AccueilYearly Marketing Survey 2018

Yearly Marketing Survey 2018

juin 2015
Yearly Marketing Survey 2018
Description

Each year, The House of Marketing organizes the Yearly Marketing Survey. The aim is to gather marketers' insights on new trends and challenges in the Belgian marketing landscape.

In the 2018 edition, we deep-dived into the current state of marketing attribution and the different building blocks of data maturity:

  • How data is used in the company
  • How data is stored throughout the organization
  • What kind of goals businesses want to reach with their data analyses
  • How data governance is organized
  • Which kind of tools are used to follow up on KPIs

You get answers to questions such as "To which extent are Belgian companies leveraging the power of data?" and "How advanced are Belgian marketers in applying marketing attribution?"

For more information, visit https://www.thehouseofmarketing.be/yearly-marketing-survey-2018-whitepaper. 

Yearly Marketing Survey 2018

juin 2015
Description

Each year, The House of Marketing organizes the Yearly Marketing Survey. The aim is to gather marketers' insights on new trends and challenges in the Belgian marketing landscape.

In the 2018 edition, we deep-dived into the current state of marketing attribution and the different building blocks of data maturity:

  • How data is used in the company
  • How data is stored throughout the organization
  • What kind of goals businesses want to reach with their data analyses
  • How data governance is organized
  • Which kind of tools are used to follow up on KPIs

You get answers to questions such as "To which extent are Belgian companies leveraging the power of data?" and "How advanced are Belgian marketers in applying marketing attribution?"

For more information, visit https://www.thehouseofmarketing.be/yearly-marketing-survey-2018-whitepaper. 

Détails de la réalisation
work
Client
The House of Marketing
place
Localisation
Brabant Flamand
business
Secteur du client
Autres
people
Audience
Business to Business
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Consultance Data
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Building a dashboard

Building a dashboard

mars 2018
mars 2018

Building a dashboard

A lifelong learning organisation was facing a complex data architecture that gave poor visibility on the funnel of conversion of each program.

Reporting was done manually and was particularly time-consuming when it was not simply impossible to achieve.

They turned to Agilytic to bring clarity by developing an automated reporting tool.

Data Consulting
SNCB NMBS

SNCB NMBS

novembre 2015
novembre 2015

SNCB NMBS

Mise en place d'une campagne de génération de Lead en 1 ou 2 clicks via l'utilisation du support Email.

E-mailing
Data Consulting
Suzuki's Happy Birthday Flow: pushing re-purchase

Suzuki's Happy Birthday Flow: pushing re-purchase

février 2018
février 2018

Suzuki's Happy Birthday Flow: pushing re-purchase

De gemiddelde Suzuki-eigenaar rijdt heel wat probleemloze jaren met zijn auto. Maar … na 5, 6 of 7 jaar is hij wel toe aan vervanging. Elk automerk kent de uitdaging om de keuze dan weer op hetzelfde merk te laten vallen. Merkentrouw is relatief en hangt niet altijd af van objectieve criteria. Bovendien heeft de (zelfstandige) dealer wel vaak contact... maar is de link met de invoerder veel minder sterk. Toch wilde Suzuki werken aan merkentrouw en merkvoorkeur.

Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Data Consulting
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Publicité
Duizenden leads voor een duur en complex product!

Duizenden leads voor een duur en complex product!

avril 2018
avril 2018

Duizenden leads voor een duur en complex product!

Tijdens een consultatieronde (pitch) ging Vandersanden op zoek naar een nieuwe partner om 'e-board' in de markt te zetten aan de hand van een campagne. E-board is een oplossing waarbij de buitengevel wordt geïsoleerd. Concreet worden isolatieplaten op de gevel bevestigd en afgewerkt met steenstrips.

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Web analytique/Big data
Data Consulting
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
Glow

Glow

mai 2018
mai 2018

Glow

Application web
Application mobile
Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Innovation
Data Consulting

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.