Dragone - stratégie digitale

août 2015
Dragone - stratégie digitale
Description

Dragone est un créateur de spectacle touchant plusieurs millions de personnes. Leur département communication emploi trois personnes pour une entreprise qui emploie régulièrement plusieurs centaines de collaborateurs de partout dans le monde.

Nous avons commencé par définir la charte graphique avec l’équipe graphique Dragone. Nous avons travaillé, main dans la main, avec le département communication pour définir une stratégie web.

Nous avons enfin réalisé un site responsive, multi-langue, à forte valeur ajoutée.

Le site a remporté de nombreux prix dont "site of the month" et "site of the year"  http://www.awwwards.com/web-design-awards/dragone .

Dragone - stratégie digitale

août 2015
Description

Dragone est un créateur de spectacle touchant plusieurs millions de personnes. Leur département communication emploi trois personnes pour une entreprise qui emploie régulièrement plusieurs centaines de collaborateurs de partout dans le monde.

Nous avons commencé par définir la charte graphique avec l’équipe graphique Dragone. Nous avons travaillé, main dans la main, avec le département communication pour définir une stratégie web.

Nous avons enfin réalisé un site responsive, multi-langue, à forte valeur ajoutée.

Le site a remporté de nombreux prix dont "site of the month" et "site of the year"  http://www.awwwards.com/web-design-awards/dragone .

Détails de la réalisation
work
Client
Dragone
place
Localisation
Namur
business
Secteur du client
Événements et Spectacles
people
Audience
B2B et B2C
public
Portée géographique
Internationaal
settings
Services proposés
Stratégie digitale
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Digital Marketing Consultant B2B/B2C • Freelance

Digital Marketing Consultant B2B/B2C • Freelance

décembre 2017
décembre 2017

Digital Marketing Consultant B2B/B2C • Freelance

Sound knowledge of online marketing (SEO, SEA, Analytics, content strategy, e-mail marketing)

Experience in a wide array of environments (e.g.: Colruyt, Vangansewinkel, Deceuninck, Rock Werchter, Produo, T-interim, Durabrik, AZ Sint-Lucas, Borgerhoff & Lamberigts, Exact online, Jetair, Arcelor Mittal, Zenito, Eurid, VIM (Vlaams instituut voor mobiliteit),...

Strong strategic insight, consultative approach

Good knowledge of html (has a webmaster background)


Stratégie digitale
Référencement naturel
Planification médias
Publicité
Publicité en ligne
A website for residential care facilities

A website for residential care facilities

novembre 2016
novembre 2016

A website for residential care facilities

Zorgnet-Icuro is a network which brings together and represents care organizations from the social profit sector in Flanders.

Zorgnet-Icuro has been working on the public image of residential care for the elderly for several years. One in ten residential care facilities currently do not have a website. However, residents, family members, employees and volunteers do look for information online. Nowadays, every organization is expected to have a digital presence.

We created a new, flexible website template that allows each care organization to create its own website easily.

 

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Consulting/Coaching for Yves Rocher

Consulting/Coaching for Yves Rocher

mars 2015
mars 2015

Consulting/Coaching for Yves Rocher

Summary : The cosmetic brand Yves Rocher chose Be Connect to optimize its social media Strategy for the Benelux.  Be Connect will guide the brand in the localization of its international strategy and will coach their teams when it comes to the best possible use of their existing communication platforms.

Goals :

Strengthen the connection between its brand and its fans. Increase the number of high engaged fans and followers. Use social media to enhance its brand value and awareness. Develop brand stickiness thanks to engaging content. Amplify, support products launch.

Strategy :

Gather a community of influencers Implement a Twitter approach Coach Yves Rocher communication teams on the Social Networks

Results :

In progress

Stratégie digitale
Telenet - Game of Thrones

Telenet - Game of Thrones

avril 2014
avril 2014

Telenet - Game of Thrones

Rio, Telenet’s pay-TV channel, suffered from the perception that their subscribers discover TV series much later than the rest of the world. In fact, Rio is often the first to air international series and movies. We needed to establish the channel as the best way to view content, competing with other pay-TV channels as well as illegal downloading.

The new GoT season was the perfect opportunity to prove Rio is the fastest way to premium content. During the widely-anticipated online debut of the trailer, the image changed to a live stream of an empty theatre. The first 50 fans entering the theatre could claim their throne and get much more than the trailer: they could see the world premiere of the new episode. This campaign was quickly picked up in newspapers, on radio and social media. It established Rio as the fastest way to exclusive content.

Stratégie digitale
HackBack.it for Rocket Lab

HackBack.it for Rocket Lab

janvier 2016
janvier 2016

HackBack.it for Rocket Lab

This is an in-house project. The product is a Growth Hacking backlog with collaborative features. We tested the market by creating a landing page, by posting the site where the Growth Hacker hang out online (slack chats, forums, etc) we saw there's a great market need. Project currently on hold.

Stratégie digitale

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.