Viral Social Media Campagne

mai 2018
Description

#PROTECTME

AG Insurance is een belangrijke Belgische verzekeringsmaatschappij die aan 3,5 miljoen particulieren en 200.000 ondernemingen diensten levert. Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

#ProtectMe

#ProtectMe werd in het leven geroepen als campagnenaam. Dit was het ideale evenwicht tussen het educatieve en online aspect van de campagne. Er werd gekozen om de campagne via Facebook, Instagram en Youtube te verspreiden, omdat deze kanalen het meest interessants waren om zoveel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke kostprijs te bereiken. Elke video werd aangepast in duurtijd en copy per kanaal. Zo werd er gekozen om op Instagram korte versies van +- 15 seconden te plaatsen en op Facebook en Youtube de volledige lengte.

Activering van ambassadeurs

Bij de lancering van de eerste video besloten we om zeer kleine en nauwkeurige segmentaties aan te maken op basis van demografische gegevens. Zo werden personen die reeds Facebookpagina’s volgden van de acteurs, vb. “FC De Kampioenen” getarget in combinatie met een segmentatie op hun leeftijden. Daarnaast brachten we een volledig eco-systeem in kaart van mogelijke ambassadeurs o.a. pagina’s van brandweer, politie, eerste hulp, brandveiligheid, …. en werd er per video ook ingespeeld op het thema. vb. een video die over brandveiligheid ging op Kerstavond werd verspreid door Facebookgroepen die tips met elkaar deelden over gerechten, decoratie evenementen, etc met Kerst.

  To be continued

Op dit moment is de #ProtectMe campagne nog steeds actief. De toekomstige cijfers zijn zeer belovend, aangezien er bij elke nieuwe video die online komt de cost per view blijft dalen. Zo bereiken we nu al resultaten waarbij de cost per view ver onder de 0,01 euro gaat en waarbij er al voor meer dan 8 maanden aan content van AG Insurance is bekeken.

Défis

Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

Solutions

Virale video campagne

Onmiddellijk werd het duidelijk dat de virale kracht van sociale media een belangrijk aspect in de campagne zou vormen. Onze unieke partnership met The Virus, een creatief online video content creator, infected by De Mensen vormden de basis voor deze campagne.

  Combinatie van educatie en komedie

Samen met de 3 partijen, kwamen we tot de conclusie dat de campagne in eerste plaats een educatieve waarde nodig had. We besloten om 2 voorkomende onderwerpen te nemen waardoor personen in contact komen met hun verzekeringsmakelaar, brand en diefstal. Er werd gekozen om voor elk onderwerp 12 hoogstaande video’s te shooten waarbij er tips werden gegeven om brand en diefstal te voorkomen.

Deze educatieve video’s kregen een virale touch, door het toevoegen van de nodige dosis slapstick humor. Voor de Nederlandstalige video’s werd beroep gedaan op Herman Verbruggen ( a.k.a. Marcske van F.C. De Kampioenen) en voor de Franstalige video’s konden we rekenen op de tv presentator Jean-Michel Zecca. Hoewel het doel van de video’s hetzelfde waren in beide talen, werd de strategische keuze gemaakt om de inhoud en humor verschillend te maken per taalgrens.

Impact

Sneeuwbaleffect

Door het creëren van ambassadeurs merkten we onmiddellijk dat personen die reeds een video hadden bekeken ook de volgende video’s wouden bekijken, dankzij de slapstick humor die werd toegepast. Hierdoor lag de Cost per View (30sec) na de derde video al 48% lager dan bij de eerste video. Wanneer we deze cijfers zelfs vergeleken met voorgaande video campagnes lag de cost per view 53% lager. Om deze impact te vergroten werd er bij de lancering van een nieuwe video, deels geadverteerd op personen die vorige video’s hadden bekeken en daarnaast ook op look a like audiences. Personen die op basis van hun profiel lijken op personen die reeds voorgaande video’s hadden bekeken. Deze aanpak zorgden ervoor dat de video’s viraal gingen. Na de derde video hadden al 700.000 unieke personen de video’s bekeken.

Viral Social Media Campagne

mai 2018
Social media & video campaign
Digital Strategy Marketing Strategy
facebook marketing
social media activation and engagement
social & viral video
Social media & video campaign
Digital Strategy Marketing Strategy
facebook marketing
social media activation and engagement
social & viral video
Description

#PROTECTME

AG Insurance is een belangrijke Belgische verzekeringsmaatschappij die aan 3,5 miljoen particulieren en 200.000 ondernemingen diensten levert. Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

#ProtectMe

#ProtectMe werd in het leven geroepen als campagnenaam. Dit was het ideale evenwicht tussen het educatieve en online aspect van de campagne. Er werd gekozen om de campagne via Facebook, Instagram en Youtube te verspreiden, omdat deze kanalen het meest interessants waren om zoveel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke kostprijs te bereiken. Elke video werd aangepast in duurtijd en copy per kanaal. Zo werd er gekozen om op Instagram korte versies van +- 15 seconden te plaatsen en op Facebook en Youtube de volledige lengte.

Activering van ambassadeurs

Bij de lancering van de eerste video besloten we om zeer kleine en nauwkeurige segmentaties aan te maken op basis van demografische gegevens. Zo werden personen die reeds Facebookpagina’s volgden van de acteurs, vb. “FC De Kampioenen” getarget in combinatie met een segmentatie op hun leeftijden. Daarnaast brachten we een volledig eco-systeem in kaart van mogelijke ambassadeurs o.a. pagina’s van brandweer, politie, eerste hulp, brandveiligheid, …. en werd er per video ook ingespeeld op het thema. vb. een video die over brandveiligheid ging op Kerstavond werd verspreid door Facebookgroepen die tips met elkaar deelden over gerechten, decoratie evenementen, etc met Kerst.

  To be continued

Op dit moment is de #ProtectMe campagne nog steeds actief. De toekomstige cijfers zijn zeer belovend, aangezien er bij elke nieuwe video die online komt de cost per view blijft dalen. Zo bereiken we nu al resultaten waarbij de cost per view ver onder de 0,01 euro gaat en waarbij er al voor meer dan 8 maanden aan content van AG Insurance is bekeken.

Défis

Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

Solutions

Virale video campagne

Onmiddellijk werd het duidelijk dat de virale kracht van sociale media een belangrijk aspect in de campagne zou vormen. Onze unieke partnership met The Virus, een creatief online video content creator, infected by De Mensen vormden de basis voor deze campagne.

  Combinatie van educatie en komedie

Samen met de 3 partijen, kwamen we tot de conclusie dat de campagne in eerste plaats een educatieve waarde nodig had. We besloten om 2 voorkomende onderwerpen te nemen waardoor personen in contact komen met hun verzekeringsmakelaar, brand en diefstal. Er werd gekozen om voor elk onderwerp 12 hoogstaande video’s te shooten waarbij er tips werden gegeven om brand en diefstal te voorkomen.

Deze educatieve video’s kregen een virale touch, door het toevoegen van de nodige dosis slapstick humor. Voor de Nederlandstalige video’s werd beroep gedaan op Herman Verbruggen ( a.k.a. Marcske van F.C. De Kampioenen) en voor de Franstalige video’s konden we rekenen op de tv presentator Jean-Michel Zecca. Hoewel het doel van de video’s hetzelfde waren in beide talen, werd de strategische keuze gemaakt om de inhoud en humor verschillend te maken per taalgrens.

Impact

Sneeuwbaleffect

Door het creëren van ambassadeurs merkten we onmiddellijk dat personen die reeds een video hadden bekeken ook de volgende video’s wouden bekijken, dankzij de slapstick humor die werd toegepast. Hierdoor lag de Cost per View (30sec) na de derde video al 48% lager dan bij de eerste video. Wanneer we deze cijfers zelfs vergeleken met voorgaande video campagnes lag de cost per view 53% lager. Om deze impact te vergroten werd er bij de lancering van een nieuwe video, deels geadverteerd op personen die vorige video’s hadden bekeken en daarnaast ook op look a like audiences. Personen die op basis van hun profiel lijken op personen die reeds voorgaande video’s hadden bekeken. Deze aanpak zorgden ervoor dat de video’s viraal gingen. Na de derde video hadden al 700.000 unieke personen de video’s bekeken.

Détails de la réalisation
work
Client
AG Insurance
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Assurance
people
Audience
B2B et B2C
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Stratégie digitale, Branding, Marketing sur les réseaux sociaux, Publicité en ligne
today
Période de collaboration
octobre 2017
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
1MD | Showreel 2016

1MD | Showreel 2016

mars 2016
mars 2016

1MD | Showreel 2016

This is our last video/motion reel. It features both commercials and personal works.

Animation
Image de marque & branding
Création de site internet
Film
Application mobile
3D
Pharmasimple

Pharmasimple

juin 2017
juin 2017

Pharmasimple

Image de marque & branding
Film
Publicité
Futech

Futech

janvier 2016
janvier 2016

Futech

Ingenieurs met een visie. 

FUTECH is de referentie op gebied van photovoltaische projecten. Geen uitdaging is te groot voor de mensen van FUTECH om elk project tot een succes te brengen. 

(zoz) verzorgt de communicatieplanning, strategische evoluties en het graphic design voor Futech en dochteronderneming iLumen. 

Image de marque & branding
Packaging Design Jupiler

Packaging Design Jupiler

juin 2018
juin 2018

Packaging Design Jupiler

Image de marque & branding
Web analytique/Big data

Branding magasin de vêtements

avril 2016
avril 2016

Branding magasin de vêtements

Réalisation d'un logo et d'une image de marque pour un magasin de vêtements et accessoire dame & enfants.

Impression de beachflag, carte de visite, flyers, vitrine ainsi que lettrage du véhicule

Image de marque & branding

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.