AccueilViral Social Media Campagne

Viral Social Media Campagne

mai 2018
Description

#PROTECTME

AG Insurance is een belangrijke Belgische verzekeringsmaatschappij die aan 3,5 miljoen particulieren en 200.000 ondernemingen diensten levert. Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

#ProtectMe

#ProtectMe werd in het leven geroepen als campagnenaam. Dit was het ideale evenwicht tussen het educatieve en online aspect van de campagne. Er werd gekozen om de campagne via Facebook, Instagram en Youtube te verspreiden, omdat deze kanalen het meest interessants waren om zoveel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke kostprijs te bereiken. Elke video werd aangepast in duurtijd en copy per kanaal. Zo werd er gekozen om op Instagram korte versies van +- 15 seconden te plaatsen en op Facebook en Youtube de volledige lengte.

Activering van ambassadeurs

Bij de lancering van de eerste video besloten we om zeer kleine en nauwkeurige segmentaties aan te maken op basis van demografische gegevens. Zo werden personen die reeds Facebookpagina’s volgden van de acteurs, vb. “FC De Kampioenen” getarget in combinatie met een segmentatie op hun leeftijden. Daarnaast brachten we een volledig eco-systeem in kaart van mogelijke ambassadeurs o.a. pagina’s van brandweer, politie, eerste hulp, brandveiligheid, …. en werd er per video ook ingespeeld op het thema. vb. een video die over brandveiligheid ging op Kerstavond werd verspreid door Facebookgroepen die tips met elkaar deelden over gerechten, decoratie evenementen, etc met Kerst.

  To be continued

Op dit moment is de #ProtectMe campagne nog steeds actief. De toekomstige cijfers zijn zeer belovend, aangezien er bij elke nieuwe video die online komt de cost per view blijft dalen. Zo bereiken we nu al resultaten waarbij de cost per view ver onder de 0,01 euro gaat en waarbij er al voor meer dan 8 maanden aan content van AG Insurance is bekeken.

Défis

Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

Solutions

Virale video campagne

Onmiddellijk werd het duidelijk dat de virale kracht van sociale media een belangrijk aspect in de campagne zou vormen. Onze unieke partnership met The Virus, een creatief online video content creator, infected by De Mensen vormden de basis voor deze campagne.

  Combinatie van educatie en komedie

Samen met de 3 partijen, kwamen we tot de conclusie dat de campagne in eerste plaats een educatieve waarde nodig had. We besloten om 2 voorkomende onderwerpen te nemen waardoor personen in contact komen met hun verzekeringsmakelaar, brand en diefstal. Er werd gekozen om voor elk onderwerp 12 hoogstaande video’s te shooten waarbij er tips werden gegeven om brand en diefstal te voorkomen.

Deze educatieve video’s kregen een virale touch, door het toevoegen van de nodige dosis slapstick humor. Voor de Nederlandstalige video’s werd beroep gedaan op Herman Verbruggen ( a.k.a. Marcske van F.C. De Kampioenen) en voor de Franstalige video’s konden we rekenen op de tv presentator Jean-Michel Zecca. Hoewel het doel van de video’s hetzelfde waren in beide talen, werd de strategische keuze gemaakt om de inhoud en humor verschillend te maken per taalgrens.

Impact

Sneeuwbaleffect

Door het creëren van ambassadeurs merkten we onmiddellijk dat personen die reeds een video hadden bekeken ook de volgende video’s wouden bekijken, dankzij de slapstick humor die werd toegepast. Hierdoor lag de Cost per View (30sec) na de derde video al 48% lager dan bij de eerste video. Wanneer we deze cijfers zelfs vergeleken met voorgaande video campagnes lag de cost per view 53% lager. Om deze impact te vergroten werd er bij de lancering van een nieuwe video, deels geadverteerd op personen die vorige video’s hadden bekeken en daarnaast ook op look a like audiences. Personen die op basis van hun profiel lijken op personen die reeds voorgaande video’s hadden bekeken. Deze aanpak zorgden ervoor dat de video’s viraal gingen. Na de derde video hadden al 700.000 unieke personen de video’s bekeken.

Viral Social Media Campagne

mai 2018
Social media & video campaign
Digital Strategy Marketing Strategy
facebook marketing
social media activation and engagement
social & viral video
Social media & video campaign
Digital Strategy Marketing Strategy
facebook marketing
social media activation and engagement
social & viral video
Description

#PROTECTME

AG Insurance is een belangrijke Belgische verzekeringsmaatschappij die aan 3,5 miljoen particulieren en 200.000 ondernemingen diensten levert. Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

#ProtectMe

#ProtectMe werd in het leven geroepen als campagnenaam. Dit was het ideale evenwicht tussen het educatieve en online aspect van de campagne. Er werd gekozen om de campagne via Facebook, Instagram en Youtube te verspreiden, omdat deze kanalen het meest interessants waren om zoveel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke kostprijs te bereiken. Elke video werd aangepast in duurtijd en copy per kanaal. Zo werd er gekozen om op Instagram korte versies van +- 15 seconden te plaatsen en op Facebook en Youtube de volledige lengte.

Activering van ambassadeurs

Bij de lancering van de eerste video besloten we om zeer kleine en nauwkeurige segmentaties aan te maken op basis van demografische gegevens. Zo werden personen die reeds Facebookpagina’s volgden van de acteurs, vb. “FC De Kampioenen” getarget in combinatie met een segmentatie op hun leeftijden. Daarnaast brachten we een volledig eco-systeem in kaart van mogelijke ambassadeurs o.a. pagina’s van brandweer, politie, eerste hulp, brandveiligheid, …. en werd er per video ook ingespeeld op het thema. vb. een video die over brandveiligheid ging op Kerstavond werd verspreid door Facebookgroepen die tips met elkaar deelden over gerechten, decoratie evenementen, etc met Kerst.

  To be continued

Op dit moment is de #ProtectMe campagne nog steeds actief. De toekomstige cijfers zijn zeer belovend, aangezien er bij elke nieuwe video die online komt de cost per view blijft dalen. Zo bereiken we nu al resultaten waarbij de cost per view ver onder de 0,01 euro gaat en waarbij er al voor meer dan 8 maanden aan content van AG Insurance is bekeken.

Défis

Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

Solutions

Virale video campagne

Onmiddellijk werd het duidelijk dat de virale kracht van sociale media een belangrijk aspect in de campagne zou vormen. Onze unieke partnership met The Virus, een creatief online video content creator, infected by De Mensen vormden de basis voor deze campagne.

  Combinatie van educatie en komedie

Samen met de 3 partijen, kwamen we tot de conclusie dat de campagne in eerste plaats een educatieve waarde nodig had. We besloten om 2 voorkomende onderwerpen te nemen waardoor personen in contact komen met hun verzekeringsmakelaar, brand en diefstal. Er werd gekozen om voor elk onderwerp 12 hoogstaande video’s te shooten waarbij er tips werden gegeven om brand en diefstal te voorkomen.

Deze educatieve video’s kregen een virale touch, door het toevoegen van de nodige dosis slapstick humor. Voor de Nederlandstalige video’s werd beroep gedaan op Herman Verbruggen ( a.k.a. Marcske van F.C. De Kampioenen) en voor de Franstalige video’s konden we rekenen op de tv presentator Jean-Michel Zecca. Hoewel het doel van de video’s hetzelfde waren in beide talen, werd de strategische keuze gemaakt om de inhoud en humor verschillend te maken per taalgrens.

Impact

Sneeuwbaleffect

Door het creëren van ambassadeurs merkten we onmiddellijk dat personen die reeds een video hadden bekeken ook de volgende video’s wouden bekijken, dankzij de slapstick humor die werd toegepast. Hierdoor lag de Cost per View (30sec) na de derde video al 48% lager dan bij de eerste video. Wanneer we deze cijfers zelfs vergeleken met voorgaande video campagnes lag de cost per view 53% lager. Om deze impact te vergroten werd er bij de lancering van een nieuwe video, deels geadverteerd op personen die vorige video’s hadden bekeken en daarnaast ook op look a like audiences. Personen die op basis van hun profiel lijken op personen die reeds voorgaande video’s hadden bekeken. Deze aanpak zorgden ervoor dat de video’s viraal gingen. Na de derde video hadden al 700.000 unieke personen de video’s bekeken.

Détails de la réalisation
work
Client
AG Insurance
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Assurance
people
Audience
B2B et B2C
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Stratégie digitale, Branding, Marketing sur les réseaux sociaux, Publicité en ligne
today
Période de collaboration
octobre 2017
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Campus Excellence Awards | Spots

Campus Excellence Awards | Spots

octobre 2017
octobre 2017

Campus Excellence Awards | Spots

Om de 4000 medewerkers van Janssen Pharmaceutica actiever te laten werken rond de campuswaarden van Dr. Paul Janssen, werkten we een concept uit rond de uitreiking van de Campus Excellence Awards. In een traject van een half jaar brachten we de waarden onder de aandacht aan de hand van een reeks acties.

We interviewden de medewerkers over wat hen drijft om voor Janssen te werken. We maakten fotoshoots van de teams en lieten hen met een uitgewerkt project dat aansloot bij een van de campuswaarden deelnemen aan de Campus Excellence Awards. Dat mondde finaal uit in een groot evenement met uitreiking op de campus in Beerse.

Image de marque & branding
Huisstijl voor Jonaphone

Huisstijl voor Jonaphone

janvier 2019
janvier 2019

Huisstijl voor Jonaphone

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Création de site internet
Design & graphisme
Réseaux sociaux
Planification médias
Publicité
Internal event

Internal event

mai 2018
mai 2018

Internal event

Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Design & graphisme
Refonte site web Immo Vintage

Refonte site web Immo Vintage

septembre 2017
septembre 2017

Refonte site web Immo Vintage

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Création de site internet
Design & graphisme
Telenet - GAME OF THRONES

Telenet - GAME OF THRONES

mai 2015
mai 2015

Telenet - GAME OF THRONES

Rio, Telenet’s pay-TV channel, suffered from the perception that their subscribers discover TV series much later than the rest of the world. In fact, Rio is often the first to air international series and movies. We needed to establish the channel as the best way to view content, competing with other pay-TV channels as well as illegal downloading.

The new GoT season was the perfect opportunity to prove Rio is the fastest way to premium content. During the widely-anticipated online debut of the trailer, the image changed to a live stream of an empty theatre. The first 50 fans entering the theatre could claim their throne and get much more than the trailer: they could see the world premiere of the new episode. This campaign was quickly picked up in newspapers, on radio and social media. It established Rio as the fastest way to exclusive content.

Stratégie digitale

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.