Film Fest Gent

octobre 2014
Film Fest Gent
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Film Fest Gent

octobre 2014
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Détails de la réalisation
work
Client
Film Fest Gent
place
Localisation
Flandre Orientale
business
Secteur du client
Médias
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Création de site internet
today
Période de collaboration
Au : août 2013Du : septembre 2018
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Un pop-up store pas si Top Secret

Un pop-up store pas si Top Secret

octobre 2017
octobre 2017

Un pop-up store pas si Top Secret

Caviar Agency aide Smart City à ne pas rester “top secret”

Le client: Top Secret Communication
Top Secret Communication est une agence 360° spécialisée dans le secteur de la mode, du luxe et des objets trendy.

Création de site internet
Réalisation d'un site internet commercial

Réalisation d'un site internet commercial

septembre 2018
septembre 2018

Réalisation d'un site internet commercial

Réalisation d'un site internet commercial pour la société SmartUp (vente et installation de caméras de surveillance)

Reprise du nom de domaine existant et transfert vers nouvel hébergeur.

http://smart-up.biz

 

Création de site internet
Design & graphisme
B2B communication for an international startup

B2B communication for an international startup

octobre 2017
octobre 2017

B2B communication for an international startup

Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Publicité
Relaunch Motilium Brand "Kissing the Frog" Campaig

Relaunch Motilium Brand "Kissing the Frog" Campaig

janvier 2018
janvier 2018

Relaunch Motilium Brand "Kissing the Frog" Campaig

Motilium existed since long and was coming to the end of its life-cycle.  We developed a big idea based on insights and delivered a unique creative concept that was used fully through-the-line and generated a sales increase of 117% ! This campaign is still used in other countries. See the case on the "illustrations" chapter : "Motilium Case Video"

Publicité
Image de marque & branding
Rédaction et traduction
Stratégie digitale
Création de site internet
Design & graphisme
Arrêtez de payer plus cher que votre voisin !

Arrêtez de payer plus cher que votre voisin !

mai 2017
mai 2017

Arrêtez de payer plus cher que votre voisin !

L’énergie est la même pour tout le monde. Malheureusement pas la facture ! Un constat qui pousse Test-Achats à organiser chaque année un vaste achat groupé Gaz & Electricité. Et ainsi permettre au consommateur de trouver la ou les meilleures alternatives pour alléger durablement sa facture.

Nouveauté de cette édition 2015 : des prix négociés à l’avance avec les fournisseurs et une philosophie complètement revue. Fini le one-shot. Désormais, l’offre de service sera envisagée sur le long terme. Un changement majeur... impliquant une révision en profondeur du processus de l’action initié depuis plusieurs années déjà.

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Création de site internet
Design & graphisme
Publicité en ligne

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.