Stratégie de contenu
From €1000Advertenties in alle vormen boeten in aan belang. De consument vindt ze meestal storend, weinig relevant, zelfs opdringerig, waardoor dure campagnes de consument amper beïnvloeden en hun doel missen. Bovendien krijgt de consument zodanig veel impulsen via evenveel kanalen, dat zijn aandacht sterk verdeeld worden over dit (over)aanbod aan mediakanalen. Om dit op te vangen, geloven wij als Digitaal Architect sterk in content marketing. Over de inhoud en betekenis van het woord bestaan de meest uiteenlopende definities: wij houden het op het vervangen van massa-advertenties (in kranten, weekbladen, TV, radio of affiches) door gerichte informatie met de focus op de informatiebehoefte van de consument. Dat kan via sociale media, maar ook via informatieve communicatie zoals bedrijfsvideo's op je website of specifieke product- of productsoortinformatie in een blog. De content kan ook een instructief karakter hebben: bv. een YouTube-filmpje dat toont hoe je een bepaalde techniek kan uitvoeren. Content kan en mag zelfs een humoristische touch hebben. Het vraagt wat research - en vooral kennis van je klanten - hoe of wanneer je een bepaalde soort van content marketing inzet. Wij hebben een schrijferscollectief en foto- en videopartners die leuke maar toch informatieve content kunnen aanleveren, ook over en met jouw producten.
En savoir plus