Levi's: Boosting sales through CRM

février 2018
Levi's: Boosting sales through CRM
Levi's: Boosting sales through CRM
Description

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

Défis

  • Online conversion
  • Online sales
  • Cross-selling

Solutions

Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...

Impact

De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...

Levi's: Boosting sales through CRM

février 2018
CRM
CRM strategy
CRM maintenance
E-CRM
DIRECT MARKETING
e-mailing
e-mailings
CRM
CRM strategy
CRM maintenance
E-CRM
DIRECT MARKETING
e-mailing
e-mailings
Description

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

Défis

  • Online conversion
  • Online sales
  • Cross-selling

Solutions

Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...

Impact

De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...

Détails de la réalisation
work
Client
Levi Strauss
place
Localisation
Anvers
business
Secteur du client
Accessoires & vêtements
people
Audience
Business to Business
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
Stratégie digitale, Branding, Marketing de contenu, Stratégie de web analytics, Consultance Data, Création d'e-commerce, Graphisme, Rédaction de contenu, E-mail Marketing
today
Période de collaboration
septembre 2016
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
CoolBlue Sound Design

CoolBlue Sound Design

mai 2015
mai 2015

CoolBlue Sound Design

We delivered sound design & post production for Coolblue.

Image de marque & branding
Brand identity portfolio

Brand identity portfolio

octobre 2015
octobre 2015

Brand identity portfolio

Design & graphisme
Image de marque & branding
Branding

Branding

mars 2018
mars 2018

Branding

Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Réalisation d'un site internet commercial

Réalisation d'un site internet commercial

septembre 2018
septembre 2018

Réalisation d'un site internet commercial

Réalisation d'un site internet commercial pour la société SmartUp (vente et installation de caméras de surveillance)

Reprise du nom de domaine existant et transfert vers nouvel hébergeur.

http://smart-up.biz

 

Création de site internet
Design & graphisme
Campagne Biaform

Campagne Biaform

avril 2016
avril 2016

Campagne Biaform

Objectifs :

1) Construire la notoriété de Biaform

2) Positionner le produit comme une référence en "Pain santé"

Réponses :

1) Partenariat avec la famille Borlée

2) Développement de campagnes

3) Activations 360

Publicité
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Publicité en ligne

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.