Joepie

mai 2016
Description

Challenge

Joepie, the Persgroep magazine of the Flemish Gen Z, started a big change. After a fresh lay-out, the brand also created a smartphone-app. The goal was to launch the app and boost sales of the magazine at the same time.

Idea

After market research and focus group discussions, it emerged that our adolescents often feel misunderstood by their parents. That’s why we decided to put the emphasis on what the magazine does best: understanding Gen Z and answering all their questions. Joepie is getting even closer to them with their new app.

The campaign included video (TV and web), bannering, radio and print as well as a making of-video. Because Joepie doesn’t want to be a brand that dictates teens what to do, think or say, the videos were not scripted and Joepie decided to give the youth an honest voice to let them explain their teen lifes. 

The strength of this campaign lies in the media plan and content that adapts each time.

Results

Generation Y finally felt understood by media. They discovered that it’s not just a magazine, it’s an honest brand that converses and interact with them.

Joepie

mai 2016
Description

Challenge

Joepie, the Persgroep magazine of the Flemish Gen Z, started a big change. After a fresh lay-out, the brand also created a smartphone-app. The goal was to launch the app and boost sales of the magazine at the same time.

Idea

After market research and focus group discussions, it emerged that our adolescents often feel misunderstood by their parents. That’s why we decided to put the emphasis on what the magazine does best: understanding Gen Z and answering all their questions. Joepie is getting even closer to them with their new app.

The campaign included video (TV and web), bannering, radio and print as well as a making of-video. Because Joepie doesn’t want to be a brand that dictates teens what to do, think or say, the videos were not scripted and Joepie decided to give the youth an honest voice to let them explain their teen lifes. 

The strength of this campaign lies in the media plan and content that adapts each time.

Results

Generation Y finally felt understood by media. They discovered that it’s not just a magazine, it’s an honest brand that converses and interact with them.

Détails de la réalisation
work
Client
De Persgroep
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Médias
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Publicité
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Bruxelles les Bains

Bruxelles les Bains

septembre 2016
septembre 2016

Bruxelles les Bains

Suite à une compétition, nous avons réalisé plusieurs projets bénéficiant d’une large visibilité pour la ville de Bruxelles. Plaisirs d’Hiver et Bruxelles les Bains sont deux événements bruxellois majeurs et connus de tous. Sur base d’éléments imposés par des guidelines stricts, nous avons décliné des concepts simples, forts et créatifs. Le plan média mis en place, nous a permis d’élargir le concept à de la TV et de l’affichage urbain.

Case complet sur http://www.lasuperboite.be

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Website & marketing voor McAlson

Website & marketing voor McAlson

février 2018
février 2018

Website & marketing voor McAlson

McAlson is een 100% Belgisch familiebedrijf dat al 20 jaar onderbroeken van de hoogste kwaliteit maakt. De prints zijn zeer creatief met een maffe twist en het aanbod is zeer uitgebreid met 160 nieuwe designs per jaar. Dit maakt van de McAlson boxershorts echte collector’s items.

Image de marque & branding
Création de site internet
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Kuurne-Brussel-Kuurne campaign visual

Kuurne-Brussel-Kuurne campaign visual

mars 2017
mars 2017

Kuurne-Brussel-Kuurne campaign visual

Image de marque & branding
Design & graphisme
Création de site internet
Photographie
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Becel Pro Activ activeringscampagne

Becel Pro Activ activeringscampagne

juin 2018
juin 2018

Becel Pro Activ activeringscampagne

Unilever wou de merkpropositie van BPA als cholesterolverlager benadrukken. Via een activeringscampagne naar alle steden en gemeenten wilden we de burgers sensibiliseren. Met hun deelname konden ze een AED toestel voor hun gemeente in de wacht slepen.

Relations publiques (RP)
Création de site internet
Evénementiel
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selfpromotion / deadline

selfpromotion / deadline

juillet 2018
juillet 2018

selfpromotion / deadline

Image de marque & branding
Design & graphisme
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