AccueilLevi's: Boosting sales through CRM

Levi's: Boosting sales through CRM

février 2018
Levi's: Boosting sales through CRM
Levi's: Boosting sales through CRM
Description

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

Défis

  • Online conversion
  • Online sales
  • Cross-selling

Solutions

Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...

Impact

De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...

Levi's: Boosting sales through CRM

février 2018
CRM
CRM strategy
CRM maintenance
E-CRM
DIRECT MARKETING
e-mailing
e-mailings
CRM
CRM strategy
CRM maintenance
E-CRM
DIRECT MARKETING
e-mailing
e-mailings
Description

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

Défis

  • Online conversion
  • Online sales
  • Cross-selling

Solutions

Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...

Impact

De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...

Détails de la réalisation
work
Client
Levi Strauss
place
Localisation
Anvers
business
Secteur du client
Accessoires & vêtements
people
Audience
Business to Business
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
Stratégie digitale, Branding, Marketing de contenu, Stratégie de web analytics, Consultance Data, Création d'e-commerce, Graphisme, Rédaction de contenu, E-mail Marketing
today
Période de collaboration
septembre 2016
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
BEBAT K3 Love Cruise - Kinepolis Leuven

BEBAT K3 Love Cruise - Kinepolis Leuven

février 2018
février 2018

BEBAT K3 Love Cruise - Kinepolis Leuven

Recycling has never been that much fun! Bebat organized a school contest and asked us to transform Kinepolis Leuven to a “heaven on earth” for our little friends. They’ve played, ran, sung and created the most amazing things under supervision of our captains on duty! Afterwards they enjoyed the new K3 movie. All aboard chaps, the ship is leaving

Image de marque & branding
Evénementiel
Brand Development for Fashion Scent

Brand Development for Fashion Scent

novembre 2018
novembre 2018

Brand Development for Fashion Scent

Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Trends Tendances

Trends Tendances

juillet 2016
juillet 2016

Trends Tendances

• Print ads

L'annonceur souhaitait une campagne testimonial avec un magazine dans les mains d'un chef d'entreprise. Il a finalement soutenu et publié une campagne élégante qui met en avant les top managers belges à travers les produits de leur entreprise.

Publicité
Image de marque & branding
Photographie
Brand identity portfolio

Brand identity portfolio

octobre 2015
octobre 2015

Brand identity portfolio

Design & graphisme
Image de marque & branding
Benetiet

Benetiet

août 2018
août 2018

Benetiet

Image de marque & branding
Relations publiques (RP)
Publicité

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.