EUROMETROPOLE campaign

avril 2016
EUROMETROPOLE campaign
EUROMETROPOLE campaign
EUROMETROPOLE campaign
Description

The Eurometropolis Lille - Kortrijk – Tournai brings together all French and Belgian government levels via 14 institutions, working together to erase the "border effect" and make day-to-day life easier for its 2.1 million inhabitants.

EUROMETROPOLE campaign

avril 2016
marketing strategy
Advertising
Media
marketing strategy
Advertising
Media
Description

The Eurometropolis Lille - Kortrijk – Tournai brings together all French and Belgian government levels via 14 institutions, working together to erase the "border effect" and make day-to-day life easier for its 2.1 million inhabitants.

Détails de la réalisation
work
Client
Eurométropole
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Voyage et Loisirs
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
Publicité, Branding
today
Période de collaboration
Au : septembre 2013Du : septembre 2015
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Stratégie digitale-branding-ecommerce-social media

Stratégie digitale-branding-ecommerce-social media

novembre 2018
novembre 2018

Stratégie digitale-branding-ecommerce-social media

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Réseaux sociaux
Planification médias
Cobelplast

Cobelplast

octobre 2017
octobre 2017

Cobelplast

Marktleider op vlak van meerlagige verpakkingsfolie / door autonoom nood aan nieuwe profilering

Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Création de site internet
Design & graphisme
Haier Benelux

Haier Benelux

novembre 2017
novembre 2017

Haier Benelux

Voor Haier ontwikkelden we een unieke campagne: een wedstrijd die loopt gedurende de liveshows van The Voice van Vlaanderen. Iedereen kan daarbij kans maken op een duoticket voor een van de liveshows van het populaire VTM-programma The Voice van Vlaanderen. 

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Stratégie de contenu
Application web
Création de site internet
Design & graphisme
Planification médias
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
Crime Festival

Crime Festival

septembre 2015
septembre 2015

Crime Festival

The Lumière Crime Film Festival highlights the best new series and films from the distributor’s catalog. For the third edition we wanted to evoke the atmosphere of Lumière’s well-loved Scandinavian crime titles, while maintaining high brand recognizability throughout. 
To announce the marathon premiere of the second season of the popular crime series The Bridge at the festival, the commercial portrays a serial killer. As he haunts the hallways and backstage spaces of the theatre building where he works, we hear him complain that it's tough being a killer in Scandinavia these days.   For the print campaign we focused on the most evocative attributes of a crime series: the evidence. We put our best detectives on the case. They worked around the clock to gather proof and collect it, bagged and tagged. To create a truly cinematic feel we opted for photography instead of digital compositing. The type was jigsawed out of wood and arranged in compositions with the props. No Scandinavians were harmed during this production.

Publicité
Branding & positioning strategie voor het KMSKA

Branding & positioning strategie voor het KMSKA

mai 2017
mai 2017

Branding & positioning strategie voor het KMSKA

Het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen sloot in 2012 de deuren voor een renovatie ter waarde van 55 miljoen euro. De ambitie is groot. Het KMSKA wil het museale referentiepunt van Vlaanderen worden. Daarvoor moest niet alleen het gebouw vernieuwen. Ook het museum als merk was aan restauratie toe.

Het KMSKA schreef een internationale strategische brandingcompetitie uit die door Salvo werd gewonnen. Onze opdracht was duidelijk. Het merk nieuw leven inblazen aan de hand van een duidelijke merkstrategie. Als bijkomend onderdeel van de opdracht wilde het KMKSA dat haar naam getoetst werd het frame van de nieuwe merkidentiteit. Indien nodig was Salvo verantwoordelijk voor een nieuw naamgevingstraject.

Image de marque & branding

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.