Film Fest Gent

octobre 2014
Film Fest Gent
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Film Fest Gent

octobre 2014
Description

Sinds 2013 zijn wij de trotse co-regisseur van het online communicatieverhaal van Film Fest Gent. Zowel de website als de gekoppelde online tools worden stap voor stap en met oog op de toekomst verder uitgebouwd.

Om de veertigste verjaardag van het Gents filmfestival te vieren, werd ‘Het Filmgebeuren van Gent' in 2013 door het nieuwe bestuur omgedoopt tot ‘Film Fest Gent'.

De Blauwe Peer stond in voor de rebranding en de online communicatie kon niet achterblijven. Film Fest Gent zocht een partner voor het vernieuwen van hun online platformen, het doortrekken van de rebranding binnen hun online communicatietools en hen te adviseren bij een verdere digitale uitbouw.

Défis

Geen klein bier deze challenge, maar door het opdelen van de grote vraag in deelprojecten konden we prioriteiten bepalen en een langetermijnstrategie opstellen.

Ook al werd er een lijvig dossier ingediend, de scope diende nog verfijnd te worden. Andere partners van Film Fest Gent werden uitgenodigd om mee aan tafel te zitten met als doel alle platformen en neuzen in dezelfde richting te krijgen. Waar nodig werden ook nieuwe partners geïntroduceerd.

Solutions

De publieke website moest een toegangsportaal worden waar de cinefiel een heel jaar lang een inspirerend cultuuraanbod kan terugvinden. En dit was nog maar het begin! Daarom werd de eerste bouwsteen van de nieuwe overkoepelende online applicatie gebouwd met focus op de toekomst. Zo werd in latere fase de website van de World Soundtrack Awards op diezelfde core gebouwd.

Maar de grootste uitdagingen lagen in de ontwikkeling van de te koppelen diensten voor ticketing, programmatie en e-mailing. De veertigste editie was de eerste die online ingekleurd werd door Lavagraphics.

Daarnaast ontwikkelden we een online vip uitnodigingstool, werd het stemproces van de World Soundtrack Awards online gebracht en creëerden we een online presentatietool om internationale gasten warm te maken voor het filmfestival.

We trokken de visuele lijn door in de mailings en kozen hierbij volop voor automatisatie. Met andere woorden: de website voedt de mailings automatisch, waarmee de festivalmedewerkers tijdens hectische periodes tijd winnen.

Verder maakt de website een duidelijk visueel onderscheid in content voor de verschillende doelgroepen: publiek, partners en industry of pers. Iedere doelgroep heeft een eigen kleurcode en benadering.

Impact

Online platformen moeten leven, in beweging blijven en continu verbeteren. Tot op heden schrijven we elke week verder aan het online verhaal van Film Fest Gent. We pakken gefaseerd aan wat nodig is, zonder de ruimte voor de ontwikkeling van nieuwe tools uit het oog te verliezen. Zo kreeg de website bijvoorbeeld ondertussen een grondige usability update. Alles gebeurt steeds in co-creatie met de communicatieverantwoordelijke van Film Fest Gent.

"Processen online brengen, het optimaliseren van communicatieflows en de bestelprocedure, het integreren van een onderbouwde advertentieaanpak en een interactieve presentatie van het filmaanbod per dag, en meer…"

We kijken er alvast naar uit om de online beleving van Film Fest Gent in de toekomst verder te co-regisseren.

Détails de la réalisation
work
Client
Film Fest Gent
place
Localisation
Flandre Orientale
business
Secteur du client
Médias
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Création de site internet
today
Période de collaboration
Au : août 2013Du : septembre 2018
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Strategy & Communication Tools

Strategy & Communication Tools

novembre 2017
novembre 2017

Strategy & Communication Tools

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Ergonomie (UX/UI)
Stratégie de contenu
Innovation
Création de site internet
Design & graphisme
Animation
Rédaction et traduction
Photographie
Référencement naturel
Medicura

Medicura

octobre 2017
octobre 2017

Medicura

Medicura is een een onafhankelijke onderneming die actief is sinds 1946 in mobiliteit, bandagisterie, orthopedie, schoenen en thuiszorg. In hun winkels en op hun website vinden gebruikers een uitgebreid gamma aan hulpmiddelen die het leven aangenamer & comfortabeler maken.

TOEN.

Medicura contacteerde ons met de vraag of MENTALL hun nieuwe website wilde bouwen. Bij de start van dit project namen wij, zoals gebruikelijk hun huisstijl onder de loep. Niet veel daarna voegden we aan de bestaande kleuren (roze & zwart) een hele reeks andere kleuren toe.

NU.

Naast hun nieuwe website ontfermde MENTALL zich over Medicura’s roll-up banners, tafelruiters, brochures, Facebook-campagnes,… en ga zo nog maar eventjes door. Ook hun camionette verloren wij niet uit het oog. Direct mailing? Voor Medicura doen wij dit nog steeds!

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Evénementiel
Référencement naturel
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
Sonaca website

Sonaca website

février 2018
février 2018

Sonaca website

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Stratégie de contenu
Création de site internet
StudioWoy

StudioWoy

août 2018
août 2018

StudioWoy

Studio Wøy est le fruit d'une collaboration entre deux designers d'objets. Nous avons réalisé un site internet mettant leurs travaux en valeur ainsi que leur philosophie.

Création de site internet
IRE

IRE

février 2016
février 2016

IRE

Website creation for a big Belgian company which sells radio-pharmaceutical and radio-chemical products around the world

Création de site internet

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.