AccueilOnghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

décembre 2015
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk
Description

Wie een bril zoekt in het Waasland, kan niet om Onghena Opticiens heen. Het familiebedrijf, dat sinds 1973 gedreven is door het vak en het ambacht, daagde ons uit om een complete branding te ontwikkelen, en niet zomaar eentje. De nieuwe huisstijl moest design en exclusiviteit uitstralen, net zoals de campagnes en acties die wij een creatieve toets mochten geven. En dan waren er nog de sub brands Onghena KidsSun Gallery en Weblens.be met elk hun eigen doelgroep

Défis

Onghena Opticiens‎ en Lavagraphics werken al enkele jaren samen. We kennen de familie door en door en spelen naadloos in op hun ideeën. In nauwe samenwerking met Onghena Opticiens legden we de doelgroepen en de customer journeys vast, zetten we de communicatiekalender uit en planden we de nodige acties. De subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.bewerden in de markt gezet met elk een eigen stijl.

Dat de nieuwe Onghena Opticiens‎ identity niet onopgemerkt bleef, bewijst het feit dat ze vlak na de lancering aandacht kreeg in Kwintessens magazine 1/2015, een periodiek die focuste op design en mode. Het magazine werd uitgegeven door Flanders DC, dat eerder bekend stond als Design Vlaanderen.  

Solutions

We creëerden een totaalbranding die met een vleugje goudfolie tot in het kleinste detail design en exclusiviteit uitstraalt. Logo, belettering, briletui en brildoekjes, draagtasjes, presentatiestukken ... alles ziet er eersteklas uit.

Onghena Opticiens werkte zijn customer service uit, dat een eigen label ‘Onghena ☘you’ kreeg. Klanten worden voortaan benaderd in een eigen 'customer service' stijl . Welkom bij de Onghena club!

Voor de algemene communicatie over onder andere opendeurdagen, acties en advies ontwikkelden we een format dat herkenbaar is, maar door een eigen invulling toch steeds weer de nieuwsgierigheid opwekt.

Verder creëerden we een driemaandelijks magazinekrant voor Onghena waarin alle trends en nieuwtjes op vlak van brillen en lenzen de revue passeren.

"Voor Onghena Kids haalden we het kind in ons naar boven en gingen we gretig aan de slag met kleurpotloden."

Resultaat: een subbranding met een eigen kleurenpalet en een reeks illustraties die verschillende thema's een kleurrijke toets geven. De subbranding en illustraties komen terug in de aparte kinderhoek in de winkel, maar ook op brildoekjes, -spray en -doosjes zodat de kinderen hun eigen setje hebben.

Impact

We stonden niet alleen in voor het bedenken en uitwerken van de verschillende acties, maar zijn tot op heden Onghena’s vaste communicatiepartner. We stellen een communicatiekalender op met verschillende vaste momenten en thema’s en ontwikkelen hiervoor de nodige creatieve campagnes en commerciële acties. Het resultaat?

"Een perfecte mix tussen brede verspreiding en doelgerichte klantencommunicatie."

Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

décembre 2015
Description

Wie een bril zoekt in het Waasland, kan niet om Onghena Opticiens heen. Het familiebedrijf, dat sinds 1973 gedreven is door het vak en het ambacht, daagde ons uit om een complete branding te ontwikkelen, en niet zomaar eentje. De nieuwe huisstijl moest design en exclusiviteit uitstralen, net zoals de campagnes en acties die wij een creatieve toets mochten geven. En dan waren er nog de sub brands Onghena KidsSun Gallery en Weblens.be met elk hun eigen doelgroep

Défis

Onghena Opticiens‎ en Lavagraphics werken al enkele jaren samen. We kennen de familie door en door en spelen naadloos in op hun ideeën. In nauwe samenwerking met Onghena Opticiens legden we de doelgroepen en de customer journeys vast, zetten we de communicatiekalender uit en planden we de nodige acties. De subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.bewerden in de markt gezet met elk een eigen stijl.

Dat de nieuwe Onghena Opticiens‎ identity niet onopgemerkt bleef, bewijst het feit dat ze vlak na de lancering aandacht kreeg in Kwintessens magazine 1/2015, een periodiek die focuste op design en mode. Het magazine werd uitgegeven door Flanders DC, dat eerder bekend stond als Design Vlaanderen.  

Solutions

We creëerden een totaalbranding die met een vleugje goudfolie tot in het kleinste detail design en exclusiviteit uitstraalt. Logo, belettering, briletui en brildoekjes, draagtasjes, presentatiestukken ... alles ziet er eersteklas uit.

Onghena Opticiens werkte zijn customer service uit, dat een eigen label ‘Onghena ☘you’ kreeg. Klanten worden voortaan benaderd in een eigen 'customer service' stijl . Welkom bij de Onghena club!

Voor de algemene communicatie over onder andere opendeurdagen, acties en advies ontwikkelden we een format dat herkenbaar is, maar door een eigen invulling toch steeds weer de nieuwsgierigheid opwekt.

Verder creëerden we een driemaandelijks magazinekrant voor Onghena waarin alle trends en nieuwtjes op vlak van brillen en lenzen de revue passeren.

"Voor Onghena Kids haalden we het kind in ons naar boven en gingen we gretig aan de slag met kleurpotloden."

Resultaat: een subbranding met een eigen kleurenpalet en een reeks illustraties die verschillende thema's een kleurrijke toets geven. De subbranding en illustraties komen terug in de aparte kinderhoek in de winkel, maar ook op brildoekjes, -spray en -doosjes zodat de kinderen hun eigen setje hebben.

Impact

We stonden niet alleen in voor het bedenken en uitwerken van de verschillende acties, maar zijn tot op heden Onghena’s vaste communicatiepartner. We stellen een communicatiekalender op met verschillende vaste momenten en thema’s en ontwikkelen hiervoor de nodige creatieve campagnes en commerciële acties. Het resultaat?

"Een perfecte mix tussen brede verspreiding en doelgerichte klantencommunicatie."

Détails de la réalisation
work
Client
Onghena Opticiens‎
place
Localisation
Flandre Orientale
business
Secteur du client
Accessoires & vêtements
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Branding
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Ezviz: Datasheets, ads, amazon images,...

Ezviz: Datasheets, ads, amazon images,...

juin 2018
juin 2018

Ezviz: Datasheets, ads, amazon images,...

Image de marque & branding
Design & graphisme
Brand image for a retailer

Brand image for a retailer

décembre 2016
décembre 2016

Brand image for a retailer

Starting from one point of sale to 10 in Brussels, and then Paris…

Building a real brand, that can be recognized and differentiated from the other pizza’s offers on the market

Publicité
Image de marque & branding
Design & graphisme
Publicité en ligne
Docks Bruxsel and Food District

Docks Bruxsel and Food District

octobre 2017
octobre 2017

Docks Bruxsel and Food District

Design, Signage : https://www.youstudio.eu/docks

Customer : Equilis ​

 

Image de marque & branding
Design & graphisme
Qpluss

Qpluss

octobre 2017
octobre 2017

Qpluss

Gewapend met jarenlange ervaring in de HVACR-sector streeft Qpluss ernaar de beste kwaliteit tegen de scherpste prijzen te bieden. Duurzame, betrouwbare, kwalitatieve producten: gemaakt door professionals, voor professionals.

TOEN.

Een sterk merk, gecreëerd door professionals, voor professionals. Dit was en is nog steeds het vertrekpunt van het merk Qpluss – een ‘brand’ die wij mee mochten ontwikkelen van concept tot realisatie. MENTALL ontwikkelde de volledige huisstijl & website en nam eveneens de productverpakkingen voor zijn rekening. Gelijktijdig deponeerden we de merknaam Qpluss om zo eventuele andere partijen te beletten om op het Qpluss succes mee te varen.

NU.

Ondertussen lanceerde Qpluss 4 nieuwe producten. Om er voor te zorgen dat de producten ook een sexy look kregen werkte MENTALL voor de product-verpakkingen samen met leveranciers uit China, Japan, Engeland & Nederland. We ontfermden ons eveneens over de product-foto’s en daarmee gepaarde brochures, rollup-banners & ander promotiemateriaal.

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Référencement naturel
Publicité
E-mailing
BRIDGESTONE x ASTON MARTIN

BRIDGESTONE x ASTON MARTIN

août 2018
août 2018

BRIDGESTONE x ASTON MARTIN

The context: Well known as the main sponsor of the Formula 1 championship, Bridgestone is currently the highest ranking tyre manufacturer in the global tyre market. The brand is committed to developing its “Passion for Exellence” and is dedicated worldwide to “serve society with superior quality”.

The challenge: To create a new communication strategy positioning the brand as the symbol of excellence, and to manage to associate the tyres with top level car brands.

Our answer was to implement a European partnership between Bridgestone and Aston Martin. Aston Martin allowed us to use their cars to promote Bridgestone tyres through a common vision of harmony, precision and excellence.

Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Relations publiques (RP)
Photographie
Publicité

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.