Illustration (watercolor) for Cartier

avril 2016
Illustration (watercolor) for Cartier
Description

Cartier International needs some colorful illustrations for the boutiques. 

Illustration (watercolor) for Cartier

avril 2016
illustrations
watercolor
brand design
illustrations
watercolor
brand design
Description

Cartier International needs some colorful illustrations for the boutiques. 

Détails de la réalisation
work
Client
Cartier International
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Luxe et Joaillerie
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
Branding, Graphisme
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Valorisons la Protontherapie !

Valorisons la Protontherapie !

mai 2017
mai 2017

Valorisons la Protontherapie !

Avec plus de 50% de part de marché, et une prédominance technologique incontestable, IBA s’impose comme le leader mondial dans le domaine de la Proton Thérapie. Une réalité pourtant encore trop peu saillante, tant dans la proposition de base de l’entreprise, que dans la communication digitale opérée par IBA Group sur sa plateforme Worldwide.

Un changement en profondeur de sa stratégie digitale s’imposait donc pour souligner ce leadership et conforter sa croissance à l’international. Avec, pour première étape, une fusion intégrale de son site Worldwide et celui dédié spécifiquement à son offre en Proton Therapy. Principal challenge : optimiser le flux de conversion visiteur > prospect via des parcours utilisateurs clairement définis, et mieux canalisés au sein de l’expérience du site.

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Création de site internet
Design & graphisme
PR - Launch colour of the year 2018

PR - Launch colour of the year 2018

septembre 2017
septembre 2017

PR - Launch colour of the year 2018

For the launch of the Levis Colour of the Year 2018 'Heart Wood' we activated the press and influencers, aside from the traditional press release, with a world premier PR event, followed by a blogger dinner at night.
We used an original and unexpected location, a cactus greenhouse, as the desert theme to bring a content story about the new colour and it's origin.

Stratégie de contenu
Relations publiques (RP)
Evénementiel
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Réseaux sociaux
Waterloo 2015

Waterloo 2015

novembre 2017
novembre 2017

Waterloo 2015

Engaging the  June 2015, the world commemorated the Bicentenary of the Battle of Waterloo, a decisive historic event. The non-profit organisation Bataille de Waterloo 1815 planned the most impressive reconstruction ever seen in Europe. Five thousand re-enactors, three hundred horses and a hundred canons participated.

Their goals: to engage a wider audience beyond re-enactment and Napoleon enthusiasts, and to convert no less than 120,000 of them to ticket buyers using a strategic, conversion-based content and social media approach.

To that end, Voice conceived a full-fledged conversational communication plan for our sister company VO Communication, the event’s executive producer, and their partner Verhulst Events and Partners. The plan integrates web, public relations, and social media.

A holistic approach using digital and PR

We set up an extensive website in four languages: Dutch, French, English and German. The site servesd as the core of all communications as well as the opportunity for conversions, such as ticket sales, requests to participate in the re-enactment and merchandising.

Public relations helped us get the word out. We partnered with journalists in TV, radio and printed press to heighten awareness for this extraordinary event through multiple press conferences, a press kit and an online press room. Leading up to June 2015, we provided press relations with a monthly fresh story by means of a press release.

Social media created day-to-day engagement. However, the Facebook page was just the beginning; throughout the year, we created additional Facebook pages for 10 historical characters to interact with. We aadded Instagram and Twitter to the mix, as well as a YouTube channel which hosts several videos. 

 

Stratégie digitale
Stratégie de contenu
Relations publiques (RP)
Web analytique/Big data
E-commerce
Application web
Création de site internet
Design & graphisme
Film
Rédaction et traduction
Photographie
Réseaux sociaux
Evénementiel
Référencement naturel
Planification médias
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
Amalou

Amalou

décembre 2017
décembre 2017

Amalou

Amalou is a brand new health center that focus on helping people getting {feeling} better. The place will gather paramedical professionals, yoga, cooking and beauty classes, etc.

Image de marque & branding
Design & graphisme
Wonitrol: Website, drawings, logo

Wonitrol: Website, drawings, logo

juin 2018
juin 2018

Wonitrol: Website, drawings, logo

Création de site internet
Design & graphisme

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