Film Fest Gent

octobre 2014
Film Fest Gent
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Film Fest Gent

octobre 2014
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Détails de la réalisation
work
Client
Film Fest Gent
place
Localisation
Flandre Orientale
business
Secteur du client
Médias
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Création de site internet
today
Période de collaboration
Au : août 2013Du : septembre 2018
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Website Motoren Desmedt NV

Website Motoren Desmedt NV

mai 2015
mai 2015

Website Motoren Desmedt NV

This client serves the industry with electro motors and accessories. A highly technical product range needed to be put into the website in an easy to navigate manner. The website is suitable for mobile browsers and desktop.

Création de site internet
XITE

XITE

juillet 2017
juillet 2017

XITE

An innovative brand gets an online makeover tailored to a mobile generation.

Stratégie digitale
Création de site internet
WHICH SUBARU ARE YOU?

WHICH SUBARU ARE YOU?

octobre 2016
octobre 2016

WHICH SUBARU ARE YOU?

At Brussels Motor Show, our presentation of the new SUBARU concept boosted social media use. Our digital platform generated more leads and interest in the brand there, plus interaction with its fans.

Film
Image de marque & branding
Création de site internet
Publicité
E-mailing
Agency Calibrate for Aquasecurity: Alert app

Agency Calibrate for Aquasecurity: Alert app

mars 2018
mars 2018

Agency Calibrate for Aquasecurity: Alert app

Aquasecurity is helemaal thuis in de wereld van brandbeveiligingssystemen. Ze ontwerpen die zelf helemaal op maat van hun klanten. Ook de installatie en het onderhoud van de systemen nemen ze voor hun rekening. Aquasecurity is het resultaat van een fusie tussen ETNA.be NV en ISC NV in 2002, bedrijven die respectievelijk in 1999 en 1992 werden opgericht. Ze hebben dus al meer dan 25 jaar ervaring in de brandbeveiligingsindustrie.

Aquasecurity wou graag zijn techniekers en klanten beter en sneller informeren over de status van hun installaties. Hun vraag voor Calibrate was dan ook om hen hierbij te helpen. Na een interne brainstorm over wat de beste aanpak zou zijn, is de beslissing genomen om een applicatie te ontwikkelen die gekoppeld is met de Aquasecurity-database. Op die manier wordt altijd de meest recente status weergegeven. Op basis van hun noden werd tevens beslist om een react native app voor iOS en Android te maken, die interageert met een web-app in Drupal.

Application web
Création de site internet
WeMaintain: Grootse diensen compact voorgesteld

WeMaintain: Grootse diensen compact voorgesteld

octobre 2018
octobre 2018

WeMaintain: Grootse diensen compact voorgesteld

www.graviteit.be/project/wemaintain

 

“Vlotte en correcte service. Afspraken worden steeds nagekomen. Frank en Ines hebben altijd een frisse kijk op het project!” Domien Lammens  Zaakvoerder WeMaintain

 

OVER WEMAINTAIN

WeMaintain – onderdeel van Constructiewerkplaats Mark Lammens – is een bedrijf uit Wichelen dat staalconstructiescreëert en industrieel onderhoud aanbiedt. Ze zetten onder andere in op montage, constructie, draai- en freeswerken en onderhoud van betoncentrales en prefab installaties.

 

LOGO

Graviteit ging eerst aan de slag met de creatie van het WeMaintain logo. De focus ligt hier op maatwerk. De lijnen van de letters W en M lijken samen een stalen constructie te vormen. Elk onderdeel ondersteunt elkaar, en de verschillende delen vormen samen een stevig geheel! Met het logo was ook de visuele identiteit van WeMaintain al voor een groot deel vastgelegd.

 

BEDRUKKING PULLS

Je kan het WeMaintain logo terugvinden op de bedrukte pulls. Zo is het team steeds herkenbaar!

 

WEBSITE & COPYWRITING

Omwille van hun competente personeel en hun aanpak op maat, levert WeMaintain heel wat verschillende diensten af. Graviteit ging de uitdaging aan om het bedrijf op een gestructureerde en compacte manier online voor te stellen. Het bedrijf komt op de website zowel uiterst professioneel, als erg persoonlijk over. We maakten hiervoor vooral gebruik van gerichte copywriting. Ook de beelden werden door Graviteit geselecteerd, om zo de diensten nog beter kracht bij te zetten.

 

Neem een kijkje naar de website via www.wemaintain.be

Création de site internet
Design & graphisme

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

Trouver mon agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.