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Lilliputiens

février 2016
Lilliputiens
Description

Un catalogue de jouets disponibles à la vente dans des magasins à travers le monde. Ce site développé avec la plateforme Prestashop, offre à notre client une gestion multi-langues et multi-pays, et nous leur préparons des pages de présentations sur mesure pour chaque nouvelle gamme de produits. 

Lilliputiens

février 2016
Description

Un catalogue de jouets disponibles à la vente dans des magasins à travers le monde. Ce site développé avec la plateforme Prestashop, offre à notre client une gestion multi-langues et multi-pays, et nous leur préparons des pages de présentations sur mesure pour chaque nouvelle gamme de produits. 

Détails de la réalisation
work
Client
Lilliputiens
place
Localisation
Namur
business
Secteur du client
Jouets
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
Création d'e-commerce
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Client de longue date de Caviar Agency, Verhulst Events and Partners est une agence événementielle spécialisée dans l’organisation sur mesure d’événements d’exception, en Belgique et à l’étranger.

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Création de site internet
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juin 2017
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E-commerce
Marketing support across the EMEA region

Marketing support across the EMEA region

janvier 2017
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Marketing support across the EMEA region

Janssen Pharmaceuticals, part of the Johnson & Johnson group of companies, provides innovative medicines for an array of health concerns. Janssen sought to consolidate disparate marketing efforts across the EMEA region. Previously, many of its local operating companies created dynamic ads and materials for local markets, but their best practices and ideas were not systematically shared and leveraged across the enterprise. Such a decentralized approach also increased risks for branding inconsistencies and potential compliance issues.

Janssen sought to implement a process and technology to help consolidate the collaboration, approval and sharing of their marketing materials. Unfortunately, an added difficulty was that Janssen had already tried to implement a tool to do this just a few years earlier, but it was neither “user friendly nor future proof,” which only added to the frustration of employees.

When Janssen EMEA launched an initiative to find a new tool and, as well, optimize their collaborative process, Mach Media was brought in to lead the communications aspect of the project, which comprised the selection, roll out, and integration of the new platform. Named UNITAS, Latin for “unity,” the new process and tool selected allowed Janssen to consolidate and share marketing materials among 3,000 people across the entire enterprise.

Over a two-year period, Mach Media promoted UNITAS though a campaign of newsletters, workshops and trainings designed to embed the UNITAS “way of working” into the company culture. Mach Media focused on targeted communication actions to achieve buy in from senior management, direct users, and process enablers. Continuous feedback and transparent communication were the pillars of this successful roll out.

Today, UNITAS is very much part of Janssen’s approach for the development of marketing and educational materials, with hundreds of campaigns archived and shared across the platform every week.

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Bioparabolic branding & eshop

Bioparabolic branding & eshop

mai 2018
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Bioparabolic branding & eshop

Bioparabolic est un acteur majeur en Belgique en création de compléments alimentaires. L'équipe est venu nous voir en 2016 pour réfléchir à une nouvelle approche marketing. Tout d'abord moderniser le site et sa présence sur les réseaux sociaux, mais également améliorer toute la chaine des procédures de la commande à la livraison via des automatismes.

Stratégie digitale
E-commerce
Levi's: Boosting sales through CRM

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février 2018
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Levi's: Boosting sales through CRM

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

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