Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

décembre 2015
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Description

Wie een bril zoekt in het Waasland, kan niet om Onghena Opticiens heen. Het familiebedrijf, dat sinds 1973 gedreven is door het vak en het ambacht, daagde ons uit om een complete branding te ontwikkelen, en niet zomaar eentje. De nieuwe huisstijl moest design en exclusiviteit uitstralen, net zoals de campagnes en acties die wij een creatieve toets mochten geven. En dan waren er nog de sub brands Onghena KidsSun Gallery en Weblens.be met elk hun eigen doelgroep

Défis

Onghena Opticiens‎ en Lavagraphics werken al enkele jaren samen. We kennen de familie door en door en spelen naadloos in op hun ideeën. In nauwe samenwerking met Onghena Opticiens legden we de doelgroepen en de customer journeys vast, zetten we de communicatiekalender uit en planden we de nodige acties. De subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.bewerden in de markt gezet met elk een eigen stijl.

Dat de nieuwe Onghena Opticiens‎ identity niet onopgemerkt bleef, bewijst het feit dat ze vlak na de lancering aandacht kreeg in Kwintessens magazine 1/2015, een periodiek die focuste op design en mode. Het magazine werd uitgegeven door Flanders DC, dat eerder bekend stond als Design Vlaanderen.  

Solutions

We creëerden een totaalbranding die met een vleugje goudfolie tot in het kleinste detail design en exclusiviteit uitstraalt. Logo, belettering, briletui en brildoekjes, draagtasjes, presentatiestukken ... alles ziet er eersteklas uit.

Onghena Opticiens werkte zijn customer service uit, dat een eigen label ‘Onghena ☘you’ kreeg. Klanten worden voortaan benaderd in een eigen 'customer service' stijl . Welkom bij de Onghena club!

Voor de algemene communicatie over onder andere opendeurdagen, acties en advies ontwikkelden we een format dat herkenbaar is, maar door een eigen invulling toch steeds weer de nieuwsgierigheid opwekt.

Verder creëerden we een driemaandelijks magazinekrant voor Onghena waarin alle trends en nieuwtjes op vlak van brillen en lenzen de revue passeren.

"Voor Onghena Kids haalden we het kind in ons naar boven en gingen we gretig aan de slag met kleurpotloden."

Resultaat: een subbranding met een eigen kleurenpalet en een reeks illustraties die verschillende thema's een kleurrijke toets geven. De subbranding en illustraties komen terug in de aparte kinderhoek in de winkel, maar ook op brildoekjes, -spray en -doosjes zodat de kinderen hun eigen setje hebben.

Impact

We stonden niet alleen in voor het bedenken en uitwerken van de verschillende acties, maar zijn tot op heden Onghena’s vaste communicatiepartner. We stellen een communicatiekalender op met verschillende vaste momenten en thema’s en ontwikkelen hiervoor de nodige creatieve campagnes en commerciële acties. Het resultaat?

"Een perfecte mix tussen brede verspreiding en doelgerichte klantencommunicatie."

Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

décembre 2015
Description

Wie een bril zoekt in het Waasland, kan niet om Onghena Opticiens heen. Het familiebedrijf, dat sinds 1973 gedreven is door het vak en het ambacht, daagde ons uit om een complete branding te ontwikkelen, en niet zomaar eentje. De nieuwe huisstijl moest design en exclusiviteit uitstralen, net zoals de campagnes en acties die wij een creatieve toets mochten geven. En dan waren er nog de sub brands Onghena KidsSun Gallery en Weblens.be met elk hun eigen doelgroep

Défis

Onghena Opticiens‎ en Lavagraphics werken al enkele jaren samen. We kennen de familie door en door en spelen naadloos in op hun ideeën. In nauwe samenwerking met Onghena Opticiens legden we de doelgroepen en de customer journeys vast, zetten we de communicatiekalender uit en planden we de nodige acties. De subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.bewerden in de markt gezet met elk een eigen stijl.

Dat de nieuwe Onghena Opticiens‎ identity niet onopgemerkt bleef, bewijst het feit dat ze vlak na de lancering aandacht kreeg in Kwintessens magazine 1/2015, een periodiek die focuste op design en mode. Het magazine werd uitgegeven door Flanders DC, dat eerder bekend stond als Design Vlaanderen.  

Solutions

We creëerden een totaalbranding die met een vleugje goudfolie tot in het kleinste detail design en exclusiviteit uitstraalt. Logo, belettering, briletui en brildoekjes, draagtasjes, presentatiestukken ... alles ziet er eersteklas uit.

Onghena Opticiens werkte zijn customer service uit, dat een eigen label ‘Onghena ☘you’ kreeg. Klanten worden voortaan benaderd in een eigen 'customer service' stijl . Welkom bij de Onghena club!

Voor de algemene communicatie over onder andere opendeurdagen, acties en advies ontwikkelden we een format dat herkenbaar is, maar door een eigen invulling toch steeds weer de nieuwsgierigheid opwekt.

Verder creëerden we een driemaandelijks magazinekrant voor Onghena waarin alle trends en nieuwtjes op vlak van brillen en lenzen de revue passeren.

"Voor Onghena Kids haalden we het kind in ons naar boven en gingen we gretig aan de slag met kleurpotloden."

Resultaat: een subbranding met een eigen kleurenpalet en een reeks illustraties die verschillende thema's een kleurrijke toets geven. De subbranding en illustraties komen terug in de aparte kinderhoek in de winkel, maar ook op brildoekjes, -spray en -doosjes zodat de kinderen hun eigen setje hebben.

Impact

We stonden niet alleen in voor het bedenken en uitwerken van de verschillende acties, maar zijn tot op heden Onghena’s vaste communicatiepartner. We stellen een communicatiekalender op met verschillende vaste momenten en thema’s en ontwikkelen hiervoor de nodige creatieve campagnes en commerciële acties. Het resultaat?

"Een perfecte mix tussen brede verspreiding en doelgerichte klantencommunicatie."

Détails de la réalisation
work
Client
Onghena Opticiens‎
place
Localisation
Flandre Orientale
business
Secteur du client
Accessoires & vêtements
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Branding
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Identité et site web

Identité et site web

octobre 2015
octobre 2015

Identité et site web

Transtec est un cabinet de conseil en développement pour l’institution publique, secteur privé et organisation du secteur tertiaire dans les économies émergentes. Nous nous sommes chargé avec nos partenaires habituels d’un relookage de leur identité (logo, structuration, website, copy…)

Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Branding : Print & Web

Branding : Print & Web

août 2016
août 2016

Branding : Print & Web

[ La Vita e Media - website : in progress ]

 

Présentation client 

 

 - Work in progress - 

 

 

Presentation projet 

 

Nous avons pris plaisir à travailler pour nos partenaires de la vita e media, en leur recréant une nouvelle identité visuelle basée sur un jeu typographique. Nous avons donc proposé un logo, des covers facebook et we transfer, ainsi qu'un site internet one page leur permettant de présenter certains de leurs reels.

Image de marque & branding
Waterloo, Champ de bataille

Waterloo, Champ de bataille

août 2016
août 2016

Waterloo, Champ de bataille

Une démarche historique

A y regarder de plus près, Waterloo n'a rien de la morne plaine décrite par Victor Hugo. En charge de l'harmonisation graphique des différents sites touristiques de Waterloo, huGGGy y propose un large champ de services "à la carte". On pourrait même dire que grâce à huGGGy, la butte a atteint ses objectifs.

Job | Logo - Charte graphique - Print

Image de marque & branding
Akzo Nobel_Levis_Branding&360Activation

Akzo Nobel_Levis_Branding&360Activation

juin 2017
juin 2017

Akzo Nobel_Levis_Branding&360Activation

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Réseaux sociaux
Evénementiel
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
Strategy & Communication Tools

Strategy & Communication Tools

novembre 2017
novembre 2017

Strategy & Communication Tools

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Ergonomie (UX/UI)
Stratégie de contenu
Innovation
Création de site internet
Design & graphisme
Animation
Rédaction et traduction
Photographie
Référencement naturel

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.