Kunstmaan (+ reviews) | Sortlist

Over


Kunstmaan cover
Kunstmaan logo

Kunstmaan Leuven, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.

Kunstmaan is a leading, independent marketing & communication agency based in Leuven and Antwerp, which has always positioned itself as a future-proof partner for companies and brands that seek to answer their communications challenges as a mean towards successful business growth. We believe in an integrated approach leading to effective business results (ROI) through:

- a brand identity and position focusing on clear and shared values with your customers,

- a strong strategy with creative, smart campaigning,

- delightful human experience through sharp design and interaction, 

- based on innovative digital services. 

We continuously build, innovate and reinvent the different expertises needed to enable this truly integrated approach. We have been combining branding, communication, design and technology right from the start in 1998, forging the territory known widely today as ‘digital transformation’.

With a team of over 70 in-house experts we deliver brand strategies and brand communication strategies, creative concepts, sharp on- & offline design & production, cross-media campaigns, forward-looking web and mobile developments and analysis-driven digital strategies. We are proud to work for ambitious clients from diverse sectors: retail, finance, communications, public sector, logistics, and more. 

Most of all, we are people talking to people. That’s why we chose to be in this business in the first place. We are glad to be known for our close, 100% client-oriented cooperation with our clients. As one, we are able to tackle complex marketing and communication issues, lending you the necessary clout to successfully market your brand. We are at our best and most effective when building a long-term relationship, working with you to improve the total experience of your customers across all channels. 

Kunstmaan has received a diversity of awards with one element in common: the focus on creativity & communication leading to business results for our clients. E.g. the  Effie awards for Corona Direct (2014) and KBC Securities - Bolero (2015), the best Belgian sensitizing Twitter campaign for Off/On, the Awwwards site of the day with The Flemish Coast Extra Deluxe (Flanders Tourism), Top 100 e-mail marketing campaigns selected by Campaign Monitor (Bancontact/Mister Cash) and 2x Silver Usability Award (Corona Direct).

Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door Kunstmaan

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving
    -
    Project in Website Creatie (1)
    Website Mensura - Website Creatie
    Klant in Website Creatie (1)
    MensuraAnderen | national

    Meer informatie over Website Creatie


  • Beschrijving
    -
    Projecten in Branding & Positionering (3)
    Corona Direct - Branding & Positionering
    Bolero - Branding & Positionering
    Bolero Crowdfunding - Branding & Positionering
    Klanten in Branding & Positionering (3)
    Corona DirectVerzekering | national
    Bolero - KBC SecuritiesBanken & financiële instellingen | national
    Bolero CrowdfundingBanken & financiële instellingen | national

    Meer informatie over Branding & Positionering

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag Kunstmaan om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

8 projecten uitgevoerd door Kunstmaan

Website Mensura
Website Mensura

Project gemaakt voor Mensura in de Anderen industrie voor een B2B publiek.In maart 2015 lanceerde Mensura een gloednieuwe website. Dankzij de thematische navigatie vind je gemakkelijk de informatie die je zoekt: van gezonde werknemers tot optimale werkomstandigheden over minimaal verzuim. De website maakte deel uit van een herpositioneringsoefening en de opfrissing van het merk.

Website Creatie
Meer lezen
Campagne Comfort Energy
Campagne Comfort Energy

Project gemaakt voor Comfort Energy in de Energie en Olie industrie voor een B2C publiek.In april liep in Limburg een grote awareness-campagne van Comfort Energy. Kunstmaan zette Comfort Energy met deze campagne op de kaart als de gezelligste energieleverancier van het land, en bracht de uitbreiding naar gas en elektriciteit onder de aandacht.

Reclame
Meer lezen
Corona Direct
Corona Direct

Project gemaakt voor Corona Direct in de Verzekering industrie voor een B2C publiek.We begonnen onze samenwerking met deze 80-jarige verzekeringsmaatschappij in 2013. Op basis van de merkpositionering en -strategie hebben we een succesvolle nieuwe merkidentiteit ontwikkeld. We herdachten de communicatie via alle kanalen (offline en online), en hebben een succesvolle communicatiecampagne voor de Kilometerverzekering uitgewerkt, goed voor een Effie Award. We maakten van deze directe verzekeraar een directe verzekeraar van vandaag, waar ‘direct’ ook staat voor een vlotte en gemakkelijke online communicatie. We ontwikkelden de eerste Belgische website die de mogelijkheid biedt een verzekering volledig online af te sluiten. We blijven ook innoveren met nieuwe projecten: Kunstmaan heeft bijvoorbeeld net getekend voor de strategie, communicatie, website en de ontwikkeling van een innovatieve app voor het nieuwe Caro-project, waarin Corona Direct het effect van het belonen en coachen van bestuurders op hun rijgedrag bestudeert. Jaar na jaar bereikt Corona Direct met Kunstmaan de beste bedrijfsresultaten ooit.

Branding & Positionering
Meer lezen
Bolero
Bolero

Project gemaakt voor Bolero - KBC Securities in de Banken & financiële instellingen industrie voor een B2C publiek.Bolero is sinds 1998 het online beleggingsplatform van KBC Securities, het beurshuis van KBC. In 2013 werd beslist om het platform 'from scratch' opnieuw uit te vinden en het merk opnieuw te lanceren.Kunstmaan ontwikkelde dit nieuwe platform, dat de Europese standaard is geworden en dat werd uitgeroepen tot het beste online investeringsplatform van 2015 door Bankshopper. We deden de rebranding van het merk Bolero (dat bestaat sinds 1998) en gaven het een duidelijke en unieke identiteit. We hebben een efficiënte bewustmakingscampagne uitgerold die het aantal nieuwe klanten significant heeft doen toenemen, zelfs nog voordat het nieuwe platform van start ging. Voor de lancering hebben we een goed getimede communicatiecampagne opgezet.

Branding & Positionering
Meer lezen
Campagne Mazelen
Campagne Mazelen

Project gemaakt voor Agentschap Zorg & Gezondheid in de Overheid industrie voor een B2C publiek.Kunstmaan ontwikkelde de preventiecampagne rond mazelen in opdracht van het Agentschap Zorg en Gezondheid. De campagne werd gepersonaliseerd door de Mazelenman, die de doelgroep aanzet om ‘een punt te maken van hun mazelenvaccinatie’. De campagne met bannering, interactieve video’s en Twitter werd grotendeels digitaal uitgewerkt.

Digital Strategy
Meer lezen
Caro van Corona Direct
Caro van Corona Direct

Project gemaakt voor Corona Direct in de Verzekering industrie voor een B2C publiek.Kunstmaan heeft - binnen het ruimere partnership met Corona Direct - getekend voor de strategie, communicatie, website en de ontwikkeling van een innovatieve app voor het nieuwe Caro-project, waarin Corona Direct het effect van het belonen en coachen van bestuurders op hun rijgedrag bestudeert

Ontwerp
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag Kunstmaan om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in Kunstmaan's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met Kunstmaan's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

Kunstmaan heeft 0 awards gewonnen


Reviews

1 reviews voor Kunstmaan

5/5
(1 reviews)
Charlotte FonteynTraffic manager bij Kunstmaan
5/5
Sinds enkele jaren vertrouwen we de uitwerking van onze reclamecampagnes en de communicatie rond specifieke productlanceringen toe aan Kunstmaan, een partnership waarvan we erg tevreden zijn. We hebben het gevoel op dezelfde lijn te zitten. Als bureau hebben zij zich goed ingewerkt in onze markt, ondanks onze erg specifieke doelgroep en een product dat niet vanzelfsprekend is. Kunstmaan staat voor ons voor: • Creatieve en originele ideeën, maar wel altijd op maat van onze business en strategisch onderbouwd. • Een goeie opvolging, van a-tot-z. Niet alleen bij het uitdenken van de campagne, de praktische uitvoering ervan, maar ook voor ondersteuning eens de campagne gelanceerd is (soms last minute of onvoorzien). • Veelzijdigheid: TV, print en digitaal worden mooi in elkaar geklikt tot een omvattende aanpak. En bovendien (niet onbelangrijk) is het team ook heel erg sympathiek. Geen wonder dus dat we ook onze nieuwe campagne aan hen hebben toevertrouwd! Els Lamberts Communication Manager Lapperre Groot-Bijgaarden, 27 mei 2015


Contact

Contact gegevens van Kunstmaan


Details


  • HoofdkantoorPhilipssite, 3001 Leuven, Belgium