeten goede online marketeers in huis hebben?

Taalvaardigheid:

Als de marketeer campagnes voor de klant gaat uittekenen is het van primordiaal belang, dat taal een van zijn sterke wapens is. Grammaticaal onberispelijk. Het online succes van die campagne zal vallen of staan met het gebruik van het juiste woord. Hij kan de beste tools gebruiken, maar gebruikt hij de verkeerde zoekwoorden, dan slaat hij de bal mis in je hele marketing actie.

Vragen, Lettertype, Wie, Wat, Hoe, Waarom, Waarin

Online marketing uitbesteden? Zoek een bureau met inlevingsvermogen

Een online marketeer moet over een gezonde dosis empathie beschikken. Hij moet zijn potentiële klanten kunnen aanvoelen. Ze moeten met een gerust hart hun marketing plan kunnen uitbesteden aan online specialisten zoals hem. Pas als de klant zich bij hem gerust zal voelen zal hij de online marketing uitbesteden aan een online marketingbureau.

Kleur ook eens buiten de lijntjes:

Een goede marketeer zal pas succesvolle online campagnes kunnen plannen als hij over verschillende specialismen beschikt. Die specialistische kennis moet zich uitstrekken over meerdere disciplines. Deze experts zullen de nodige research moeten doen om de beste resultaten te behalen. Hij zal via verschillende kanalen de specifieke activiteiten en wensen van zijn klant moeten ontdekken. Hij zal ook de verschillende afdelingen van een bedrijf tot een geheel proberen samensmelten.

Het is van het grootste belang, dat de online marketing werkzaamheden gelinkt worden aan de activiteiten van de potentiële klanten.

Analyseer de behoeften van de klant

De activiteiten van de klant zijn meestal complexer dan op het eerste zicht. Online marketing zorgt ervoor, dat alle aspecten een plaatsje krijgen. Het rendement verhogen is de eerste taak van online marketing. Wie zijn nu precies de leden van de doelgroep? Je moet de juiste mensen kunnen bereiken. Online marketing specialisten moeten weten welke social media advertising te gebruiken. Die verschillende media worden door verschillende gebruikers bezocht. Het is aan het bureau van de online marketeer om hier zijn expertise te tonen en de juiste kanalen te kiezen.

Crop anonymous female using netbook with creative desktop and motivation how to manifest exactly what you want

Wees de architect van de online marketing strategie en maak een plan:

Een online marketeer start niet holder-de-bolder aan een nieuwe marketing opdracht. Begin met het intern bespreken van de online campagnes. Teken een werkmethode uit waarmee het strategisch niveau van je online marketing uitstijgt boven het niveau van een traditionele marketing. De optimalisatie van dit plan kan enkel bewerkstelligd worden door nauwe samenwerking met de bedrijven, die de online marketing uitbesteden. Laat de klant op eigen tempo de nodige informatie over zijn product verschaffen. Hou hem op de hoogte van de ontwikkelingen.

Person Holding White Printer Paper

Durf je mening te uiten, en durf nee te zeggen.

Het uitbesteden van online marketing is voor sommige bedrijven een wat moeilijke stap. Ze willen wel graag een verhoging van de conversie op hun site, maar geven niet graag het roer uit handen.

Hier is het jouw taak om hen te overtuigen om voor jouw online marketing te kiezen. Ervaren specialisten kunnen een hogere conversie genereren van je online resultaten. Overtuig de klant, dat online marketing specialisten je omzet vele malen kunnen verhogen.

Maar durf ook je eigen grenzen te erkennen. Het uitbesteden van online marketing is voor bedrijven een belangrijke beslissing. Bezit jij of je bureau niet over de nodige experts om online resultaten te garanderen, durf dan de opdracht te weigeren.

Sommige online marketeers zijn experts in specifieke bedrijfstakken. Adviseer de klant liever om bij hen de marketing uit te besteden.

Person with Letters on his Palms

Enkele tips & tricks voor online adverteren en optimalisatie van je conversie bij marketing

De nieuwe communicatiemiddelen zoals het internet gaven een nieuw elan aan marketing en adverteren. Webwinkels zorgen vandaag voor een omzet waar veel land-based bedrijven jaloers op zijn. Een hele nieuwe industrie ontwikkelde zich. Pientere marketingbedrijven misten deze boot niet en stapten aan boord. Deze schijnbare onuitputbare poel aan nieuwe klanten opende de deuren naar nieuwe inzichten over adverteren.

Tips, Trucs, Tips En Trucs, Lifehack, Tip Van De Dag

Google, het lijkt wel wat op Goochelen:

Gaat een bedrijf online marketing uitbesteden, dan denken ze in de eerste plaats aan de zoekmachine optimalisatie. Er zijn verschillende methoden om via zoekmachine marketing je site onder de aandacht van je doelgroep te brengen.

Google is zonder enige twijfel de meest gebruikte robot. Veel surfers hebben hun startpagina hierop ingesteld staan. Ieder van ons deed zoekacties via Google.

Bovenaan het zoekresultaat staan de advertenties. Als een bedrijf beslist om zijn marketing uit te besteden zal er dikwijls een budget beschikbaar zijn voor  het zoekmachine adverteren. Dat betekent, dat bij zoekmachine adverteren je resultaten boven de organische vindbaarheid gaan staan.

Maar als je jouw online marketing gaat uitbesteden zal dat bureau ook werken aan zoekmachine optimalisatie. Dat wil onder andere zeggen, dat de teksten op je website een aantal termen zullen bevatten, die gedetecteerd worden door de SEO. Search Engine Optimalisation. Een systeem, dat je ranking in een zoekresultaat sterk kan beïnvloeden. In online marketing een veel gebruikte tool.

Seo Audit White Blocks on Brown Wooden Surface

Online marketing tot in de supermarkt

Het is tegenwoordig geen rariteit meer, dat je een supermarktklant met zijn GSM als scanner ziet winkelen. De meeste ketens hebben eigen internet apps. Die ze dan ook weer voor online marketing uitbesteden. Hier zijn de mogelijkheden om omzet te verhogen legio. Via de gratis quickscan, beter gekend als “QR” kan je al je aankopen inscannen bij het shoppen. Aan de kassa toon je het resultaat en je rekent af. Kan het makkelijker en vooral sneller? Tijdens het winkelen krijg je dan voorstellen over producten, die je kunnen interesseren. De zogenaamde leads. Al snel ga je meer besteden dan je eigenlijk wilde. De supermarkt werkt hier nauw samen met het online marketingbureau. Die samenwerking zorgt voor de hogere omzet. De app voor de gratis quickscan kan de klant eenvoudig via de Apple-store of Goole Play downloaden.

Qr Code Screengrab

Email marketing “leads” the way

Nog een van de online kanalen is de e mailmarketing. Bezoekers laten hun gegevens achter op een site. Clevere online marketingbureaus zullen die kans met beide handen aangrijpen. We krijgen allemaal wel mails waarvan de meesten rechtstreeks naar de prullenmand gaan. Maar soms loont de online inzet, en wordt je aandacht toch getrokken en ga je erop in. Hier ook is de samenwerking tussen marketing en klant duidelijk merkbaar.

Email Reclame, Laptop, Desk, Digitale Marketing

Sociale media hand in hand met online adverteren

Internet marketingspecialisten merkten al gauw het succes op van sociale media van providers als Facebook, Twitter, Instagram en dergelijke. Websites van klanten kregen nu ook een Facebookpagina. Via Facebookgroepen worden de doelgroepen aangesproken. Hier is niet veel specialistische kennis vereist. Adverteren op sociale media kan al vanaf heel democratische prijzen. En uitbesteden is niet altijd nodig. Behalve wanneer het deel zou uitmaken van het complete plan van een online marketingbureau.

Blue and White Logo Guessing Game

Online marketingbureaus, doen we het, of doen we het niet?

Het is een business die voor veel bedrijven onmisbaar is geworden. Marketing uitbesteden is niet nieuw. Internet campagnes zijn een vast onderdeel van ons dagelijks online ritueel geworden. Soms irriteren ze soms toveren ze een glimlach op onze lippen. En geloof het of niet, beide reacties zijn opzettelijk door de marketeers bedoeld.

Destijds huurden bedrijven reclamebureaus in voor de traditionele marketing. De opkomst en het succes zorgden voor een verschuiving van die traditionele marketing naar het inhuren van online marketingspecialisten.

Heb je het budget en heb je hoge aspiraties van het adverteren online. Dan zouden wij je toch adviseren om al is het vrijblijvend, contact op te nemen met een van de vele online marketingbureaus.

Photo Of People Using Laptop
close

Krijg toegang tot onze exclusieve content!

email