No Violence

mai 2016
Description

Challenge

Violence amongst young couples is much higher than we would first think. That’s why Wallonia, Wallonia-Brussels Federation and Cocof decided to reach the French speaking Gen Z (15-18 yo) to show them that psychologic, physical, verbal, sexual or economical violence is not acceptable in a relationship. They also wanted to tell them that there’s always a way out.

Idea

The idea was to show daily situations among young couples which are generally considered as normal and ask Gen Z if they think these are really normal. With the baseline “Don’t let anyone decide in your name”, the campaign was declined in 2 radio spots broadcasted on all major French speaking broadcasting stations, 1 TV spot on all major French speaking TV stations, a new website, a booklet, a digital plan on Facebook (ads + video), prints dispatched to schools and administrations and badges. To catch Gen Z, the campaign had to be entertaining, so it was proposed as a pop quiz to check if they are violent and/or if they are victims of violence. The TV & radio spots showed that once you’re the victim of violence in your couple, it becomes a reflex to think of yourself as the problem. The end of the spot gives the phone number of the association which help Gen Z to get rid of violence.

Results

Loads of conversations took place on Facebook between people from Gen Z, sharing their experiences.

No Violence

mai 2016
Description

Challenge

Violence amongst young couples is much higher than we would first think. That’s why Wallonia, Wallonia-Brussels Federation and Cocof decided to reach the French speaking Gen Z (15-18 yo) to show them that psychologic, physical, verbal, sexual or economical violence is not acceptable in a relationship. They also wanted to tell them that there’s always a way out.

Idea

The idea was to show daily situations among young couples which are generally considered as normal and ask Gen Z if they think these are really normal. With the baseline “Don’t let anyone decide in your name”, the campaign was declined in 2 radio spots broadcasted on all major French speaking broadcasting stations, 1 TV spot on all major French speaking TV stations, a new website, a booklet, a digital plan on Facebook (ads + video), prints dispatched to schools and administrations and badges. To catch Gen Z, the campaign had to be entertaining, so it was proposed as a pop quiz to check if they are violent and/or if they are victims of violence. The TV & radio spots showed that once you’re the victim of violence in your couple, it becomes a reflex to think of yourself as the problem. The end of the spot gives the phone number of the association which help Gen Z to get rid of violence.

Results

Loads of conversations took place on Facebook between people from Gen Z, sharing their experiences.

Détails de la réalisation
work
Client
Wallonia
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Gouvernement et administration
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Publicité
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
FRED et Marie

FRED et Marie

février 2016
février 2016

FRED et Marie

Projet réalisé à la demande du centre de l'Egalité des Chances pour dénoncer la violence psychologique dans le couple. Notre réponse a immédiatement été qu'il nous fallait plus de temps qu'un 30sec radio et télé classique, que la violence psychologique est vicieuse, nuancée et se propage au fur et à mesure. 

Nous avons donc réalisé un court-métrage entre fiction et réalité, en créant de faux profils Facebook pour faire vivre dans notre monde les personnages du film. "Pour un couple sur 8, ceci n'est pas une fiction". Cette signature dénonçait le fait que cette violence peut être présente plus proche de nous qu'on ne le pense. Un site dédié au film et un teaser 30sec télé-radio ont été lancés sur toutes les chaines belges francophones du pays. 

Ce film est un énorme succès mondial, traduit dans 10 langues! Il compte actuellement 1.350.000 vues sur Youtube, et ce chiffre évolue toujours.

Publicité
L'esplanade

L'esplanade

septembre 2016
septembre 2016

L'esplanade

L’Esplanade, au cœur de Louvain-la-Neuve est un concept urbain dans lequel la ville accueille un centre commercial avec près de 100 commerces. Nous sommes leur partenaire graphique et créatif depuis la création du shopping mall en 2005. Nous concevons et développons leurs campagnes grand public, ainsi que tous les visuels promotionnels et les activations terrain.

Case complet sur http://www.lasuperboite.be/project/lesplanade/

Publicité
Coca Cola Augmented reality activation

Coca Cola Augmented reality activation

août 2018
août 2018

Coca Cola Augmented reality activation

An augmented reality in-store experience to draw attention to Coke's concept of the Perfect Serve - original and impactful enough to run year-round in in the largest Carrefour Hypermarkets.

 

Image de marque & branding
Relations publiques (RP)
3D
Réseaux sociaux
Evénementiel
Publicité
RED

RED

novembre 2014
novembre 2014

RED

The campaign RED is a Fiat advert, born from the union between Leo Burnett Brussels (based at Ville de Bruxelles - Stad Brussel, Belgium) and FIAT S.p.A. in 2011. This campaign is known in the marketing & communication market for Print, Commercials Archive, Cars, Fiat Adverts.

Publicité
La Lorraine Bakery Group_Dauphine

La Lorraine Bakery Group_Dauphine

juin 2017
juin 2017

La Lorraine Bakery Group_Dauphine

Image de marque & branding
Evénementiel
Publicité
E-mailing
Stratégie digitale

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.