PRM

novembre 2015
PRM
Description

Mise en place d'une campagne PRM. Evaluation à la performance. Scoring du profil.

PRM

novembre 2015
Description

Mise en place d'une campagne PRM. Evaluation à la performance. Scoring du profil.

Détails de la réalisation
work
Client
La Redoute
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
E-commerce
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
Stratégie digitale, Consultance Data, E-mail Marketing, Publicité en ligne
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Efteling Case study

Efteling Case study

août 2015
août 2015

Efteling Case study

Efteling, the largest theme park in the Netherlands, celebrated its 60th birthday in 2012. An ideal opportunity to attract more Belgian visitors and raise brand awareness in Belgium! 

Voice developed a strong long-term social media strategy for this authentic amusement park. To make the Belgian public more familiar with Efteling, we created a Facebook page per language with special promotions and contests, and a dedicated blog drenched in fairy tales, both aimed at young parents. We also activated “mummy blogs”, young mothers who blog, by offering them exclusive content and access to the park.

Voice’s activation is clearly working: Belgians seem to like fairy tales and enjoy participating in an active, flourishing community that keeps growing every day!

Réseaux sociaux
Stratégie digitale
Stratégie de contenu
Relations publiques (RP)
Application web
Création de site internet
Design & graphisme
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
EU project website with TYPO3 CMS

EU project website with TYPO3 CMS

novembre 2017
novembre 2017

EU project website with TYPO3 CMS

PROF / TRAC represents an open training and qualification platform whose target audience are architects, technical experts and other professionals from the construction sector that operate by the nZEB (nearly zero-energy buildings) principles. Its main goal is to promote nZEB and educate all experts in construction the field, from designers to managers, provide them with cross-disciplinary training and offer innovative training materials to support their life-long learning process.

This project was managed by REHVA (Federation of European Heating, Ventilation and Air Conditioning Associations) and has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No. 649473

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Stratégie de contenu
Application web
Création de site internet
Réseaux sociaux
Evénementiel
Référencement naturel
E-mailing
Accenture campaign: Report on digital density

Accenture campaign: Report on digital density

avril 2015
avril 2015

Accenture campaign: Report on digital density

Category Digital literacy: With this post we helped Accenture get more awareness around their digital density study, and more in specific communicating in understandable language what the study is about and what the results are. 

Publicité en ligne
Viral Social Media Campagne

Viral Social Media Campagne

mai 2018
mai 2018

Viral Social Media Campagne

#PROTECTME

AG Insurance is een belangrijke Belgische verzekeringsmaatschappij die aan 3,5 miljoen particulieren en 200.000 ondernemingen diensten levert. Bij Digital Leader werden we door AG Insurance gecontacteerd om hen te ondersteunen bij het opzetten van een brand awareness campagne. Het doel? Verzekeringen die bij het grote publiek een vrij negatieve gedachten oproepen, terug aantrekkelijk maken.

#ProtectMe

#ProtectMe werd in het leven geroepen als campagnenaam. Dit was het ideale evenwicht tussen het educatieve en online aspect van de campagne. Er werd gekozen om de campagne via Facebook, Instagram en Youtube te verspreiden, omdat deze kanalen het meest interessants waren om zoveel mogelijk mensen, voor een zo laag mogelijke kostprijs te bereiken. Elke video werd aangepast in duurtijd en copy per kanaal. Zo werd er gekozen om op Instagram korte versies van +- 15 seconden te plaatsen en op Facebook en Youtube de volledige lengte.

Activering van ambassadeurs

Bij de lancering van de eerste video besloten we om zeer kleine en nauwkeurige segmentaties aan te maken op basis van demografische gegevens. Zo werden personen die reeds Facebookpagina’s volgden van de acteurs, vb. “FC De Kampioenen” getarget in combinatie met een segmentatie op hun leeftijden. Daarnaast brachten we een volledig eco-systeem in kaart van mogelijke ambassadeurs o.a. pagina’s van brandweer, politie, eerste hulp, brandveiligheid, …. en werd er per video ook ingespeeld op het thema. vb. een video die over brandveiligheid ging op Kerstavond werd verspreid door Facebookgroepen die tips met elkaar deelden over gerechten, decoratie evenementen, etc met Kerst.

  To be continued

Op dit moment is de #ProtectMe campagne nog steeds actief. De toekomstige cijfers zijn zeer belovend, aangezien er bij elke nieuwe video die online komt de cost per view blijft dalen. Zo bereiken we nu al resultaten waarbij de cost per view ver onder de 0,01 euro gaat en waarbij er al voor meer dan 8 maanden aan content van AG Insurance is bekeken.

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Réseaux sociaux
Publicité en ligne
Delhaize

Delhaize

février 2018
février 2018

Delhaize

For the end of the year, we deliver a fluid experience around the Delhaize magazine.

Therefore, we proposed a unique ecosystem with content, Spotify playlist...

 

 

Stratégie digitale
Stratégie de contenu
Création de site internet
Design & graphisme

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.