Levi's: Boosting sales through CRM

février 2018
Levi's: Boosting sales through CRM
Levi's: Boosting sales through CRM
Description

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

Défis

  • Online conversion
  • Online sales
  • Cross-selling

Solutions

Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...

Impact

De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...

Levi's: Boosting sales through CRM

février 2018
CRM
CRM strategy
CRM maintenance
E-CRM
DIRECT MARKETING
e-mailing
e-mailings
CRM
CRM strategy
CRM maintenance
E-CRM
DIRECT MARKETING
e-mailing
e-mailings
Description

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

Défis

  • Online conversion
  • Online sales
  • Cross-selling

Solutions

Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...

Impact

De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...

Détails de la réalisation
work
Client
Levi Strauss
place
Localisation
Anvers
business
Secteur du client
Accessoires & vêtements
people
Audience
Business to Business
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
E-mail Marketing, Rédaction de contenu, Graphisme, Création d'e-commerce, Consultance Data, Stratégie de web analytics, Marketing de contenu, Branding, Stratégie digitale
today
Période de collaboration
septembre 2016
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
A brand new online world of inspiration and style

A brand new online world of inspiration and style

octobre 2017
octobre 2017

A brand new online world of inspiration and style

We created a transparant and easy-to-use online platform focussing on visual storytelling, contemporary design, social media and smart online advertising.

Stratégie digitale
Ligue Braille. Une autre façon de voir la vie.

Ligue Braille. Une autre façon de voir la vie.

mars 2017
mars 2017

Ligue Braille. Une autre façon de voir la vie.

Following our strategic analysis, the communication brings a particularly positive tone to the visual impairment by describing, with lightness, the daily life of Sylvie who lost sight five years ago, but who continues to enjoy the good sides of life, in complete autonomy. The integrated national campaign is aired on TV, radio, postering in the Brussels metro, POS for regional antennas and field actions.

Image de marque & branding
Publicité
Publicité en ligne
Stratégie de contenu
Photographie
Réseaux sociaux
Power Flowers by IBC

Power Flowers by IBC

mai 2018
mai 2018

Power Flowers by IBC

IBC is all about inspiring chefs with great ideas and ultra-convenient products for bakery, pastry, confectionery and ice cream. Inspiration and convenience? Exactly, we’re a perfect match.

IBC’s DNA? Expertise in colour and convenience. Together we created Power Flowers™, a highly convenient food coloring system. Product development, branding and marketing, we cooperated through every step. We even created a recipe calculating app. The result? A coloring revolution in many chefs' kitchens worldwide.

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Relations publiques (RP)
Web analytique/Big data
Application web
Création de site internet
Design & graphisme
Film
Application mobile
Rédaction et traduction
Photographie
Réseaux sociaux
Evénementiel
Référencement naturel
Planification médias
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
Facebook page and contest website

Facebook page and contest website

octobre 2016
octobre 2016

Facebook page and contest website

Creation of the FB page, content management, creation of a contest for the launch of the FB page targetted to the DB of the client

Stratégie digitale
Sirvo in de markt zetten

Sirvo in de markt zetten

décembre 2015
décembre 2015

Sirvo in de markt zetten

Sirvo is een product van X-plus en wordt verdeeld door Acom, twee bedrijven die gespecialiseerd zijn in IT. Een partij die dus prima in staat is om zijn digitale communicatie zelf uit te voeren. Onze opdracht was dan ook om een scherpe positionering te ontwikkelen en de interesse van de doelgroep te wekken.

Stratégie digitale

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.