The Manifest

Agence spécialisée en Image de marque & branding, Publicité.

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A propos de The Manifest

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Description
  • The Manifest is a full service advertising agency that mixes the communication, activation, online and offline world to end up with brands and campaigns that meet the expectations of our beloved consumers & citizens. Customers want brands with a voice, an opinion and a vision. Communication nowadays is, therefore, a matter of clear positioning, strategic thinking and creative but smart surprises.

    The Manifest est une agence transversale où les métiers de la communication, du digital et de l’activation interagissent pour rencontrer les attentes des clients et des consommateurs. Le consommateur, citoyen, exige que les marques aient une opinion, un avis, et qu’elles lui offrent des repères. La communication est affaire de parti-pris, d’engagement stratégique et créatif.

    The Manifest is een transversaal communicatiebureau dat een sterke interactie wil realiseren tussen communicatie, activatie en online, om zo tegemoet te komen aan de verwachtingenvan merken en consumenten. De consument, de burger, eist vandaag de dag dat merken vertellen waar ze voor staan, dat ze een mening hebben, een visie. Communicatie is een kwestie van duidelijke standpunten en zowel strategische als creatieve engagementen. 

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Image de marque & branding
  • Réflexion stratégique globale par rapport au positionnement de la marque, identité graphique (logo, charte graphique, mascottes, packaging...) Alles omvattende strategische reflectie betreffende de positionering van het merk, de grafische identiteit (logo, huisstijl, mascottes, packaging…)
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  • Analyse stratégique et création d'un concept global en cohérence avec l'ADN de la marque/produit dans l'ensemble des médias disponibles (affichage, radio, TV, packaging, bannering...) Strategische analyse en ontwerp van een algemeen concept in lijn met het DNA van het merk of product via de beschikbare media (affiches, radio, tv, bannering, packaging…)
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  • Zipcar

    Zipcar

    mai 2017
    mai 2017

    Zipcar

    Avec The-Manifest, Zipcar envahit Bruxelles et Bruxelles va re-brussseler !

    Zipcar, c’est un génial service de location de voiture en free floating, qui à l’aide de votre Smartphone, vous permet de réserver, démarrer et utiliser des Peugeot 208 en les empruntant ou vous voulez et en les déposant ou vous voulez. 250 voitures sont déjà disponibles.

     

    Samen met The Manifest, overrompelt Zipcar Brussel en Brussel zal opnieuw die bruisende stad zijn.

     Zipcar, een geniale en free floating verhuurdienst van auto's, laat je toe om met behulp van je smartphone een Peugeot 208 te reserveren, te starten en te gebruiken. Je haalt de wagen op waar je wilt en je laat hem achter waar je wilt. Er zijn al 250 wagens beschikbaar. 

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    Action Damien / Damiaan Actie

    Action Damien / Damiaan Actie

    mai 2017
    mai 2017

    Action Damien / Damiaan Actie

    Voor de Damiaanactie maakt The Manifest lawaai. En shazam zorgt voor de rest!

    Vroeger moesten mensen die aan lepra of tuberculose leden hun omgeving waarschuwen met een ratel. Een ijskoud geluid waarmee ze zichzelf uitsloten van elk menselijk contact.

    Voor de Damiaanactie transformeerde The Manifest met de hulp van Alex Germys dit geluid in een moderne, meeslepende sound. Het lawaai van de uitsluiting werd een beat die mensen verbindt. Om dit kenbaar te maken, lanceerde The Manifest een première in de charity-sector: een Shazambare spot!

    Campagne via TV, Radio, kranten en online platform.

     

     

     

    Pour Action Damien, The Manifest fait du bruit...et shazam fait le reste !

    Jadis, les lépreux ou les tuberculeux étaient obligés d’actionner une sinistre crécelle pour se signaler à la population. Un bruit glacial. Qui les excluait de tout contact humain.

    Pour Action Damien et avec l’aide de Alex Germys, The Manifest a transformé ce bruit en un son moderne et entraînant. Le bruit de l’exclusion est devenu un beat qui rassemble. Et pour le faire savoir, una première dans le domaine caritatif : un spot shazamable !

    TV, Radio, PQ et plateforme digitale au rendez-vous.

     

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    Film
    Création de site internet
    Fost Plus

    Fost Plus

    septembre 2015
    septembre 2015

    Fost Plus

    Fost Plus, asbl de gestion des déchets d’emballages ménagers a choisi The Manifest pour motiver les belges à continuer à trier pour l’environnement et surtout pour le futur !

    Avec Vincent De Brus à la réalisation, Stéphane Le Parc à la lumière et TwoSevenLab aux effets spéciaux, le Spot avec un grand S met un point d’honneur à faire passer l’émotionnel avant le pratique.

    La campagne cinéma et TV est complétée par une campagne d’affichage et une platerforme web reliée par une série de pré-rolls aux allures de bandes-annonces.  

     

     

    Fost Plus -de organisatie die instaat voor de inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijk afval- heeft The Manifest onder de arm genomen om de Belg te motiveren om te blijven sorteren… voor het milieu, maar vooral voor de toekomst!

    Vincent De Brus stond invoor de realisatie van de spot, Stéphane Le Park voor de belichting en hetParijse TwoSevenLab ontfermde zich over de speciale effecten. Het resultaat?Een Spot met een grote S, die het emotionele boven het praktische plaatst.

    De tv- en bioscoopcampagne wordt aangevuld met een printcampagne en een webplatform. Dit alles vormt een mooi geheel dankzij een reeks van pre-rolls die fungeren als ware filmtrailers.

    Image de marque & branding
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    Boursin - Experience

    Boursin - Experience

    mai 2017
    mai 2017

    Boursin - Experience

    Tentez l’expérience des initiés avec Boursin® et The-Manifest

    Dans sa récente campagne TV, Boursin® met en scène un groupe de gourmands, gourmets, passionnés par le plaisir unique de la dégustation du fromage Boursin®.

    The Manifest a été choisie pour prolonger l’expérience en la partageant avec quelques consommateurs triés sur le volet.

    Depuis la fin du mois de mars, la plateforme boursin-expérience.be leur propose de tenter de devenir l’initié de l’un des 3 experts reconnus: Christian Celej, Boulanger-Patissier passionné, Pieter Stockmans, Maître porcelainier, créateur de la vaisselle de plusieurs grands chefs étoilés et Gérald Watelet, expert culinaire et d’un certain Art de vivre.

    Un grand dîner les réunira, ainsi que leurs experts « coach » à la fin du mois de mai.

     

     

    Laat je smaakvol inwijden door Boursin® met The Manifest

    In de recente tv-campagne van Boursin® ontdekken we een groepje fijnproevers die gepassioneerd zijn door het unieke plezier dat Boursin® roomkaas oproept.

    The Manifest werd gekozen om deze beleving te verlengen door ze te laten delen door enkele zorgvuldig uitgekozen liefhebbers.

    Sinds eind maart kan je terecht op boursin-experience.be waar je uitgedaagd wordt om je te laten inwijden door één van de drie bekende experts: Christian Celej, gepassioneerde bakker-patissier, Pieter Stockmans, gerenommeerde porseleinmeester en leverancier van het servies van talloze sterrenrestaurants, en Gérard Watelet, culinair expert en meester in l’art de vivre.

    Eind mei zal een prestigieus diner alle winnaars en hun expert-coaches samenbrengen voor een spetterende Boursin® apotheose.

    Materne Fun

    Materne Fun

    mai 2017
    mai 2017

    Materne Fun

    Chaudfontaine - Baby&Mum

    Chaudfontaine - Baby&Mum

    mai 2017
    mai 2017

    Chaudfontaine - Baby&Mum

    Image de marque & branding
    Design & graphisme
    The Manifest Does it… For Oxfam !

    The Manifest Does it… For Oxfam !

    janvier 2016
    janvier 2016

    The Manifest Does it… For Oxfam !

    Oxfam a fait appel à The Manifest pour la promotion de ses deux marches : l’OXFAM Trailwalker et l’OXFAM Peacewalker, respectivement de 100Km et 42Km. La campagne s’articule autour de nombreux supports tels que spot cinéma, annonces Metro, posters, Decaux, cartes de visite, leaflets. Un message engageant et fort est véhiculé sur les différents supports : DO IT, célèbre headline de Nike. A la seule différence qu’ici elle ne prône pas seulement le dépassement de soi pour soi, mais le dépassement de soi pour les autres, pour Oxfam.

    Oxfam deed beroep op The Manifest voor de promotie van hun twee wandelingen: de Oxfam Trailwalker en de Oxfam Peacewalker, respectievelijk 100 km en 42 km.

    De wandelingen worden sterk gecommuniceerd dmv. een bioskoopspot, advertenties in Metro, posters, Decaux, visitekaartjes en leaflets.

    De wervelende boodschap is gebaseerd op de beroemde headline van Nike: DO IT. Met dat verschil dat deze niet alleen draait over het overtreffen van jezelf voor jezelf, maar dat je jezelf overtreft voor anderen, voor Oxfam.

    Image de marque & branding
    Exotic Nalu - Radio

    Exotic Nalu - Radio

    août 2015
    août 2015

    Exotic Nalu - Radio

    Découvrez un produit 100% belge, le tout nouveau goût ‘Exotic’ de Nalu (Coca-Cola Company). Et c’est pour son lancement que The Manifest vous a concocté un cocktail de bannerings, radio et affichage énergisant ! Une campagne incontournable qui fera rimer tout l’été en ‘ou’ !

    Nalu, de Belgische energiedrink, lanceert een nieuwe smaak: Exotic Nalu (Coca-Cola Company)! Voor de lancering stelde The Manifest een energieke cocktail samen van banners, radio en affiches. Deze frisse, zomerse campagne zal iedereen doen rijmen op ‘-oe’!

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    Exotic Nalu - Affichage

    Exotic Nalu - Affichage

    août 2015
    août 2015

    Exotic Nalu - Affichage

    Découvrez un produit 100% belge, le tout nouveau goût ‘Exotic’ de Nalu (Coca-Cola Company). Et c’est pour son lancement que The Manifest vous a concocté un cocktail de bannerings, radio et affichage énergisant ! Une campagne incontournable qui fera rimer tout l’été en ‘ou’ !

    Nalu, de Belgische energiedrink, lanceert een nieuwe smaak: Exotic Nalu (Coca-Cola Company)! Voor de lancering stelde The Manifest een energieke cocktail samen van banners, radio en affiches. Deze frisse, zomerse campagne zal iedereen doen rijmen op ‘-oe’!

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    Boeing - Brochure

    Boeing - Brochure

    septembre 2015
    septembre 2015

    Boeing - Brochure

    Boeing, le plus grand groupe aéronautique mondial a fait confiance à la cellule Design de The Manifest pour le relooking de sa nouvelle brochure de présentation !

    Résultat ? Un design épuré, un jeu sur les arrondis, pour une brochure tout en élégance inspirée par leurs appareils.

     

     

    Boeing, het grootste lucht- en ruimtevaartbedrijf, ging ten rade bij het designteam van The Manifest voor een update van hun brochure!

    Het resultaat is een elegante brochure met een uitgepuurd design. Hun toestellen en meer bepaald de vliegtuigraampjes dienden als inspiratie voor de ronde vormen die terugkomen in de brochure.

    Image de marque & branding
    Design & graphisme
    L'OR ESPRESSO

    L'OR ESPRESSO

    août 2015
    août 2015

    L'OR ESPRESSO

    Douwe Egberts Master Blenders produit des capsules de (excellent) café  compatibles avec le système Nespresso®.

    Des capsules 100% compatibles tout d’abord, que 89% de ses consommateurs recommandent. Des capsules dans lesquelles on trouve pas moins de 40 grains de café patiemment sélectionnés.

    La campagne visible en magazine et en abribus bénéficie de visuels réalisés par Frank Uyttenhove.

    Douwe Egberts Master Blenders produceert capsules van uitstekende kwaliteit, die compatibel zijn met het Nespresso® systeem.

    De capsules zijn 100% compatibel, aangeraden door 89% van de consumenten én bevatten niet minder dan 40 zorgvuldig geselecteerde koffiebonen (per capsule). Dat is niet alles: ook de verpakking van de capsules blijkt doordacht te zijn. Zo zorgt het zakje ervoor dat de 800 uitzonderlijke aroma’s, die in iedere capsule vervat zitten, pas vrijkomen wanneer jij dat wil.

    De visuele uitdrukking van deze campagne, in magazines en op abribussen, is een verdienste van Frank Uyttenhove.

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    BIG8

    BIG8

    juillet 2015
    juillet 2015

    BIG8

    Le 1er mars 2014 a commencé le BIG 8 de SENSEO® !

    Le dispositif créatif a été développé par The manifest: une plate-forme de jeu online accessible via l’introduction d’un code unique que l’on trouve sur un sticker on pack.

    L’action bénéficie d’un soutien média fort comprenant Télé, Abribus et POS.

    Op 1 maart 2014 werd het startschot van SENSEO® BIG 8 gegeven!

    Het creatief concept, ontwikkeld door The Manifest, heeft zich vertaald in een online wedstrijdplatform dat sinds 1 maart toegankelijk is voor iedereen die zijn unieke code ingeeft. Deze code vindt je terug op de on-pack stickers.

    De actie wordt ondersteund in de media door middel van TV, outdoor en POS materiaal.

    Stratégie digitale
    L'ISFCE te donne un nouvel avenir

    L'ISFCE te donne un nouvel avenir

    juillet 2015
    juillet 2015

    L'ISFCE te donne un nouvel avenir

    L’I.S.F.C.E, Institut Supérieur de Formation Continue d’Etterbeek est une école de promotion sociale qui a pour vocation de permettre à ses élèves d’aboutir à l’obtention de diplômes supérieurs et d’évoluer dans leurs carrières et dans leurs vies professionnelles.

    Notre agence a concocté une campagne on ne peut plus claire sur les capacités de cette école.

    Toute ressemblance avec une marque ou un claim connu serait…

    Het I.S.F.C.E., Hoger Instituut voor Permanente Vorming van Etterbeek, is een school voor sociale promotie die haar leerlingen aanzet om te streven naar een bachelor of gelijkwaardig diploma en te evolueren naar een stabiele carrière en een succesvolle professionele loopbaan.

    Ons agentschap bedacht een campagne die geen twijfels over de capaciteiten van de school overlaat.

    Elke gelijkenis met een bekend merk en hun claim is…

    Image de marque & branding
    THE PHONE HOUSE - Radio

    THE PHONE HOUSE - Radio

    août 2015
    août 2015

    THE PHONE HOUSE - Radio

    Retour en radio pour The Phone House avec The Manifest.

    L’agence nous y donne des trucs et astuces pour être le premier, voir le seul, à profiter des bonnes affaires en cette période de grande affluence dans les magasins.

    The Phone House keert terug naar de radio samen met The Manifest.

    Het agentschap geeft tips en tricks om als eerste, en misschien zelfs enigste, te genieten  van de mooie aanbiedingen van The Phone House.

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    THE PHONE HOUSE - Billboard GP

    THE PHONE HOUSE - Billboard GP

    août 2015
    août 2015

    THE PHONE HOUSE - Billboard GP

    Spot TV de 5 sec réalisé en interne pour sponsoriser le Grand Prix de Formule 1

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    MICX

    MICX

    août 2015
    août 2015

    MICX

    C’est à The Manifest et plus précisément à la cellule Design@the-manifest qu’Artexis a confié la réflexion sur le nom et l’identité graphique du nouveau Centre de Congrès de Mons qui sera inauguré à l’occasion de Mons 2015.

    Outre le nom (le MICX), le logo et ses déclinaisons, l’agence a aussi réalisé le matériel de communication de ce nouveau Centre.

    Een nieuwe naam en grafische identiteit uitwerken voor het nieuwe congrescentrum van Bergen, dat ingehuldigd zal worden ter gelegenheid van Mons 2015.’ 

    Dit was de opdracht die Artexis aan The Manifest, meer specifiek Design@The Manifest, toevertrouwde.   

    Naast de naam (MICX), het logo en z’n derivaten, heeft The Manifest ook het communicatiemateriaal van het nieuwe centrum verzorgd.

    Image de marque & branding
    BODART & GONAY

    BODART & GONAY

    août 2015
    août 2015

    BODART & GONAY

    Bodart & Gonay, fabricant 100% belge de cassettes pour feux ouverts, s'engage en 2015 à créer une chaleur nouvelle dans vos foyers grâce à The Manifest...! Sur le feu de la communication above, POS, web et facebook…

    Bodart & Gonay, Belgisch fabrikant van openhaarden, zal zorgen voor warmte en gezelligheid bij u thuis dankzij The Manifest! We verzorgen met vuur en vlam Bodart & Gonay’s campagnes, Facebook pagina, POS en web. 

    Image de marque & branding

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Total des évaluations

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Séverine Sacré  il y a 3 ans

Project & Resources Coordinator chez The Manifest
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Séverine Sacré  il y a 3 ans

Project & Resources Coordinator / Account Manager chez The Manifest
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Hélène Tutino  il y a 3 ans

Community manager chez The Manifest
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Vincent Dewez  il y a 2 ans

Responsable Communication chez AVCB
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