Film Fest Gent

octobre 2014
Film Fest Gent
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Film Fest Gent

octobre 2014
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Détails de la réalisation
work
Client
Film Fest Gent
place
Localisation
Flandre Orientale
business
Secteur du client
Médias
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Création de site internet
today
Période de collaboration
Au : août 2013Du : septembre 2018
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Splendide: Een klassevolle huisstijl

Splendide: Een klassevolle huisstijl

octobre 2018
octobre 2018

Splendide: Een klassevolle huisstijl

www.graviteit.be/project/splendide  

 

“Graviteit werkte voor Keukens Splendide een nieuwe website en huisstijl uit. We zijn heel tevreden over het professioneel en vernieuwend werk van dit creatieve team. Er was een goede samenwerking en we konden makkelijk met elkaar communiceren.” Pieter-Jan Van Wesepoel  Zaakvoerder Splendide

 

OVER SPLENDIDE

Splendide staat al 4 generaties voor kwaliteit op maat. Of het nu gaat over keukens, badkamers, dressings, bureaus, livingmeubels of andere maatkasten, ze garanderen steeds unieke creaties. Ambachtelijkheid en innovatie gaan hand in hand in alles wat ze creëren.

 

LOGO

Splendide is een bedrijf met een rijke geschiedenis. Met hun logo bouwden ze reeds heel wat bekendheid op. Daarom beslisten we om voor de rebranding geen volledig nieuw logo te maken, maar om het bestaande logo een opfrissing te geven. Het resultaat is een verfijnd en elegant logo in een warmekleurtint.

 

FOTOGRAFIE

De realisaties van Splendide worden steeds op maat gemaakt. Ze leveren hoog kwalitatief maatwerk af, en dit in de gewenste stijl. De beste manier om hun talent te tonen, is door hun realisaties zelf in de kijker te zetten. Graviteit verzorgde de fotografie van de verschillende creaties. Het resultaat is een mooi overzicht van het aanbod van Splendide.
Er werd ook een fotoreeks in het atelier gemaakt. De focus ligt hier op de professionele materialen en uitrusting van Splendide.
De gemaakte foto’s zijn terug te vinden op de website en in verschillende gedrukte materialen.

 

PRESENTATIEMAP, WERFBORDJES, STICKERS, SIGNALISATIE IN DE TOONZAAL, FOLDER & NOTITIEBLOK

Een nieuwe branding vraagt om heel wat nieuw drukwerk. Doorheen alle materialen is er een gevoel van klasse, kwaliteit en elegantie terug te vinden. De folder toont een selectie van de verschillende gefotografeerde realisaties en stijlen. Voor de presentatiemap, de werfbordjes, de stickers, de notitieblokken en de signalisatie in de toonzaal werd er voor een strakke typografische aanpak gekozen.

 

WEBSITE & COPYWRITING

De website die we voor Splendide maakten, schept onmiddellijk een sfeer die past bij het bedrijf. De realisaties komen tot hun recht in de heldere en stijlvolle opmaakHistoriek en innovatie gaan hand in hand in zowel de afbeeldingen als de teksten. Voor de copywriting zetten we in op een persoonlijke en warme aanpak, die triggert en je jezelf op jouw gemak laat voelen. Het doel van de site is om mensen een afspraak te laten maken, zodat ze de expertise en de oprechtheid van het Splendide team zelf kunnen ervaren.

 

MAILHANDTEKENING

Splendide verstuurt nu professionele en persoonlijke mails door de toevoeging van een mailhandtekening in hun nieuwe huisstijl.

 

ADVERTENTIES

Aan de hand van enkele advertenties kan Splendide nu ook trots naar buiten komen met hun realisaties en hun nieuwe branding.

 

Neem een kijkje naar de website via www.splendide.be

Création de site internet
Design & graphisme
Site Web QGC GROUP

Site Web QGC GROUP

décembre 2017
décembre 2017

Site Web QGC GROUP

Stratégie digitale
Stratégie de contenu
Création de site internet
Nos réalisations avec Mieu

Nos réalisations avec Mieu

avril 2017
avril 2017

Nos réalisations avec Mieu

A propos de notre Mieu

Mieu vend des produits européens et écologiques.   

Pourquoi Mieu a fait appel à nous?

Cette société ne s'était pas encore développée sur le Web et avait besoin d'un site e-commerce reflétant leur philosophie écoresponsable.

Quelles sont les solutions apportées? 

Ce projet s'est découpée en deux phases majeures et successives: la phase d'analyse et le développement de la plateforme en ligne. 

  • Phase d'analyse: 

- Prise de contact

- Estimation des besoins

- Définition du périmètre 

- Estimation des charges

- Planification des différentes phases de développement 

 

  • Développement de la plateforme e-commerce:

- Personnalisation du thème

- Intégration des différents produits

- Connexion à différents services: Mailchimp, Instagram

- Ajout des différents modes de paiement internationaux (Paypal, cartes de crédit,...) via la plateforme IP

- Formation du client à l'utilisation du back-office (ajout du produit, gestion des commandes, gestion des stocks,...)

Application web
Création de site internet
Diverse websites voor KMO

Diverse websites voor KMO

avril 2018
avril 2018

Diverse websites voor KMO

Websites en Webshops voor verschillende sectoren.  Door een gevarieerd team en onze marketing achtergrond benaderen wij bij het maken van een gepaste website niet alleen de ééntjes en de nulletjes. We gaan voor een website die zorgt voor conversie. 

 

Stratégie digitale
Création de site internet
Design & graphisme
Réseaux sociaux
La Vidange Loiseau: corporate identity, website,..

La Vidange Loiseau: corporate identity, website,..

juin 2018
juin 2018

La Vidange Loiseau: corporate identity, website,..

Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.