Shtick voor Sinksenfoor

septembre 2016
Shtick voor Sinksenfoor
Description

The Sinksenfoor – one of Belgiums biggest and most notorious fair – was held on a brand new location for the first time in more than 15 years in 2015. The city of Antwerp made a big effort to turn this edition into a succes. Shtick was more than happy to be part of it. After winning a pitch against several other pencils and brushed, Shtick created a smart web-tool – optimised for desktop, tablet and smartphone – that helps you discover the brand new Sinksenfoor. Beside the regular information about the location and how to get there, an overview of the different events and rides, a custom map of the fairground was created. Using the GPS of your smartphone or tablet, the web-tool would locate you on the map and show you the directions to your favourite rides. On top of that you could create a to-do list in order to prepare your visit.

In 2015, over 30 000 people used the application, generating over 250 000 page views, during the 6 weeks of the fair. Fun fact: mobile was just a little bit higher (57%) than the use on desktop (43%) Even more heartwarming was the very low bounce rate (only 9%), which means more than 90% of the visitors who landed on the site actually used it. The Shtick was at it again in 2016 with an updated version of the web-app. The results were even better.

 

Shtick voor Sinksenfoor

septembre 2016
Description

The Sinksenfoor – one of Belgiums biggest and most notorious fair – was held on a brand new location for the first time in more than 15 years in 2015. The city of Antwerp made a big effort to turn this edition into a succes. Shtick was more than happy to be part of it. After winning a pitch against several other pencils and brushed, Shtick created a smart web-tool – optimised for desktop, tablet and smartphone – that helps you discover the brand new Sinksenfoor. Beside the regular information about the location and how to get there, an overview of the different events and rides, a custom map of the fairground was created. Using the GPS of your smartphone or tablet, the web-tool would locate you on the map and show you the directions to your favourite rides. On top of that you could create a to-do list in order to prepare your visit.

In 2015, over 30 000 people used the application, generating over 250 000 page views, during the 6 weeks of the fair. Fun fact: mobile was just a little bit higher (57%) than the use on desktop (43%) Even more heartwarming was the very low bounce rate (only 9%), which means more than 90% of the visitors who landed on the site actually used it. The Shtick was at it again in 2016 with an updated version of the web-app. The results were even better.

 

Détails de la réalisation
work
Client
Stad Antwerpen
place
Localisation
Anvers
business
Secteur du client
Gouvernement et administration
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Graphisme
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Posters Radio Contact

Posters Radio Contact

février 2016
février 2016

Posters Radio Contact

Een tweetal jaar geleden werden we door radio Contact geroepen,

we mochten de nieuwe stijl gaan bepalen van de affiches voor de aankondigingen van hun acties en concerten. Dat hadden we al met verve gedaan, maar het was tijd om een update te doen. Eind vorig jaar startten we met de ontwikkeling van de nieuwe aangepaste stijl. Er mocht  niet teveel afgeweken worden van de bestaande stijl omdat er ook in videofilms gebruik wordt van gemaakt. Een volledige stijlbreuk mocht het  dus niet worden. We zetten onze schouders onder dit project. De verschillende posters en afgeleiden werden gerealiseerd en we slaagden er in om een vast stramien te ontwikkelen die herkenbaar is voor de luisteraars en die toch de mogelijkheid bied om bij de verschillende acties aangepaste boodschappen te communiceren.

Design & graphisme
Stratégie - branding - webdesign - social media

Stratégie - branding - webdesign - social media

novembre 2018
novembre 2018

Stratégie - branding - webdesign - social media

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Planification médias
Réseaux sociaux
Bandenspanningscampagne 2017

Bandenspanningscampagne 2017

juillet 2016
juillet 2016

Bandenspanningscampagne 2017

De jaarlijkse preventie- en veiligheidscampagne

Recytyre staat in voor de recyclage en verwerking van oude banden. Maar ook preventie en veiligheid zijn belangrijk. Zo kom je snel uit bij de staat van de banden en de bandenspanning. Het is zoals de BOB-campagne: iedereen ziet wel het belang in, maar zelf actie ondernemen, daarvoor is permanente sensibilisering nodig. Vandaar onze jaarlijks terugkerende campagne, getypeerd door slimme unbound tactieken. Met een uitstekend evenwicht tussen inbound en outbound marketing streven we naar een maximaal bereik en return.

Tijdens de laatste campagne begin 2017 lieten we peuters op een ludieke manier het verhaal vertellen. De insteek? ‘Wacht niet op je kinderen, check zelf je bandenspanning’.

De campagnesite www.veiligeband.be was de draaischijf met – je raadt het al – veiligheid als belangrijkste thema. Een webstek doorspekt met handige tips, snappy video’s, een wedstrijd, onderzoeksresultaten …

Inbound: onderzoek, online video en social

Startpunt voor onze inbound aanpak was het brede publieksonderzoek, in samenwerking met het BIVV en voorafgaand aan de campagne.

  • Enerzijds leverde het ons relevante consumer insights op om de campagne-inhoud verder te verfijnen en de focus van de content te bepalen.
  • Anderzijds mondde het delen van de inzichten met pers en media uit in waardevolle free publicity, een ideale traffic driver bij de aanvang van de campagne.

Binnen het inbound gebeuren vormden online video’s het zwaartepunt. Deze werden gretig bekeken en gedeeld, met YouTube als driver voor visibiliteit en traffic. Resultaat: een YouTube Ads Leaderboard. Met deze award bekroonde Google de best bekeken YouTube commercial in het eerste trimester van 2017 (check de cijfers op www.ab.be/ab-wint-youtube-ads-leaderboard/). Niet zomaar een award dus, maar gebaseerd op objectieve data:

  • organisch en betaald bereik
  • kijkduur
  • retentie

De award krijgt nog meer glans als je weet dat het om een totaal mediabudget van amper €12.000 ging (voor 3 VL + 3 FR commercials).

Ook de impact van de social media was groot en kreeg een extra boost via de samenwerking met zorgvuldig geselecteerde influencers. Zij vertimmerden onze boodschap met een leuke twist tot (schijnbaar) nieuwe content. Zelfs de wereldberoemde Bengaalse kater Thor (www.instagram.com/bengalthor) werkte met plezier mee (https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1206478739405624/). Rani Cucicov, ‘manager’ van Thor, getuigde bij Van Gils en Gasten over het waarom van de samenwerking met Recytyre: https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1313954645324699/. Opnieuw gouden free publicity!

Outbound: activerende POS en radio

Outbound mikten we vooral op het bereiken van de doelgroep (de autobestuurder) op het juiste moment. Enerzijds was er het POS-materiaal in bandencentrales, garages en Q8-tankstations.

Anderzijds was er een stevig radioluik. Naast de klassieke radiospots was er ook een creatieve samenwerking op met MNM waarbij de luisteraars kans maakten op een slipcursus. In dat kader maakten en postten Peter Van De Veire en sidekick Julie Van den Steen van de ochtendshow een online filmpje. Tijdens de dag van de slipcursus ging MNM bovendien live vanop het circuit waar de winnaars hun slippertjes maakten (www.facebook.com/MNMbe/videos/10154904450529454/). Goed voor extra campagnebuzz en maximale interactie met luisteraars. Zo gebruiken we radio op zijn sterkst: als een community-medium.

Slotsom: dankzij de boodschap met een hoog likeability gehalte en de uitgekiende mix van online en offline zorgden we voor extra bewustwording en zetten we heel wat mensen aan tot actie en gedragsverandering.

Publicité
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Réseaux sociaux
Porsche Center Brussels

Porsche Center Brussels

octobre 2017
octobre 2017

Porsche Center Brussels

Design & graphisme
Réseaux sociaux
Evénementiel
Publicité
E-mailing
outils de communication et identité

outils de communication et identité

octobre 2015
octobre 2015

outils de communication et identité

Valbiom nous demande de réaliser plusieurs supports de communication. C’est alors l’occasion de leur fournir un système pour qu’ils puissent s’équiper de leur propre style graphique (style maison). Nous uniformisons ainsi leur communication corporate

Design & graphisme
Image de marque & branding

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.