Viral Social Media Campagne

mai 2018
Description

#PROTECTME

AG Insurance is een belangrijke Belgische verzekeringsmaatschappij die aan 3,5 miljoen particulieren en 200.000 ondernemingen diensten levert. Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

#ProtectMe

#ProtectMe werd in het leven geroepen als campagnenaam. Dit was het ideale evenwicht tussen het educatieve en online aspect van de campagne. Er werd gekozen om de campagne via Facebook, Instagram en Youtube te verspreiden, omdat deze kanalen het meest interessants waren om zoveel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke kostprijs te bereiken. Elke video werd aangepast in duurtijd en copy per kanaal. Zo werd er gekozen om op Instagram korte versies van +- 15 seconden te plaatsen en op Facebook en Youtube de volledige lengte.

Activering van ambassadeurs

Bij de lancering van de eerste video besloten we om zeer kleine en nauwkeurige segmentaties aan te maken op basis van demografische gegevens. Zo werden personen die reeds Facebookpagina’s volgden van de acteurs, vb. “FC De Kampioenen” getarget in combinatie met een segmentatie op hun leeftijden. Daarnaast brachten we een volledig eco-systeem in kaart van mogelijke ambassadeurs o.a. pagina’s van brandweer, politie, eerste hulp, brandveiligheid, …. en werd er per video ook ingespeeld op het thema. vb. een video die over brandveiligheid ging op Kerstavond werd verspreid door Facebookgroepen die tips met elkaar deelden over gerechten, decoratie evenementen, etc met Kerst.

  To be continued

Op dit moment is de #ProtectMe campagne nog steeds actief. De toekomstige cijfers zijn zeer belovend, aangezien er bij elke nieuwe video die online komt de cost per view blijft dalen. Zo bereiken we nu al resultaten waarbij de cost per view ver onder de 0,01 euro gaat en waarbij er al voor meer dan 8 maanden aan content van AG Insurance is bekeken.

Défis

Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

Solutions

Virale video campagne

Onmiddellijk werd het duidelijk dat de virale kracht van sociale media een belangrijk aspect in de campagne zou vormen. Onze unieke partnership met The Virus, een creatief online video content creator, infected by De Mensen vormden de basis voor deze campagne.

  Combinatie van educatie en komedie

Samen met de 3 partijen, kwamen we tot de conclusie dat de campagne in eerste plaats een educatieve waarde nodig had. We besloten om 2 voorkomende onderwerpen te nemen waardoor personen in contact komen met hun verzekeringsmakelaar, brand en diefstal. Er werd gekozen om voor elk onderwerp 12 hoogstaande video’s te shooten waarbij er tips werden gegeven om brand en diefstal te voorkomen.

Deze educatieve video’s kregen een virale touch, door het toevoegen van de nodige dosis slapstick humor. Voor de Nederlandstalige video’s werd beroep gedaan op Herman Verbruggen ( a.k.a. Marcske van F.C. De Kampioenen) en voor de Franstalige video’s konden we rekenen op de tv presentator Jean-Michel Zecca. Hoewel het doel van de video’s hetzelfde waren in beide talen, werd de strategische keuze gemaakt om de inhoud en humor verschillend te maken per taalgrens.

Impact

Sneeuwbaleffect

Door het creëren van ambassadeurs merkten we onmiddellijk dat personen die reeds een video hadden bekeken ook de volgende video’s wouden bekijken, dankzij de slapstick humor die werd toegepast. Hierdoor lag de Cost per View (30sec) na de derde video al 48% lager dan bij de eerste video. Wanneer we deze cijfers zelfs vergeleken met voorgaande video campagnes lag de cost per view 53% lager. Om deze impact te vergroten werd er bij de lancering van een nieuwe video, deels geadverteerd op personen die vorige video’s hadden bekeken en daarnaast ook op look a like audiences. Personen die op basis van hun profiel lijken op personen die reeds voorgaande video’s hadden bekeken. Deze aanpak zorgden ervoor dat de video’s viraal gingen. Na de derde video hadden al 700.000 unieke personen de video’s bekeken.

Viral Social Media Campagne

mai 2018
Social media & video campaign
Digital Strategy Marketing Strategy
facebook marketing
social media activation and engagement
social & viral video
Social media & video campaign
Digital Strategy Marketing Strategy
facebook marketing
social media activation and engagement
social & viral video
Description

#PROTECTME

AG Insurance is een belangrijke Belgische verzekeringsmaatschappij die aan 3,5 miljoen particulieren en 200.000 ondernemingen diensten levert. Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

#ProtectMe

#ProtectMe werd in het leven geroepen als campagnenaam. Dit was het ideale evenwicht tussen het educatieve en online aspect van de campagne. Er werd gekozen om de campagne via Facebook, Instagram en Youtube te verspreiden, omdat deze kanalen het meest interessants waren om zoveel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke kostprijs te bereiken. Elke video werd aangepast in duurtijd en copy per kanaal. Zo werd er gekozen om op Instagram korte versies van +- 15 seconden te plaatsen en op Facebook en Youtube de volledige lengte.

Activering van ambassadeurs

Bij de lancering van de eerste video besloten we om zeer kleine en nauwkeurige segmentaties aan te maken op basis van demografische gegevens. Zo werden personen die reeds Facebookpagina’s volgden van de acteurs, vb. “FC De Kampioenen” getarget in combinatie met een segmentatie op hun leeftijden. Daarnaast brachten we een volledig eco-systeem in kaart van mogelijke ambassadeurs o.a. pagina’s van brandweer, politie, eerste hulp, brandveiligheid, …. en werd er per video ook ingespeeld op het thema. vb. een video die over brandveiligheid ging op Kerstavond werd verspreid door Facebookgroepen die tips met elkaar deelden over gerechten, decoratie evenementen, etc met Kerst.

  To be continued

Op dit moment is de #ProtectMe campagne nog steeds actief. De toekomstige cijfers zijn zeer belovend, aangezien er bij elke nieuwe video die online komt de cost per view blijft dalen. Zo bereiken we nu al resultaten waarbij de cost per view ver onder de 0,01 euro gaat en waarbij er al voor meer dan 8 maanden aan content van AG Insurance is bekeken.

Défis

Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

Solutions

Virale video campagne

Onmiddellijk werd het duidelijk dat de virale kracht van sociale media een belangrijk aspect in de campagne zou vormen. Onze unieke partnership met The Virus, een creatief online video content creator, infected by De Mensen vormden de basis voor deze campagne.

  Combinatie van educatie en komedie

Samen met de 3 partijen, kwamen we tot de conclusie dat de campagne in eerste plaats een educatieve waarde nodig had. We besloten om 2 voorkomende onderwerpen te nemen waardoor personen in contact komen met hun verzekeringsmakelaar, brand en diefstal. Er werd gekozen om voor elk onderwerp 12 hoogstaande video’s te shooten waarbij er tips werden gegeven om brand en diefstal te voorkomen.

Deze educatieve video’s kregen een virale touch, door het toevoegen van de nodige dosis slapstick humor. Voor de Nederlandstalige video’s werd beroep gedaan op Herman Verbruggen ( a.k.a. Marcske van F.C. De Kampioenen) en voor de Franstalige video’s konden we rekenen op de tv presentator Jean-Michel Zecca. Hoewel het doel van de video’s hetzelfde waren in beide talen, werd de strategische keuze gemaakt om de inhoud en humor verschillend te maken per taalgrens.

Impact

Sneeuwbaleffect

Door het creëren van ambassadeurs merkten we onmiddellijk dat personen die reeds een video hadden bekeken ook de volgende video’s wouden bekijken, dankzij de slapstick humor die werd toegepast. Hierdoor lag de Cost per View (30sec) na de derde video al 48% lager dan bij de eerste video. Wanneer we deze cijfers zelfs vergeleken met voorgaande video campagnes lag de cost per view 53% lager. Om deze impact te vergroten werd er bij de lancering van een nieuwe video, deels geadverteerd op personen die vorige video’s hadden bekeken en daarnaast ook op look a like audiences. Personen die op basis van hun profiel lijken op personen die reeds voorgaande video’s hadden bekeken. Deze aanpak zorgden ervoor dat de video’s viraal gingen. Na de derde video hadden al 700.000 unieke personen de video’s bekeken.

Détails de la réalisation
work
Client
AG Insurance
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Assurance
people
Audience
B2B et B2C
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Stratégie digitale, Branding, Marketing sur les réseaux sociaux, Publicité en ligne
today
Période de collaboration
octobre 2017
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Geco - ramen en deuren

Geco - ramen en deuren

février 2017
février 2017

Geco - ramen en deuren

Geco is a Belgian window manufacturer that specializes in different materials, such as lacquered resin, aluminium and steel. Through their years of expertise, the company guarantees a perfect aesthetic finish. All windows are produced internally and the assembly is performed by skilled professionals.
 
Geco's new brand identity needed to reflect the quality and craftsmanship of their product. We've created a simple and clean identity, that is easily recognizable in their industry. 

Image de marque & branding
Design & graphisme
Photographie
Innovation
Fitness Campagnes diverse clubs

Fitness Campagnes diverse clubs

avril 2018
avril 2018

Fitness Campagnes diverse clubs

- Maandelijkse marketingcampagnes van A-Z

- Media inkoop

- Workflow processen

- Retentie Marketing 

- Interne Marketing

- Service Imago

 

Stratégie digitale
Relations publiques (RP)
Création de site internet
Design & graphisme
Réseaux sociaux
Planification médias
Publicité
E-mailing
Branding and packaging for a micro-brewery

Branding and packaging for a micro-brewery

avril 2016
avril 2016

Branding and packaging for a micro-brewery

Overal brand identity for this micro-brewery and its variety of 4 beers. Named after a Haitian expression "Tête chargée", every identity card has been designed in a traditional Vaudou Style.

Image de marque & branding
Alcon_Vision Care_DirectMail_POS

Alcon_Vision Care_DirectMail_POS

juin 2017
juin 2017

Alcon_Vision Care_DirectMail_POS

Alcon is marktleider voor dag- en maandlenzen.

there verzorgt de communicatie naar de eyecare specialist via DM, e-mailing, online bannering, … alsook de communicatie naar de consument via instore materiaal, digital bannering, website, gimmicks/goodies, cash back acties …

Image de marque & branding
Stratégie digitale
Mailingo's branding - video - application - naming

Mailingo's branding - video - application - naming

avril 2016
avril 2016

Mailingo's branding - video - application - naming

Europost développe depuis quelques années une nouvelle image, une image d'acteur innovant dans son domaine (la logistique, le DM et le dispatching de courrier), dans cette optique de développer son image de marque, Europost et Alpaga imaginent des nouveaux services et produits.

Mailingo est un service en cours de développement permettant la création d'imprimé (DM notamment) et la livraison directement de ceux ci aux intéressés/destinataires.

Alpaga a développé le nom, baseline, l'identité et le projet, Europost s'occupant de la partie impression et livraison des commandes.

 

Image de marque & branding
Innovation
Film
Rédaction et traduction
Publicité

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.