FRED et marie

février 2016
Description

Projet réalisé à la demande du centre de l'Egalité des Chances pour dénoncer la violence psychologique dans le couple. Notre réponse a immédiatement été qu'il nous fallait plus de temps qu'un 30sec Radio et TV classique, que la violence psychologique est vicieuse, nuancée et se propage au fur et à mesure. 

Nous avons donc réalisé un court-métrage entre fiction et réalité, en créant des faux profils Facebook pour donner vie aux personnages du film. "Pour un couple sur 8, ceci n'est pas une fiction". La signature dénonce le fait que cette violence peut être plus proche de nous qu'on ne le pense. Un site dédié au film et un teaser 30sec télé-radio ont été lancés sur toutes les chaines belges francophones du pays. 

Ce film est un succès mondial, traduit dans 5 langues. Il compte actuellement plus de 4.000.000 vues sur Youtube, Vimeo et Facebook.

FRED et marie

février 2016
réalisation et impression de supports papier
réalisation de films
site web ; conception ; réalisation ; gestion de projet
conception création
Stratégie de Communication
réalisation et impression de supports papier
réalisation de films
site web ; conception ; réalisation ; gestion de projet
conception création
Stratégie de Communication
Description

Projet réalisé à la demande du centre de l'Egalité des Chances pour dénoncer la violence psychologique dans le couple. Notre réponse a immédiatement été qu'il nous fallait plus de temps qu'un 30sec Radio et TV classique, que la violence psychologique est vicieuse, nuancée et se propage au fur et à mesure. 

Nous avons donc réalisé un court-métrage entre fiction et réalité, en créant des faux profils Facebook pour donner vie aux personnages du film. "Pour un couple sur 8, ceci n'est pas une fiction". La signature dénonce le fait que cette violence peut être plus proche de nous qu'on ne le pense. Un site dédié au film et un teaser 30sec télé-radio ont été lancés sur toutes les chaines belges francophones du pays. 

Ce film est un succès mondial, traduit dans 5 langues. Il compte actuellement plus de 4.000.000 vues sur Youtube, Vimeo et Facebook.

Détails de la réalisation
work
Client
Centre Egalité des Chances
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Gouvernement et administration
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Publicité
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Walloon Milk

Walloon Milk

février 2016
février 2016

Walloon Milk

A positive policy. In Wallonia, the Minister of Sports is also the Minister of Agriculture (not to mention the Minister of Forests, Nature, Rural Affairs and Tourism). With this impressive range of responsibilities, the Minister, who says he is “obsessed by synergies”, is suggesting cross-sector strategies that truly are positive. Here’s an excellent one: Minister René Collin invited two brilliant Belgian medal-winners – the athlete Nafissatou Thiam, (heptathlon winner) and judoka Toma Nikiforov (silver medal at the world championships) – to defend the colours of Walloon milk. 

 Milk and sport: a perfect match. The idea completely makes sense. Milk turns out to be amazingly suited to sports recovery, as several studies have shown. Milk naturally contains 3 to 8% fast proteins (lactoserum) and slow proteins (casein), and 90% water, together with minerals and vitamins. These factors actually make it a higher performance solution than protein powders, not just in terms of price but also in terms of storage and ease of use. To make the campaign a reality, the Walloon Agency for the Promotion of Quality in Agriculture (APAQ-W) asked a selection of advertising agencies to take part in a competition. Mission-Systole emerged as the victor thanks to its unique approach: the two sporting personalities, draped in clothes made of milk, strike a powerful, Olympic pose. 

Work, fun, results. Working with sportspeople of this level was loads of fun and Nafi and Toma were more than up for it. The studio reverberated to Toma’s YES! of victory, and we were slightly relieved not to find Nafi’s javelin half embedded in a wall. With champions like these two, precision of movement, self-discipline and modesty cannot but earn your admiration. The photography was done by Jean-Pierre van der Elst, selected for his proven experience in providing stunning portrait work that has tons of dynamism. The job of creating the clothes made of milk was entrusted to Nozon, a special FX studio with many awards to its name. Fluent in the simulation of fluids, they recreated all the clothing in milk while taking account of lighting, movement and the dynamic stance of the two sports champs. The work was long and intricate, but it culminated in a visual that is truly striking, somewhere halfway between photorealism and a superhero that Marvel Inc. would be proud of. And the end result? Work done with care always gets results. The campaign has been featured in the press and is proving a real popular favourite: the agency has answered multiple calls from people wanting to get their hands on posters, and that’s actually the best reward of all. On that note, you can still get one of the few remaining posters here.

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La CSC vote Coyote

La CSC vote Coyote

novembre 2016
novembre 2016

La CSC vote Coyote

Campagne pour les élections sociales

Pour redonner un coup de peps à la communication sociale en usine, il a fallu sortir des concepts à la chaîne. Sur le thème de la sécurité, il s’agissait de renouveler le genre mais surtout de donner une identité propre au syndicat chrétien (section METEA), dans des élections sociales très disputées.

Coyote a traversé l'Atlantique pour s'adjoindre les services de l'artiste américain, Joseph Mc Dermott qui perpétue avec talent le style de Roy Lichtenstein.

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Design & graphisme
CHANGE YOUR NAME IN GEROLSTEINER

CHANGE YOUR NAME IN GEROLSTEINER

novembre 2014
novembre 2014

CHANGE YOUR NAME IN GEROLSTEINER

Mortierbrigade, based at Ville de Bruxelles - Stad Brussel, Belgium has been asked to develop CHANGE YOUR NAME IN GEROLSTEINER for their brand GerolsteinerProduct: Gerolsteiner Water in 2008. This campaign is known in the marketing & communication market for Print, Commercials Archive, Non-alcoholic drinks, Gerolsteiner Adverts.

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HANSAPLAST // Tears

HANSAPLAST // Tears

janvier 2017
janvier 2017

HANSAPLAST // Tears

An advertising video for Hansaplast.

Film
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BETV : A PROMOTION THAT KEEPS YOU WARM

BETV : A PROMOTION THAT KEEPS YOU WARM

mai 2018
mai 2018

BETV : A PROMOTION THAT KEEPS YOU WARM

A PROMOTION THAT KEEPS YOU WARM.

Like every year at Christmas, Be tv’s special holiday programmes are back. And this year in particular, they’ll warm you up. To promote them and Be tv’s enticing promotion, 100% wool visuals were created, as well as a well-knit animation on television.

Warm wishes!

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