Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

décembre 2015
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Description

Wie een bril zoekt in het Waasland, kan niet om Onghena Opticiens heen. Het familiebedrijf, dat sinds 1973 gedreven is door het vak en het ambacht, daagde ons uit om een complete branding te ontwikkelen, en niet zomaar eentje. De nieuwe huisstijl moest design en exclusiviteit uitstralen, net zoals de campagnes en acties die wij een creatieve toets mochten geven. En dan waren er nog de sub brands Onghena KidsSun Gallery en Weblens.be met elk hun eigen doelgroep

Défis

Onghena Opticiens‎ en Lavagraphics werken al enkele jaren samen. We kennen de familie door en door en spelen naadloos in op hun ideeën. In nauwe samenwerking met Onghena Opticiens legden we de doelgroepen en de customer journeys vast, zetten we de communicatiekalender uit en planden we de nodige acties. De subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.bewerden in de markt gezet met elk een eigen stijl.

Dat de nieuwe Onghena Opticiens‎ identity niet onopgemerkt bleef, bewijst het feit dat ze vlak na de lancering aandacht kreeg in Kwintessens magazine 1/2015, een periodiek die focuste op design en mode. Het magazine werd uitgegeven door Flanders DC, dat eerder bekend stond als Design Vlaanderen.  

Solutions

We creëerden een totaalbranding die met een vleugje goudfolie tot in het kleinste detail design en exclusiviteit uitstraalt. Logo, belettering, briletui en brildoekjes, draagtasjes, presentatiestukken ... alles ziet er eersteklas uit.

Onghena Opticiens werkte zijn customer service uit, dat een eigen label ‘Onghena ☘you’ kreeg. Klanten worden voortaan benaderd in een eigen 'customer service' stijl . Welkom bij de Onghena club!

Voor de algemene communicatie over onder andere opendeurdagen, acties en advies ontwikkelden we een format dat herkenbaar is, maar door een eigen invulling toch steeds weer de nieuwsgierigheid opwekt.

Verder creëerden we een driemaandelijks magazinekrant voor Onghena waarin alle trends en nieuwtjes op vlak van brillen en lenzen de revue passeren.

"Voor Onghena Kids haalden we het kind in ons naar boven en gingen we gretig aan de slag met kleurpotloden."

Resultaat: een subbranding met een eigen kleurenpalet en een reeks illustraties die verschillende thema's een kleurrijke toets geven. De subbranding en illustraties komen terug in de aparte kinderhoek in de winkel, maar ook op brildoekjes, -spray en -doosjes zodat de kinderen hun eigen setje hebben.

Impact

We stonden niet alleen in voor het bedenken en uitwerken van de verschillende acties, maar zijn tot op heden Onghena’s vaste communicatiepartner. We stellen een communicatiekalender op met verschillende vaste momenten en thema’s en ontwikkelen hiervoor de nodige creatieve campagnes en commerciële acties. Het resultaat?

"Een perfecte mix tussen brede verspreiding en doelgerichte klantencommunicatie."

Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

décembre 2015
Description

Wie een bril zoekt in het Waasland, kan niet om Onghena Opticiens heen. Het familiebedrijf, dat sinds 1973 gedreven is door het vak en het ambacht, daagde ons uit om een complete branding te ontwikkelen, en niet zomaar eentje. De nieuwe huisstijl moest design en exclusiviteit uitstralen, net zoals de campagnes en acties die wij een creatieve toets mochten geven. En dan waren er nog de sub brands Onghena KidsSun Gallery en Weblens.be met elk hun eigen doelgroep

Défis

Onghena Opticiens‎ en Lavagraphics werken al enkele jaren samen. We kennen de familie door en door en spelen naadloos in op hun ideeën. In nauwe samenwerking met Onghena Opticiens legden we de doelgroepen en de customer journeys vast, zetten we de communicatiekalender uit en planden we de nodige acties. De subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.bewerden in de markt gezet met elk een eigen stijl.

Dat de nieuwe Onghena Opticiens‎ identity niet onopgemerkt bleef, bewijst het feit dat ze vlak na de lancering aandacht kreeg in Kwintessens magazine 1/2015, een periodiek die focuste op design en mode. Het magazine werd uitgegeven door Flanders DC, dat eerder bekend stond als Design Vlaanderen.  

Solutions

We creëerden een totaalbranding die met een vleugje goudfolie tot in het kleinste detail design en exclusiviteit uitstraalt. Logo, belettering, briletui en brildoekjes, draagtasjes, presentatiestukken ... alles ziet er eersteklas uit.

Onghena Opticiens werkte zijn customer service uit, dat een eigen label ‘Onghena ☘you’ kreeg. Klanten worden voortaan benaderd in een eigen 'customer service' stijl . Welkom bij de Onghena club!

Voor de algemene communicatie over onder andere opendeurdagen, acties en advies ontwikkelden we een format dat herkenbaar is, maar door een eigen invulling toch steeds weer de nieuwsgierigheid opwekt.

Verder creëerden we een driemaandelijks magazinekrant voor Onghena waarin alle trends en nieuwtjes op vlak van brillen en lenzen de revue passeren.

"Voor Onghena Kids haalden we het kind in ons naar boven en gingen we gretig aan de slag met kleurpotloden."

Resultaat: een subbranding met een eigen kleurenpalet en een reeks illustraties die verschillende thema's een kleurrijke toets geven. De subbranding en illustraties komen terug in de aparte kinderhoek in de winkel, maar ook op brildoekjes, -spray en -doosjes zodat de kinderen hun eigen setje hebben.

Impact

We stonden niet alleen in voor het bedenken en uitwerken van de verschillende acties, maar zijn tot op heden Onghena’s vaste communicatiepartner. We stellen een communicatiekalender op met verschillende vaste momenten en thema’s en ontwikkelen hiervoor de nodige creatieve campagnes en commerciële acties. Het resultaat?

"Een perfecte mix tussen brede verspreiding en doelgerichte klantencommunicatie."

Détails de la réalisation
work
Client
Onghena Opticiens‎
place
Localisation
Flandre Orientale
business
Secteur du client
Accessoires & vêtements
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Branding
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
#KIJKNIETWEG

#KIJKNIETWEG

décembre 2016
décembre 2016

#KIJKNIETWEG

 

CONTEXT

Om de 3 dagen sterft er in België iemand aan de gevolgen van partnergeweld. Onderzoek toont aan dat slachtoffers gemiddeld pas na 35 incidenten aangifte doen bij de politie.  Dat betekent dat ze vaak 2 jaar in een gewelddadige relatie zitten vooraleer ze hulp zoeken. 1 op de 7 gezinnen heeft met familiaal geweld te maken.  In 4 op de 10 gevallen worden ook kinderen blootgesteld aan geweld. Partnergeweld is een maatschappelijk probleem. Het is essentieel om actie te ondernemen. De Beweging tegen Geweld – vzw Zijn roept met haar nieuwe campagne #KIJKNIETWEG op om het taboe te doorbreken en over partnergeweld te praten.

Campagnefilmpje #KIJKNIETWEGHet beklijvende campagnefilmpje toont slachtoffers in een criminele context, want té vaak loopt het ook effectief slecht af. Het zet aan om niet weg te kijken, het taboe te doorbreken en hulp te zoeken of bieden. De Beweging tegen Geweld vraagt om het filmpje zo veel mogelijk te delen.

 Stappenplannen voor getuigen, slachtoffers en plegers Wat zeg je wel? Wat zeg je beter niet? Hoe bescherm ik mezelf? Waar kan ik terecht?

Bij de campagne #KIJKNIETWEG horen 3 stappenplannen voor 3 verschillende doelgroepen: getuigen, slachtoffers en plegers. De stappenplannen ondersteunen hen om iets aan de situatie te veranderen en wijzen de weg naar hulplijnen.

 Muzikale voorstelling Wie de thematiek van partnergeweld bespreekbaar wil maken bij een breder publiek, kan de gedurfde muzikale voorstelling met Ernst Löw en Deborah Ostrega boeken, 2 artiesten die over de donkere kant van de liefde zingen.

 Koen Dedoncker (vzw Zijn): “We praten er niet over. We doen liever alsof het niet bestaat. Maar zo komen gezinnen die ermee te maken krijgen in een spiraal van geweld terecht die steeds erger wordt. Het is noodzakelijk om vroeger in te grijpen, koppels sneller te helpen en te begeleiden naar een gezonde relatie. Vanzelf gaat het niet over.”

Mieke De Schepper (vzw Zijn): “ Er is altijd wel iemand die weet heeft van het geweld. Een familielid, een vriend, de buren,... maar niemand praat erover. Dit zijn de meest voorkomende redenen om niet te reageren:

● We willen ons niet bemoeien ● We weten niet wat we moeten zeggen ● We hebben schrik om er zelf bij betrokken te geraken ● We hebben schrik om het nog erger te maken

De cijfers liegen niet. Dit is een maatschappelijk probleem en het is essentieel om wèl actie te ondernemen. Vzw ZIJN biedt hiervoor concrete en gedifferentieerde hulp.”

Image de marque & branding
Marcel Nies

Marcel Nies

avril 2018
avril 2018

Marcel Nies

Marcel Nies is an international authority in Asian Art. He’s been taking part in the prestigious Tefaf Art Fair in Maastricht for 30 years, and is invited to sit on numerous vetting committees. Marcel Nies Oriental Art has supplied objects to a number of the worlds major museums.
The identity was based on the Mandala, which has always been a very important part of his identity. During this rebrand we’ve focused on bringing the Mandala back to it’s most pure form to express the class and purity of the gallery.

Image de marque & branding
Design & graphisme
CityFab 1

CityFab 1

janvier 2018
janvier 2018

CityFab 1

Un fablab est un espace ouvert à tous, dédié à la fabrication numérique. Diminutif de « fabrication laboratory », il a pour objectif de permettre aux particuliers et aux entreprises de concrétiser un objet modélisé sur ordinateur. Ces modélisations servent de base aux machines en vue d’une fabrication ultérieure.

cityfab 1 est avant tout un lieu d’échange, de partage et de formation autour de compétences techniques pour apprendre à imaginer et à réaliser des objets soi-même.   Le logo de cityfab 1 a été conçu comme un jeu de construction, à l'image du laboratoire. On y distingue des modules emboîtés qui représentent les outils avec lesquels les utilisateurs peuvent s'amuser sur place. Graphique et épuré, le logo symbolise la simplicité du fablab.

Image de marque & branding
Design & graphisme
Graphic Identity for new fashion brand

Graphic Identity for new fashion brand

février 2017
février 2017

Graphic Identity for new fashion brand

Eva Velasquez combined her love of beautiful materials and her passion for vintage utility clothing when she launched her label and her own boutique near Place Brugmann in Brussels in 2015. Entirely designed and manufactured in Belgium, the collection only uses the finest materials in addition to vintage and recycled fabrics. We were responsible for creating the whole graphic identity of the brand.

Image de marque & branding
Design & graphisme
Photographie
Culinaria Sablon

Culinaria Sablon

juillet 2016
juillet 2016

Culinaria Sablon

• Print ads

• Radio

• Digital

• Map

• POS

Culinaria et l'association Quartier des arts et du commerce du Sablon ont confié à Silver & Copper la communication des Nocturnes du Sablon 2015. La communication devait passer par la mise en place d'une identité visuelle simple et déclinable à tous types de supports. Le budget étant réduit, cette identité se devait d'être essentiellement graphique, sans photographies ou illustrations figuratives. Multicolore et multifacette, le graphisme s'inspire de vitraux de l'église du Sablon, du givre s'accrochant aux fenêtre en hiver, de la forme de la place du Sablon et de l'éclat des décorations lumineuses des fêtes de fin d'année.

Image de marque & branding
Publicité
Création de site internet
Design & graphisme

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.