AccueilBelgiqueBruxellesStratégie digitaleHow to leverage the power of a Facebook community

How to leverage the power of a Facebook community

juin 2016
How to leverage the power of a Facebook community
Description

Description Client & Context: Vadigran 

Vadigran is a Belgian family company that produces food for birds and small animals, but also distributes a large range of accessories for other pets. They had been running a Facebook page for a couple of years already, but recognized that they did not have the time and the expertise to manage it properly – and this was a lost opportunity. So they asked Hello Agency to take care of it (creation and media). 

Challenges & Goals 

Hello Agency was asked to take over the Facebook page and bring new dynamism into it, thanks to creative visuals and copy. As the client did not have time to take care of it, the editorial line had never been defined and posts were not published on a regular basis. 

Solution/ Strategy 

The challenge was here to entertain the existing community, but also to enlarge it. Hello Agency undertook to establish a coherent editorial line for the page that has enabled it to consolidate the existing followers and set a growth path.

Results/ Numbers 

Number of fans: 760 (constantly increasing since the beginning of the collaboration).

How to leverage the power of a Facebook community

juin 2016
Description

Description Client & Context: Vadigran 

Vadigran is a Belgian family company that produces food for birds and small animals, but also distributes a large range of accessories for other pets. They had been running a Facebook page for a couple of years already, but recognized that they did not have the time and the expertise to manage it properly – and this was a lost opportunity. So they asked Hello Agency to take care of it (creation and media). 

Challenges & Goals 

Hello Agency was asked to take over the Facebook page and bring new dynamism into it, thanks to creative visuals and copy. As the client did not have time to take care of it, the editorial line had never been defined and posts were not published on a regular basis. 

Solution/ Strategy 

The challenge was here to entertain the existing community, but also to enlarge it. Hello Agency undertook to establish a coherent editorial line for the page that has enabled it to consolidate the existing followers and set a growth path.

Results/ Numbers 

Number of fans: 760 (constantly increasing since the beginning of the collaboration).

Détails de la réalisation
work
Client
Vadigran
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Animaux
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Stratégie digitale
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
SEO & Lead Generation for a Remodeling Company

SEO & Lead Generation for a Remodeling Company

août 2017
août 2017

SEO & Lead Generation for a Remodeling Company

An existing client (plumber/engineer specialized in industrial heating) came with the question to add a page about 'bathroom renovations'. 

 

Stratégie digitale
Stratégie de contenu
Web analytique/Big data
Rédaction et traduction
Référencement naturel
Publicité en ligne
Website & Activation

Website & Activation

octobre 2017
octobre 2017

Website & Activation

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Création de site internet
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Réseaux sociaux
Evénementiel
Facebook Live + Campagne digitale CMH

Facebook Live + Campagne digitale CMH

décembre 2017
décembre 2017

Facebook Live + Campagne digitale CMH

Réalisation d'un Facebook Live pour la Conférence Mondiale des Humanités, un événement de la Province de Liège, de l'UNESCO et de l'Université de Liège qui s'est déroulé à Liège du 06 au 12 août 2017.

Par la suite, les interviews réalisées pendant le Facebook Live ont été découpées afin de promouvoir le contenu sur les réseaux sociaux (Campagne de diffusion digitale, Social Media Advertising).

Stratégie digitale
International advertising campaign for Double pass

International advertising campaign for Double pass

mai 2017
mai 2017

International advertising campaign for Double pass

Stratégie digitale
Stratégie de contenu
Publicité en ligne
E-commerce Buromarket

E-commerce Buromarket

mars 2018
mars 2018

E-commerce Buromarket

Meertalige webshop met product vergelijkingstool

Innomedio ontwikkelde een aantrekkelijke website die volledig past bij de stijl van Buro Market. Om de zoekopdracht van de klant makkelijker te maken werd het uitgebreide assortiment kantoormeubelen en -benodigdheden gegroepeerd per product en werd een zoekfilter toegevoegd. Vervolgens werd er een productvergelijkingstool geïntegreerd, zodat bezoekers binnen elke categorie producten met elkaar kunnen vergelijken.

Aangezien Buro Market zowel in Vlaanderen als Wallonië actief is, werd de webshop in het Nederlands én Frans opgebouwd.

Stratégie digitale
E-commerce
Création de site internet

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.