Make your moment special

mai 2016
Make your moment special
Description

Carrefour Belgium is one of the foremost mass retailers in the country, with a strong presence and brand awareness – but also strong expectations on the part of the public. We love this sort of environment!

The Challenge

The Grand-Prés store in Mons had been closed for major re-construction. It was obvious Carrefour would have to make a splash when it re-opened. What’s more, the store was to be the first to unveil Carrefour’s new Shopper concept in Europe. So a lot was hanging on this opening!

Carrefour Belgium approached Hello Agency to develop the look & feel for all the communication material used to announce the re-launch.

The goal was to reach local shoppers across all the media they might use. Shoppers had to know exactly what was new – and why they should bother visiting the store in the first week or so.

Ultimately, we delivered a tailor-made theme (that nonetheless fits into the group’s very precise guidelines):

--> ads in the regional press

--> pages in other media used in the complex such as the Imagix Mons cinema magazine

--> outdoor banners visible from the motorway, and

--> all the collateral needed for the opening cocktail.

Make your moment special

mai 2016
Description

Carrefour Belgium is one of the foremost mass retailers in the country, with a strong presence and brand awareness – but also strong expectations on the part of the public. We love this sort of environment!

The Challenge

The Grand-Prés store in Mons had been closed for major re-construction. It was obvious Carrefour would have to make a splash when it re-opened. What’s more, the store was to be the first to unveil Carrefour’s new Shopper concept in Europe. So a lot was hanging on this opening!

Carrefour Belgium approached Hello Agency to develop the look & feel for all the communication material used to announce the re-launch.

The goal was to reach local shoppers across all the media they might use. Shoppers had to know exactly what was new – and why they should bother visiting the store in the first week or so.

Ultimately, we delivered a tailor-made theme (that nonetheless fits into the group’s very precise guidelines):

--> ads in the regional press

--> pages in other media used in the complex such as the Imagix Mons cinema magazine

--> outdoor banners visible from the motorway, and

--> all the collateral needed for the opening cocktail.

Détails de la réalisation
work
Client
Carrefour Belgium
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Vente au détail
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Stratégie digitale
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
NRJ IOS + ANDROID APP

NRJ IOS + ANDROID APP

février 2017
février 2017

NRJ IOS + ANDROID APP

IOS + ANDROID APP

Versatile mobile streaming application for NRJ

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Application mobile
Blog Médiacité

Blog Médiacité

juin 2016
juin 2016

Blog Médiacité

Le tout-nouveau-tout-beau blog fashion de Médiacité est en ligne. Un chouette partenariat avec pour objectif une autonomie dans la gestion de contenu. Nous avons donc organisé une formation avec leur équipe et deux blogueuses. Alessia & Françoise alimenteront chaque mois le blog afin de vous présenter leurs trouvailles de la Médiacité. Pour tous les bons plans et conseils n’hésitez pas à aller visiter le nouveau blog de Médiacité!

Spécificité: Blog responsive avec CMS Categorie: Web Date: 2016 Client: Médiacité

Stratégie digitale
Nonkel Jef

Nonkel Jef

avril 2018
avril 2018

Nonkel Jef

Lancering van TV-icoon Nonkel Jef terug te brengen naar het Theater. Na een eerste voorstelling nu ook een tweede voorstelling.

Stratégie digitale
Relations publiques (RP)
Création de site internet
Design & graphisme
Réseaux sociaux
Planification médias
Publicité
Digital transformation in travel insurance

Digital transformation in travel insurance

mars 2018
mars 2018

Digital transformation in travel insurance

The inventor of travel insurance and one of the top insurance companies in Belgium, hired us to make sure they get to double digit growth. We are responsible for conversion rate optimisation, SEO, SEA, content strategy and all marketing campaigns and marketing budgets in 2018.

 

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Création de site internet
Rédaction et traduction
Référencement naturel
Innovation
Data Consulting
Valorisons la Protontherapie !

Valorisons la Protontherapie !

mai 2017
mai 2017

Valorisons la Protontherapie !

Avec plus de 50% de part de marché, et une prédominance technologique incontestable, IBA s’impose comme le leader mondial dans le domaine de la Proton Thérapie. Une réalité pourtant encore trop peu saillante, tant dans la proposition de base de l’entreprise, que dans la communication digitale opérée par IBA Group sur sa plateforme Worldwide.

Un changement en profondeur de sa stratégie digitale s’imposait donc pour souligner ce leadership et conforter sa croissance à l’international. Avec, pour première étape, une fusion intégrale de son site Worldwide et celui dédié spécifiquement à son offre en Proton Therapy. Principal challenge : optimiser le flux de conversion visiteur > prospect via des parcours utilisateurs clairement définis, et mieux canalisés au sein de l’expérience du site.

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Création de site internet
Design & graphisme

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.