HiPPO communicatie, Hasselt | Sortlist

Over


HiPPO communicatie cover
HiPPO communicatie logo

HiPPO communicatie Hasselt, België

Dit profiel en de details worden beheerd door de eigenaar van het bureau.
HiPPO communicatie & design is een communicatiebureau met een unieke aanpak: op 6 weken tijd creëert en lanceert het een on- en offline merk van A tot Z. Van logo over social media campagne tot brochure en zelfs een nieuwe website, je vindt het allemaal in één van de 3 communicatiepakketten. Bovendien werkt HiPPO tijdens zo’n sprint met maar één klant tegelijkertijd. Hierdoor krijgt deze 100% aandacht.
 
Van A tot Z
Van logo over social media campagne tot brochures en zelfs optioneel een nieuwe website, wij creëren én lanceren voor jou een on- en offline merk van A tot Z.
 
Een sprint van 6 weken
Met onze zesweekse 'sprintmethodiek' gaan we razendsnel van idee naar eindresultaat. Een intensieve, diepgaande samenwerking.
 
3 communicatiepakketten
Vaste pakketten met de nodige flexibiliteit én een all-in prijs zorgen niet alleen voor duidelijkheid maar ook voor straffe communicatie.
Nog geen reviewsWees de eerste om er een te schrijven
Vergelijk met andere bureaus

Diensten

2 diensten aangeboden door HiPPO communicatie

Naam van dienst
Niveau van ervaring

Gerelateerde beoordelingen
Vanaf

  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Project in Branding & Positionering (1)
    Authentiek familiebedrijf in een modern jasje - Branding & Positionering
    Klant in Branding & Positionering (1)
    Granite Works OttenBouw | regional

    Meer informatie over Branding & Positionering


  • Beschrijving

    Geen beschrijving opgegeven voor deze service.

    Skills in Social media (10)
    Facebook AdsLinkedInFacebookInstagramFacebook AdvertisingLinkedIn AdsInstagram AdsFacebook MarketingInstagram ManagementFacebook Remarketing

    Meer informatie over Social media

Heb je een van die diensten nodig?

Vraag HiPPO communicatie om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.



Portfolio

1 project uitgevoerd door HiPPO communicatie

Authentiek familiebedrijf in een modern jasje
Authentiek familiebedrijf in een modern jasje

Project gemaakt voor Granite Works Otten in de Bouw industrie voor een B2B / B2C publiek in 2017.Ontdek het volledige verhaal hier. [https://www.hippocommunicatie.be/single-post/GraniteWorksOtten] Al 65 jaar bewerkt en plaatst Granite Works Otten natuursteen met veel passie. Om de toekomst te verzekeren, was het echter tijd om met een eigentijds imago uit te pakken. Een nieuwe toonzaal stond hoog op het to do-lijstje, net als een professionele communicatieaanpak. Op 6 weken tijd bouwden we Granite Works Otten om tot een sterk en tijdloos merk. Onderzoek van Trends toont dat 3 op de 4 bedrijven in België een familiale insteek heeft. Ze vormen zonder twijfel de ruggegraat van onze economie. Granite Works Otten past perfect in dit plaatje: met de vierde generatie aan boord én bijna 65 jaar op de teller is het een rasecht familiebedrijf. Vader Ivan, moeder Diane en zoon Kevin ... de passie spat eraf. Zoals bij veel familiebedrijven is Granite Works Otten volop bezig de toekomst te verzekeren. Zo krijgt momenteel een nieuwe toonzaal vorm. Maar ook een professionele communicatieaanpak stond hoog op het lijstje. En hier komen wij in het verhaal. Stenen tijdperkHet logo, de bijhorende huisstijltoepassingen en infobrochures dateerden van dik 10 jaar geleden. In communicatietijd geteld: het stenen tijdperk ;-). Samen met Ivan, Diane en Kevin staken we 6 weken lang de handen uit de mouwen om Granite Works Otten in een eigentijds en fris jasje te steken. Het resultaat? Een krachtig logo, catchy slogan, mooie foto’s, levendige Facebook [https://www.facebook.com/GraniteWorksOtten/]- en Instagrampagina [https://www.instagram.com/granite_works_otten/?hl=nl], sprekende brochures en nog veel meer. Uit de startblokkenBeginnen deden we met een uitgebreide kick-off meeting. Een halve dag lang leerden we alles over Granite Works Otten: wat hun sterktes zijn, welke verbeterpunten op tafel liggen, wat het productie- en bewerkingsproces van natuursteen inhoudt, hoe leveringen plaatsvinden, een rondleiding op de werkplaats... Op basis hiervan schreven we een identiteitsbepaling: een strategische nota die we doorheen alle volgende stappen raadpleegden. De uitdaging? In de toekomst wil Granite Works Otten groeien met duurzame, creatieve én op maat gemaakte binnen- en buitenoplossingen in natuursteen. Krachtig, betrouwbaar en opvallendDe eerste anderhalve week stond in het teken van een nieuw logo. We gingen samen met KASPAR [http://www.kasparontwerpt.be/] op zoek naar een visueel krachtig en opvallend logo dat tegelijk betrouwbaarheid uitstraalde. Het resultaat mag je zelf beoordelen, maar wij zijn alvast heel enthousiast! De grijsblauwe kleur is afgeleid van de blauwe steen van Carrières du Hainaut, één van de absolute topmerken van Granite Works Otten. De gekartelde rand staat symbool voor de ruwe steenplaten die ze met kennis en vakkundigheid tot de gewenste toepassing verwerken. Door te kiezen voor kapitalen komt het logo zelfzeker over. De sobere, duidelijke typografie doet het logo betrouwbaar en stevig ogen, zonder dat het te zwaar wordt. Door zijn vorm tenslotte is het logo van ver herkenbaar en gemakkelijk te gebruiken van klein tot groot formaat. De baseline ‘Creating dreams in stone’ vat goed samen wat Granite Works Otten wil bereiken: de droomkeuken, -badkamer, –trap of … van hun klanten realiseren en dit in natuursteen. Je kan de baseline los van het logo gebruiken, maar het blijft er door hetzelfde lettertype altijd visueel aan gelinkt. Huisstijltoepassingen én beeldmateriaalTijdens week 2 en 3 van onze sprint namen we de huisstijltoepassingen van Granite Works Otten onder de loep. Een flyer, twee brochures, presentatiemap, werfborden, spandoeken, naamkaartjes, enveloppen, briefhoofden, vrachtwagenstickers én heel wat administratieve documenten (van offerte, leverbon, bestelbon, werkbon tot factuur) passeerden de revue. We schakelden een professionele fotograaf [http://www.karoliencoenen.be/] in om een tiental referenties in beeld te brengen, samen met het productieproces en plaatsing. Waarom goede beelden cruciaal zijn, lees je in deze HiPPO-blog [https://www.bloovi.be/nieuws/detail/de-link-tussen-james-bond-rene-descartes-en-visual-storytelling-de-kracht-van-woord-en-beeld]. Ook het schrijven van de teksten namen we voor onze rekening. Per huisstijltoepassing werkten we een aantal creatieve voorstellen uit. Granite Works Otten beschikt nu over alle nodige communicatiemiddelen om professioneel én modern voor de dag te komen. Online communicatie professionaliserenDe volgende 2 weken schakelden we over naar de online communicatiekanalen. De consument van vandaag informeert zich immers graag uitgebreid online voor ze nog maar een stap richting winkel of showroom zetten. De bestaande website kreeg een kleine opfrisbeurt, we professionaliseerden de Facebook [https://www.facebook.com/GraniteWorksOtten/]- enInstagrampagina [https://www.instagram.com/granite_works_otten/?hl=nl] en ze worden gevuld met leuke posts. We stelden een contentplan op voor de komende maanden en lanceerden de eerste advertenties. Volg hen dus zeker op deze social media. Wedden dat je mooie zaken tegenkomt die je ideeën geven voor jouw (ver)bouw(ingen)? :-) Tenslotte voerden we een zoekwoordenanalyse uit (lees: hoe mensen op Google zoeken naar de producten die Granite Works Otten verkoopt). En kopppelden hier een heuse Adwords-campagne aan. Spannende lanceringIn de laatste week knoopten we alle losse eindjes aan elkaar, bestelden we het eerste drukwerk, zetten het contentplan in actie en ... bereidden we de lancering voor. Een spannende moment voor ons en voor Granite Works Otten. We zijn niet alleen trots op de (re)branding, maar vooral dankbaar voor de ‘steengoede’ samenwerking met Ivan, Diane en Kevin. We wensen hen alle succes!

Branding & PositioneringDigital Strategy
Meer lezen
Heb je een soortgelijk project?

Vraag HiPPO communicatie om een offerte en krijg in korte tijd een antwoord.


Team

lid in HiPPO communicatie's team

undefined cover
Neem gemakkelijk contact op met HiPPO communicatie's team

Stuur ze een bericht en krijg snel een antwoord.


Prijzen

HiPPO communicatie heeft 0 awards gewonnen


Reviews

Nog geen review voor HiPPO communicatie


Contact

Contact gegevens van HiPPO communicatie


Details


  • HoofdkantoorGrote Negenbundersstraat 6, 3511 Hasselt, Belgium

  • C-Mine, 3600 Genk, Belgium